Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Alder: 39

-Bosted: Lena

-Kamera: Canon 400d

-Hvor lenge har du holdt på: Siden 13-14 års alderen. Tok av etter konfirmasjonen da jeg kjøpte mitt første speilreflekskamera. Dabbet av en periode men interessen voknet da jeg startet opp med digitalfoto, og tok litt av når jeg fikk tvillinger ifjor og kjøpte dslr. Har mye å lære innen bildebehandling.

-Hvilken andre kameraer har du: Olympus mju 700, Leica kompaktkamera(film)

-Hvordan kom du på denne interessen: Har vel alltid vært der.

 

Med hilsen

Bjørn Åge

Lenke til kommentar

-Alder: 34

 

-Bosted: Trøndelag

 

-Kamera: Nikon D80 og D700.

 

-Hvor lenge har du holdt på: Mer eller mindre hele livet, mest mindre, men tok seg opp da jeg gikk over til digitalt for tre år siden.

 

-Hvilken andre kameraer har du: Richo R5

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Startet med å forevige viktige begivenheter og ferier, har i tillegg utviklet seg til å ta bilder for min bedre halvdel som driver med grafisk design m.m.

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar

-Alder: 23

 

-Bosted: Bergen/Trondheim/Trento(italia) (er student og skal ha et år i utlandet)

 

-Kamera: Canon 350d, canon powershot a80

 

-Hvor lenge har du holdt på: Siden januar 2004

 

-Hvilken andre kameraer har du: ingen

 

-Hvordan kom du på denne interessen: den ble dukket opp da jeg fant ut jeg skulle dokumentere min militærtjeneste som grensevakt.

Lenke til kommentar

Alder: 27

 

Bosted: Valderøya

 

Kamera: Canon EOS 1D MarkIIn

 

Hvor lenge har du holdt på: Husker ikke helt. 13-14 år kanskje? Alltid likt å ta bilder. Begynte med film, men kjøpte digitalt med en gang dette ble vanlig.

 

Hvilken andre kameraer har du: Canon IXUS 750, Canon Powershot S1 IS

 

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt foto egentlig.. Men tok helt av da jeg fikk et EOS 400d som bonus etter en jobb..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Alder: 34år

Bosted: Oslo

Kamera: Canon EOS 30D

Andre kamera: EOS 300D; Ixus 60. Begge brukes hyppig.

Holdt på siden: Mai 2005

Interessen:

Jeg tok vervet som redaktør i lagsavisen til en frivillig organisasjon mars 2005, men ble litt skuffet over at vi kun eide et Olympus C90 (2Mp), og ingen økonomi til å kjøpe noe nytt. Måtte kjøpe et kamera privat, og kjempet en stund med meg selv om det skulle være et bra superzoom kompaktkamera, eller et "billig" dSLR. Endte med EOS 300D kit. Det var starten på (til nå) ca 50.000,- i utgifter og så godt som ingen inntekter fra en stadig mer altoppslukende hobby.

En i familien jobber som fotograf med eget studio til min disposisjon, dét bidrer heller ikke til å dempe interessen.

 

- Rams

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar

Alder 46 veldig snart 47

 

Bosted Slependen

 

Kamera Canon EOS 30D + EOS350D

 

Hvor lenge har du holdt på Kjøpte første kamera (Agfa med126 kassett :hrm: ) i 1978(?). Har siden vært innom Olympus OM-10, Nikon F-501, og Canon EOS 50E, samt en drøss mindre kameraer - Gode minner om Olympus XA - den mistet jeg desverre.

 

Hvilken andre kameraer har du EOS-3, Samsung NV8

 

Hvordan kom du på denne interessen Har alltid likt å ta bilder. Men etter at jeg kjøpte 350D for 2 år siden har interessen økt kraftig.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Selv om jeg langt i fra er noe kjent fjes her inne svarer jeg gjerne på spørsmål..

 

-Alder:

29 (år altså)

 

-Bosted:

Oslo

 

-Kamera:

350D med diverse snacks

 

-Hvor lenge har du holdt på:

En gang på midten av 90tallet slo det meg at det nesten ikke fantes bilder fra mitt liv så langt, engangskameraer ble deretter flittig brukt, og i 1998 kjøpte jeg mitt første kamera, et Olympus mju II.

 

-Hvilken andre kameraer har du:

Har et ytterst pent brukt Lubitel 2 jeg supplerer på med i godt vær.

Ellers mju'en nevnt over og et Nikon cp2500, men de brukes ikke.

 

-Hvordan kom du på denne interessen

Besvart 8 linjer opp :) Etterhvert utvidet interessen seg

Lenke til kommentar

Alder: 20, men bare noen dager unna 21

Bosted: Jessheim / Akershus

Kamera: Nikon D50 med alt for mange objektiver

 

Hvor lenge har du holdt på: Interessen har vel alltid vært der, men den ble ikke tatt seriøst før for ca 1,5 år siden da jeg kjøpte D50en. Etterhvert så har det blitt en del objektiver til det også.

 

Hvilken andre kameraer har du: Canon Powershot A400 eller noe sånt.

 

Hvordan kom du på denne interessen: Har forsåvidt alltid likt å ta bilder, drev å funderte lenge på om jeg skulle kjøpe dSLR. Møtte en kamerat som nettopp hadde kjøpt seg en 350D og da ble det klart at noe sånt måtte jeg også skaffe meg. Interessen har økt meget kraftig de siste 4-5 månedene.

Lenke til kommentar

-30

-Oslo

-350D + optikk

-Hakke peil; endel år er det iallfall blitt

-Et canon G3 jeg har lånt bort; et Lubitel 160B, en Holga, en ixus aps av et eller annet slag, diverse egenbygde pinholekameraer, et analogt eos av billigere sort,

-For lenge siden til at jeg husker

 

bruker mest tid på pinhole og nye prosjekter om dagen

Lenke til kommentar

Firråtyve år

Strømmen, Akershus

Canon 350D

Ett og et halvt år, eller noe slikt

SE T610, altså håpløst dårlig mobilcam, samt et enda dårligere webcam fra Logitech.

Husker ikke eksakt, men har alltid hatt en interesse for kunst i flere former. Det er musikk som egentlig er det jeg kan, men har alltid tegnet, og begynte så smått med photoshop for et par år siden. Da snek foto-viruset seg sakte inn, og da ble det kamerakjøp etterhvert. Jeg solgte faktisk min gode gamle Roland VK-8 for å få råd, den svei. :cry:

Lenke til kommentar

- 23 år

- Tromsø

- Nikon F50

- Hatt kamera siden jeg var 4-5-6, vært litt av og på med fotointeressen siden. "Tok av" for et par år siden, men har alltid vært interessert i den tekniske biten.

- Disponerer Nikon P4 digital kompaktkamera (konas) og kameraet på SE P800 :o)

- Fikk et gammelt filmkamera da jeg var liten, var 126-filmkassett (tror jeg) og blitz-terninger på det. Siden ble det ymse kompakter, og lekte meg litt med pappas Yashica speilrefleks (nå defekt), før jeg overtok hans nyere F50...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

-Alder

30

 

-Bosted

Langevåg (Møre&Romsdal)

 

-Kamera

D80

 

-Hvor lenge har du holdt på

2-3år

 

-Hvilken andre kameraer har du

Fujifilm S5500

 

-Hvordan kom du på denne interessen

Interessen jeg har fått de senere år.

Kjøpte meg en Ultrazoom for et par år siden for å ha med på fjellturer og lignende.

Resultatet av det ble at interessen økte, og nå i vinter kjøpte jeg mitt første speilrefleks.

Da begynte det virkelig å bli spennende.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

61 aar.

Osaka, Jpn.

Alle Canon dslr hus + alle objektiver.

Alle Nikon dslr hus + alle objektiver.

Alle Minoltas (Konica + Sony) dslr hus + noen objektiver.

Alle Olympus dslr hus + 16 objektiver.

Alle Pentax dslr hus + alle objektiver.

+++ litt mere

 

Er ikke forograf (samler), men jobber innen foto (testing).

 

Startet innen foto i 1968.

 

Er bare sporadisk innom her.

Lenke til kommentar
61 aar.

Osaka, Jpn.

Alle Canon dslr hus + alle objektiver.

Alle Nikon dslr hus + alle objektiver.

Alle Minoltas (Konica + Sony) dslr hus + noen objektiver.

Alle Olympus dslr hus + 16 objektiver.

Alle Pentax dslr hus + alle objektiver.

+++ litt mere

 

Er ikke forograf (samler), men jobber innen foto (testing).

 

Startet innen foto i 1968.

 

Er bare sporadisk innom her.

8954119[/snapback]

Og du eier de selv? :ermm:

Lenke til kommentar
61 aar.

Osaka, Jpn.

Alle Canon dslr hus + alle objektiver.

Alle Nikon dslr hus + alle objektiver.

Alle Minoltas (Konica + Sony) dslr hus + noen objektiver.

Alle Olympus dslr hus + 16 objektiver.

Alle Pentax dslr hus + alle objektiver.

+++ litt mere

 

Er ikke forograf (samler), men jobber innen foto (testing).

 

Startet innen foto i 1968.

 

Er bare sporadisk innom her.

8954119[/snapback]

 

Få se et bilde av samlingen din da.. Du kan jo ta det med 1D MarkIII og la EXIF'en ligge i jpg filen. Ta det gjerne med 50mm F1.0

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Alder?

27 år (28 om to uker)

 

Bosted?

Bergen

 

Kamera?

Nikon D80

 

Hvor lenge har du holdt på?Fikk et Fujinon/Porst speilrefleks (!) av pappa til 10-årsdagen (1989), og har drevet på siden. Men først i 2003 ble jeg "seriøs" og kvalitetsbevisst da jeg fikk meg et Coolpix 5400, og interessen nådde nye høyder da jeg kjøpte D80 med en gang det kom.

 

Hvilken andre kameraer har du?

Nikon Coolpix 5400, Minolta Zoom 90, Nikon F3, Canon EOS 500, Kodak Brownie Holiday Camera, Kodak Brownie Model 2, Fujinon/Porst SLR, Bilora Synchro-Flash (ellernoesånt) + 3-4 andre gamle og ganske ubrukelige gamle kameraer som jeg ikke husker navnene på.

 

Hvordan kom du på denne interessen?

Pappa hadde F3 og EOS650, og ga meg speilrefleks til 10-årsdagen. Enough said!

Lenke til kommentar

Jeg har "alltid" siden lurt på dette innlegget Hr. Laban kom med i en tråd i oktober 2006: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7174357

 

K10D ikke bedre enn 400D å holde? (Han hevdet å ha begge, mange måneder før K10D dukket opp på markedet) Er det mange på planeten som er enige i dag?

 

Å "dokumentere" påstander om seg selv på et webforum blir ofte litt tullete - On the Internet nobody knows you're a dog.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Få se et bilde av samlingen din da.. Du kan jo ta det med 1D MarkIII og la EXIF'en ligge i jpg filen. Ta det gjerne med 50mm F1.0

8954224[/snapback]

 

Ja for ikke å snakke om 1200 f/5.6 L. Finnes færre slike i verden enn de fleste har fingre på hendene.

 

Skal ikke se bort i fra at det finnes ett menneske i verden som har alt som er laget av Canon, Nikon Olympus, Minolta, Pentax bla bla, men sjansen for at den personen chatter på Akam.no vil jeg vel si er....liten (uten å ta for hardt i, føler jeg...)

På nett blir selvsagt slike påstander like fullstendig tåpelige som om en eller annen på et bilforum mente han hadde et eksemplar av alle bilmodellene som er produsert i verdenshistoreien. Til og med Jay Leno måtte nok i såfall bøye seg i støvet for han.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Alder: Blir 19 i år, så derfor velger jeg å svare i tråden ;)

Bosted: Verdal, Nord-Trøndelag

Kamera: Canon eos 350D m 70-300mm usm + 18-35mm

 

Hvor lenge har du holdt på: Nå er det vel omtrent ett år, jeg kjøpte kameraet mitt sommeren i fjor.

Nå har jeg faktisk fått meg læreplass hos et studio, begynner prøvetiden der i neste uke :)

 

Hvilken andre kameraer har du: Ikke så mye annet enn kjærestens kompaktkamera!

 

Hvordan kom du på denne interessen: Jeg virkelig hatet bildene det gamle kameraet gav, samt jeg ser mange muligheter i speilrefleksen, dersom man kan bruke den ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...