Gå til innhold

Elkjøp. Billig pris, elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Langt ifra enig!

Min butikk selger VELDIG mye mer spille enn den lokale Elkjøp butikken og vi har svært få klager/problemer.

Våre kunder er både casual og hardcore gamers.

Hovedgrunner er servicen vi gir kunder som har problemer, en service Elkjøp butikken ikke kan matche da de ikke har "ferdighetene" vi innehar.

 

uhm, din butikk selger mer spill enn den lokale elkjøpbutikken ja, men poenget her er vel at det er mer sannsynlig at elkjøp får flere tråder om misfornøyde kunder på forumet her fordi jeg tviler på at butikken din selger mer spill enn Elkjøps 100+ butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uhm, din butikk selger mer spill enn den lokale elkjøpbutikken ja, men poenget her er vel at det er mer sannsynlig at elkjøp får flere tråder om misfornøyde kunder på forumet her fordi jeg tviler på at butikken din selger mer spill enn Elkjøps 100+ butikker.

 

Nå tenkte jeg på klager til butikkene der vi holder til å ikke "flame" tråder på forum..

Dessuten selger nok kjeden vår mer spill en Elkjøp totalt sett rundt om i verden og klagetrådene er det Elkjøp som er konge over..

Lenke til kommentar
Det er vel dine ord....

 

Som sagt er det nok en del som har hatt mindre gode erfaringer men det høres ut for meg at det ligger en slags kultur i å sverte Elkjøp/Lefdal og har man hatt en dårlig erfaring forsterkes dette x antall ganger før det legges ut her. Joda, vet selv om butikker innen disse kjedene jeg ikke er fornøyd med men totalt tror jeg ikke de er dårligere enn andre, tvert imot.

Ja, det er mine ord. Du har dine, jeg har mine.

Når folk deler sine dårlige erfaringer så er det gjerne for å advare andre, ikke det at det er noen nyhet å ha dårlige erfaringer med Elkjøp; bare en påminnelse. Ikke se negativt på slik.

Jeg har egentlig sluttet å ha nevnverdige dårlige erfarniger med El-kjedene, nettopp fordi jeg har sluttet å gjøre "prøvende" kjøp i butikken. F.eks. ganske dyre saker og ting som en helst ikke vil oppleve noe galt med i fremtiden, og slike lokketilbud, spesielt lokketilbudene. Har for det meste helt greie erfaringer nå, men utvalg og prising på varer ikke er helt nytt imponerer meg sjeldent.

Lenke til kommentar

Har en kompis som jobber på Elkjøp, så jeg vet at en kundesak har alltid to sider. Som regel har jeg merket at det er bedre å prate med en selger up front. Generell netthandel har jeg dårlig erfaring med, siden kundeservicen etterpå som regel må forgå på epost og telefon, og her er det dessverre mye slørv. Hadde selv en sak med CDON som aldri hadde vært en sak om jeg bare kunne stikke innom ei sjappe.

 

Det jeg ikke liker med Elkjøp er kunnskapsnivået på en del av selgerne. Var innom å skulle kjøpe en HDMI kabel, og siden det er godt dekt av de som lager HDMI og flere andre at kvalitet på HDMI er lik, tok jeg den billigste jeg fant. Men neida, her sto den en liten kar på knappe 18 år og argumenerte med at jeg måtte være forsiktig med "dårlig HDMI" kabel, trykk og rust var stikkord her. Smilte og sa jeg ikke hadde særlig med trykk i stua og rust på en kabel var heller ikke et stort problem hjemme hos meg.

 

Når jeg skulle kjøpe noe nye hvitevarer fikk jeg en ivrig kar som skulle selge meg ganske drøye saker. Sa jeg skulle tenke på det. Stakk tilbake dagen etter når kompisen va på jobb og han småflirte når jeg forklarte hva jeg hadde blitt tilbudt av selgern. Han forklarte at de har bonus salg på enkelte varer som de fleste prøvde å pushe. Disse varene kunne gjerne endres fra uke til uke, men fikk du inn en som ikke har særlig peiling kan du være rimelig sikker på at han får seg et bonus produkt.

 

Hadde jeg ikke kjent en som jobbet på Elkjøp hadde jeg nok styrt unna. Kjøp av små produkter som kabel, spill, filmer er ikke noe særlig problem. Men kompetansen blir et problem når du skal kjøpe større produkter der du faktisk trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Jaja, i morgen er det min tur til å levere inn en klage på en hvitevare som er 2 1/2 år gammel. Så langt har det vært 6 reparasjoner på produktet, samt at det har begynt å ruste ganske stygt.

Skal bli spennende å se hvordan dette vil gå.

Hvitevarer er vel laget stort sett av det samme blekket, at det har begynt å ruste er vel heller brukerfeil....

 

Edit: Det jeg ville frem til er at leverer du en maskin FULL av rust som feilen kan settes i sammenheng med må du bare regne med å bli avvist.... det samme hvis du leverer en defekt mobil full av hakk og sprekker eller som det drypper vann fra.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Har en kompis som jobber på Elkjøp, så jeg vet at en kundesak har alltid to sider. Som regel har jeg merket at det er bedre å prate med en selger up front. Generell netthandel har jeg dårlig erfaring med, siden kundeservicen etterpå som regel må forgå på epost og telefon, og her er det dessverre mye slørv. Hadde selv en sak med CDON som aldri hadde vært en sak om jeg bare kunne stikke innom ei sjappe.

 

Det jeg ikke liker med Elkjøp er kunnskapsnivået på en del av selgerne. Var innom å skulle kjøpe en HDMI kabel, og siden det er godt dekt av de som lager HDMI og flere andre at kvalitet på HDMI er lik, tok jeg den billigste jeg fant. Men neida, her sto den en liten kar på knappe 18 år og argumenerte med at jeg måtte være forsiktig med "dårlig HDMI" kabel, trykk og rust var stikkord her. Smilte og sa jeg ikke hadde særlig med trykk i stua og rust på en kabel var heller ikke et stort problem hjemme hos meg.

 

Når jeg skulle kjøpe noe nye hvitevarer fikk jeg en ivrig kar som skulle selge meg ganske drøye saker. Sa jeg skulle tenke på det. Stakk tilbake dagen etter når kompisen va på jobb og han småflirte når jeg forklarte hva jeg hadde blitt tilbudt av selgern. Han forklarte at de har bonus salg på enkelte varer som de fleste prøvde å pushe. Disse varene kunne gjerne endres fra uke til uke, men fikk du inn en som ikke har særlig peiling kan du være rimelig sikker på at han får seg et bonus produkt.

 

Hadde jeg ikke kjent en som jobbet på Elkjøp hadde jeg nok styrt unna. Kjøp av små produkter som kabel, spill, filmer er ikke noe særlig problem. Men kompetansen blir et problem når du skal kjøpe større produkter der du faktisk trenger hjelp.

 

Nå er det faktisk slik at det ER forskjell på kabler:-)

 

Hvis du har en TV til 10000,- og bruker 200,- på kabel da mener jeg seriøst at du er på bærtur. Du har vel hørt om the weakest link? Tv'en din er kun så god som kablene du kobler mellom dritten.

Lenke til kommentar
Hvis du har en TV til 10000,- og bruker 200,- på kabel da mener jeg seriøst at du er på bærtur. Du har vel hørt om the weakest link? Tv'en din er kun så god som kablene du kobler mellom dritten.

1. Nå har vel pris på en TV like mye med størrelsen å gjøre som kvaliteten

 

2. Er det digitalkabler kjøper jeg dem billigst mulig uansett hva jeg har betalt for resten av utstyret

 

Det er dumt å betale for mye.......

Lenke til kommentar
Hvis du har en TV til 10000,- og bruker 200,- på kabel da mener jeg seriøst at du er på bærtur. Du har vel hørt om the weakest link? Tv'en din er kun så god som kablene du kobler mellom dritten.

1. Nå har vel pris på en TV like mye med størrelsen å gjøre som kvaliteten

 

2. Er det digitalkabler kjøper jeg dem billigst mulig uansett hva jeg har betalt for resten av utstyret

 

Det er dumt å betale for mye.......

Kanskje du synes det, men jeg kan si deg at hvis du leser litt rundt Monster Cable og testene de har utført. (vil ikke nevne navn på andre produsenter), men forskjellene er der og hvis man i tillegg skal ha litt lengde på kabelen så er det en grunn til av Monster sin koster 1.000 kr. mer enn en noname fra Clas Ohlson. ;)

 

Du bruker ikke en vhs-spiller med scart-kontakt på en splitter ny flatskjerm, men en billig kabel er ok?

Lenke til kommentar
Kanskje du synes det, men jeg kan si deg at hvis du leser litt rundt Monster Cable og testene de har utført. (vil ikke nevne navn på andre produsenter), men forskjellene er der og hvis man i tillegg skal ha litt lengde på kabelen så er det en grunn til av Monster sin koster 1.000 kr. mer enn en noname fra Clas Ohlson. ;)

 

Du bruker ikke en vhs-spiller med scart-kontakt på en splitter ny flatskjerm, men en billig kabel er ok?

Hmmm, ser fortsatt ikke ut som du klarer å skille analoge fra digitale kabler derfor vet du ikke hvor du skal legge pengene. Kjøper jeg meg en TV til 50 000 kr og en Blu Ray spiller til 10 000 klarer jeg meg godt med en HDMI kabel til 200 kr for å ha imellom.

 

På analoge kabler vet jeg godt at man må legge i litt for å balansere kvaliteten men fortsatt vil jeg velge den aller billigst digitalkabelen jeg finner!

 

PS. Monster kabler suger big-time!!

Lenke til kommentar
Nå er det faktisk slik at det ER forskjell på kabler:-)

Heh.

 

Steve Venuti, Director of Marketing for HDMI Licensing LLC sier følgende:

 

Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another. If the 1s and 0s make it to the other end, the cable has done its job, period.

 

Om Steve Venuti: "Steve Venuti is the Director of Marketing for the HDMI Licensing LLC, the licensing agent responsible for administering the licensing of the HDMI Specification, promoting the HDMI standard and providing education on the benefits of HDMI to retailers and consumers. Steve actively works to build awareness for HDMI among consumers, retailers, installers as well as the 400 manufacturers who have adopted the HDMI specification. "

 

Analog kabler kan du få forskjell, men IKKE på HDMI.

 

010111001101010 er 010111001101010 uansett hvilken kabel som sender denne data-strengen. Hovedpoenget her er at hvis 010111001101010 kommer frem uten at noen av 1-erene eller 0-ene har byttet verdi så har ikke kabelen noe og si. Og hvis noen av verdiene bytter verdi eller forsvinner så merkes ikke dette ved "dårlige farger", "bedre kontrast" eller annen mumbo-jumbo som en hifi-selger ville sagt. Ved en feil i ett digitalt video/lyd-signal så vil resultatet bli f.eks snø i bildet, hakkete bilde, grønne firkanter i bildet eller ikke bilde i det hele tatt.

 

Takk til Darth MToffy og Dr.Peedee.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er forskjell på HDMI-kabler burde alle få likt testresultat, men som dere kan se her er det forskjell ute og går.

 

Judging from these results, I would have to reiterate my original position, that it's best to skimp at short distances, but you don't want to be caught with the wrong cable installed in your walls. Even with the projector, it might be smart to buy a $30 cable first and see if it works, but be prepared, when upgrading your gear, to upgrade the cable too. Does it have to be Monster? Hell no, but you might have to pay something close to a Monster-sized price.

 

Lyd & Bilde har også skrivd litt om HDMI-kabler. Har dere litt ekstra tid er det mye interessant her.

Lenke til kommentar

Nå blir dette fryktelig off topic, men jeg håper virkelig ikke at du er så ignorant at du fortsetter diskusjonen når de som prdusere og selger teknologien sier at lyd og bildekvalitet er lik, uavhengig av hvilken HDMI kabel du bruker.

 

Unlike analog, there is no such thing as an HDMI cable that makes the digital audio or video data come out better than another.

 

Monster cables og lignended selskaper lever på at folk enda er i fortiden, der kvalitetsforskjell på analoge kabler var stor.

 

Beklager off-topic. Med respekt for tråd-starter er dette mitt siste innlegg ang. dette.

Lenke til kommentar

Mer OT (en forklaring):

Digitale signaler er kun 0-ere og 1-ere.

 

Hvis vi tar ut en bit av signalet en HDMI overfører kan det se slik ut: 010011101011001010

 

Digitalkabler overfører kun en bitstrøm....

 

Hvordan kan en god kabel overføre ett slikt signal bedre enn en dårlig kabel?

Lenke til kommentar
Mer OT (en forklaring):

Digitale signaler er kun 0-ere og 1-ere.

 

Hvis vi tar ut en bit av signalet en HDMI overfører kan det se slik ut: 010011101011001010

 

Digitalkabler overfører kun en bitstrøm....

 

Hvordan kan en god kabel overføre ett slikt signal bedre enn en dårlig kabel?

 

Dette er kun teoretisk, alle kabler uansett om det er digitale signaler eller analoge blir utsatt for diverste elektromagnetisk støy.

 

Fra bildet blir lest av bildeprossessoren på spilleren din går den gjennom diverse kanaler og ender ut gjennom kontakten bak på dvd - og inn i hdmi kablen - videre inn i en ny kontakt til tv'en. Signalene blir smittet at karakteristikken til de forskjellige komponentene gjennom hele kjeden. Det er klart det er forskjell på kabler, du lurer deg selv hvis du tror noe annet. Du tror kanskje ikke at du ser noe forskjell - det er noe helt annet.

 

Les artikkelen som det blir linket til..

THE MISUNDERSTOOD HDMI CABLE

It's all just 1's and 0's, right? There's a popular misconception that all HDMI cables are the same and that the only difference is price. Nothing could be further from the truth. Just as not all levels of high definition are the same, not all high-definition digital cables are the same.

 

Men dette er OT så jeg legger diskusjonen død med dette siste innlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...