Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

Alder: 34

Bosted: Lier

Kamera: Nikon D70 m N18-70, N50 1.8, S105 2.8, S70-300, T18-200 linser

Andre kameraer i eie akkurat nå: N Coolpix 4300, Ricoh kr 10 super (slr) og N F50 (slr)

Holdt på siden konfirmasjonsalderen, men i betydelig større grad siden feb 2004 m ND70. Interessen for foto har fulgt i farvannet av interessen for natur og naturopplevelser.

 

JL

 

 

 

 

 

www.jl72.smugmug.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Jeg er 19 år

- Bor på Stathelle i Grenland, er fra Myre i Vesterålen

- Har et Canon EOS 1Ds

- Har holdt på i tre år nå

- Har et Canon EOS 1n HS, Canon PowerShot S3 IS

- Faren min og onkelen min var store fotoentusiaster da de var unge. I misunnelse på onkelen min sitt EOS 33, kjøpte pappa seg en EOS 10D, som er samme huset som EOS 33, bare digitalt. Dette var i 2004, og derfra skjøt det fart, kan man si :)

Lenke til kommentar

Alder: 24 år

Bosted: Trondheim, orginalt fra Oslo

Kamera: EOS 350D

Hvor lenge har du holdt på: November 05

Hvilken andre kameraer har du: Canon SD 1000, bedre kjent som Ixus 70 i Norge

Hvordan kom du på denne interessen:

 

Hadde noen kamerater med interessen, hadde bestemt meg for nytt kamera, og endte opp med å "kjøre hardt, kjøre stil" og kjøpe SLR - har ikke angret siden. i sommer er jeg i Boston, og har svidd av drøyt mye på nye objektiver ;)

 

Hadde 24-105 f/4L IS USM

 

I tillegg kjøpt i sommer:

- 70-300 f/4L USM

- 10-22 f/3.5-4.5

- 50mm f/1.4

Lenke til kommentar

Alder: 33 år

 

Bosted: Bergen

 

Kamera: Nikon D70s med 18-70 kitoptikk, Nikkor 50 1,4D, Tamron SP 90 2,8Di, Nikkor 70-210 4-5,6 (skyvezoom!) Sigma 10-20 4-5,6 og Nikon SB-800 blits

 

Hvor lenge har du holdt på: begynte med knipsekamera rundt 8års alder, slr ca 14år. dslr i ca halvannet år.

 

Hvilken andre kameraer har du: Ricoh XR-20sp m/28-80 og 80-200, Nikon Coolpix 2500 og 7900, Brownie Flash II (uprøvd)

 

Hvordan kom du på denne interessen: Det ble alltid tatt mye bilder rundt meg (av meg?!) når jeg var liten, var på fotomesse med faderen rundt 1980-82 i grieghallen, løp rundt og samlet klistremerker ol., husker spesielt et kult ett fra pentax... mener å huske at opphavet kjøpte seg et Canon AV1 eller noe sånt, og dermed var det gjort.

Eller kanskje det var noe med at alle de nakne damene jeg så stort sett var på bilder... ihvertfall dem som ikke ga deg mareritt...

Endret av bObleJet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:thumbs:

 

Tror jeg slår dere alle, på alder i alle fall :cool:

 

Alder - 54

Bosted - Drammen

Kamera - Kodak EasyShare V530 og CanonEOS 400D

Hvor lenge har du holdt på - etter mange års pause vil jeg kalle meg helt fersk.

Hvordan kom du på denne interessen - Alltid vært opptatt av bilder, både foto, tegning, tanker eller ord...

 

"en lærer så lenge en lever"

 

Inger

Lenke til kommentar

 

Tror jeg slår dere alle, på alder i alle fall  :cool:

 

Alder - 54

 

Jaja, jeg blir nå en god nr 2 ser det ut til

 

46,9

-Bosted: Bergen

-Kamera: E-510 og K10D + diverse

-Hvor lenge har du holdt på: 27 år.

-Hvilken andre kameraer har du: Alt for mange.

-Hvordan kom du på denne interessen: Kjedet vettet av meg i Bardufoss i 1980

 

Goffen

Lenke til kommentar

-Alder - 36

-Bosted - Vestfold

-Kamera - Hvilket av dem ? - Nikon F3T, Canon D20

-Hvor lenge har du holdt på - ca 25 år

-Hvilken andre kameraer har du - Min favoritt, Minolta Autocord :w00t: , + 8-10 Nikon SLR, noen Canon, En del Zeiss foldekamera, div kompaktkamera, og en gammel koffert brukt til pin-hole foto.

-Hvordan kom du på denne interessen - husker knapt nok - ramla vel i gryta som liten.

 

/Avo

Lenke til kommentar

Alder: 28

Bosted: Oslo

Kamera: Canon EOS 400d

Hvor lenge har du holdt på? Siden 1998 tror jeg ( 9 år), digital 7 mnd

Hvilke andre kamera hard du? Canon EOS 500

Hvordan kom du på denne interessen? Hadde et par kompiser som holdt på og fikk arve et gammelt pentax kamera med en 50mm. ett knips og du er hekta...

Lenke til kommentar

Alder: 26

Bosted: Trondheim

Kamera: 5D

Holdt på siden: tja, 2000ish

Andre kameraer: 20D, 300D, Coolpix 995E

Spesielle interesser: Flyging. Regelmessig bidragsyter av bilder, og en sjelden gang artikler, til bladet Flynytt som selges i Narvesen. Er ellers perfeksjonist på skarphet i egne bilder

Interessen startet: Kjøpte en HP P1000 fotoskriver, med 1Megapixel HP C200 digitalkamera på kjøpet, i 1999-2000 en gang (Expert). Bildene den gang syntes jeg var "OK", men når jeg ser de nå lurer jeg på om jeg hadde digitalkamera eller kamera obscura med hjemmesnekret digitalt bakstykke... Derfra gikk turen til Nikon Coolpix 995E i 2000/ 2001. Det var da fotointeressen ble ennå mer vekket. Impulskjøpte 300D i Sortland i 2003 og det satte fart på ting!

Endret av seilfly
Lenke til kommentar

Alder: 18

Bustad: Ørsta (Sunnmøre)

Kamera: Nikon D80

Holdt på sidan: 2 veke ca.

Andre kamera: HP Digitalkamera

Intressa starta: I fjor vinter etter å ha sett eit skilt frå ein resturant lyse ned i ein dam og laga eit bilde eg hadde lyst å bevare, men først i sommar hadde eg råda til kamera.

Lenke til kommentar

Alder: 35

Bosted: Son, Akershus

Kamera: 350D, Powershot A540

Holdt på siden: Ca. 2000

Andre kamera: 300D, HP Photosmart 850, HP Photosmart C912

Interessen startet: Når digitalkameraer ble allemannseie og for alvor med dslr. At jeg ble far gjorde også sitt (har ett veldokumentert barn + ett til på vei).

Lenke til kommentar

Vel, jeg er 18 akkurat, men jeg kaster meg på her likevel...

 

-18.. 1988-modell

-Egersund, snart Setermoen

-Canon 30D

-Første kamera er noen år siden, men et par år jeg har vært virkelig interessert

-Hadde et "murklosse-kamera" fra fujifilm på 1.3mpix. Tok et sekund å bla igjennom bildene. Så et Casio z-40, men skjermen røk der.

-Alltid likt foto. Fikk kamera av pappa til jul (murklossen), og penger av han når jeg ble 18.

Lenke til kommentar

Fotograf? -Nei!

 

Fotoentusiast? -Ja.

22

Sarpsborg

Nikon D80

Holdt på intenst når jeg var yngre, rundt 12-14 år. Slutta plutselig på dagen, så kjøpte jeg meg D80-kit(18-70) nå for noen uker siden, og har begynt å knipse som en gærning igjen.

Nikon F-601 m/35-70 og Fujica ST605 med 135mm og 50mm.

 

Tror det hele begynte med at jeg kikka i Hedgecoe-bøkene til far min. Så fikk jeg Fujicaen i bursdagsgave. Vips..

Lenke til kommentar

Alder: 18 år

bosted: Follo

Kamera: Nikon D70 og Nikon D2Hs

Holdt på siden: Tja, aktivt nå i 2 år, men ellers 4 år ca. Er nå i det siste jeg har kjøpt en del dyre nyttige duppeditter og lært meg mest mulig.

Andre kamera: en del forskjellige små digitale til å putte i lomma

Interessen staret: Er vel moren min som har smittet dette over til meg, men alltid likt foto, så måtte jo starte en gang jeg og.

Hva jeg liker å ta biler av: Tar for det meste biler av sport, men også en del makro og stillbilder. Testa en del selvportrett og. Veldig innspirert av Jenni Tapanila.

Lenke til kommentar

Alder: 29 år

bosted: Bergen

Kamera: Canon EOS 350D og 400D

Holdt på siden: On and off i noen år. Interessen tok seg opp for alvor nå i sommer.

Andre kamera: Casio Exilim

Interessen staret: Har vel alltd vært der, men fikk øynene opp etter jeg begynte å fotografere akvarier.

Lenke til kommentar

-Alder -39

-Bosted- Grimstad

-Kamera- Sony DSC-F828

-Hvor lenge har du holdt på- vel, har tatt bilder av barna i 18 år, men begynte vel å få sansen for å ta bedre bilder når jeg fikk det siste kameraet for et par år siden

-Hvilken andre kameraer har du- ingen

-Hvordan kom du på denne interessen- Bare dukket opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...