Gå til innhold

Omtale av BioShock (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i omtalen. Dette spillet har sugd meg inn i en annen verden de siste dagene. At spill er komplekse og dype synest jeg bare er bra. Jeg er den typen som ikke setter pris på simplisitet. Jammen på tide at noen tok fatt i den råtne sjangeren og løftet den opp. Jeg gleder meg til dette studioets videre planer, kanskje de til og med kan bli et eksempel på hvordan ting kan gjøres og inspirere andre spillutviklere.

 

Jeg merket med engang hvor likt dette spillet er System Shock 2, men samtidig har det nok av elementer som gjør det nyskapende og annerledes enn sin åndlige forgjenger.

 

Jeg er enda ikke kommet lengre enn til Arcadia. Så jeg antar at jeg har en god del mer gameplay forran meg. Jippi det blir kos i dagene fremover! :love:

 

Det gir en utrolig deilig følelse å ha knertet en Big Daddy. Ofte går jeg bare å samler opp våpen og ammo samt eksplosiver som tønner og gassflasker i påvente av disse store dykkermonsterene. Kampene er alltid lange og harde og tømmer meg fullstendig for ressurser men gevinsten er verdt det. :yes:

 

Jeg spiller også på hard siden medium ble litt for lett. Jeg liker å slite litt og hele tiden måtte spare på ressursene og tvinge meg til å tenke kreativt når jeg skal ta ut fiendene.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Fint å se at det ikke fikk full pott, for spillet er (i mine øyne) ikke perfekt.

9382417[/snapback]

Det er ikke slik at et spill trenger å være perfekt for å få 10 (selv om mange ser ut til å tro det), det er mer en x-faktor som skal være der for å løfte et spill fra 9 til 10, det kan ofte være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som gjør at et spill fortjener (eller ikke fortjener) det. Det går ikke på om de er "perfekte" eller ikke. Bare så det er klart. Ingenting er perfekt. ;)

9383002[/snapback]

 

tja.. når et spill med så mye mangler og "feil" som Oblivion får 10/10 kunne dere vel spandert det på BioShock og. Greit at det er min subjektive mening, men man kan da ikke si at Oblivion hadde det lille ekstra man ikke kan sette fingeren på. Heller mangler og skuffelser det er veldig lett å peke ut.

 

Ikke misforstå, jeg mener i utgangspunktet ikke spillet fungerer mer enn 9/10, pga. noe irriterende designavgjørelser, men når man sammenligner med scores fra andre spill, hadde 10/10 vært vel fortjent.

Lenke til kommentar

Andre omtaler kan du diskutere andre plasser. Oblivion-omtalen ble skrevet av en annen person (meg), og du skal ikke se helt bort fra at forskjellige personer har ulike preferanser. Kanskje hadde jeg gitt Bioshock 10/10 og Mikael Oblivion 9/10. Det får du aldri vite. Jeg mener fortsatt at Oblivion fortjener 10/10, du er hjertelig velkommen til å være uenig, men ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar
Den kunstige intelligensen i spillet fungerer stort sett veldig bra, men på et oppdrag mot slutten av spillet svikter den i så stor grad at man kan ende opp med å dø uten å egentlig ha gjort noe galt.

Hvordan da? dør du bare, eller er det venner som flipper ut?

9383301[/snapback]

 

En venn tar en del dumme avgjørelser som i stor grad påvirker den som spiller :)

Lenke til kommentar

Takk for den du onde skribent. Fikk Bioshock i postkassen i dag, men min nybestilte X360 kommer ikke før i morgen. Tenkte jeg skulle bare lese litt av omtalen, men ble selvfølgelig sugd inn i omtalen og måtte lese hele omtalen, og den var så bra skrevet at det gjorde vondt å se på coveret til Bioshock som ligger fremfor meg i skrivende stund.

 

Så her sitter jeg, vondt i halsen grunnet sykdom og vondt i hjertet av lidelse fordi jeg får bare se på coveret og må vente til i morgen før jeg får starte på dette spillet.

 

Oh Discordia.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med anmeldelsen, men dette er min mening. Spillet har bra grafikk, lyd og stemning, men det er for repeterende. I starten digga jeg det, men etterhvert ble det for likt. Gå rundt, skyte fiender eller bruk plasmids å gjør drepingen litt lettere. Slik er det hele tida. tror jeg er alt for lei FPS Så i hvert "arena" er det et x antall big daddys du må drepe. Det er liksom alltid å plaffe løs, så dreper de deg nok, men du blir gjennoppliva så nært uten straff at det er bare å løpe på til du tar'n. Så kan man velge om man skal drepe barna eller la dem bli normale. Dette gjør man ørten ganger og det er blir en vane etter nr 2 så det er bare liksom noe som skjer. Så om man velger å la henne leve så får man etter noen fridde barn masse ADAM uansett siden man er så snill, så hva er forskjellen? Så man får nesten like mye XP uansett..

Det eneste som gjør at jeg vil gjøre det ferdig er for å vite hvordan historien slutter. Backtraking i banene irriterer meg grenseløst siden det er så lite variasjon i gameplayet, bare med respawna fiender. Fiende er også veldig like og lite variasjon. Man møter de samme kvinnene, doctorene og noen i forskjellige kostymer. Lite variasjon i dem. Jeg klarer ikke spille dette mer enn 30-45 min før jeg kjeder meg.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor alle roser dette spillet sånn opp egentlig. Det er bedre enn det vanlige FPS, men ikke noe sinnsyke greier. 7 av 10 ville holdt. eller 4 av 6.

Lenke til kommentar
Et par unødvendige småting hindrer en tosifret karakter.
Hadde vært intressant å vite hva disse var :)

 

Subtitles er for pyser, om man løper fra en haug med monster og alarmbots så mener jeg det er realistisk at radioen gjerne blir overkjørt av bråk fra både våpen og andre ting. Men , det er min subjektive mening, fremdeles hadde det vært intressant å vite hva de to småtingene som hindrer tosifret karakter er. Og om de er unødvendige er de vel strengt tatt ikke nødvendige for å få en slik karakter? :)

Lenke til kommentar
Et par unødvendige småting hindrer en tosifret karakter.
Hadde vært intressant å vite hva disse var :)

 

Subtitles er for pyser, om man løper fra en haug med monster og alarmbots så mener jeg det er realistisk at radioen gjerne blir overkjørt av bråk fra både våpen og andre ting. Men , det er min subjektive mening, fremdeles hadde det vært intressant å vite hva de to småtingene som hindrer tosifret karakter er. Og om de er unødvendige er de vel strengt tatt ikke nødvendige for å få en slik karakter? :)

9384464[/snapback]

 

Jeg er forsåvidt mer enig i en 9 enn en 10, selv om spillet så definitivt er det beste jeg har spilt på veldig, veldig lenge, men det snabben her sier om subs er jeg helt enig i. Har aldri vurdert å slå dem på, har aldri følt det som noe savn. Men det er vel en grunn til at man kan velge, alle er ikke like.

 

Å hevde at spillet skulle hatt en dårlig karakter fordi en selv ikke liker fps-spill er som når snobbete filmandmeldere gir actionfilmer lusne omtaler fordi manus ikke gir nok stoff til ettertanke. Et hvert kulturutrykk må vurderes innenfor sin egen sjanger om vurderingen skal ha noen verdi utover vurdererens subjektivitet.

Lenke til kommentar
Et par unødvendige småting hindrer en tosifret karakter.
Hadde vært intressant å vite hva disse var :)

 

Subtitles er for pyser, om man løper fra en haug med monster og alarmbots så mener jeg det er realistisk at radioen gjerne blir overkjørt av bråk fra både våpen og andre ting. Men , det er min subjektive mening, fremdeles hadde det vært intressant å vite hva de to småtingene som hindrer tosifret karakter er. Og om de er unødvendige er de vel strengt tatt ikke nødvendige for å få en slik karakter? :)

9384464[/snapback]

 

Jeg er forsåvidt mer enig i en 9 enn en 10, selv om spillet så definitivt er det beste jeg har spilt på veldig, veldig lenge, men det snabben her sier om subs er jeg helt enig i. Har aldri vurdert å slå dem på, har aldri følt det som noe savn. Men det er vel en grunn til at man kan velge, alle er ikke like.

 

Å hevde at spillet skulle hatt en dårlig karakter fordi en selv ikke liker fps-spill er som når snobbete filmandmeldere gir actionfilmer lusne omtaler fordi manus ikke gir nok stoff til ettertanke. Et hvert kulturutrykk må vurderes innenfor sin egen sjanger om vurderingen skal ha noen verdi utover vurdererens subjektivitet.

9384526[/snapback]

 

Veldig enig i det du sier.

 

Når det gjelder undertekster, så foretrekker også jeg å slippe slikt. Men i Bioshock opplevde jeg mer enn et par ganger at jeg ikke fikk tak i relevant informasjon fordi annet støy ødela oppfattelsesevnen. For så vidt er det ikke urealistisk, men dette er tross alt et dataspill hvor historien er en ganske viktig del av totalopplevelsen.

Lenke til kommentar

Er kanskje litt tidlig ennå men har vi nettopp fått årets spill på 360 ?. Dette er en gjennomsyret godt og vellagd spill som nesten er uten glitcher som feks underteksten som suger blåstein.

 

Att en oppfølger allerede er på vei er bare gledlige nyheter men kommer ikke som en megaoveraskelse da spillet har fått bra rewievs nesten over alt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...