Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig enda en fiaskosesong over. Vanskelig å velge hvilken som var verst av denne og forrige. Ny manager, ingen progresjon. Samme feilene igjen og igjen. Defensivt blir det bare verre og verre.

 

Er redd Arsenal i fremtiden kommer til å være lenger og lenger unna å være en toppklubb. Spesielt siden det knapt er penger til å forsterke laget og det finnes nesten ingen valuable assets.

 

Klubben har en stor utfordring på rekrutteringssiden. Ingen CL neste sesong heller, og klubben har jo allerede gått ut og sagt at spillerne de har snakket med ønsker å spille i CL. Blir spennende å se hva slags aldrende rask som kommer inn portene i sommer!

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prestasjonene hans blir også vanskeligere å forsvare. I den rollen han er tiltenkt må han være i stand til å skape mye mer enn han er i stand til i dag. Han bryr seg knapt om hva som skjer etter at han mister ballen, virker veik i duellspillet og har ingen evner som skulle øke forutsetningene på dårlige dager. Det blir jo selvsagt også et retningsproblem; når resten av laget sliter får han ikke skapt mye alene. Men jeg synes han i større grad sliter med å leve opp til forventningene selv når mye ligger til rette for at han skal levere ut potensialet.

 

Med Ramsey på banen var det jo et helt annet lag. Özil er 31 ved sesongstart igjen og har ikke fryktelig mange år igjen. Han glimter til i perioder, men man kan ikke lenger holde pusten i mellom de gangene. Så blir jo spørsmålet om man skal selge ham når han fortsatt er verdt noe. Men i den posisjonen klubben er i nå er ikke en umiddelbar erstatter nødvendigvis enkelt å finne, men tiden begynner å bli moden for å forsøke.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Prestasjonene hans blir også vanskeligere å forsvare. I den rollen han er tiltenkt må han være i stand til å skape mye mer enn han er i stand til i dag. Han bryr seg knapt om hva som skjer etter at han mister ballen, virker veik i duellspillet og har ingen evner som skulle øke forutsetningene på dårlige dager. Det blir jo selvsagt også et retningsproblem; når resten av laget sliter får han ikke skapt mye alene. Men jeg synes han i større grad sliter med å leve opp til forventningene selv når mye ligger til rette for at han skal levere ut potensialet.

 

Med Ramsey på banen var det jo et helt annet lag. Özil er 31 ved sesongstart igjen og har ikke fryktelig mange år igjen. Han glimter til i perioder, men man kan ikke lenger holde pusten i mellom de gangene. Så blir jo spørsmålet om man skal selge ham når han fortsatt er verdt noe. Men i den posisjonen klubben er i nå er ikke en umiddelbar erstatter nødvendigvis enkelt å finne, men tiden begynner å bli moden for å forsøke.

Burde bli solgt asap. Skulle egentlig ha vært solgt etter første skuffende sesongen. Vi gir slike alt for mye tillit dessverre og da blir det komfortabelt å være arsenalspiller.. ikke er posisjonen utsatt eller noen som puster en i nakken..

 

Petr Čech: "I think generally at Arsenal there is not enough pressure... at Chelsea, when we drew, it felt like a funeral in the dressing room. It was so bad."

The difference 

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Tredje Europa League på rad for Arsenal neste sesong. Var jo ganske utenkelig for bare få år siden å havne utenfor topp fire. Nå blir det jo vanskeligere å komme inn i CL igjen, hvis økonomien er så laber som det skrives om. Hva må gjøres i et lengre perspektiv? Er det mange akademigutter som banker på døra slik som i United og til dels Chelsea, eller er det ganske dødt der nå? Hvor store talenter er spillere som Nketiah, Willock og Saka? 

Lenke til kommentar

Tredje Europa League på rad for Arsenal neste sesong. Var jo ganske utenkelig for bare få år siden å havne utenfor topp fire. Nå blir det jo vanskeligere å komme inn i CL igjen, hvis økonomien er så laber som det skrives om. Hva må gjøres i et lengre perspektiv? Er det mange akademigutter som banker på døra slik som i United og til dels Chelsea, eller er det ganske dødt der nå? Hvor store talenter er spillere som Nketiah, Willock og Saka? 

 

Ikke utenkelig i det hele tatt. Det var bare et spørsmål om tid. Store hull i troppen ble ignorert for lenge. Til slutt bet mangelen på investeringer og ambisjoner klubben i ræva.

 

Vi har en god del talenter; ESR, Reiss-Nelson, Ameachi i tillegg til de du nevner. Dessverre så har de ikke fått særlig sjansen og flere av de forsvinner sannsynligvis til sommeren, enten permanent eller på lån. 

 

Det som må gjøres på sikt er å ta et steg tilbake. Handle smart, spillere < 25 med potensiale for videresalg. Slutte å handle folk mot slutten av karrieren. Det har ikke klubben råd til. Akseptere noen sesonger rundt midten av tabellen mens disse spillerne utvikler seg. Kanskje vi får en golden generation slik som Spurs, eller så kan vi tjene noen slanter som kan reinvesteres i klubben. Liverpool klarte det sistnevnte. 

Lenke til kommentar

Eller så må eieren satse på klubben. Noe vi alle vet at ikke kommer til å skje :p

 

Ganske sykt at han ikke var i Baku en gang. Sier jo sitt. 

 

Fremfor å kjøpe 2-3 nye elneny så synes like gjerne vi kan legge alle penga i en spiller og satse fult på å integrere Nelson, willock, nketiah, ESR og saka.  

 

Siste kampene har willock og nketiah sett bedre ut de få minuttene de har fått en flere første valg har sett ut hele kampen. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

For de som så intervjuet med Emery i går etter kampen så at Emery langt på vei bekreftet at flere akademispillere vil få muligheten og bli satset på fremover. En lur og god strategi når økonomien er som den er og det er flere lovende talenter i klubben. De vil enten spille seg til plass i laget eller kunne selges videre for midler som kan investeres.

Lenke til kommentar

Emery har bekreftet at han er lei av unnasluntrere i klubben. Jeg håper det blir ryddesjau i de to neste vinduene for å si det sånn. 

De jeg vil selge (i tillegg til de som allerede er bekreftet):
Özil - 30år/350 i uka/juni 2021
Michi - 30år/180 i uka/juni 2021
Ospina - 30år/40 i uka/juni 2019
Mustafi - 27år/90 i uka/juni 2021
Xhaka - 26år/90 i uka/juni 2021
Monreal - 33år/65 i uka/juni 2019

 

Jeg vil ha disse ut pga. kombinasjonen av høy alder, høy lønn og har ikke en fremtid eller presterer ikke over lengre tid. Den som skiller seg litt i fra og som jeg liker godt er Ospina, men jeg mener vi kan få nødvendige penger for han nå som vi kan bruke elsewhere.

En spiller som Unai har sagt trenger tid for å tilpasse seg PL er Denis Suarez. Han hadde ei lønn på 60 i uka i Barca og den skulle Arsenal betale. Altså vi har brukt 1 mill i lønn på en spiller som såvidt har rørt ballen for oss. Logisk? Ja, i Arsenal..

Samtidig har vi en lønnstruktur der vår topp tre front spillere har et spenn på 350 (Özil), 200 (Auba) og 100 (Laca). Rart det ikke blir spilleropprør av en slik lønnsstruktur spør du meg. Hvem andre tjener/tjente 100 i uka? Cech, Ramsey(110), Bellerin, Kolasniac (120) og Mustafi (90). Er det rart at Ramsey prøvde å lage en bedre kontrakt for seg selv når vi har så absurde høye lønninger på spillere som dette. Nope..

Dagens vits; Xhaka har 90 i uka, Elneny har 55 i uka og Torreira har 50 i uka. Vi trenger opprydning - enough said!

**lagoppstilling kommer**:

Leno/Martinez

Sokratis/Chambers -  Holding/koscielny - x/Konstantinos 

 

x/Bellerin - AMN/Willock/Guendouzi - Torreira/Chambers - x/Denis Suarez - Kolasinac/x

Auba/Saka - Lacazette/Nketiah

Vet ikke om jeg vil plassere Iwobi noen plass egentlig, men dette er første uttkastet. Mye rom for u23 laget til å vise seg frem med andre ord. Samtidig har Unai bekreftet at han ønsker en forsvarer og en box til box spiller og det er noe jeg viser jeg er enig i her. ja, og AMN skal spille i midten til neste sesong. Midtbanen vår er helt jævlig og det er der han ønsker å spille derfor satt jeg han der!
 

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...