Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvem som forhandler crumpler i Norge, men vet at du kan bestille fra tyskland. Ellers er det også en Cumpler butikk i København hvis du skulle trenge en unnskyldning for en liten tur ;)

9118564[/snapback]

 

Hihi.. skal til køben på onsdag :D Kanskje det blir bag på meg da :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, da er jeg en (fersk) fotonerd he he :w00t:

 

Var på Fotovideo i går og kjøpte Canon EOS fotosekk til min 1 mnd gml Canon EOS 4ooD. Har vært rundt om kring å sett på div sekker fra Lowepro, kata, Crumlper, Tamrac men falt til slutt for Canon EOS sekken pga av funksjonaliteten, Ikke var den for stor men stor nok til å kunne ha på 70-300 linse på huset samt få med div ikke foto ting. Prisen var fin også 749,- Kunne spart meg for at det står EOS "all over" men pytt pytt. Funksjonen var viktigere enn utseende :D

 

Nat Geo sekken er fin men den kan ikke en fersking som meg gå med, lyser proff eller wannabe proff lang vei :!:

Lenke til kommentar
Denne Domke-bag'en er jo en klassiker:

 

F2s_250.jpg

9112622[/snapback]

 

Ser ut som en feminisert utgave av en polsk Fiat spør du meg.

9116332[/snapback]

Hvordan du får verdens mest maskuline fotobag til å være feminin? Tror nok du er litt kjønnsforvirret, godeste Autoxave. Det finnes flere gode help-lines for slikt. Kan desverre ikke anbefale noen spesielle, siden jeg aldri har hatt behov for slikt. I mitt virke blir man heldigvis konfrontert med slik i dagliglivet, så jeg vet hvor skapet står for min del :tease:

 

Edit: Polsk Fiat heter Polski. So much for auto knowledge.

9117557[/snapback]

 

Her må jeg tydeligvis ha truffet en nerve, et ømt punkt i ditt liv, PM Normal..... :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvem som forhandler crumpler i Norge, men vet at du kan bestille fra tyskland. Ellers er det også en Cumpler butikk i København hvis du skulle trenge en unnskyldning for en liten tur ;)

9118564[/snapback]

 

Hihi.. skal til køben på onsdag :D Kanskje det blir bag på meg da :ohmy:

9119009[/snapback]

 

 

Hehe...jeg mener butikker ligger i Skindergade, hvis ikke så er det paralellgaten ovenfor (altså i retning Nørreport). I samme gate ligger også en eminente fotobutikken Photographica som også er vel verdt et besøk :)

Lenke til kommentar

Takk for en morsom tråd, folkens. Håper trådstarter finner den rette bag'en etter dette. Jeg har i alle fall moret meg stort over disse fem sidene. Håper også andre har moret seg like mye.

Crumbler virker som det enkleste valget i Norge. Jeg må si at jeg virkelig liker en del av bag'ene på den Crumblersiden fra Norge som kostet rundt 800 og nedover. Perfekt for meg ville vært Bens Pizza XL til fattige 580 på salg. Grå med røde sømmer.

Lenke til kommentar
Takk for en morsom tråd, folkens. Håper trådstarter finner den rette bag'en etter dette. Jeg har i alle fall moret meg stort over disse fem sidene. Håper også andre har moret seg like mye.

Crumbler virker som det enkleste valget i Norge. Jeg må si at jeg virkelig liker en del av bag'ene på den Crumblersiden fra Norge som kostet rundt 800 og nedover. Perfekt for meg ville vært Bens Pizza XL til fattige 580 på salg. Grå med røde sømmer.

9122452[/snapback]

 

Det er vel Crumpler og ikke Crumbler du mener ? Mange tøffe bagger, men ikke helt gratis.

 

Tom

 

PS Det er tydelig at dere moret dere i helgen :D

Lenke til kommentar

Ingenting er som en flott krangel om moter, stil og coolness. Det får meg til å føle meg som om jeg er 25 igjen :wee: . De Bens Pizza bag'ene er jo ganske billige på den nettsiden jeg linket til. Såvidt dyrere enn den kjedelige Lowe Pro Nova som jeg hadde før, og da er det ikke mye å lure på. 580 for type XL er jo ikke dyrt, spesielt når den er så smart designet at den ikke føles XL. Årets kamerabag-kjøp, hvis man ser bort fra den ganske harry sekken for kamera+pc som JP har til rundt 800 nå. Desverre kan det hende at jeg må gjøre det praktiske valget neste gang, men det er mulig at designjunkien dukker opp igjen. Da er løpet kjørt for den praktiske sekken.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener. Har gått for praktisk denne gangen og skaffet meg en LowePro Slingshot. Den er perfekt når jeg er ute å fotograferer, men cool - Neppe.

 

Neste gang jeg handler fotobag, så er det mulig at det blir en Crumpler Ryggsekk; den skal ha plass til laptop, kamera, objektiver, og annet ræl.... Det er for å få med seg alt når jeg skal fly.

 

Tom

Lenke til kommentar

Presis. Heldigvis reiser jeg med så liten fotobag at det ikke er noe problem å ta med laptopbag i kabinen, men alt samlet i en sekk hadde vært så utrolig praktisk på mine reiser. Når det gjelder den slags praktiske saker så velger jeg like godt den rimelige fra Case Logic, selv om den ser helt 2001 ut, eller enda verre. Når jeg er vel fremme kommer jeg ikke til å vise den frem igjen uansett. Da kan jeg sprade rundt i motehovedsteder med hodet hevet og ekstra optikk i en enkel skulderveske i kakistoff. Faren for at jeg derfor velger å gi beng i det praktiske og velge noe stilig for skulderen i steden er nok likevel overhengende. Jeg er ofte litt impulsiv når det gjelder slike ting.

Lenke til kommentar
Crumbler virker som det enkleste valget i Norge. Jeg må si at jeg virkelig liker en del av bag'ene på den Crumblersiden fra Norge som kostet rundt 800 og nedover. Perfekt for meg ville vært Bens Pizza XL til fattige 580 på salg. Grå med røde sømmer.

9122452[/snapback]

Jeg har denne og jeg er utrolig fornøyd, perfekt bag om du skal ut i nærområde.

Anbefaler deg virkelig å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Den National Geographics Earth Explorer i small er mistenkelig lik hva jeg har lett etter som walkaround bag i lang stund. Prøvde å finne noe lignende i Barcelona, men det var jammen ikke lett. :)

 

Har funnet den på ebay, amazon og kaffebrus...Se der ja. Det digitale mørkerom har den for 650,-, det var jo ikke så altfor gale.

 

Noen lignende alternativer jeg bør vurdere? Ja, for de som lurer, jeg liker krigsreporter-looken. Ikke mobb.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man mobbe deg for det? Det lyser jo ekte mannfolk på vei hjem fra jobb i Darfur av deg med en slik bag. Sørg for å få deg litt farge, solarium kan være nødvendig :cool: .

Når du sitter med ukjente på en uterestaurant kan du si slike ting som "Jeg og James Nachtwey satt en gang i baren på Sheraton i Kabul og pratet om nettop det...." :D

Skriv inn hvis du kjøper den og fortell om dine erfaringer med den. Jeg må innrømme at jeg er litt interessert om hvordan det går med en 20D m/17-40 og en 50/70/85mm på siden.

Lenke til kommentar

Legger merke til at det egentlig kun er veskene jeg har sett i denne tråden som ser virkelig 'kul' ut. Sekkene, spesielt hvis du skal ha laptop med, er ikke like kule. (Bortsett fra Billingham sekken - men den rommer ikke laptop :( )

 

Crumpler sekkene ser jo bra ut - men det virker som det er veldig lite plass til lange linser og slikt i dem.. :hm:

 

Så om en skal ha en praktisk sekk, med plass til en del fotoutstyr, samt laptop, ser det nesten ut som Lowepro CompuTrekker AW ser ut til å være det beste valget. Men den er jo ikke direkte "kul" da..

Lenke til kommentar

Driver å surfer etter informasjon på de NG bagene. Det finnes tre størrelser, noe som gjør dette vanskelig. Det finnes medium, midi og small. Det er først og fremst midi og small valget står mellom for min del. Får komme tilbake når jeg har tatt en beslutning (får håpe det ikke blir begge to ;)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...