Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Magesmerter, brekninger. Hva er galt?


Anbefalte innlegg

I går, våknet jeg ganske tidlig med forferdelige store kramper i magen. Jeg løp hylgråtende ned på toalettet, hvor jeg kastet opp en del syre. Det i seg selv var vel ikke det verste, men at smertene i magen gjorde meg helt desperat. Kastet opp utrolig mye syre, og det fortsatt å komme brekninger selvom jeg ikke hadde mer å kaste opp.

Når jeg hadde stått over toalettskålen i et par minutter, ble det plutselig helt svart. Jeg satt meg ned (fortsatt med brekninger), men plutselig ble alt bare tomt og jeg besvimte. Våknet av en livredd mamma som stod og ristet i meg.

 

Magesmertene roet seg litt ned, så jeg la meg i senga med en bøtte på siden just in case. Fikk sove en del, men våknet i ny og ne med smerter i magen. Når klokken var sånn 4 på dagen fikk jeg sove et par timer uavbrutt. Stod opp rundt 7, i mye bedre form, selvom jeg var slapp og jævlig.

Feber hadde jeg gjennom hele greia, men den var mer eller mindre normal på kvelden igjen.

 

Det store spørsmålet er, hva i alle dager var dette? Hadde ikke spist noe muffins jeg kan ha reagert på dagen før. Har hatt noen ligneden greier før, men ikke i den grad. Det er ganske skummelt, og jeg har planer om å ta meg en tur til legen så fort jeg får tid.

 

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blindtarm betennelse? Jeg husker at når jeg gikk i 9ende klasse så fikk jeg så vondt i magen at jeg måtte spy osv... Kjempevondt i magen, mener å huske at jeg svimte av inne på badet jeg og :p

Lenke til kommentar
Hei!

 

Omgangssyk+/- matforgiftning.

 

God bedring

 

vaio ;)

9326881[/snapback]

 

Unnskyld om jeg er frekk, men er du helt ***** ?

 

Det å diagnotisere noe slik, er fullstendig feil. Ikke bare foregår feildiagnotisering i stor skala av vanlige leger, både på akutten og allmenn, men SPESIELT blir dette gjort av wannabe-leger på diskusjonsfora.

 

Ikke bare gir det trådstarter (Her; Aidskake) en falsk trygghet om hun skulle tro på deg, men det kan faktisk få store konsekvenser. Om det så skulle være blindtarmbetennelse, så burde hun oppsøke lege snarest. Det kan også være mange andre grunner til å det, som kan være alvorlig.

 

Det kan være infeksjon på eggstokkene dine forresten. Men symptomene kan også tyde på veldig mye annet (blindtarmen f.eks.), så det er kun en legen - ved hjelp av elektroniske hjelpemidler, som kan gi det det mest sannsynlige svaret :)

 

Har forresten et eksempel: Broren min opplevde å få sinnsyke magesmerter, og ringte derfor legevakta. Der sa legen han kun hadde feber, og det ville gå over - så han ville sende broren min hjem. Dette nektet broren min på, og krevde å få en annen lege, fordi han er fullstendig klar over symptomene på blindtarmbetennelse. Der ble det videre tatt en CT-scan, som påviste tidlig stadie av blindtarmbetennelse og han ble raskt sendt til operasjon, og smertene har ikke blitt påvist siden.

 

Så, det er KJEMPEFLOTT at du leker hobbylege, spesielt så bastant!

 

EDIT: Skrivefeil! *sove*

Endret av warneck
Lenke til kommentar
Kanskje aidskake kan gi oss et ord, hva hun ble diagonisert for?  ;)

9334335[/snapback]

Les dette. :)

 

Er etter all sannsynlighet eggstokken ja, så Warneck var inne på det.

 

Det kan være infeksjon på eggstokkene dine forresten. Men symptomene kan også tyde på veldig mye annet (blindtarmen f.eks.), så det er kun en legen - ved hjelp av elektroniske hjelpemidler, som kan gi det det mest sannsynlige svaret :)

Ja, skal til gynekologisk ultralyd neste uke. Igjen. Hurra.

 

Ble avkreftet at det var blindtarmen, akkurat som forrige gang. Da trodde de det både var infeksjon i tarmene og litt annet snadder, men det var aldri tilfelle. Rart jeg ikke stoler på leger lenger eller?

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...