Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke Fox den eneste som var lei Wenger på vårparten, mener jeg å huske. Hadde Wenger vært her på forumet da hadde han fått så mye dritt at han hadde fått nervøst sammenbrudd.

Jeg henger på flere andre Arsenal-forum, og dette er det mest pro-Wenger med god margin. Fangruppas tålmodighet begynner å bli alvorlig tynnslitt, og kampen imårra blir jææævla viktig for stemninga i og rundt klubben. Taper vi får Wenger neppe arbeidsro, og det er tøffe kamper på rekke og rad for oss i august.

Lenke til kommentar

Kun timer igjen til en ny sesong.

En sesong, som kan vise seg å bli starten på noen vanskelige år for oss goonere.

Jeg frykter, at dette er starten på en periode, som langt ifra vil vise seg å være det vi har blitt så vant til. Med "topp 4" og CL-kamper, og sesonger hvor vi har hatt gode muligheter til pokaler.

 

Min frykt er at vi kan bli satt tilbake, og at det kan ta flere år før vi på ny er slagkraftig på samme måte. Nye hoder og tanker må inn, ny filosofi, ny kultur, og ny giv, og det er ikke gjort på 1-2-3.

 

Vi hadde så store muligheter, men de siste årene har utviklingen i prosjektet stagnert. Wenger hadde så mange bak seg, men situasjonen har snudd på en drastisk måte. Ikke bare pga av hans stahet på sitt prosjekt og spillerkjøp, men også fordi han nekter å ta lærdom av det som har skjedd gang på gang.

Klubben var i en sterk posisjon, men vi ror i feil retning.

Klubben fremstår som kaotisk, og det gjelder dessverre ikke bare på et område.

 

Hva har skjedd, og hvorfor?

Arsenal fremstod som en seriøs klubb for noen år siden, hvor vi var meget attraktive for veldig mange unge talenter, samt etablerte klassespillere. Vi fremstod som organiserte og profesjonelle på flere plan. Nesten litt for perfekte.

 

Jeg må si, at jeg ikke på mange år har opplevd slike følelser som jeg har nå. Så skuffet, så irritert, så såret, og så negativ før en sesong.

 

Det som forsterker alt, er jo at vi har hatt en fantastisk posisjon og forutsetninger som få andre, som år etter år ikke har blitt utnyttet. Alt topper seg denne sommeren, hvor vi virkelig trodde at klubben ville innse hvilken retning det bar, og det måtte handling til. Ikke bare spillerkjøp, men også spillersalg og taktiske trekk.

 

Jeg kunne ikke i min villeste fantasi tro, at vi kun timer igjen før sesongstart ville sitte i en slik situasjon med Fabregas, Nasri, og klubben generelt.

 

Jeg ville ikke i min villeste fantasi tro, at vi etter en slik sesongavslutning skulle oppleve så lite "handling" i den tiden vi er inne i. For; vi har jo i flere sesonger vært et "nesten"-lag, og lite kunne kanskje gjort så mye under disse årene......

 

Det er ikke lenger bare Utd og Chelsea man skal sloss med, men også City og Liverpool er i fremasj.

Har klubben tenkt på konsekvensene av å havne på 5, 6, eller 7.plass denne sesongen?

Har klubben tenkt over, hvilken konsekvenser dette kan gi over tid?

 

Wenger har for stor makt, styret er for fokusert på den økonomiske gevinsten, mens supporterene blir mer og mer frustrert og forbannet over mangelen på satsning. Supportere som bruker store deler av sin fritid og inntekt, til å følge laget i dag og natt. Blir dyrere og dyrere....., og hva får man igjen?

 

Jeg er ikke kun ute etter pokaler, men jeg vil at klubben skal satse ærlig og fornuftig for å vinne de.

Havner Arsenal på 3.plass eller 4.plass etter å ha satset på en fornuftig måte, og at spillerene gir alt for klubben; ja da er jeg en glad og stolt gooner.

 

Det kan jeg med hånden på hjerte si, at jeg ikke er i disse tider.

Jeg er så skuffet og forbannet, at jeg knapt gleder meg for sesongen.

 

Mulig er jeg meget negativ, og svartmaler situasjonen. Mulig tolker jeg fremtiden feil, og hvilken effekt det sportslige kan bli påvirket, når supporterene ikke står bak Wenger og klubben som tidligere. Mulige tolker jeg situasjon for ekstrem, men hva om dette kan gi virkninger i de neste årene?

 

Tiden er moden for en ny vei, det er min mening.

Wenger er, og vil alltid være en legende. Så får man håpe ikke denne statusen synker for lavt, før han innser dette selv.

 

Måtte jeg ta feil i mine tanker, men........

 

Gooner

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra innlegg, VCC. Er enig i mye av det du sier, og skjønner veldig godt frustrasjonen din. Resten av denne måneden blir helt ufattelig viktig for oss. Vil skal spille CL-kvalikk, spille vanskelige PL-kamper mot henholdsvis Newcastle, Liverpool og United, og prøve å finne gode erstattere for Cesc og Nasri. Denne perioden kan bli svært avgjørende for hele sesongen. Jeg mener selv at "krisen" vi er i nå i stor grad er medieskapt, men hvis ting går ad undas de neste to-tre ukene, kommer Arsenal fanskare til å bli utålmodig, og Wenger kommer til å miste mye tillit.

 

For øvrig spennende at Joel Campbell er klar. Han ser ut til å ha et stort potensiale ut i fra det jeg har lest og sett. Nå er det dog viktig at Wenger fokuserer på det vi faktisk trenger; proven quality.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gervinho er bedre enn Nasri, så han har dere erstattet. Men tapet av Fabregas kommer til å svi. Egentlig tror jeg ikke det er et spesielt smart valg av Fabregas heller. Han burde ventet 1-3 år med å ta turen tilbake. Tror det blir mange kamper på benken for han så lenge Xavi og Iniesta er friske og raske.

Lenke til kommentar

Tror virkelig at dette laget kunne slått fra seg:

 

Szczesny

Sagna - Cahill - Vermaelen - Gibbs

Song - Wilshere

Walcott - Mata - Gervinho

van Persie

 

Det virker som om Mata har lyst på en Arsenal-overgang, og Bolton må nesten selge Cahill, siden han bare har ett år igjen av kontrakten. To klassespillere, og vi ville likevel gått i pluss.

Lenke til kommentar

og Bolton må nesten selge Cahill, siden han bare har ett år igjen av kontrakten.

 

Går en god del rykter om at Liverpool har lagt inn et bud på £12m + N'gog. Blir ikke overrasket om vi fucker det opp igjen ved å nøle med å komme med et bud.

 

Dersom Liverpool får Cahill er jeg seriøst bekymret over fjerdeplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at mange allerede er på kant med det som foregår i klubben.

 

Mange er lei av måten kontrakter blir håndtert, spillerkjøp/salg, hvordan enkelte spillere med evig tillitt kan jobbe så lite for klubben år etter år uten konsekvenser, og dialogen til sine egne supportere ikke er slik de forventer. (for å nevne noe)

 

Vi betaler mer for hvert år, men hvor mye skal vi betale uten at klubben faktisk utnytter de mulighetene de faktisk har.

Hvor mye skal vi betale, for at overskuddet skal bli rekord-stort? Det er forståelig at man har en viss kontroll på økonomien med sine lån og prosjekter, men vi har hatt midler tilgjengelig for et par gode kjøp i lang tid.

 

Vi har vært så ryddige på mange områder tidligere, men det har i de senere år snudd nesten helt om. Det virker som man lukker øynene, og håper på det beste. Hvorfor har det blitt slik?

 

Media hauser selvfølgelig opp situasjoner, men dette må faktisk tas på alvor. Se bare på ordene på nett, reaksjoner på kamper, reaksjoner på pubene, eller hvor vanskeligere det er for klubben å få solgt billetter nå; kontra tidligere.

Det er ikke å komme ifra, at harmonien er langt bedre hos de fleste av våre konkurrenter. Dette handler ikke bare om i sommer, men i flere år. Media er nok ikke kun ute etter Arsenal.....

 

 

Hvilke signaler gir det for spillergruppa og oss supportere, når vi ikke veit hva som skjer med nøkkelspillere i et lag som allerede har null selvtillitt?

Kunne ting vært annerledes, om klubben visste handling tidlig i sommmer?

 

Fabregas klarer vi ikke å erstatte på 1-2-3, og jeg frykter at man må endre noe av måten å spille på. Dette burde man ha brukt tiden på å teste ut under pree season, og ikke etter at sesongen er igang. Vi vil dessverre merke at Fabregas blir borte.

 

Vi taper ca £22mill på å la Nasri gå neste sommer, og da burde det faktisk ikke vært noe å lure på. Nasri har som mange vært lite villig til å blø for drakta siste halvdel av sist sesong, og vil neppe løfte laget på dette området i sin siste sesong.

 

Man snur ikke kurven, uten at man har spillere i laget som vil vinne, og som bryr seg om klubben.

 

Som jeg skrev tidligere, så frykter jeg at dette kan vokse i årene som kommer. Spørsmålet for min del, er når klubben innser alvoret og tar grep.

Skal selvfølgelig ikke svartmale alt, men det er for mye som ikke er slik det burde være i klubben på ulike områder.

 

Pr.d.d ser jeg ikke et Arsenal lag, som er innenfor topp4 neste sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker Campbell velkommen til klubben, og måtte han overraske meg på en positiv måte.

 

Er meget usikker på, om han klarer å tilvenne seg ny kultur, nytt språk, nye omgivelser, nye lagkamerater, ny spillestil, og takle verdens beste liga.

Vil han bli en ny "nesten" spiller som sitter på benken og blir borte på lån i fremtiden, eller tar han steget å utvikler seg videre. Spennende kvaliteter har han, selv om jeg ikke har blitt veldig imponert over de rapportene/skryte-videoene jeg har sett.

 

Hadde jublet om vi kjøpte en etablert klassespiss med de egenskapene, men hvorfor en ny gambling når man har en Afobe i klubben?

Merkelig.....

Lenke til kommentar

Virker som Campbell har ganske bra overblikk og en decent pasningsfot, i tillegg til å være veldig kjapp og ganske teknisk. Spennende spillertype, selv om han fortsatt er veldig uslipt. Fikk han arbeidstillatelse med en gang? Forventes han å gå inn i førstelagstroppen? Helt greit kjøp, latterlig at det var så mange som reagerte negativt på det. Han er billig og forholdsvis spennende, og dessuten under 20 år (dvs. tar ikke opp "plass" i stallen). Lite risiko i denne dealen IMO.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som Campbell har ganske bra overblikk og en decent pasningsfot, i tillegg til å være veldig kjapp og ganske teknisk. Spennende spillertype, selv om han fortsatt er veldig uslipt. Fikk han arbeidstillatelse med en gang? Forventes han å gå inn i førstelagstroppen? Helt greit kjøp, latterlig at det var så mange som reagerte negativt på det. Han er billig og forholdsvis spennende, og dessuten under 20 år (dvs. tar ikke opp "plass" i stallen). Lite risiko i denne dealen IMO.

 

Enig i dette. Det eneste som bekymrer mange er at Wenger ikke har brukt tid på å styrke førstelaget nor særlig. Gervinho er vel den eneste som går rett inn og det er som erstatter for Nasri.

 

Jenkinson, AOC og Campbell er spillere for fremtiden og kommer neppe til å spille noe særlig denne sesongen forhåpentligvis. Mulig AOC får en del spilletid.

 

Jeg personlig synes det er galskap av Wenger å ikke forsterke laget. Det har heller blitt svekket i løpet av sommeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...