Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

Bittelitt gammel tråd, men kom på at jeg kanskje skal svare her jeg også.. :)

Jeg kan vel ikke direkte kalle meg fotograf (eller har i hvert fall ikke lyst til det ennå), men det får så være..

 

Alder: 21 år.

 

Bosted: Verdal.

 

Kamera: Tja.. Det varierer.. Det jeg har brukt mest er vel et Nikon FA med tilhørende optikk.

 

Hvor lenge har du holdt på? Jeg har tatt bilder så lenge jeg kan huske, men som med de fleste andre var det vel i 12-13-14-årsalderen jeg begynte å tenke over hva jeg tok bilder av.

 

Hvilke andre kameraer har du? Canon EOS 300D, Nikon FG20, og et Rolleiflex Automat modell 1 som jeg fikk i posten i dag.. Samt masse optikk og diverse til Nikon-kameraene.. Kamerasamlingen skal utvides etter hvert, bla. med et Hasselblad 503CW en gang etter at jeg har vunnet førstepremie i Lotto. :p

 

Hvordan kom du på denne interessen? Jeg velger å skylde på min far, som hadde alt mulig av fotoutstyr da jeg var liten, ettersom han drev en fotobutikk og var lidenskapelig interessert i fotografering selv. Jeg har vel blitt litt bortskjemt med gamle kamera og mørkeromsutstyr, noe som har forsterket interessen min ytterligere. :)

 

 

Edit: Kommafeil

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alder: 24 år

Bosted: Alta

Kamera: GX-10

Hvor lenge har du holdt på: DSLR siden Nyttår, og før det digitalt-kompakt i mange år.

Hvilken andre kameraer har du: Samsung NV8

Hvordan kom du på denne interessen: Alltid likt å fotografere, men tok først av når jeg fikk meg DSLR

Lenke til kommentar

Alder: 18

Bosted: Bergen

Kamera: 30D

Hvor lenge har du holdt på: Første kamera:14. SLR siden to måneder før jeg ble 17

Hvilken andre kameraer har du: Sony DSC-P72 og senere Panasonic Lumix FX-7

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid vært interesert i foto. Har en onkel som en profosjonell fotograf på Island (Pall Stefansson).

Lenke til kommentar

Alder: 44 år

Bosted: Bergen

Kamera: Nikon D80 - D300 - F80 - FA chrome

Hvor lenge har du holdt på: Kjøpte mitt første speilrefleks i 1981 og

var svært aktiv i ca 10 år. Hadde da et Ricoh KR-10 Super og et Ricoh KR-5

Gjenopptok denne hobbyen i november i fjor da jeg kjøpte et nikon D40

Hvilken andre kameraer har du: Min datter overtok D40en da jeg oppgraderte til D80.

Har et Fuji finepix S304 som kostet like mye som D40 for 5 år siden.

Hvordan kom du på denne interessen: Begynte med dette sammen med en kamerat i 1980.

Digitalt speilrefleks er en helt annen verden enn filmbasert. Mye mye mye morsommere.

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

Kan vel poste mitt første post her :D

 

Alder: 20 år

Bosted: Oslo

Kamera: Nikon D300

Hvor lenge har du holdt på: Drev med det siden mars 2007.

Hvilken andre kameraer har du: Nikon D40

Hvordan kom du på denne interessen: Faren min hadde en gammel nikon F3 kamera, tokk noen bilder når jeg var liten, men har siden glemt det og drev med noe annet. Men fant interressen igjen etter å ha sett en bilde og tenkte at det må jeg gjøre :D

Endret av Scurryz
Lenke til kommentar

Alder : Blir 36 i mai 2008

Bosted: Krokstadelva

Kamera: Canon EOS 20D

Har holdt på aktivt i ca. 3 år

Andre kamera: Canon IXUS, Lightomatic III, Panasonic Lumix DMC-FZ2 of Canon EOS 300D

Hvordan jeg kom på denne interessen: Fotograferte endel da jeg var barn, og tok opp igjen dette da jeg kjøpte Canon EOS 300D

 

 

Edit: rettet leif

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Oppdatert 2010:

-Alder: 35 år

-Bosted: Tromsø

-Kamera: Pentax K200D

-Hvor lenge har du holdt på: 3 år med digital speilrefleks, 6 år med fotointeresse

-Hvilken andre kameraer har du: Canon EOS 300D og Canon Powershot A540

-Hvordan kom du på denne interessen: Ble inspirert av en kamerat samt at tekniske dippedutter har alltid tiltrukket meg.

 

Utdatert (2008):

 

-Alder: 33 år

-Bosted: Tromsø

-Kamera: Canon EOS 300D

-Hvor lenge har du holdt på: 1 år med digital speilrefleks, 4 år med fotointeresse

-Hvilken andre kameraer har du: Canon Powershot A540

-Hvordan kom du på denne interessen: Ble inspirert av en kamerat samt at tekniske dippedutter har alltid tiltrukket meg.

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

-Alder: 30 år

-Bosted: Olden

-Kamera: Canon EOS 30D

-Hvor lenge har du holdt på: Har vel "knipset" siden før konfirmasjonsalder.

-Hvilken andre kameraer har du: Practica(Gammel film SLR), Fuji Finepix 2800 og Olympus Mju 760

-Hvordan kom du på denne interessen: Usikker på dette, men det er først nå som jeg nylig fikk min 30D at jeg har begynt å lære meg litt om fotografering.

Lenke til kommentar

Alder: 23

Bosted: Kristiansand

Kamera: Canon EOS 30D

Hvor lenge har du holdt på: Første dSLR kjøpte jeg i går 03.03.08, men interessen har hvert der lenge.

Hvilken andre kameraer har du: HTC Touch Dual (mobil), samt et og annet crappy digital kamera.

Hvordan kom du på denne interessen: Interessen begynte sammen med bilinteressen, det er moro å være med på biltreff og da kom også interessen for å ta bilder. Tatt mange bilder, men ingen BILDER. Interessen er også bredere enn biler, som f.eks landskaper og effekter. Først og fremst med kamera siden jeg ikke har kommet igang med redigering ennå.

 

PS: Fotobuddy søkes i kr.sand området. Jeg kommer til å bruke endel tid på dette, men kan bli litt kjedelig aleine, samt så blir det litt reising på biltreff. Ta kontakt på PM hvis interessert.

Endret av presjes
Lenke til kommentar

Alder: 29

Bosted: Oslo

Kamera: Canon 30D :love:

Hvor lenge: Tja, interessen har alltid vært der. Gått i bølger, men en veldig stor en siden sommeren 07 (15 000 eksponeringer siden den tid)

Hvilke andre kameraer har du: Canon 400D, Fuji Finepix 5000

Hvordan jeg kom på interessen: Fikk det med morsmelka da foreldre er svært ivrige.

 

Foto = verdens beste (og dyreste) hobby :new_woot:

Lenke til kommentar

Alder: 29

Bosted: Bergen

Kamera: D70s

Hvor lenge: Kjøpte mitt første DSLR våren i fjor (har pekt og klikket med digitalt kompaktkamera siden 99, men uten fotografiske interesser overhodet)

Andre kameraer: Ixus 40

Hvorfor jeg begynte: Fordi jeg ble far. Det tok riktignok et år før jeg fant ut at bildene kunne bli MYE bedre bare jeg investerte litt tid og penger på lærdom og utstyr, og jeg har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar

Alder: 25 år

Bosted: Wien

Kamera: Samsung GX-10

Hvor lenge: Siden 2006 da jeg fikk mitt første digitale fotokamera, Fuji Fujifilm F10.

Andre kameraer: Fuji FujiFilm F10 og Fuji FujiFilm F40fd, samt Panasonic Lumix DMC-FZ18 som jeg solgte til kjæresten, men får lov til å bruke :)

Hvorfor jeg begynte: Det at jeg fikk et kamera som var optisk godt nok, hadde stor nok bildebrikke, og nok innstillinger til at nesten alle stillbilder i dårlig lys kunne bli kjempebra var utslagsgivende. Mener fremdeles at det ikke er noen kompaktkameraet som slår F10, inkludert min nyerere F40fd. Men en gang så kommer man til et punkt der man føler at veggen er nådd, og nytt utstyr må til. Derav min nye speilrefleks. Håper et fotokurs ved universitetet skal hjelpe meg godt på vei mot nye mål og "tack sharp" fotografier.

Endret av 8086
Lenke til kommentar

-Alder

27 år

-Bosted

Bergen

-Kamera

Sony Alpha 100

-Hvor lenge har du holdt på

Kjøpte speilrefleks for halvannet år siden, og har ikke aktivt fotgrafert før det.

-Hvilke andre kameraer har du

Errr... på mobilen? :p

-Hvordan kom du på denne interessen

Har lenge holdt på med design, og har ønsket å bruke egne bilder i arbeidene mine. Da jeg for halvannet år siden begynte å jobbe i fotobutikk, passet det perfekt å begynne.

 

Men noen proffesjonell fotograf...?

Det tar nok mange, mange år ennå. :p

Lenke til kommentar

-Alder:

40

-Bosted:

Bergen

-Kamera:

Canon eos 400d

 

-Hvor lenge har du holdt på:

Jeg hadde en aktiv periode i hele tenårene. Sporadisk aktiv kompaktkamera periode i mange år. Aktiv de siste 3 år.

Kjøpte mitt første srl i 1982(?), med hadde da øvd meg en stund med mine foreldres gml. Pentax spotmatic m/skrufatning.

 

-Hvilken andre kameraer har du:

Pentax superA (gjemt), Canon poweshot S70 (utslitt), +(har hatt endel film-kompaktkameraer -nikon, olympus, canon)

 

-Hvordan kom du på denne interessen:

Jeg har "alltid" likt å lage bilder.

Liker godt å tegne og gjør det daglig,men er ikke særlig flink.

Da kan fotografi være en god måte å få frem, eller supplere det jeg prøver å få til med blyanten.

Interessen for fotografering fikk et 'boost' med overgang til digitalkamera.

-Slet ut S70'n på 17 mnd., og valgte dsrl i håp om lengre levetid og bedre bildekvalitet.

Dessuten er digitalkamera blitt et uunværlig verktøy under arkitektstudiet, og vil også være det i fremtidig jobb.

Endret av Ronny1
Lenke til kommentar

Alder: 41 år

Bosted: Stryn

Kamera: Pentax K20D, Pentax *istDS

Hvor lenge har du holdt på: Kjøpte mitt første speilrefleks i 1981 eller 1982 (Pentax ME-Super)og knipsa aktivt i ca 10-12 år, etter den tid dabba interessa gradvis av, for så å blusse opp att då *istDS kom inn i hus for 2-3 år sidan, for så å ta heilt av...

Hvilken andre kameraer har du: Canon Ixus 400

Hvordan kom du på denne interessen: Har nok alltid vore interesert i foto frå eg var småstrik, kombinert med jakt og fiskeinteresser, der ein får dokumentert opplevelsane for ettertida. Nå i det siste er det strikjen som har fått mest oppmerksomheit, og han har vorte godt dokumentert dei siste åra..Men kamera vil nok bli godt brukt i alle samanhengar framover.

Har lært meir dei 2-3 siste åra innen foto enn kva eg gjorde alle åra som filmbrukar, og har enno mykje å lære..Artig :yes:

Lenke til kommentar

Alder: 26 år

Bosted: Telemark

Kamera: Canon 5D

Hvor lenge har du holdt på: rundt ett år

Hvilken andre kameraer har du: Canon 20D

Hvordan kom du på denne interessen: Tja, den interessen kom jeg på helt selv.. Kan vel ikke kalle meg fotograf, kun til hobbybruk. Grunnen til to kameraer er at vi bor to i dette huset som er like glad i foto som hobby.

Lenke til kommentar

Hei hei, ny medlem her :)

 

Litt om meg:

 

Alder: 25

Bosted: Telemark

Kamera: Nikon D300

Hvor lenge har du holdt på: 9 år

Hvilken andre kameraer har du: En hel del eldre kamera (40+ år), Nikon Coolpix P5000.

Hvordan kom du på denne interessen: Alltid vært glad i å fotografere, men ble virkelig inspirert når jeg hadde foto på skolen

Lenke til kommentar

Hmm, her har jeg jo ikke svart ennå..

 

-Alder - ått'å-sæksti-modell

 

-Bosted - Tromsø

 

-Kamera - Canon EOS 20D

 

-Hvor lenge har du holdt på - Sånn opp og ned, siden tenårene

-Hvilke andre kameraer har du - Maaange, bla Kiev60 mellomformat, EOS 650, EOS IX 7 (APS SLR og mitt første SLR) og stoltheten et originalt Eastman Kodak 6x9 "black-box" kamera fra 20-tallet som jeg fikk av Farmor mens hun ennå levde. Og som hun betalte den vanvittige sum av kr 10 for..

 

-Hvordan kom du på denne interessen - Tja, sidet..? Det bare ble sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...