Gå til innhold

Omtale av BioShock (X360)


Anbefalte innlegg

Til de av dere som synes dette var en flopp i forhold til hypen: dere gleder dere sikkert til Halo 3. Og halo er jo fryktlig nyskapende

9393305[/snapback]

Det er sant. Halo 1 & 2 er fullstendig bånn i bøtta sammelignet med Bioshock. At 3'ern blir særlig bedre tviler jeg egentlig på, men det finnes jo en mulighet for at de har klart å smøre sammen noe bedre nå til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

irriterende å høre masse av de småfeila som skal trekke ned... at undertekster ikke stemmer er totalt likegyldig for totalinntrykket, ril dere som syntes bioshock er for repeterende... har dere fullført halo? prøv å spill gjennom levelen "library" i halo1, DET er repeterende...nå ble riktignok halo kritisert for nettopp dette, men bioshock fortjener ikke å bli stemplet som det... det er umulig å lage ett spill som ikke på en eller annen måte er repeterende, nevn ett spill du aldri gjør den samme tingen mange ganger, til og med mitt virkelige liv er repeterende..

 

 

etter å ha spilt gjennom bioshock så vil jeg si at dette spillet fascinerer meg utrolig mye, for i mine øyne så har stemning og historie veldi mye å si i ett singleplayer fps! jeg vil si at de som digger halflife, halo, deus ex osv vil digge bioshock. nettopp pga historie...

 

 

til de som syns bioshock ikke er en klassiker... hva gjør det dårligere en f.eks halflife? det vil jeg gjerne vite :)

Endret av rezz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Har PC-versjonen og denne er upåklagelig. Bioshock har nok X-faktor til å forsvinne langt forbi 12-tallet. Stemningen og den underbyggende uhyggen du har om at livet under vann i Rapture langt fra er som den skal, er noe av de elementene som underbygger opplevelsen. Alle mulighetene du har for å ta ut fiender krydrer virkelig biffen og setter standarder andre FPS'er bare kan drømme om. Når så du sist mulighetene til å ta ildkuler og sende de tilbake på fiender, eller flytte "elektriske-feller" slik at de heller står mer passende for fiender enn deg selv? Nettopp, her er det utallige muligheter og en av grunnene til å spille det flere ganger.

 

Husk forresten å utforske mest mulig, her er det svært mye digitalt godteri for enhver tidligere System Shock-fan, såvel som nykommere i serien. Historien du oppdager underveis er både debatterende konversasjoner som får deg til å tenke, såvel som iskalde grøss om hva som egentlig foregår/har foregått nede i Rapture.

 

Men nok snakk, jeg har en ubåt som venter.

Lenke til kommentar
ekkelt at du bruker ordet tilfredsstillende om og drepe folk med skiftnøkkel så blodet spruter.

9396314[/snapback]

Blodet som er i spillet er forøvrig noe av de mer dårligere blod-implementeringene jeg har sett. Det ser mer ut som rosa fjær/dun som kommer ut fra kroppen.

Personlig er det mye mer tilfredstillende å slå forfrossede fiender i tusen biter. :)

Lenke til kommentar

Respawningen er ikke helt ulogisk siden det er en stor by og man utforsker ikke hele byen.

 

Men respawningen skjer litt vel raskt. Er litt dumt når fiender dukker opp i et lite område som er stengt av med et kamera/turret som jeg har hacket.

Burde kansje hatt noen mer faste steder som de kom fra.

Spider splicer dukket kansje opp fra et hull oppe i taket.

Fiender med beina plantet på bakken kom utgjennom en stengt dør.

 

 

Liker også at alle våpnene kan være nyttige gjennom hele spillet.

Og det er mange måter og spille på.

Være sneaky og drepe folk bakfra med wrench. Eller drepe de bakfra med pistol.

 

Sette opp feller ved hjelp av turrets, trap bolts eller gasstanker/oljedammer.

Drepe folk med brennende bibler osv :love:

 

Eller mer rambo stil med guns blazing!

 

Manipulere fiender til og drepe hverandre. Bruke hakka bots, eller big daddys.

 

En ting jeg ikke liker er at løse ting har en tendens til å fly bort når man er borti dem. Set flere spill som sliter med dette

 

Og ragdolls har vinke syndromet.

Lenke til kommentar

Det mest irriterende med bioshock er imo at det kunne vært så mye bedre hvis alt av kamper gikk tregere. Slik det er nå blir det ofte bare rot, så dør man, og så erre på'n igjen. Det ødelegger litt av "skrekk"-opplegget.

 

Klassisk er å overdrive, men spillet er bra det. Det er for så vidt ikke noe nytt at fps-spill som kommer på konsoll blir opphypet til de grader (halo er et helt middels spill!!).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
irriterende å høre masse av de småfeila som skal trekke ned... at undertekster ikke stemmer er totalt likegyldig for totalinntrykket, ril dere som syntes bioshock er for repeterende... har dere fullført halo? prøv å spill gjennom levelen "library" i halo1, DET er repeterende...nå ble riktignok halo kritisert for nettopp dette, men bioshock fortjener ikke å bli stemplet som det... det er umulig å lage ett spill som ikke på en eller annen måte er repeterende, nevn ett spill du aldri gjør den samme tingen mange ganger, til og med mitt virkelige liv er repeterende..

 

 

etter å ha spilt gjennom bioshock så vil jeg si at dette spillet fascinerer meg utrolig mye, for i mine øyne så har stemning og historie veldi mye å si i ett singleplayer fps! jeg vil si at de som digger halflife, halo, deus ex osv vil digge bioshock. nettopp pga historie...

 

 

til de som syns bioshock ikke er en klassiker... hva gjør det dårligere en f.eks halflife? det vil jeg gjerne vite :)

9395455[/snapback]

Mulig at underteksten ikke ødelgger for deg, men det er feil ved spillet. For de som leser dette er det vanlig å lese teksten sykronisert med lyden, når dette er usykronisert som i Bioshock blir det litt som å høre to mennesker snakke samtidig, umulig å få med seg hva begge sier.

 

Og at Halo er repeterende unnskylder da ikke Bioshock for det samme, helt idiotisk å trekke inn halo på den måten. Alle spill er som du sier repeterende, utfordringen ligger likevel i å lage nok variasjon innenfor regelsettet spillet tilbyr slik at det aldri føles repeterende. Her sytnes jeg Bioshock feiler hardt og er spillet største svakhet, jeg vil faktisk påstå Halo er mindre repetivt enn dette. Trikset er å å innføre nye elementer i gameplayet med jevne mellomrom slik at man aldri blir lei. I Bioshock får man tilgang på svært mange våpen og plasmid svært tidlig i spillet, dette gjør at wow-faktoren forsvinner rimelig fort, og man ender opp hele tiden med å gjøre det samme, og spillet har så langt ikke forsøkt å gjøre noe for å hindre dette. I Halo er det god varisjon mellom tilgjenglige våpen og kjøretøy som holder interessen oppe gjennom hele spillet. Bioshock klarte ikke det i mitt tilfelle, jeg har ikke rørt spillet siden søndag, og er bare halveis gjennom det. Og jeg har ennå til gode å se hva som gjør historien så mye bedre enn alt annet vi er vant med på FPS-fronte, mulig dette tar seg opp i siste halvdel, men da har spillet likvel svært langtekkelig og kjedelig halvdel.

 

Og for øvrig jeg digger både half-life, deus ex og halo, men boishock er langt unna disse spillene på min liste.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det å runde det, hvis man utforsker og tar det med ro? Hvis dette er et 15 timers spill orker jeg ikke kjøpe det.. Sitter og vurderer å laste ned fra steam, trenger bare svar på spørsmålet mitt :)

9398212[/snapback]

 

Folk har rapportert om spilletid på opp mot 25 timer, så det blir rett og slett til hva du legger i det selv. Jeg klokket inn på 18 timer, men jeg var ikke like ivrig på utforskingen mot slutten som jeg var til og begynne med.

 

I tillegg har det grei gjenspillingsverdi, i form av flere vanskelighetsgrader, mange hemmeligheter og to forskjellige slutter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...