Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ouch.

 

Er Gervinho ment som erstatteren for Nasri? Og dere har jo ikke en erstatter klar for Fabregas? Eller er det Wilshere? Hva med forsvaret? Og keeperplassen?

Ouch? Nasri har knapt hatt en halv god sesong i Arsenal. Han har vært svært varierende gjennom hele sin Arsenal-karriere. £22m er en helt latterlig høy pris, og han blir lett å erstatte. Cesc blir ikke like lett å erstatte, men på en måte blir det godt å bli kvitt ham. Jeg føler han har "holdt oss litt tilbake" de siste sesongene med sitt skadefravær og Barcas konstante mas. Klubben trenger å komme over Cesc og bygge klubben rundt nye spillere, akkurat som vi gjorde da Henry ble solgt. Den første sesongen uten Henry var for øvrig det nærmeste vi har vært å vinne PL siden 04/05-sesongen.

 

Boro Primorac uttalte i dag at Wenger har erstatterne klare. Skal man tro ryktene, er det snakk om Jádson fra Shakhtar Donetsk og Juan Mata fra Valencia. Skjer dette, vil vi få en veldig god offensiv bredde, og ekstremt mye fart fremover på banen, noe vi har savnet de siste sesongene. Wenger har også lovet å forsterke forsvaret. Scott Dann og Gary Cahill er de som har blitt sterkest linket til oss i det siste. Szczesny er bankers i mål, men han har en god utfordrer i Fabianski.

Endret av Le Professeur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ouch.

 

Er Gervinho ment som erstatteren for Nasri? Og dere har jo ikke en erstatter klar for Fabregas? Eller er det Wilshere? Hva med forsvaret? Og keeperplassen?

 

Tror ikke på direkte erstattere for de to, men med årets innkjøp har vi fått hurtige spillere som visstnok ikke holder p åballen like lenge som mange andre på Arsenal liker å gjøre. Dette tror jeg kan være svært bra, og kan lede til flere kontringer og hurtige angrep som de vi fikk se under Invincibles. Jeg insinuerer overhodet ikke at laget er like godt som i 03/04, men jeg tror noe er på gang om det kommer et par gode spillere inn før vinduet stenger. Keeperplassen har jeg ikke hatt så mye tro på siden Lehmann var i slag. Tipper Chesney blir foretrukket, men Fabianski viste seg også godt frem før han ble skadet i fjor. En god midtstopper mener jeg vi trenger, gjerne Cahill eller Samba.

 

Rykter går om Mata, Kagawa og flere andre midtbanespillere med offensive fibre.

 

Utfra siste informasjon om skadesituasjonen hvor det bekreftes at bare Wilshere er ute og at Gibbs skal testes sent håper jeg på dette laget mot Newcastle.

 

Chesney

Sagna - Djourou - Vermaelen - Gibbs

Song

Gervinho - Ramsey - Arshavin - Walcott

van Persie

 

Red.: Gode poenger, Le Prof. :)

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Haha, dere har kanskje fått en god pris for Nasri men å påstå at han blir lett å erstatte......? Som hvem da? Mata? Arsenal må nok bla opp med mer enn £22m for spanjolen og det er sjanse for at han flopper i ny klubb. Noe som er tilfelle med alle nye spillere, så jeg vil ikke si at Nasri blir lett å erstatte.

 

Scott Dann er vel ikke akkurat verdensklasse og Liverpool er for øyeblikket favoritter til Cahill. Jeg er usikker på hvor god Szczesny er, men en keeper som har vært backup for backupen for Almunia kan neppe være så god.

 

Og å mene at det blir godt å bli kvitt Fabregas blir for meg for dumt.

Lenke til kommentar

De Gea debuterte som 19-åring i ligaen, Sczc som 20-åring. Big fucking difference. Dessuten bør ikke Arsenals backupkeepere lastes om de ikke får spille, da svært mange mener en Wengers store svakheter er å bedømme keepere. Kan ikke være annen grunn til Almunia fikk så mange kamper.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Siden Almunia ikke holder topp 4 nivå i PL, tror du da Szczesny ville debutert like tidlig om han hadde spilt på At. Madrid og De Gea på Arsenal?

 

Edit: Ser nå det du skrev om Wenger og å bedømme keepere. Poenget var uansett at Szcezsny ikke kan være så voldsomt mye bedre enn Almunia, fordi så dårlig kan ikke Wenger være til å bedømme.

Endret av Diskusjon.no =)
Lenke til kommentar

Haha, dere har kanskje fått en god pris for Nasri men å påstå at han blir lett å erstatte......? Som hvem da? Mata? Arsenal må nok bla opp med mer enn £22m for spanjolen og det er sjanse for at han flopper i ny klubb. Noe som er tilfelle med alle nye spillere, så jeg vil ikke si at Nasri blir lett å erstatte.

Nasri ble ikke en nøkkelspiller for oss før forrige sesong, og selv da var han svært varierende i prestasjonene. Han fikk faktisk bare én assist i ligaen forrige sesong, noe som er lite for en kreativ spillertype. Dessuten er han svært lite direkte i spillerstilen, og foretrekker å holde på ballen, noe som ofte ødela angrep og kontringssjanser forrige sesong. For £22m føler jeg meg trygg på at Wenger kan finne et bedre alternativ. Faktisk tror jeg at selv Gervinho kan erstatte ham når han blir litt varm i trøya.

 

Scott Dann er vel ikke akkurat verdensklasse og Liverpool er for øyeblikket favoritter til Cahill. Jeg er usikker på hvor god Szczesny er, men en keeper som har vært backup for backupen for Almunia kan neppe være så god.

Scott Dann er en god stopper, og en ledertype vi sårt savnet i forsvaret vårt forrige sesong. Og hvor har du det fra at Liverpool er favoritter til Cahill? Ikke tro på alt det du leser. Wenger og Coyle har et veldig bra samarbeid, og Wenger har vært interessert i Cahill en god stund nå. Og grunnen til at Szczesny var "backup for backupen for Almunia" er at han bare var 20 år da forrige sesong startet, og ikke hadde mer på nakken enn en imponerende sesong i Brentford. Jeg vil heller si at det er overbevisende at unggutten klatret forbi Arsenals første- og andrevalg i løpet av en halv sesong, og at de fleste goonere som før skrek etter en ny keeper nå er fornøyde med situasjonen. Szczesny er en svært god keeper, og han har både potensialet og mentaliteten til å bli en av verdens beste.

 

Og å mene at det blir godt å bli kvitt Fabregas blir for meg for dumt.

Hvorfor det? De siste årene har vi hatt en skadeplaget kaptein som har ønsket seg bort i fra klubben. I fjor startet han bare 22 kamper i ligaen, og var totalt sett skuffende da han i det hele tatt var i stand til å spille. Han er en fantastisk spiller, men overgangen til Barca er uunngåelig. Det er bedre at vi selger ham nå og bygger laget rundt nye spillere og en kaptein som faktisk fortjener tittelen, enn at vi holder ham her mot sin vilje mens prisen synker.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, dere har kanskje fått en god pris for Nasri men å påstå at han blir lett å erstatte......?

 

Hvorfor skulle han være vanskelig å erstatte? Finnes mange spillere som både er bedre og vil passe inn bedre i måten Arsenal spiller best fotball på (mer direkte og kontringshissig enn vi gjør nå). En Nasri som ikke er i toppform er meget destruktiv for spillet vårt da han for eksempel kan drible seg ned på kanten også slå en støttepasning til en midtbanespiller, der en spiller som Gervinho ville slått et lavt innlegg rett inn i boksen. Andre minuser er dårlig arbeidsinnsats og moral, samt for dårlig overblikk til å spille Cesc-rollen.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt hvor optimistisk vi skulle være, LP. Har troen på 1p, ikke mer. Newcastle borte er en av årets vanskeligste bortekamper og jeg håper vi stiller med mye kraft på midtbanen, Song - Frimpong - Arshavin hadde vært spennende. Uansett hvordan vi stiller håper jeg Arshavin blir flytta fra kanten og ned i hullet denne sesongen, der vi vet han hører hjemme (EM08).

 

edit:

“Jack Wilshere has been put in a boot. He has an inflamed ankle and it is difficult to set any specific date on his return".

 

Noen som får flashbacks fra Vermaelen i fjor?

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt hvor optimistisk vi skulle være, LP. Har troen på 1p, ikke mer. Newcastle borte er en av årets vanskeligste bortekamper og jeg håper vi stiller med mye kraft på midtbanen, Song - Frimpong - Arshavin hadde vært spennende. Uansett hvordan vi stiller håper jeg Arshavin blir flytta fra kanten og ned i hullet denne sesongen, der vi vet han hører hjemme (EM08).

Er tre poeng mot Newcastle virkelig så overoptimistisk? De er da absolutt et lag vi SKAL slå, om vi har ambisjoner om å vinne noe. Spillerne er nok hevnlystne etter 4-4-kampen, og Newcastle har mistet gode spillere i Nolan og Enrique (og Barton?). Hvis skadesituasjonen hadde vært så ille som først antatt, hadde vi nok slitt, men vi mangler faktisk bare to spillere, hvorav den ene ikke spiller fast en gang.

 

Edit:

But it is not a threatening injury, it is an inflamed ankle and we hope he will be back with us soon.

 

Tror ikke vi trenger å frykte en Vermaelen-reprise.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...