Gå til innhold

Hva har PS3 å tilby meg?


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

 

Har sett en del på konsollmarkedet og funnet ut at jeg har lyst på en PS3,men jeg vet egentlig hva den har å tilby meg med tanke på nett,mediavspiller,overføring av data osv

 

Er det slik at den bare spiller av et spesielt format som er lagret på HD'n eller kan jeg spille av AVI,DivX osv

 

Er det mulig å få den med trådløst nett?

 

Lønner det seg å importere fra andre land med samme "sone" for blueray?

 

Lurer også på om man "installerer" spillene på maskina eller spiller de rett av som på PS2

 

Har ikke så god erfaring med konsoller så hvordan blir bildet på en HD klar 50"?

 

Må jeg kjøpe HDMI kabel for seg selv?

 

Hvordan funker nettet på PS3?kan den brukes for å surfe på nettet og laste ned demoer/filmtrailere osv eller er den lukket til et visst område?

 

 

 

 

dere trenger ikke rakke ned på meg med tanke på at Google og search funksjoen finnes!

 

Håper på gode svar og takker på forhånd

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på allt, men noe.

 

- Det skal være fullt mulig å spille av xvid, divx etc

- Det lønner seg ikke å impotere nei, ettersom prisen er stort sett den samme. Gå til en butikk som tilbyr en pakkeløsning. Konsoll, 2 spill og 2 kontroller.

- Du installerer ikke spillene nei, men kjører de rett fra CDen. Du kan legge de inn på harddisken vist du vil, da blir det kortere loading tid etc.

- Ja, du må kjøpe HDMI-kabel utenom.

- Det funker fint på nett. På PSstore kan du kjøpe/laste ned både spill, filmer, demoer og trailere.

Lenke til kommentar

Kan ikke svare på alt, men håper dette hjelper :)

 

Er det mulig å få den med trådløst nett?

Ja, tråløst nett er innebygget.

 

 

Lurer også på om man "installerer" spillene på maskina eller spiller de rett av som på PS2

De spillene som har kommet til nå, spilles rett fra disken. Men har hørt at det kommer spill hvor en del av spillet installeres på harddisken.

 

 

Må jeg kjøpe HDMI kabel for seg selv?

Ja.

 

Ser ut som jeg var litt sent ute, men det får gå. Håper det var litt til hjelp likevel. ;)

Endret av iMeg
Lenke til kommentar

Installerer du Ubuntu kan du ihvertfall spille av hva det enn måtte være.

 

Den kan kobles opp trådløst.

 

HDMI-kabel må kjøpes ved siden av.

 

Du sparer ikke særlig mye på å bestille den fra utlandet,

- Den kun kan spille Blu-Ray fra en sone.

- Du går også glipp av den "ekstra garantien" kjøpsloven her i landet gir.

 

Spill kan legges inn på harddisken dersom de støtter det.

- Kun Ninja Gaiden Sigma som støtter dette sålangt.

 

Spill og Blu-Ray ser nydelig ut på HD TV.

- Det eneste som kan se litt merkelig ut er standard DVD-plater.

 

Ingen sperre på internett.

Nettleseren som følger med suger "Donkey Balls", mens i Ubuntu derimot... :thumbup:

Endret av Britallica
Lenke til kommentar
Hvordan funker nettet på PS3?kan den brukes for å surfe på nettet og laste ned demoer/filmtrailere osv eller er den lukket til et visst område?

 

Nettleseren som er på ps3 er ikke den beste akkurat, men den duger. Det skal vistnok komme noen oppdateringer til denne i 2.00 firmware'en. La oss håpe at browseren blir bedre da. Demoer, spill/film trailere finner du på PsStore.

Lenke til kommentar
- Det eneste som kan se litt merkelig ut er standard DVD-plater.

9313101[/snapback]

Dårlege DVD-filmar med mykje støy kan kanskje sjå litt dårleg ut på ein HDTV, men dette er på ingen måte PS3 sin feil. Etter oppdateringa som ga oppskalering, er PS3 ein svært kompetent DVD-spelar. Den gir i alle fall betre bilete enn den dedikerte oppskalerande DVD-spelaren min (som skal vere ganske bra, om ein skal tru Internett).

 

Kay

Lenke til kommentar
Installerer du Ubuntu kan du ihvertfall spille av hva det enn måtte være.

 

Den kan kobles opp trådløst.

 

HDMI-kabel må kjøpes ved siden av.

 

Du sparer ikke særlig mye på å bestille den fra utlandet,

- Den kun kan spille Blu-Ray fra en sone.

- Du går også glipp av den "ekstra garantien" kjøpsloven her i landet gir.

 

Spill kan legges inn på harddisken dersom de støtter det.

- Kun Ninja Gaiden Sigma som støtter dette sålangt.

 

Spill og Blu-Ray ser nydelig ut på HD TV.

- Det eneste som kan se litt merkelig ut er standard DVD-plater.

 

Ingen sperre på internett.

Nettleseren som følger med suger "Donkey Balls", mens i Ubuntu derimot...  :thumbup:

9313101[/snapback]

 

 

 

Hvor finner jeg Ubuntu ? Og hvordan fungerer det? Er det akuratt som et operativ system for ps3 eller berre en slags mediaplayer (codec)

Lenke til kommentar
Spill kan legges inn på harddisken dersom de støtter det.

- Kun Ninja Gaiden Sigma som støtter dette sålangt.

9313101[/snapback]

 

Mange flere spill støtter HD-Install for å forkorte loadetider, ihvertfall fikk jeg gjort dette på både Ridge Racer, og Untold Legends som jeg kommer på i farten.. :)

Lenke til kommentar
Spill kan legges inn på harddisken dersom de støtter det.

- Kun Ninja Gaiden Sigma som støtter dette sålangt.

9313101[/snapback]

 

Mange flere spill støtter HD-Install for å forkorte loadetider, ihvertfall fikk jeg gjort dette på både Ridge Racer, og Untold Legends som jeg kommer på i farten.. :)

9321942[/snapback]

Resistance og Oblivion også..

Lenke til kommentar

Til trådstarter og han som sier at det ikke er særlig å spare på å kjøpe PS3 fra utlandet:

Riktig at Blu-Ray-formatet er inndelt i soner, men filmer er betydelig billigere å kjøpe fra USA. Bakdelen for noen er jo at man ikke får norsk tekst.

 

Angående garanti og reklamasjon er feil-prosenten på PS3 ekstremt lav. 0.2% var vel det offisielle tallet fra Sony.

 

Jeg angrer på at jeg kjøpte min PS3 i Norge.

Lenke til kommentar
Angående garanti og reklamasjon er feil-prosenten på PS3 ekstremt lav. 0.2% var vel det offisielle tallet fra Sony.
Litt synd at eg mest sannsynligvis tilhører en av de 0.2%. Har en del bildestøy/hvite prikker som overalt på skjermen og plutselig mister eg bildet. Skal opp til en kompis nå og teste på hans tv med hans hdmi kabel før eg sender ps3 tilbake for skjekk/bytting.

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...