Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ler meg i hjel av dette. Signalet klubben sender for øyeblikket er at de fortsatt kjøper inn unge spillere som kanskje kan få en rolle om 5 år i stedet for å handle spillere som kan forbedre oss nå.

 

Vi får håpe at dette ikke er tilfellet.

 

Ingenting irriterer meg mer enn at vi har sikret oss en hel haug U21-spillere i mai, mens vi ikke engang virker å være i nærheten av en viktig signering for A-laget.

Herregud, dere to er utrolig i blant. Det er kun noen få uker siden serien sluttet. La oss se hva status er ved sesongstart før kritikken skal begynne. Arsenal har forøvrig flere overganger/nesten-overganger som stort sett er gjort i skjul uten masse rykter på forhånd, f.eks Monreal og Pijanic. Trenger ikke svartmale situasjonen kun fordi vi er smarte og sikrer oss meget lovende talenter. Hadde det vært United, Chelsea osv som kjempet mot oss ang disse talentene og vunnet "krigen" ville dere kritisert det også.

 

https://www.youtube....h?v=t8cdcNfxG-A

 

Typisk Mertesacker ass. :p

Haha, herlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lovende talenter er ikke det vi trenger. Vi trenger en eller to klassespillere som kan prestere på toppnivå fra dag 1.

Selvfølgelig trenger vi lovende talenter. Vi trenger de for fremtiden. Du får det til å høres ut som om det enten skal hentes talenter eller etablerte spillere. Det går an, og burde, hente begge deler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Vi trenger begge deler.

 

Joda, men av og til kan man komme til et punkt hvor det å faktisk prestere noe i år er viktigere enn om to år. Arsenal her ikke vunnet noe på 8 år, og behovet etter talenter som kan vinne noe (kanskje) om 5 år er vel ikke akkurat det klubben burde se etter.

 

Sånn sett utenfra så virker det som klubben går i en slags loop. Hente talenter, hente middelmådige etablerte spillere, selge talentene, profit og topp 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at Arsenal ikke bør hente inn nye talenter i år? Selv om junioravdelingen har kvittet seg med mange, og vi trenger påfyll? Du mener at det å hente inn unge talenter er et bevis på at Arsenal ikke vil prøve å hente inn etablerte spillere? ooookeeei ....

 

Dette burde være selvinnlysende for de aller fleste, men jeg skal ta det med teskje: Arsenal henter hvert eneste år inn nye talenter til juniorgruppa, i likhet med alle andre klubber. Uavhengig av om det kjøpes inn spillere inn på førstelaget eller ikke. Det er ikke engang nødvendigvis det samme budsjettet. End of story.

Endret av thomit
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å speide etter, hente inn og trene opp nye talenter bør være hovedfokuset til enhver klubb. Alltid. Bortsett fra dopklubbene er det ingen som har råd til å kjøpe inn 25 etablerte spillere til førstelaget. Mange hentes fra egne rekker. Innkjøp av etablerte spillere vil alltid være en attåtnæring, når og hvis det er behov for det, og hvis økonomien tillater det. Men jeg forventer ikke at du skal ha særlig forståelse for sånt, som Chelsea-supporter :wee: I Chelsea er fokuset annerledes, og veier mye tyngre mot innkjøp av "ferdige" spillere, med juniorene som attåtnæring. Ene og alene fordi dere har en eier som har mer penger på sparekontoen enn det Arsenal har som totalbudsjett for drift av klubben.

 

Det spørsmålet dreide seg om her, og som du kommenterte, var at de innkjøpene Arsenal nå ser ut til å foreta seg av talenter - noe vi gjør hvert eneste år , på noen måte skulle indikere at det ikke blir gjort særlig innsats for å hente inn gode forsterkninger til førstelaget. Å dra en slik slutning er selvsagt bare tull. Er du enig?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Synes dere det er rart at folk setter spørsmålstegn ved kjøp- og salgspolitikken til Arsenal? Greit at det er veldig imponerende å vise profitt i forhold til plassering på tabellen, men hindrer det dere ikke også i ta steget videre? Har ikke så mye oversikt over Arsenal som klubb, men slik jeg har forstått det sitter dere egentlig på ganske masse penger? Så klart ikke Chelsea/City tilstander, men har muligheten til å bruke mer, eller ihvertfall ikke selge hver eneste spiller av kvalitet.

Lenke til kommentar

Vi brukte ganske mye penger på spillerinnkjøp i fjor, og året før. Dette overgangvinduet har ikke engang begynt ennå. Jeg er dessverre ikke så synsk som en del andre synes å være :) Det sies at vi har større innkjøpsbudsjett i år enn noen gang før. Jeg foretrekker å se hva det blir til før jeg uttaler meg om eventuelle manglende intensjoner eller ikke. Ubegrunnet synsing på forhånd har jeg lite til overs for.

 

Dessuten: Et stort budsjett hjelper lite hvis de spillerne vi ønsker oss og som vi føler kan forsterke laget, velger å gå andre steder, eller bli der de er. Hvis de spillerne som vi ønsker oss, også er sterkt ønsket av ManU, ManC, Chelsea, Barcelona, Real Madrid, PSG eller Monaco, så har vi liten sjans. Mange spillere tenker på lønn først og fremst. Falcao til Monaco ... bevis nok.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Stemmer det. Cazorla var jo feks et genialt kjøp. Men jeg føler bare at dere ikke får til lignende kvalitet over hele linja. Rart at en klubb som tjener over 30m på CL og rundt 20m(?) på PL i tillegg til sponsorer, drakt og billettsalg er så avhengig av å gå i pluss hele tiden.

Lenke til kommentar

Selvfølgelige skal man kjøpe ungespillere, men jeg sier at inntrykket Arsenal gir er at dette er viktigere enn det å faktisk gå vinne titler. Grunnen til denne konklusjonen er kjøpene som gjøres ikke er "typisk" tittel kjøp. Se på United i fjor. De kjøpte van Persie som ble en sterk bidragsyter til tittelen. Dere kjøpte Cazorla? Han er god, men alene så utgjør han ikke forskjellen på første- og andreplass. Ihvertfall ikke når nettopp spillere som van Persie går ut av klubben også. Om dere klarer å holde på alle som er i klubben og ikke mister Wilshere eller noe, men samtidig gjør et bra spisskjøp så er dere kapable til å være med i løpet om ligagullet.

Lenke til kommentar

Nei men hør nå, Emils: Å satse på unge talenter er et must for at en klubb som Arsenal, og de fleste andre klubber, overhodet kan ha en sjans til å være med å kjempe om titler. Vi kan ikke gjøre som Chelsea gjør. Det er tydelig at du er blitt så vant til hvordan Chelsea opererer at du ikke er i stand til å forstå at "vanlige" klubber ikke kan operere på den måten din klubb gjør. Manchester United - de har råd til å kjøpe en 30 år gammel spiss for 24 millioner pund. Arsenal har ikke råd til det. Chelsea har råd til å kjøpe bommerten Torres for 50 millioner - vi har ikke råd til det. Vi har ikke råd til å bomme med halvparten av de pengene en gang. Chelsea har råd til å lønne spillerne sine dobbelt av det vi gjør. Når vi skal hente inn nye spillere til førstelaget, så kan vi komme opp med en viss, men begrenset kjøpesum, og en begrenset lønn. Chelsea trenger ikke å ta særlig mye hensyn til sånt.

Du kan ikke sammenligne din klubb og vår. Vi kan sammenlignes med Liverpool og Tottenham - ikke med ManU, ManC eller Chelsea.

Lenke til kommentar

Men hvor blir det av alle pengene dere tjener da?

 

Gjeld. Vi har de siste årene vært avhengige av å selge spillere for rundt 20m pund for å ikke gå i minus. I fjor hadde vi gått i minus om Highbury-leilighetene ikke hadde blitt solgt. Nå har vi hverken spillere å selge for store summer eller eiendom å selge. Heldigvis har vi fått bedre sponsoravtaler som gjør at vi kanskje klarer å gå i pluss.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Hva mener du med det da, Aleks? De pengene som Chelsea bruker - tror du det er penger som Chelsea tjener, alt sammen? Hvilken planet bor du på?

Alle pengene som Arsenal bruker eller kan bruke, er penger vi har tjent. Sånn er det å ikke ha en rik onkel som sjef.

Lenke til kommentar

Joda, men av og til kan man komme til et punkt hvor det å faktisk prestere noe i år er viktigere enn om to år. Arsenal her ikke vunnet noe på 8 år, og behovet etter talenter som kan vinne noe (kanskje) om 5 år er vel ikke akkurat det klubben burde se etter.

 

Exactly my point. Men det hjelper ikke å si noe her inne, da halvparten er Wenger-runkere som er fornøyd med tingenes tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...