Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Kan jeg få rette utsagnet ditt til at din lokale elkjøp er den.... ?

 

Ang LY95, er varen på lager i sverige så tar det kort tid.

 

Men du vet like godt som jeg at den IKKE var på lager i sverige, samt ble forsinket en hel del. Jeg tipper de 2 som kom inn ble solgt rett etter de kom inn.

 

Da ser man ikke lengre varer i bestilling, men ei heller at det er varer solgt, med mindre man sjekker grundigere innover.

 

Ly95 var såpass pop når den kom inn at dette er sannynlig.

 

Ang levering, Elkjøp får levert direkte fra LG, så JA det KAN ta tid! Selv om andre butikker som komplett.no har gråimportert varen direkte fra tyskland så betyr faktisk ikke det at Elkjøp som faktisk kjøper varen gjennom de RETTE kanaler får tven like enkelt, dessverre.

 

At det er vanskelig for deg å forstå når "alle andre" har varen, det får jeg ikke gjort så mye med. Men kanskje noen andre forstår det jeg sier nå :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg få rette utsagnet ditt til at din lokale elkjøp er den.... ?
At det var?

Hvis den sier den er på lager, hvorfor skal jeg tro noe annet?Hvis de visste det tok lang tid, kunne de heller anbefalt meg Samsung M86/87 eller LG LF65, på den måte kunne servicen vært opprettholdt óg de hadde beholdt en kunde.

 

Men du skjønner vel at jeg blir pissed når de aller aller fleste andre butikker hadde den, men så klart ikke elkjøp. Og det er egentlig her porblemet ligger: Den var nemlig et par tusen billigere fra elkjøp, derfor syns jeg det var litt råflott å kjøpe fra et annet sted :\

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elkjøp :sick:

 

Sjekka innom den lokale Elkjøp butikken her om dagen. Fant et spill til lanseringspris som jeg hadde for ca 3-4 år siden.

 

Kundeservicen dems er helt forjævlig også, hvertfall 80% av tia.

En kamerat sendte inn pc'n sin til rep, den skulle være ferdig om en uke.

2uker senere og ingen pc spør han hvor den er, neida de klarte ikke reparere den her så de sendte den til en annen elkøp butikk men de klarte det ikke heller så de sendte den videre til Oslo. 1 måned senere og ingen PC, den hadde blitt sendt til Oslo men hadde aldri kommet fram. 1måned senere og fortsatt ingen PC ringte han inn og klaga.

Han fikkk ny PC 2 uker etter det, den var jo litt bedre men alikevell. Nesten 3 måneder.

:sick:

Lenke til kommentar

Alastor, sjekk dette: Som sagt bestilte jeg en LG42LF65 i sommer, lurer på om det ikke var i juni. IGÅR fikk jeg telefon om at den hadde kommet og at den fortsatt var holdt av.

 

Jeg ler meg skakk, de har klart å bruke 3måneder på å bestille en TV. Elkjøp topper alt ass.

 

Jeg svarte selvsagt at jeg hadde kjøpt en annen TV i mellomtiden, beklaget at den ble bestilt (trudde den egentlig var avbestilt, men) uten at jeg skulle kjøpe.

Lenke til kommentar
Alastor, sjekk dette: Som sagt bestilte jeg en LG42LF65 i sommer, lurer på om det ikke var i juni. IGÅR fikk jeg telefon om at den hadde kommet og at den fortsatt var holdt av.

 

Jeg ler meg skakk, de har klart å bruke 3måneder på å bestille en TV. Elkjøp topper alt ass.

 

Jeg svarte selvsagt at jeg hadde kjøpt en annen TV i mellomtiden, beklaget at den ble bestilt (trudde den egentlig var avbestilt, men) uten at jeg skulle kjøpe.

9485380[/snapback]

 

Har ikke vært lett å oppdrive de LG skjermene, venta en måned eller 2 på min 42LY95 som jeg bestillte i begynnelsen av mai hos en annen butikk.

Lenke til kommentar
Alastor, sjekk dette: Som sagt bestilte jeg en LG42LF65 i sommer, lurer på om det ikke var i juni. IGÅR fikk jeg telefon om at den hadde kommet og at den fortsatt var holdt av.

 

Jeg ler meg skakk, de har klart å bruke 3måneder på å bestille en TV. Elkjøp topper alt ass.

 

Jeg svarte selvsagt at jeg hadde kjøpt en annen TV i mellomtiden, beklaget at den ble bestilt (trudde den egentlig var avbestilt, men) uten at jeg skulle kjøpe.

9485380[/snapback]

Som jeg har sagt - Elkjøp kjøper disse UTEN å gråimportere de, og LG leverer ikke særlig mye av tvene sine.

 

Dette er IKKE Elkjøps feil, dette er LG's feil. Du får le deg skakk så mye du vil, men det hjelper jo lite :).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elkjøp får så vidt jeg vet sine spill fra et sentrallager. Noe som betyr at de fikk Halo 3 inn på sentrallageret mandag/tirsdag. Pakker det så fort de kan og sender det ut till alle landets elkjøp butikker. Noen store butikker får de Tirsdag klare for salg Onsdag mens noen får de ved lunsjtider onsdag og noen ikke før torsdag. Ikke noe unormalt dette for en stor kjede som opererer med et sentrallager. Jobber selv i butikk. Vi får direkte fra levrandør og hadde Halo 3 tirsdag. Så klart for salg Onsdag morgen.

Lenke til kommentar
Jeg trasker ned til 2 forskjellige Elkjøp butikker i dag jeg på formiddagen. Har dem Halo 3 eller Skate.? Nei, det har dem naturligvis ikke. Way to go.

9579303[/snapback]

Høres ut som min lokale Elkjøp (Carl Berner i Oslo). En talentløs drevet sjappe som aldri har annonserte tilbud inne - jeg har vært der i anledning flere spill, et kjøleskap og en TV det siste året - samme historie hver gang. I tillegg blir de dritsure hvis du ber de om å bestille opp for deg til den annonserte prisen og sier at 'dette er vanskelig' og bla bla bla. Det er jo helt opplagt at de *ikke* ønsker å selge tilbudsvarer. Jeg lurer på hvor stor tålmodighet Elkjøp sentralt har med avdelinger som til de grader motarbeider kundeaviser o.l. Men det er vel kanskje en rød tråd i hele Elkjøp-konsernet å jobbe på denne måten.

 

Men tilbake til i dag: Var innom på tur fra jobb for å kjøpe Halo 3 og de var (ikke overraskende) utsolgt.

 

Akkurat det samme skjedde på lanseringsdagen til både Forza 2, Gears of War og Bioshock. På førstnevnte av disse var jeg innom i lunchen - altså under to timer etter at butikken hadde åpnet - og alikevel var de utsolgt. 4 stortitler. Masse forhåndshype. Og de klarer ikke engang å få inn såpass at de har det tilgjengelig et par timer etter butikken åpner. Noe må jo være seriøst gæærnt her; alle de ovennenvte titlene (og Halo 3 i dag) fikk jeg tak i i første og beste butikk i sentrum samme dag etter å ha måttet styre meg ned til byen.

 

Det virker som om spillansvarlig i denne butikken ikke har oversikt i det hele tatt; bare på meg har de til sammen tapt over 2500 bare på spill de siste 8-10 månedene rett og slett fordi de ikke har nye spill inne. Andre spill jeg har prøvd å få tak i den første uken det er tilgjengelig har vært PGR3 og Viva Pinata. Heller ikke disse har de hatt inne - spillhylla deres har jevnt over veldig sjelden titler som er nyere enn 2-3 måneder på plass.

 

Oh well; de satser vel på at folk plukker med seg noe annet når de først er innom. Gears of War (som de har knalltilbud på i siste kundavis) hadde de selvfølgelig heller ikke i hylla idag, hehe. Luringer.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

Elkjøp lover bedre service

"I en helsides annonse erkjenner Elkjøp at service-nivået har vært for dårlig. Nå skal det bli bedre."

 

Vi får håpe dette. Har opplevd mye av det samme selv. Har vært på Elkjøp hele tre ganger hvor annonsert produkt ikke har vært tilgjengelig SAMME dag som det står annonsert i avisen. Da er det ikke tilfeldigheter. Da er det enten bevisste forsinkelser eller å ha mistenkelig lite av tilbudsproduktene på lager på forhånd. Kanskje det som provoserer mest er når de da prøver å tilby deg et dyrere produkt i stedet.

 

Har også familiemedlemmer som har hatt problemer med forsikring og problemer rundt reparasjon av produkter.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Elkjøp lover bedre service

"I en helsides annonse erkjenner Elkjøp at service-nivået har vært for dårlig. Nå skal det bli bedre."

 

Vi får håpe dette. Har opplevd mye av det samme selv. Har vært på Elkjøp hele tre ganger hvor annonsert produkt ikke har vært tilgjengelig SAMME dag som det står annonsert i avisen. Da er det ikke tilfeldigheter. Da er det enten bevisste forsinkelser eller å ha mistenkelig lite av tilbudsproduktene på lager på forhånd. Kanskje det som provoserer mest er når de da prøver å tilby deg et dyrere produkt i stedet.

 

Har også familiemedlemmer som har hatt problemer med forsikring og problemer rundt reparasjon av produkter.

9584808[/snapback]

 

Dette innlegget ble litt langt men anbefaler dere å lese det.

 

Elkjøp har kommet unna med sin måte å drive butikk på i flere år nå!

Merkelig at ikke flere kunder har gjennomskuet dem ennå.

I tillegg til mine egene erfaringer kjenner jeg også flere som jobber i Elkjøp som har innrømmet mine "beskyldninger"

Som mange her sier har Elkjøp stadig kjempetilbud på store spill releaser.

Faktisk så har de kjempetilbud hver gang det kommer stor spill!

Siste i rekken er jo nå HALO3 som de selger for 399,-

Det høres jo ut som et vanvittig tilbud når konkurentene ligger på rundt 599,-

Folk møter opp å står gjerne i kø for å få dette super tilbudet men de blir skuffet.

Spillet har nemlig ikke kommet til butikken enda pga feil i forsendelsen,etc (dette var en av unnskyldningene jeg hørte)

Ser noen over her sier at dette skjer pga felles lager/vare distrubering, dette er bullshit!

Expert fikk jo sine spill for over en uke siden og de har også felles lager og utkjøring av varer.

Samme har de fleste store kjeder og alle disse hadde spillene i sine butikker flere dager før release!

Neste problem er jo mengden titler Elkjøp tar inn til sine butikker.

HALO3 er en tittel alle vet kommer til å selge i bøtter og spann, hvorfor tar da Elkjøp inn så vanvittig få til sine butikker?!

Har sjekket i 3 butikker selv og alle fikk inn rundt 20 stk, 20 STK!!

Til den prisen vet de jo at de kommer til å selge i hauger!

Alle med litt mellom ørene skjønner at disse kjempetilbudene deres er lokketilbud for å få folk til sine butikker!

For Elkjøp tjener ikke akkurat mye på 399,- prisen da innkjøpsprisen ligger rett under dette.

 

Dette var en ting angående deres priser,så kommer lureri opplegget deres.

Kan gi noen eksempler her som jeg både har opplevd selv og som venner av meg har opplevd.

 

Jeg skulle kjøpe meg ny vaskemaskin og fant en bra maskin fra Whirpool til superpris i deres reklameavis

(har jobbet flere år i tillsvarende butikk så kjenner godt til hvitevarer)

 

Jeg møter opp på første dagen annonsen gjelder ved åpning å får beskjed om at de ikke har denne modellen og at de ikke vet når den kommer inn.

Men siden de ikke kan levere dette tilbudet kan de istede selge meg en annen DYRERE maskin for samme pris som plaster på såret.

Dette er en maskin av merket UPO (et merke Elkjøp selger mye av)

UPO maskinen har en prislapp i butikken som ligger 1000kr over det Whirpool maskinen skulle koste men jeg slår heldigvis ikke til.

Istede sjekker jeg på min gamle arbeidsplass opp denne UPO maskinen jeg har fått tilbudt og finner ut at dette er en maskin som faktisk koster 500kr mindre enn Whirpool tilbudet!! Altså har de satt opp prisen på denne maskinen og tilbyr den som et erstatningsprodukt, håpløst!

 

Et annet triks de har brukt er å stille 2 kjøleskap ved siden av hverandre.

Det ene er annonsert i blekka meg god pris og det andre er av merket UPO og koster ca det samme.

Skapet i annonsen har stårr å gått i mange uker å har da fått endel rim og fuktighet i seg.

UPO skapet har de gjevnlig holdt rent og tørt.

Når da kunder kommer å kikker på det reklamerte skapet forteller selgeren at dette skapet som står ved siden av er mye bedre å viser til fukt og rimproblemene det annonserte tilbudet har mens UPO skapet er rent og pent.

 

Denne historien har jeg blitt fortalt av en god venn som tidligere jobbet i Elkjøp.

Endret av Damsgaard
Lenke til kommentar
Jeg skulle kjøpe meg ny vaskemaskin og fant en bra maskin fra Whirpool til superpris i deres reklameavis

(har jobbet flere år i tillsvarende butikk så kjenner godt til hvitevarer)

 

Jeg møter opp på første dagen annonsen gjelder ved åpning å får beskjed om at de ikke har denne modellen og at de ikke vet når den kommer inn.

Men siden de ikke kan levere dette tilbudet kan de istede selge meg en annen DYRERE maskin for samme pris som plaster på såret.

Dette er en maskin av merket UPO (et merke Elkjøp selger mye av)

UPO maskinen har en prislapp i butikken som ligger 1000kr over det Whirpool maskinen skulle koste men jeg slår heldigvis ikke til.

Istede sjekker jeg på min gamle arbeidsplass opp denne UPO maskinen jeg har fått tilbudt og finner ut at dette er en maskin som faktisk koster 500kr mindre enn Whirpool tilbudet!! Altså har de satt opp prisen på denne maskinen og tilbyr den som et erstatningsprodukt, håpløst!

9585940[/snapback]

 

Jeg gikk i denne fellen da jeg skulle kjøpe meg TV for en tid tilbake. Panasonic TVen i bladet kosta 3500,- men den hadde de ikke på lager så jeg ble tilbudt en JVC til 4300,- (kosta litt mer) som skulle være mye bedre.

 

Alien Collection (4 Disk), denne selger min lokale elkjøp til 499,- :sick:

Lenke til kommentar

Var innom min lokale elkjøp her en dag og fikk see Diablo2 stående i spillhylla til 450 kroner. Måtte bare le.

 

Men uansett. Elkjøp har jeg ikke hatt en eneste god opplevelse med.

Faren min kjøpte PC der for en stund siden. Den gikk istykker. Sendte den inn for å få den reparert. Ble selvsagt lovd at de skulle fikse den i løpet av uka.

Gikk vel rundt 2 måneder men klaging før han fikk den tilbake.

 

(Lydkortet hadde tatt kvelden og de hadde massevis av lydkort i hylla si, så det var ikke noe bestillings problem, hvilket var deres unnskyldning.)

 

Må si at folka på Elkjøp her er generelt idiot.

Null peiling på noesomhelst ser det ut til.

Hele gjengen er konstant sure, og du må nermest gå ned på knw og trygle for å få noe some ligner på hjelp. Ikke at de kan gi noen form for hjelp uansett da.

 

Han dere fyren some har med spill\pc\konsoll å gjøre visste jo ikke forskjell på PC\X-box\PsX og menta harnakket at de virket omhverandre. Uff.

Lenke til kommentar

Er ikke bare elkjøp som kan være tvilsomme. Når jeg ringer og spør om de har noe spesielt på spaceworld sier de nesten alltid at de bare har 1 igjen eller noe nærme der.

 

Dessuten er det vel ikke veldig smart av elkjøp å kjøpe få halo spill til butikken, fordi det må vel være bedre å selge noe enn ingenting??

Jeg fikk kjøpt halo 3 ved release og spillet hadde en helt egen vegg som bare var for spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...