Gå til innhold

Omtale av BioShock (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ferdig for 10 minutter siden. Fy f*** for et fantastisk, episk spill! :dribble::love:

 

SPOILER

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fikk nesten litt dårlig samvittighet når "jeg" bare grabba den der nøkkelen av den ene jenta, selv om jeg ikke hadde noen sympati for de ellers i spillet, så hadde de jo hjulpet meg mye i slutten :roll:

 

Og når jeg fikk høre at jeg tok over makta og adamen, (og ble like ille eller verre enn Fontaine) følte jeg meg enda verre.

 

Var ikke det jeg ville:P Jeg hadde bare lyst til å reise opp til overflaten og ta med meg Little Sister jeg :(

 

Lurte på en ting dog, hva var det som var cluet med den ubåten til "atlas", hvis ikke familien hans var inni der? Var det bare en eneste stor svindel fra Fontaine for å sympati eller var det noe han faktisk ville ha inni der?

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Ble ferdig for 10 minutter siden. Fy f*** for et fantastisk, episk spill!  :dribble:  :love:

 

SPOILER

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fikk nesten litt dårlig samvittighet når "jeg" bare grabba den der nøkkelen av den ene jenta, selv om jeg ikke hadde noen sympati for de ellers i spillet, så hadde de jo hjulpet meg mye i slutten  :roll:

 

Og når jeg fikk høre at jeg tok over makta og adamen, (og ble like ille eller verre enn Fontaine) følte jeg meg enda verre.

 

Var ikke det jeg ville:P Jeg hadde bare lyst til å reise opp til overflaten og ta med meg Little Sister jeg  :(

 

Lurte på en ting dog, hva var det som var cluet med den ubåten til "atlas", hvis ikke familien hans var inni der? Var det bare en eneste stor svindel fra Fontaine for å sympati eller var det noe han faktisk ville ha inni der?

 

9409994[/snapback]

 

 

Jeg spilte igjennom uten å drepe en eneste Little Sister, fikk da en meget flott slutt.Hadde nesten en tåre i øyekroken...

Lenke til kommentar
Ble ferdig for 10 minutter siden. Fy f*** for et fantastisk, episk spill!  :dribble:  :love:

 

SPOILER

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fikk nesten litt dårlig samvittighet når "jeg" bare grabba den der nøkkelen av den ene jenta, selv om jeg ikke hadde noen sympati for de ellers i spillet, så hadde de jo hjulpet meg mye i slutten  :roll:

 

Og når jeg fikk høre at jeg tok over makta og adamen, (og ble like ille eller verre enn Fontaine) følte jeg meg enda verre.

 

Var ikke det jeg ville:P Jeg hadde bare lyst til å reise opp til overflaten og ta med meg Little Sister jeg  :(

 

Lurte på en ting dog, hva var det som var cluet med den ubåten til "atlas", hvis ikke familien hans var inni der? Var det bare en eneste stor svindel fra Fontaine for å sympati eller var det noe han faktisk ville ha inni der?

 

9409994[/snapback]

 

 

Jeg spilte igjennom uten å drepe en eneste Little Sister, fikk da en meget flott slutt.Hadde nesten en tåre i øyekroken...

9410167[/snapback]

 

Du redda alle da? (altså drepte BD, men valgte det motsatte av å harveste etterpå)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg er ikke 100% ferdig med spillet, men jeg vil si at det langt i fra har fortjent all rosen det har fått.

 

For det første: Historien i spillet er lite engasjerende. Det skal sikkert være spennende med denne mystiske undervannsbyen og hva som skjedde med den, men dette er i mine øyne ikke særlig spennende. Du får servert historen om at Andrew Ryan bygget den for å være "fri" og at byen gikk litt til helvete pga. "plasmids". Jeg vet selvfølgelig at det er mer til det enn dette, men det liksom ikke så mye jeg går rundt og vil ha svar på.

 

Spillet gjør også et svært lite overaskende vri i plottet:

 

 

Dette med at Atlas sine intensjoner hele tiden var å ta over selv, og bruke deg til å drepe Ryan. Dette har jeg sett tidligere, og det var faktisk det første jeg tenkte da denne ukjente mannen plutselig ville "helpe meg". Dette er jo klin likt Far Cry og Red Faction 2 og sikkert mange andre filmer/ spill også.

 

 

I tillegg irriterer det meg at hovedpersonen overhodet ikke stiller spørsmål til noe som helst. Han finner ei sprøyte i begynnelsen av spillet, og det første han tenker på er å stikke den i armen sin......

 

Dette med ulike typer ammunisjon og massevis av overnaturlige evner virket med det første veldig spennende, men etter en stund blir det alt for mye. Jeg har seks våpen med tre typer ammunisjon, ett fotoapperat, en skiftenøkkel og seks plasmids. Dette blir 26 ting jeg skal stokke og holde styr på mens jeg sloss! Jeg ville mye heller ha hatt to gode våpner med 180 kuler hver, enn seks våpner med 20 kuler av hver ammunisjonstype.

 

Slossingen blir også ganske ensformig. Splicere har intelligens på nivå med en hund, og de vil som regel bare løpe rett på meg. Eneste variasjonen utover i spillet er at de tåler mer. Etterhvert begynner de også å tåle veldig mye, jeg tømmer et magasin med Tommy gun mot hodene deres uten at de dør.

Nevnt tidligere er jo også "no skill"-respawn-systemet og uendelig respawning av fiender bare teit.

 

Don't get me wrong. Spillet er ikke dårlig det, men jeg syntes virkelig ikke at det fortjener karakteren 9 eller 10.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Jeg er ikke 100% ferdig med spillet, men jeg vil si at det langt i fra har fortjent all rosen det har fått.

 

For det første: Historien i spillet er lite engasjerende. Det skal sikkert være spennende med denne mystiske undervannsbyen og hva som skjedde med den, men dette er i mine øyne ikke særlig spennende. Du får servert historen om at Andrew Ryan bygget den for å være "fri" og at byen gikk litt til helvete pga. "plasmids". Jeg vet selvfølgelig at det er mer til det enn dette, men det liksom ikke så mye jeg går rundt og vil ha svar på.

 

Spillet gjør også et svært lite overaskende vri i plottet:

 

 

Dette med at Atlas sine intensjoner hele tiden var å ta over selv, og bruke deg til å drepe Ryan. Dette har jeg sett tidligere, og det var faktisk det første jeg tenkte da denne ukjente mannen plutselig ville "helpe meg". Dette er jo klin likt Far Cry og Red Faction 2 og sikkert mange andre filmer/ spill også.

 

 

I tillegg irriterer det meg at hovedpersonen overhodet ikke stiller spørsmål til noe som helst. Han finner ei sprøyte i begynnelsen av spillet, og det første han tenker på er å stikke den i armen sin......

 

Dette med ulike typer ammunisjon og massevis av overnaturlige evner virket med det første veldig spennende, men etter en stund blir det alt for mye. Jeg har seks våpen med tre typer ammunisjon, ett fotoapperat, en skiftenøkkel og seks plasmids. Dette blir 26 ting jeg skal stokke og holde styr på mens jeg sloss! Jeg ville mye heller ha hatt to gode våpner med 180 kuler hver, enn seks våpner med 20 kuler av hver ammunisjonstype.

 

Slossingen blir også ganske ensformig. Splicere har intelligens på nivå med en hund, og de vil som regel bare løpe rett på meg. Eneste variasjonen utover i spillet er at de tåler mer. Etterhvert begynner de også å tåle veldig mye, jeg tømmer et magasin med Tommy gun mot hodene deres uten at de dør.

Nevnt tidligere er jo også "no skill"-respawn-systemet og uendelig respawning av fiender bare teit.

 

Don't get me wrong. Spillet er ikke dårlig det, men jeg syntes virkelig ikke at det fortjener karakteren 9 eller 10.

9412878[/snapback]

 

Du har en del gode poenger, men jeg synes historien er kul (liker også at vi har mange typer ammo)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ang. Atlas, så var jeg også veldig skeptisk til han i starten. Men han "sjarmerte" meg med hele familie greia, og det med han Johnny (han virka som han virkelig ville redde gutten) at jeg fikk tillit til ham.

 

Det jeg aldri hadde drømt om var at Atlas var Fontaine selv. Samt det med "would you kindly".

 

Kanskje andre har opplevd de samme "plott-tvistene" i andre spill/filmer, men det var nytt for meg. I tillegg er måten de forteller historien på, for meg, unik.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

SPOILER

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"would you kindly" var en veldig fin liten detalj syntes jeg. Jeg reagerte faktisk flere ganger i starten av spillet på at "Atlas" gang på gang sa dette. Smilte derfor veldig godt når jeg fikk vite hvorfor han sa dette. Meget fin historie-oppbygning det. At Atlas var Fontaine var ikke akkurat banebrytende plot spør du meg. Fra første stund satt jeg bare og ventet på at Atlas skulle bli slem. Vet ikke hvorfor, men det var noe med måten Atlas ble presentert på.

 

Historien som helhet synes jeg var rimelig standard og jeg klarte ikke helt leve meg inn i den. Det er nok en av grunnene til at jeg ikke er 100% solgt på dette spillet. Følte liksom at jeg hadde sett "filmen" før jeg. Og det var en følelse jeg satt med fra første stund.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha dette spillet her. Men er det så skummelt som folk skal ha det til?

9417127[/snapback]

Både og... Jeg vil kalle stemningen i spillet for uggen i stedet for skummel.

 

Med unntak av at jeg skvatt i taket og skreik som ei lite jente når jeg møtte på en av de første fiendene i spillet så var jeg ikke mye redd etter hvert som tiden gikk. Derimot er lydbilde veldig bra og i ny og ne følte jeg en kjip følelse der håret reiste seg på leggene mine :!:

 

PS! Grunnen til at jeg ble skremt vettet av i starten var at en fiende hadde klart å snike seg innpå meg bakfra i ett rom jeg trodde jeg hadde drept alt i. Satt og druddlet litt, snudde meg rundt og vips stod det en jækel der som skrek og ville drepe meg. Legg til litt for høyt volum på annlegget og premissene var til rette for tidenes sjokk. Og ja, jeg skreik som ei lita jente :blush: Hadde stua-døra åpen også så satt igjen rødmende og flau og håpte ingen hadde gått forbi utenfor akkurat da :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skal ha dette spillet her. Men er det så skummelt som folk skal ha det til?

9417127[/snapback]

 

Det er et actionspill med monstre i omtrent hvert rom du må plaffe ned. For at det skulle vært skummelt så måtte det vært langt færre slemminger å kveste, og de måtte ha dukket opp litt mer sporadisk. IMO.

9420044[/snapback]

Veldig godt oppsummert faktisk. Du forventer hele veien at det kommer noen og da skal det en del til for å bli skremt. Men det er en creepy følelse hele tiden synes jeg.

 

Lyden i spillet er eksepsjonelt godt laget og flettet inn i spillhandlingen. Bare det å høre stompingen fra en Big Daddy i det fjerne var nok til å gi meg litt frysninger i starten. Hele stua ristet hos meg :w00t:

Lenke til kommentar
Automatene som selger ammunisjon irriterer meg grenseløst, de klarer å sparke min innlevelse i skrittet hver gang de dukker opp. Ellers har spillet vært storkoselig så langt, elsker situasjonene der lyset går i korte perioder, blir paranoid hver gang.

9424619[/snapback]

 

Jeg digger automatene. Skikkelig old time tivoli maskiner! :p

 

Den beste er jo den Gene Bank automaten som lager sånn gøyal musikk når du entrer og forlater den.

Lenke til kommentar

Syns BioShock er fantastisk. Hadde lett spillt det om det "bare" hadde SS2-grafikk pga historien. Hele Rapture og filosofien til Ryan er jo helt syk. For dem som vil lese mer om denne filosofien kjøp Atlas Shrugged av Ayn Rand. Ayn Rand = Andrew Ryan.

Spillet viser vel på en måte hva som skjer om man setter filosofien i gang og tar den ut til det ekstreme. Alle som har spillt BioShock vet at det ikke endte særlig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...