Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

Legger merke til at det egentlig kun er veskene jeg har sett i denne tråden som ser virkelig 'kul' ut. Sekkene, spesielt hvis du skal ha laptop med, er ikke like kule. (Bortsett fra Billingham sekken - men den rommer ikke laptop :( )

 

Crumpler sekkene ser jo bra ut - men det virker som det er veldig lite plass til lange linser og slikt i dem..  :hm:

 

Så om en skal ha en praktisk sekk, med plass til en del fotoutstyr, samt laptop, ser det nesten ut som Lowepro CompuTrekker AW ser ut til å være det beste valget. Men den er jo ikke direkte "kul" da..

9124867[/snapback]

 

Da har du nok kun sett på Crumpler's "half-photo" sekker som er laptop + foto + annet ræl. De har også ryggsekker som er foto+laptop. De har 3 modeller, Matchmaker, Pyjama Pride og Zoomiverse. Den siste er gigantisk - sikkert plass til en liten familiebil ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en gammel Minolta-snutebag som jeg skal prøve å se om den passer i min kaki-skulderveske (ikke foto) for å se om det passer. Hvis den gjør det så er jo denne ukens Roma-tur i boks mht stil og coolness, he he.

 

Eller så vil jeg informere om at ikke bare Crumpler og Billingham som har kule bag'er til pc+kamera, men også Nat Geo. Den koster like under 3000 på DDMR, men det blir alt for mye for meg. For de pengene kan jeg få mye krem gammel Nikkor-optikk, til og med en skikkelig normalzoom (som alle her vet at jeg trenger sårt, selv om min Sigma duger i den nødsituasjonen jeg er i).

 

Det er dyrt å være kul, maskulin fotograf, he he :lol:

 

Hvis eksperimentet med snutebag i skulderveske er vellykket, så legger jeg

ut et bilde også. Tviler dog at det blir stilig på innsiden av lokket, slik at det spørs om det ikke blir mest stilig når lokket er lukket.

 

Edit: Mente kanvas-bag, ikke kaki.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Når kom du til verden Jurgis? Profilen din sier 23. juli 1908.. Dersom du virkelig har blitt 99 år...: Gratulerer med dagen! Om ikke mindre kan vi vel dra igang en bursdagstråd hvor folk kan overrekke gratulasjoner gjennom fotografier. :)

 

Har forøvrig sendt mail til DDMR angående NG-bagen, men de er merkelig treige med å gi svar. Leste i et annet forum at midi og medium utgavene ikke har like bra beskyttelse i sidene, så jeg går for small for denne gang (om DDMK får fingeren ut). Jeg har dessuten en gammel kanvas-bag (?) som jeg simpelten elsker som kan brukes dersom jeg trenger flere linser med på tur.

 

Får håpe jeg ikke blir overfalt av Lowe-entusiastene på fotobutikken neste gang jeg skal fremkalle mine keepers. :)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Da er denne bestilt fra ebay: National Geographic NG medium NG2475

til ca kr 650

 

http://cgi.ebay.com/NATIONAL-GEOGRAPHIC-MD...VQQcmdZViewItem

 

 

Og ja... fin tråd. Må si jeg har humret godt ved gjennomlesing av denne. Lurer på om jeg blir kul, klasisk eller nerd nå ;) Kanskje en blanding av alt...

 

Men prisen var grei, nesten halvparten av norsk pris. Ebay+paypal gjør livet enklere!

Lenke til kommentar

Da endte jeg opp med en Crumpler match maker medium i svart =)

 

Fin fin sekk med plass til ganske mye kamerautstyr pluss at det er mulig å stappe inn laptopen og, så lenge den ikke er altfor stor.

 

Og hvis noen av dere vurderer å bestille noen av crumpler sekkene over nettet bør dere være klar over at de fleste av dem er størrelse elefant. Ble helt skremt når jeg så dem.

Lenke til kommentar
Og hvis noen av dere vurderer å bestille noen av crumpler sekkene over nettet bør dere være klar over at de fleste av dem er størrelse elefant. Ble helt skremt når jeg så dem.

9126085[/snapback]

 

Er jo kjekt med sovepose til elefanten din :whistle:

 

Men det er faktisk et poeng; for hvis sekken er for stor, så får du ikke ta den med på fly som håndbagasje.

 

Tom

Lenke til kommentar
Frakt er inkl men fortolling kommer utenom.  Fortolling gjørs enkelt på www.toll.no eller så gjør de det for deg :)

9126494[/snapback]

Hint; Slikt bør man avtale på forhånd, slik at man får det tilsendt i posten som gave, så slipper man å tolle/momse inn varene. Handler man fra ett firma på ebay blir det selvfølgelig værre å få til en slik ordning.

Lenke til kommentar

Slingshoten kommer i flere størrelser. Jeg har den største, og da får jeg plass til d70en med tre objektiver, sigma 500 super blitsen, lader, ekstra batteri, alt av minnegreier, og i tillegg har jeg kjøpt en liten lowepro bag til filmkamera, et must ifm anskaffelse av liten pode, den lille filmkamera bagen har jeg festet utenpå slingshoten. Så nå har jeg alt med meg på tur. Bagen har vær/regn trekk, noe som passer meg veldig godt i og med at jeg er mye ute, og bor i Bergen...

 

Ved fotografering i type Roma tar jeg evt med et ekstra objektiv og putter hele greia i min billige slitne skulderveske (aka joey bag) og slipper unna både sigøynere, japanere og fellow norske fotogeeker :-) Men slingshoten er fast følgesvenn i håndbagasen, evt legger jeg hele bagen i en koffert som jeg låser, stoler ikke på noen!

Lenke til kommentar

Krigsreporteren med "gammel" smak endte opp med NG2345. Den ser da slik ut, og blir en mellomting mellom den ruva bestilte og den minste utgaven. Kostet meg fire hundrelapper inkludert frakt.

NG-2345.jpg

 

Får legge inn bilder og noen tanker om vesken når jeg får den. Gleder meg! :)

 

Edit: Ikke fire hundre lapper, men fire hundrelapper. Stor forskjell. :)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Den er litt mindre enn medium. Størrelsesmessig er det mye rart ute å går av dimensjoner (NG selv er på bærtur på enkelte sider), men jeg fikk bekreftelse av selger på at det vil være romslig med plass for en 30D med et normalt objektiv og en linse ekstra pluss pluss.

 

Forøvrig kjøpte jeg den fra en power seller på ebay. DDMR var fælt sene med svar på mail pluss at de har 3-5 dager lagerstatus så jeg valgte atlså ikke dem.

 

Hyggelig pris ja. :)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Det får jeg sjekke opp når jeg kommer hjem fra Roma. Jeg har forresten fått den snutebag'en til å passe perfekt ned i den kanvasvesken som jeg nevnte tidligere. Det eneste dumme med den løsningen er at man ikke får beskyttelse for de ekstra objektivene man tar med, men det er jo bare å være litt mer forsiktig. Jeg pleide jo å bære objektiver i den vesken helt ubeskyttet før i tiden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...