Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Fellaini ved siden av Arteta/Ramsey i den dype rollen kunne blitt meget bra det, men da må Wenger få banket inn litt disiplin i Fellaini. Frykter dog at det blir som med Song hvor Wenger gir han frie tøyler og han forsømmer de defensive pliktene sine for "glory".

 

En disiplinert Fellaini ved siden av en energisk Ramsey derimot tror jeg kunne blitt vanvittig bra. Tror Fellaini og Arteta fort kan bli litt trege sammen, men mtp. at Arteta ikke er like angrepsvillig som Ramsey så kompenserer han trolig for farta si ved å ligge hakket dypere enn waliseren.

 

Anyway: Mangler bare en Cesc og Jovetic hvis vi får inn Fellaini nå. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snork.

 

Sagna er fortsatt veldig god. Dog ikke like god som han var, men det er ekstremt få andre høyrebacker som er på samme nivå som han.

 

Jenkinson var meget god denne sesongen. Kommer bare til å bli bedre. Bunnsolid defensivt er han også. Noe som gjør at Walcott praktisk talt kan gjøre hva faen han vil fremover. Yennaris debuterte mot Manchester United. Holdt Nani som herjet mot Djourou helt stille. Har også vært meget god i alle andre kamper han har spilt for førstelaget og har vært meget god og stabil for U21 laget denne sesongen.

 

Bellerin var U21 lagets største stjerne. Meget god teknisk, rask, målfarlig og rimelig god bakover. Trolig et stykke unna å spille fast på backen, men han er moden nok til å få noen kamper i Capital One Cupen. Et av de største talentene vi har i klubben.

 

Så nei.. ser ikke helt nødvendigheten med en ny høyreback såfremt ikke Sagna truer seg ut av klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får vi bare være uenige. Jeg mener alderen og de to siste sesongene til Sagna tatt i betraktning, så syns jeg vi burde prøve å selge, mens vi enda kan få noe for han. Jenkinson syns jeg ikke var noe særlig, spesielt offensivt, og tro det eller ei; sidebacker i dag må ha noe å fare med fremover på banen.

 

Yennaris er vel mer enn back/midtbane-hybrid. Hørt folk snakke om han som et bedre midtbane anker enn han er som sideback, og det er inntrykket jeg har fått og.

Lenke til kommentar

Er for å beholde Sagna om han signerer ny kontrakt. Noen bedre enn ham, selv om han har vært begredelig denne sesongen, får vi neppe til om vi skal styrke spissplass, midtbane og kant. Pisczek hadde dog vært spennende.

 

Om Sagna går er vi helt klart nød til å kjøpe en forsterkning.

Lenke til kommentar

Vi er nok rimelig uenige der ja. Syntes Sagna som oftest var god sesongen før det her, men at han var ekstremt uheldig med skader. Tidvis vært meget solid denne sesongen, men virker ikke som om han helt ennå har skjønt at han må ligge litt dypere for å kompensere for tapet av farta si. Tror dog dette er noe Bouldie vil jobbe med i sommer. Fortsatt en av verdens aller beste backer i mine øyne.

 

Jenkinson var da god fremover også, men ankepunktet hans var at han var bunnsolid bakover som frigjorde Walcott til å løpe amok fremover. Bidro godt fremover i mine øyne og mot City, Chelsea og Bayern var han tett opp mot banens beste i de fleste kampene.

 

Når det gjelder Yennaris har du riktig. Han spiller som oftest midtbane for U21 laget, men som back er han praktisk talt like god. En god potet som jeg virkelig har sansen for.

 

Er for å beholde Sagna om han signerer ny kontrakt. Noen bedre enn ham, selv om han har vært begredelig denne sesongen, får vi neppe til om vi skal styrke spissplass, midtbane og kant. Pisczek hadde dog vært spennende.

 

Om Sagna går er vi helt klart nød til å kjøpe en forsterkning.

 

Pisczek er dessverre vanvittig dårlig defensivt. Eboué nivå.

Lenke til kommentar

Men herregud. Vi forstår så klart at dere ikke har like mye penger som oss. Og buhu, du må kunne greie å skrive et innlegg hvor dere står for deres egen klubb uten å virke så stakkarslig at dere må sammenligne dere med oss hele tiden for å gjøre ting bedre. Om det stemmer at klubben deres har valgt å ta på seg så mye gjeld at de må gå i pluss hver sesong så er det deres feil at alle spillerne deres drar.

 

Aleks, jeg har gitt opp. Du viser liten evne til å forstå hva som blir skrevet. Eller du går inn for ikke å forstå. Ikke vet jeg. Men nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Med en liten stadion, hadde vi ikke på langt sikt hatt sjansen til å konkurrere med lagene som nå er over oss. Stadioninntektene våre har økt enormt siden vi flyttet til Emirates. Risikabelt var det, men som sagt var det en nødvendighet.

Finnes det noen tall på hvor mye dere tjener på Emirates i forhold til Highbury? Kan ikke helt forstå at det skal være så ekstreme forskjeller.

 

Aleks, jeg har gitt opp. Du viser liten evne til å forstå hva som blir skrevet. Eller du går inn for ikke å forstå. Ikke vet jeg. Men nå gidder jeg ikke mer.

Slutt med den håpløse generaliseringen så kanskje du forstår mer.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tall på hvor mye dere tjener på Emirates i forhold til Highbury? Kan ikke helt forstå at det skal være så ekstreme forskjeller.

 

20,000 ekstra seter pr. kamp med priser til £60 per billett = £1,2m ekstra per kamp. Dette var bare et eksempel forøvrig. Prisene selvfølgelig langt høyere enn dette og det finnes eksklusive bokser som er langt dyrere enn det igjen også, men £1,2m alene ekstra per kamp blir rimelig mange millioner etter 20-25 hjemmekamper.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tall på hvor mye dere tjener på Emirates i forhold til Highbury? Kan ikke helt forstå at det skal være så ekstreme forskjeller.

Kapasiteten har økt med mer enn 50 % og billettene er mye dyrere enn før. Finner ikke noen tall på matchday revenue i Highbury-perioden, men i 2011/2012-sesongen fikk vi inn £95.2m. Regner med at det har vært noe lignende denne sesongen.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tall på hvor mye dere tjener på Emirates i forhold til Highbury? Kan ikke helt forstå at det skal være så ekstreme forskjeller.

 

"Arsenal’s match day revenue increased from £37.4m in their old Highbury stadium to over £90m in the new Emirates Stadium (equivalent to an additional income of over £1m per match), and that excludes other commercial revenue." Og dette er fra 2006.

 

http://populous.com/project/emirates-stadium/

Lenke til kommentar

"Arsenal’s match day revenue increased from £37.4m in their old Highbury stadium to over £90m in the new Emirates Stadium (equivalent to an additional income of over £1m per match), and that excludes other commercial revenue." Og dette er fra 2006.

 

http://populous.com/...irates-stadium/

Så rundt 50m mer i året ja. Det er faktisk ganske mye. Men synes dere allikevel har betalt en veldig stiv pris for det fotballmessig.

 

Takk for praten. Lærte en god del jeg ikke visste om Arsenal.

 

Denne linjen oppsummerer det hele perfekt. Totalt manglende forståelse for den økonomiske siden i fotball.

Denne linjen oppsummerer det hele perfekt. Totalt manglende forståelse for diskusjon.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at han mangler forståelse for "den økonomiske siden i fotball" når han helt klart viser at han har forstått det? Ja kanskje det er økonomisk bra på lang sikt, men det er fortsatt deres feil at dere har pådratt dere gjeld og at dere ikke har så mye penger å bruke nå. Som igjen gjør at det blir deres feil at spillere drar fra klubben nå. Forståelig nok da spillere som RvP ville ha trofeer så raskt som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...