Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

Alder: 28

Bosted: Bodø

Kamera: Nikon D700

 

Begynte å ta bilder i 2003. Kjøpte første dSLR i 2006. Er ellers i besittelse av et gammelt Canon Ixus 700 og et ganske mye nyere Panasonic TZ5. Har forsåvidt også et Creative webkamera og kameratelefonen SE C902. Alle merker og kvaliteter er representert med andre ord... :)

 

Har som drøm å kunne leve av dette, men så langt er det ingenting som tyder på at det vil skje i overskuelig framtid.

 

Interessen kom gjennom tilgang på rimelige kamera gjennom jobben i en elektrobutikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotograf og fotograf. Vel, det er en gryende hobby

 

- 22 år

- Oslo

- Canon EOS 450D

- et halvt år med virkelig interesse.

- Canon Ixus 70

- Følte jeg hadde fritid til overs, og bestemte meg nok litt spontant for bruke den på foto. Noe som resulterte i kjøp av 450D.

 

Selvom det, rent kreativt, ikke har tatt helt av så syns jeg det er såpass moro at det har fått lov til å ta et greit hogg i lommeboka. Blir vel en telezoom (EF-S 55-250mm IS), blits (430EX II) og et stativ (Velbon Sherpa 600R) i løpet av 2009. Etter disse innkjøpene bør jeg føle meg mett for en stund. Hvem vet? Kanskje en vidvinkelzoom banker på døra også.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Alder: 43 år

Bosted: Mandal

Kamera: Canon 50D

Hvor lenge har du holdt på: Siden 2001, DSLR siden desember 2008.

Hvilken andre kameraer har du: Canon Ixus 60, Olympus Limited II, Kodak SIX-20 (gammel arv).

Hvordan kom du på denne interessen: Ting begynte når kamerater av meg inviterte meg på jakt. Fotograferingsinteressen kom med min første dachs. Opptrening av hund tar tid, man er mye ute i naturen, og fotografering kom sakte snikende. Idag er det mye hund og kamera, rifla står for det meste igjen hjemme.

Lenke til kommentar

Alder: 41

Bosted: Trondheim

Kamera: Olympus E-520

Hvor lenge har du holdt på: Til og fra siden jeg hadde foto som valgfag på gumnaset sån ca midt på 80-tallet.

Hvilken andre kameraer har du : Et P&S og en Cosina analog SLR.

Hvordan kom du på denne interessen : Har alltid vært interessert i foto og starta med foto som valgfag på gymnaset, lånte da en Yasica (er det slik det skrives montro) av min far. Kjøpte meg senere en Cosina helmanuell SLR. Så dabba interessen litt av pga mange andre hobbyer. Har hatt diverse P&S kameraer, men det var mest knipsing og ikke så mye fotografering før jeg i sommer kjøpte en DSLR. Og nå er interessen for foto på topp igjen.

Lenke til kommentar

- Alder: 18 år.

- Bosted:Oslo(Nord)

- Kamera: Canon 50D

- Hvor lenge har du holdt på:10 år, hvorav 4 med slr, 1 med dSlr.

- Hvilken andre kameraer har du:Nikon FM

- Hvordan kom du på denne interessen:Flere i familien har alltid drevet med foto, så man kan vel på en måte si at det alltid har vært en interesse fra en svært ung alder.

Endret av Mirror
Lenke til kommentar

Alder: 29

 

Bosted: Bergen.

 

Kamera: Nikon D90.

 

Hvor lenge har du holdt på: Vil i alle fall si 10 år (siden jeg var ferdig på videregående, tok rett nok noen festbilder og annet da også).

 

Hvilke andre kameraer har du: Canon powershot A80 (rundt 5 år), Nikon F70 (ikke i bruk) + et kompaktamera jeg ikke husker navnet på (ikke i bruk). Satser på å erstatte A80en med f.eks. et IXUS 870IS e.l. nokså snart (får av og til helt feileksponerte bilder). OG, må jo huske på Nokia 6233. ;) (Ikke veldig bra, men hendig når man f.eks. er ute på treningstur e.l.)

 

Hvordan kom du på denne interessen: Interessen går litt opp og ned, men ligger som regel og lurer. Har nok litt med meg hjemmefra, tok fotokurs alt på barneskolen, som jeg riktignok skippa flesteparten av kveldene på. Begynte på arkitektur etter vidregående og lærte om div fotorelevant der (farger, komposisjon, kunsthistorie, etc, pluss at noen hadde Nikon D50). Gadd ikke mer enn ett år, og tok folkehøyskole friluftsliv og fotografi som valgfag samt tur til Nepal.

Nå i det siste har fotograferinga blitt mer interessant igjen etter jeg begynte å frekventere akam og andre nettsider. Nå med nytt D90 satser jeg på å holde motivasjonen godt oppe en god stund fremover og ta, behandle og fremkalle mange flotte bilder.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar
Alder: 14

Jeg vet at oddinger er både opportunistiske og har et litt stort selvbilde til tider, men du mangler nok fire år på å få lov til å delta i denne tråden, Fotgrafen.

 

Nå vet jeg ikke helt hva opportunistiske betyr. Men jeg bor ikke helt i Odda, bare nesten. Jeg oppgir alltid Odda, siden jeg bare bor 30 min derfra:D

Lenke til kommentar

-25 år

 

-Trondheim

 

-Nikon D40

 

-Har holdt på ca ett år

 

-Trenger ingen andre kameraer, men har til nød Nokia N79. Sikler litt på D80/D90, men har ikke noe hastverk enda.

 

-Jeg ble interressert fordi jeg var drittlei av dårlige bilder med kompaktkameraet jeg hadde, og de elendige bildene en mobil klarer å få til, jeg syntes det var på tide å ta noen litt mer interresante bilder, og det blir jo straks mye morsommere når man ser at resultatet blir flere hundre ganger bedre enn med kompakt- og mobilkameraer.

 

Mvh, Anders.

Lenke til kommentar

Alder: 53

Bosted: Os i Hordaland

Kamera:Canon eos 30D

Hvor lenge har du holdt på:Slr siden 1972,digitalt;ca. 2 år

Hvilke andre kameraer har du:En gammel utslitt Ftb,de andre er enten vraket,gitt bort, eller solgt

Hvordan kom du på denne interessen;Har alltid vært mye på tur,og ville gjerne fange stemningen og ellers alt det flotte man ser når man er ute,og synes ikke at den tids knipsekasser lagde særlig fine bilder.Siden kameraet den gangen kostet over 1 månedslønn(jfr.dagens tråd om JP)(fikk med 1 stk. 25 ASA s/h film på kjøpet) ;) så ble det jo til at man brukte det litt mer enn på tur da. Er innom forumet her ganske ofte og storkoser meg :thumbup:

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar
Alder: 14

Jeg vet at oddinger er både opportunistiske og har et litt stort selvbilde til tider, men du mangler nok fire år på å få lov til å delta i denne tråden, Fotgrafen.

 

Nå vet jeg ikke helt hva opportunistiske betyr. Men jeg bor ikke helt i Odda, bare nesten. Jeg oppgir alltid Odda, siden jeg bare bor 30 min derfra:D

 

Du kunne jo prøve å søke Google på ord du ikke forstår;

 

Opportunist; en person som ved å gripe enhver mulighet til å oppnå vinning, setter formålstjenlighet foran prinsipper.

 

Ingen årsak.

 

-x-

Lenke til kommentar
Alder: 14

Jeg vet at oddinger er både opportunistiske og har et litt stort selvbilde til tider, men du mangler nok fire år på å få lov til å delta i denne tråden, Fotgrafen.

 

Nå vet jeg ikke helt hva opportunistiske betyr. Men jeg bor ikke helt i Odda, bare nesten. Jeg oppgir alltid Odda, siden jeg bare bor 30 min derfra:D

 

30 minutter unna Odda? Hvor bor du da nøyaktig?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Siden du er litt treg til å komme på det åpenbare, så tar du nok ikke tøysing med din person like raskt heller ;). Det har sikkert noe med alderen å gjøre, så du kan se frem til å bli litt kjappere under bolleklippen når du blir eldre. Det var altså ikke slemt ment.

 

Morsomt ;) Ja, jeg ser frem til det ja. Går heilt greit, jeg tåler mye.

 

Hihi, nå kommer MOD og sletter:D

 

Alder: 14

Jeg vet at oddinger er både opportunistiske og har et litt stort selvbilde til tider, men du mangler nok fire år på å få lov til å delta i denne tråden, Fotgrafen.

 

Nå vet jeg ikke helt hva opportunistiske betyr. Men jeg bor ikke helt i Odda, bare nesten. Jeg oppgir alltid Odda, siden jeg bare bor 30 min derfra:D

 

30 minutter unna Odda? Hvor bor du da nøyaktig?

 

Andreas

 

5 min fra Håradalen Skisenter så er du nerme, hehe

Endret av Fotgrafen
Lenke til kommentar

Alder: 24år

Bosted: Elverum

Kamera: Canon 1000D

Hvor lenge har du holdt på: Siden 2004

Hvilken andre kameraer har du: Nikon Coolpix 3700

Hvordan kom du på denne interessen:

Jeg husker ikke hvordan jeg fant ut at jeg hadde lyst til å ta bilder, men jeg husker vagt at jeg leste review etter review på digicams for å finne en som passet meg til en ikke altfor stor penge, endte da opp med Coolpix 3700 og etter det har bare interessen økt, nå til jul var jeg så heldig at jeg fikk et 1000D i julegave som da er mitt første (d)SLR, driver fortsatt å lærer meg hvordan jeg kan utnytte det best mulig, hardt å omvende seg fra 110% p&s som coolpix'n er, men moro er det =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...