Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Er ikke bare elkjøp som kan være tvilsomme. Når jeg ringer og spør om de har noe spesielt på spaceworld sier de nesten alltid at de bare har 1 igjen eller noe nærme der.

 

Dessuten er det vel ikke veldig smart av elkjøp å kjøpe få halo spill til butikken, fordi det må vel være bedre å selge noe enn ingenting??

Jeg fikk kjøpt halo 3 ved release og spillet hadde en helt egen vegg som bare var for spillet.

 

De er også hyggelige der jeg går

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke bare elkjøp som kan være tvilsomme. Når jeg ringer og spør om de har noe spesielt på spaceworld sier de nesten alltid at de bare har 1 igjen eller noe nærme der.

 

Dessuten er det vel ikke veldig smart av elkjøp å kjøpe få halo spill til butikken, fordi det må vel være bedre å selge noe enn ingenting??

Jeg fikk kjøpt halo 3 ved release og spillet hadde en helt egen vegg som bare var for spillet.

 

De er også hyggelige der jeg går

9586405[/snapback]

 

Er det noe "spesielt" kan jo dét være en grunn for at de har få inne av den. :p

 

Er ikke vits å ha et stort lager av noe som ikke selger noe serlig.

Lenke til kommentar

kunne ikke dy meg i denne tråden. Jeg bruker generelt Elkjøp i Sandvika, men har også brukt Storo og Skøyen.

 

Medio 2004, når den nye forbrukerkjøpsloven kom, så var avdelingen i Sandvika et mareritt om noe gikk galt. Jeg tror jeg brukte mer tid på å bli forstått at 6310 hadde problemer med bluetooth enn på å bruke telefonen. Min var nemlig vanvittig sær, og ble aldri fikset. At en selger i tele ville krangle skikkelig med meg gjorde ikke saken bedre.

 

I 2006 kjøpte jeg dog en N91 der som ikke fungerte skikkelig, avdelingsleder på retur var utrolig grei og fikset alt hver gang. Jeg hadde han på flere returer og han var alltid like blid med meg og ordnet opp (nå var jeg aldri sur når jeg kom, men heller nokså blid og fornøyd for det var nokså kurrante saker) men jeg syns enda den butikken forbedret seg eksepsjonelt bra fra hva jeg opplevde tidligere. Deres konkurrent lefdal er dog et sorgens kapitel for meg, hvor de kalte meg en potensiell svindler i butikken fordi jeg hadde en bedre pris med stempel fra elkjøp)

 

Når Xbox'en min gikk i stykker, så avviste MS alt ansvar, og Skøyen ville ikke ta den i mot, selv om kundeservice sa jeg kunne levere den hvor jeg ville.

Til slutt ble jeg litt nedfor, så jeg ringte Elkjøp sentralt og spurte om jeg kunne snakke med produktansvarlig (tror jeg), noe jeg fikk. Kort tid etterpå ringte servicesjefen på Storo og snakket med meg om feilene, og jeg fikk beskjed om å komme innom så skulle de ordne det siden den var så ny.

 

Dukket opp, og fyren bak disken ville egentlig avvise meg, men sjefen sa at dette var ordnet, og enden på visen var at jeg fikk en ny maskin med meg og erstatning for bestevenninen min sitt ødelagte spill som min maskin ødela, samt mine egne.

 

Alt i alt har jeg det siste året fått veldig god behandling hos dem syns nå jeg :) (selv om mange kanskje syns at det å ringe elkjøp sentralt tyder på annet, så var det helt greit for meg...jeg er litt likegyldig til sånt bare jeg får en løsning er jeg veldig blid og fornøyd)

Lenke til kommentar

Elkjøp ja. Har bare 1 dårlig erfaring fra dem og det var fra den gamle Elkøpen som var på kongsvinger.

Der jobbet det en gammel kjærring som alltid hadde vært der.

Jeg var innom og spurte etter et spill. For det første måtte jeg stave navnet for henne. Og hjelpe henne med datan sånn at hun kunne søke etter det. Og jeg har aldri jobbet i en kasse før.

Når man ikke engang kan bruke kassen så burde enten du eller noen andre skjønne at du hvertfall ikke egner deg i en data forretning.

Men nå er den stengt og de har bygd en ny en. Men husker at jeg fikk kjøpt HL2 for 299 på Elkjøp i sandvika når det var helt nytt.

 

Handler som regel fra Komplett e.l hvis jeg skal ha noe hardware.

Lenke til kommentar

Må nesten rette litt på meg selv etter innlegget på forrige siden. Det jeg mente var ikke at min lokale Elkjøp butikk hadde solgt ut eksemplarene av Halo 3 på release. Jeg kjenner flere av gutta som jobber der og fikk bekreftet at det hadde vært en feil på bestillingen. Så de fikk rett og slett ikke spillet før 2-3 dager etter release.

 

Så problemet i mitt tilfelle var ikke utsolgt vare, det var at varen ikke befant seg i butikken i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det er vel mest fordi elkjøp & co har flest casual customers, ergo flest tilfeller med misfornøyde kunder osv.

9608974[/snapback]

 

 

Langt ifra enig!

Min butikk selger VELDIG mye mer spille enn den lokale Elkjøp butikken og vi har svært få klager/problemer.

Våre kunder er både casual og hardcore gamers.

Hovedgrunner er servicen vi gir kunder som har problemer, en service Elkjøp butikken ikke kan matche da de ikke har "ferdighetene" vi innehar.

Endret av Damsgaard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mange forskjellige erfaringer fra person til person, vel og merke. Jeg for min del har bare hatt gode erfaringer med komplett :)

 

Har gått på noen smeller i Elkjøp.

Som jeg opplyste i en annen tråd fikk jeg feil pris på ett par høyttalere nemlig 12 000 kr avslag. Selgeren sa da med ett smil at det var deres feil og at det ikke skulle gå ut over meg. Dermed fikk jeg høyttalerne Yamaha Soavo 1 til 12 995 kr, ordinær pris 25 000 kr.

 

Fortell meg hvilken annen butikk som ville gjort dette?

 

PS. Fikk de i går, spiller helt fantastisk :thumbup:

Lenke til kommentar

Alastor. skjønner ikke at du gidder å forsvare lenger. Det er en kjensgjerning at Elkjøp og Lefdal SKAL svartmales. uansett.

 

kundeservice: treffer du en heltidsansatt i disse butikkene får du god hjelp! Er du derimot innom på kveldstid er sjansen stor for at treffer en ekstra-hjelp som kanskje bare to kvelder i uka. Han har mest sannsynlig en litt slappere innstilling til jobben sin. Noen av dere lesere er sikkert studenter med kveldsjobb selv?

 

Dette leveringsdato på spill ER faktisk vanskelig for andre ansatte enn software-ansvarlig å vite. Grunnen til det er at det kommer fra et annet hovedlager enn resten av varene i butikk. Dette lageret kan "vanlig" ansatte ikke uten videre sjekke status på.

 

produktkunnskap: hvor ofte kommer det nye modeller av f.eks PC-er? eller TVer? gå i en hvilken som helst elektrobutikk og prøv å lær deg ALLE små spesifikasjoner på ALLE modeller. Selvfølgelig er dette vanskelig. (nok en gang...ansatte som jobber to kvelder i uka)

Det er ofte en person som er produktansvarlig på hvert felt, men han kan ikke være på jobb fra 9-21 hver dag.

 

Avslutningsvis: Jeg kan garantere at det finnes betraktelig fler fornøyde kunder, enn misfornøyde, hos SAMTLIGE Elkjøp butikker. Problemet er de fornøyde kundene skriver ikke om opplevelsen i internettfora, eller ringer TV2 hjelper deg.

Lenke til kommentar
Javel? Rettferdiggjør det alle de dårlige erfaringene som andre folk har hatt med butikken, her i forumet?

Men du var heldig der ja.

Det er vel dine ord....

 

Som sagt er det nok en del som har hatt mindre gode erfaringer men det høres ut for meg at det ligger en slags kultur i å sverte Elkjøp/Lefdal og har man hatt en dårlig erfaring forsterkes dette x antall ganger før det legges ut her. Joda, vet selv om butikker innen disse kjedene jeg ikke er fornøyd med men totalt tror jeg ikke de er dårligere enn andre, tvert imot.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

For min del er jeg fornøyd med Elkjøp (Drammen), retur har gått forhåndsvis greit uten problemer. Prisene er lavere enn hos EB Games på spill veldig ofte, skjer det noe er de greie å snakke med i forhold til Siba. Kjøpte engang ett Cyrus stereosett hos de, vanlig pris var nesten 24,000kr, men siden det var b-vare og litt prutekunnskaper fikk jeg det for 1400kr. Generelt er jeg fornøyd, noe dyre men de kan ikke ha samme priser som nettbutikker for å holde så mange butikker i drift.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Kjøpte engang ett Cyrus stereosett hos de, vanlig pris var nesten 24,000kr, men siden det var b-vare og litt prutekunnskaper fikk jeg det for 1400kr. Generelt er jeg fornøyd, noe dyre men de kan ikke ha samme priser som nettbutikker for å holde så mange butikker i drift.

 

~ Mortis360

Wow, fra 24 000 kr til 1 400 kr, det var ikke dårlig :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...