Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok enkelttilfeller, ingen kjeder ønsker å yte dårlig kundeservice. Det er INGEN som har det som policy at man gir faen i sine kunder etter endt salg. Det er ikke langsiktig tenkning - sagt på en annen måte:

 

Så dumme er rett og slett ikke kjedene.

 

Derimot finnes det svært mange ekstra krevende kunder (ikke at du eller de du har hørt om nødvendigvis er i denne gruppen), og disse kundene roper også veldig veldig høyt og lenge om de ikke får alt nøyaktig slik de ønsker.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke peling på spill ! En kompis av meg skulle kjøpe et spill og de hadde det ikke i hylla, så han spurte om de hadde det og de så de fikk det i neste uke. Etter på når jeg var i butikken så stod det i hylla. Prisene demmes er heller ikke billig på spill, de har kanskje noe tilbud av og til, men er dyrt syntes jeg. EB games er best på spill, men det sier seg vel selv siden de bare driver med det.

Endret av killer92
Lenke til kommentar

Det ville ha klikket for meg vhis alt det der hadde skjedd med meg. Selv er jeg trofast til en elkjøp butikk i Østfold (har ikke kjøpt fra nettbutikk), og kundeservicen er bra der.

 

Prisene er også fantastiske, kan oppsumere det jeg kommer på her (det var til xbox hvis jeg ikke sier noe annet):

kjøpte prince of persia et par måneder etter lanseringen, prisen var 150kr

kjøpte samtidig "beyond good and evil" til samme pris, og lanseringen var vel ganske lik

 

Var en gjerrig gnier og hadde lite råd (var 14år), så jeg hoppet i taket da jeg så at splinter cell 2 kostet 150kr (var på den tiden chaos theory ble lansert)

Dessverre hadde de den ikke på lager, og viste ikke når de fikk den inn. Jeg kom ofte innom, uten hell. Ca etter en måned etter beklaget de, og lot meg kjøpe chaos theory 200kr billigere.

 

Jeg rådførte meg en gang etter et defekt skjermkort i den gamle PCen, og fikk kjøpt et nytt ett til en grei pris som jeg ble fornøyd med.

Kjøpte Jet set radio future til 200kr ca to år etter lanseringen

Kjøpte fahrenheit i begynnelsen av det året her til 70kr

Kjøpte cronicles of riddick til samme pris

Kjøpte drømmefall ca ved lanseringen til pc for 350kr

 

Og hver gang jeg var i butikken, prøvde jeg en sånn spørreundersøkelse på en maskin ca to ganger. Dette har ført til at jeg har vunnet 600kr tilsammen.

 

De gangene jeg har spurt om hjelp, (har dog ikke vært spurt om ting som krever noe særlig kunnskap så ofte), har jeg fått god hjelp, og det hadde de middelaldrene folka foran meg som skulle ha mobil første gang også, til min ergelse.

Eneste jeg har å utsette på dem er at ventetiden for hjelp kan være for lang, og det samme kan køen til kassa noen ganger være også. Men som sagt, ville jeg ha satt fyr på en tilfeldig elkjøp butikk hvis dette hadde skjedd med meg.

 

Kjøpte red steel i dag (wii) til 200kr

Jeg er enig med at noen ting er for dyre, men dette kan du jo kjøpe i andre butikker.

 

 

Hvis du har så dårlige erfaringer kan du vel la være å kjøpe annet enn spill i butikken.

 

Ang det med å bli spurt om hjelp - vi blir opplært til å hilse på alle kunder så fort vi ser de, gå de i møte og alt slikt. Ingen kunder skal måtte lete opp selgere!
Personlig misliker jeg alltid når de gjør det, liksom når jeg skal se på TV eller spill eller no, kan jeg se rundt selv og spørre om hjelp bak hjelpedisken, istedenfor å måtte si "nei takk, det går fint det" hver gang jeg møter på noen XD Endret av gormers
Lenke til kommentar
Har også hatt litt problemer med nettbutikken og lager før.

 

Men prisene er dyre der.  De er kanskje litt billigere med en gang spillene kommer, men ikke når spillene er litt gamle. De bytter jo ikke priser. Bare når de har tilbud.

9421590[/snapback]

Dette med å sette ned prisene på gamle varer varierer dessverre fra butikk til butikk ja - enkelte er veldig veldig flinke til å sette ned prisen, andre igjen ikke så gode. Det er butikken selv som bestemmer prisene på sine varer som er gamle...så variasjoner kan skje.

Lenke til kommentar
Men så si det da, at du hadde en enkeltopplevelse. Ikke at elkjøp som hovedregel ikke har peiling på spill, for det er faktisk feil :).

9421550[/snapback]

Det er jo ikke det i grunn vi mener. Det er bare at det virker som det er dårlig opplæring i noen av Elkjøp butikkene, noe som også tilsvarer at det er dårlig produktkunnskap.

 

De burde jo rett og slett vite hva de snakker om, ikkesant?

Lenke til kommentar

Helt enig, de burde virkelig vite hva de snakker om. Ang kursing, så gjennomføres det flere årlige kurs som folk skal få være med på, det er egne spillansvarlige i hver butikk som også blir grundig opplært, informasjon skal spres til alle ansatte osv, det er iallefall føringen ovenfra - så det SKAL være skikkelig.

 

Men å få alt til 100% i praksis er ikke alltid like lett :). Men det er ikke med vilje - målet er at alle skal være flinke, og de aller fleste er det også.

Lenke til kommentar

Jeg kan av erfaring si meg enig i at kunnskapen hos de ansatte i Elkjøp butikker varierer noe grusomt. Enkelte ganger får jeg nesten lyst til å grine. Men sånn er det jo hos alle butikkjeder. Det er som regel Elkjøp butikker på småsteder som er syndere på akkurat dette. I Trondheim føler jeg hvertfall at kunnskapen virker grei på de fleste områder ...

 

Det siste jeg kjøpte fra Elkjøp var forresten en crappy Philips 32" 100Hz Widescreen TV. Den ble kjøpt for snart to år siden og skal nå inn til rep. Egentlig så skulle jeg ha sendt den på rep i snart to år også, men den blir sendt inn først nå :D Tok vel 3-4mnd så ble skjermbildet bølgete på sidene, og 1-2mnd etter det igjen så fikk bilde sånn sykelig gulfarge i to av hjørnene ... men jeg kan vel ikke klandre Elkjøp for å ha solgt meg en TV som jeg ikke er fornøyd med! TVn har uansett veket plass for min nye Tatung TV!

 

Noen som forresten vet om Elkjøp på Tiller eller Leangen i Trondheim er billige på "eldre" spill?

Lenke til kommentar
Det er nok enkelttilfeller, ingen kjeder ønsker å yte dårlig kundeservice. Det er INGEN som har det som policy at man gir faen i sine kunder etter endt salg. Det er ikke langsiktig tenkning - sagt på en annen måte:

 

Så dumme er rett og slett ikke kjedene.

9421292[/snapback]

Selvfølgelig, det er jo bare logisk det, men likevel, I would beg to differ. Dette er HELT SIKKERT veldig avhengig av hvilken dagligledelse som styrer i en EL-butikk, men jeg har opplevd at de bare har latt telefonen ringe fordi de VET at sjansen er størst for at det er en misfornøyd kunde på den andre siden av tråden. Spurte en gang om de ikke skulle ta den ringende telefonen, helt ærlig svarte de at de adde fått beskjed om å prioritere telefonen HELT sist, den var t.o.m. prioritert under lunsjpausen. Og har også sett at de bare har latt telefonen ligge av røret slik at ingen skulle kunne nå dem. Den ene gangen jeg så det kom det faktisk en kar som med en gang oppdaget telefonen som slettes ikke lå der den skulle ligge, og mumlet noe om at det var derfor han aldri kom fram...

 

Ganske sikkert et ekstremtilfelle, men det hjelper ikke akkurat på Elkjøp & co. sitt rykte som en god serviceytende EL-kjede.

 

 

(Er ansatt på elkjøp leangen :))

9422377[/snapback]

Der du jobber, ja; det blir ved min nærmeste større Elkjøp :)

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Tja, siden du spør spesifikt så kan jeg jo fortelle deg at for øyeblikket forsøker Elkjøp Leangen å rydde ut eldre spill til gode priser, xbox og pc-spill spesiellt - men eldre ps2 og annet også.

 

(Er ansatt på elkjøp leangen :))

9422377[/snapback]

 

Hmm, høres bra ut! Tenker jeg blir å kaste bort penger på Leangen i nærmeste fremtid :D

Lenke til kommentar
Tja, siden du spør spesifikt så kan jeg jo fortelle deg at for øyeblikket forsøker Elkjøp Leangen å rydde ut eldre spill til gode priser, xbox og pc-spill spesiellt - men eldre ps2 og annet også.

 

(Er ansatt på elkjøp leangen :))

9422377[/snapback]

 

Så du har reist oppover i landet du altså.

 

Men fra OT til OT (on topic) så varierer alt fra butikk til butikk. Dette gjelder absolutt alle kjeder.

 

Både Elkjøp og Expert har sine sorte får. Cluet er å redusere slike butikker samt å hindre at butikkene blir sorte får.

 

Har opplevd alt fra den ene som sjekker opp spesifikke spesifikasjoner til den som bare svarer enkelt "produsenten er forskjellig" når man spørr om de store forskjellene mellom Garmin og TomTom GPSene.

 

Hvis visse butikker selger dyre utdaterte ting (som spill og filmer) kan man jo bare skrive ut et hyggelig mail til vedkommende butikk å si i fra. Nytter ikke å komme med eder og galle, fordi da blir det ikke tatt seriøst. Ihvertfall hvis det er en normal ledelse, så vil vel de fleste butikker ha tilbakemeldinger fra kundene slik at man kan gjøre ting enda bedre.

 

Har selv jobbet i matbutikker der man i den ene butikken var kjempeglad for tilbakemeldinger samt at de satte kunden i fokus, mens i andre så har de bare ønsket at kunden skulle bruke mest mulig penger og deretter reise.

 

Husk at det er snakk om business, og i varehandelen er det ikke bare snakk om å få kunder men man må også beholde dem.

Lenke til kommentar
Jeg kan fortelle deg at elkjøp faktisk HAR peiling på spill og jobber for å være gode på spill og ha fine priser.

 

Du har 1 opplevelse med feilinformasjon rundt leveringsdato, så derfor konkluderer du med at elkjøp ikke har peiling på spill? Skjønte ikke den jeg.

9421487[/snapback]

 

Du har dessverre ikke vært på min Elkjøp butikk. Er bare en måte å oppsumere deres kompetanse og det er å sammenligne dem med en gjeng sauer. Det er synd, men sant. Gode priser kan så være, men de har ikke kompetanse til værken å stå for opplæring av nye ansatte eller kompetanse til å selge det de skal selge.

 

Jeg har vært på andre elkjøp butikker, men grunnet mine opplevelser fra nettbutikken og min lokale Elkjøp butikk, gruer jeg meg til å sette føttene innenfor envær Elkjøp butikk. Var med skeptiske føtter jeg gikk inn på en Elkjøp butikk i Bodø, og der var det noe helt annet enn her jeg bor, for der viste de hva de skulle selge.

 

Elkjøp er en stor kjede, og da må den og ha rutiner for internkontroll og opplæring av sine ansatte. Arbeid selv innenfor service yrket, og kan skrive under på at du husker aldri de 4 gangene med god service, men den ene gangen med elendig service, den sitter igjen. Og det gjør den når det kommer til Elkjøp.

 

Måten jeg ble imøtekommet av kundeservicen da jeg ringte Elkjøp var bare horribelt. Kunne skjønt det om jeg hadde snakket med samme person begge ganger, men snakket med 1 dame og 1 mann så det var 2 helt forskjellige kundebehandlere jeg snakket med de 2 gangene jeg ringte, og begge var totalt stokke hakke dum i pappen og hadde sosial intelekt på størrelse med en gjennomsnitlig stiftemaskin. Frekk er den beste måten å oppsummere det på, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Elkjip er den største møkkabutikken jeg vet om. Når jeg sier dette har jeg vel igrunn hele familien i bakhånd, som hater sjappa like hardt som meg.

 

De er så ubrukelig lite innstilt å å hjelpe, de lever av "dumme" kunder som Bear^ og meg som tror: ja, hvor vanskelig kan det være å kjøpe et spill fra nettet? Normalt sett skal dette gå svært så smertefritt, men husk at det er elkjøp man handler i fra.

 

Husker jeg skulle kjøpe TV i sommer.

Jeg snakka med en som jobba der som sa det ble bestilt2 stk forrige uke, så de kom vel inn neste uke - stilig, det kan ikke ta mere enn en uke å sende et par TV'er fra Sverige tenkte jeg. (Jobber i posten selv, så vet at det ikke skal ta mere enn et par dager)

 

Kom jo selvfølgelig aldri noe TV, men den skulle komme om 2-3 uker, noe som den selvsagt ikke gjorde.

Ringte kundeservice og spurte: "Hei, lurte på når dere får inn LG42"LY95"

"Den får vi inn torsdag neste uke".

Ringte neste uke og ble fortalt: "Vi har ikke noe LY95 i bestilling". Dette er så utrolig typisk elkjip, prate MASSE svada, den kommer ditt og datt og tjooghei.

Spurte hvor lang tid det tok hvis jeg bestilte den idag. "nja, den er ikke på lager - så det tar ca 1mnd". Hvordan i helvette (excuse my french) kan det ta 2mnd å levere en TV som alle andre butikker og nettbutikker har?

 

Jeg tror CDON og elkjip ligger på delt 1. når det kommer til service, løfter og levering av varer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...