Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

Jeg får lage en topic her på forumet å høre om det er noen eldre fotografer (over 18) her, siden jeg fikk inntrykk av at de fleste her inne var under 18 i en tilsvarende topic.

 

Først og fremst ting dere MÅ besvare på:

 

-Alder

-Bosted

-Kamera

-Hvor lenge har du holdt på

-Hvilken andre kameraer har du

-Hvordan kom du på denne interessen

 

Begynner med meg selv:

 

- 29år

- Fredrikstad

- Canon EOS 1D markIII.

- 19år (digital speilrefleks i 2år)

- Canon EOS 350D, Powershot S2IS, Ixus 900Ti, Ixus 700, Canon A-1, plus noen skikkelig gamle kamera.

- Min mor er fotograf.. det sier det meste :-)

 

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke akkurat kalle meg "fotograf", men slenger meg på likevel...

 

- 32 år

- Dublin

- Nikon D80

- Om vi ser bort fra snapshots og candids/gatefotografering med kompakt: et par måneder...

- Fuji F30, de eldre husker jeg ikke modellene på, men et gammelt Olympus 1,3 Mb kamera, et Nikon filmbasert kompakt og det aller første, et Kodak filmbasert kompakt.

- Fikk litt dilla etter at jeg kjøpe F30'en. Pluss at jeg trengte en ny hobby etter at jeg flyttet til Dublin. Har drevet med musikk hele mitt liv, men nå bor jeg i bokollektiv, og det å drasse med seg 5-6 synther, et elektronisk trommesett + div mixere og annet som behøves til hjemmestudioet funker liksom ikke like bra til den livsstilen... Da er digitalt fotografi mye enklere...

Lenke til kommentar

Alder: 30

Bosted: Porsgrunn

Kamera: Nikon D70

Hvor lenge har du holdt på: et år

Hvilken andre kameraer har du: Casio Z3

Hvordan kom du på denne interessen: Har vel egentlig alltid synes det har vært interresant med foto. Men fikk først blod på tann etter jeg kjøpte D70'n av min bror i fjor.

 

Arvid

Lenke til kommentar

Alder: 35

Bosted: Asker

Kamera: Canon 1D mark III

Holdt på siden: Tja, digitalt siden første powershot 350 (1997) ser bort i fra Canon ION i 1992 :)

Andre kameraer: Konas Panasonic kompakt kamera

Hvordan kom du på denne interessen: Fikk kick etter å ha brukt digitalkamera første gang i 1997. Toppet seg vel med Canon 10D i 2003. Etter det har jeg vært "solgt".

Lenke til kommentar

-Alder:27

 

-Bosted:Harstad

 

-Kamera:Olympus E-400

 

-Hvor lenge har du holdt på:har vel holdt på siden mai 2005,men har ikke hatt speilreflekskamera siden 23.juni 2007.Så er veldig ny på dette:) Håper på litt hjelp her inne.hehe :innocent:

 

-Hvilken andre kameraer har du:har et fujifilm finepix 6,3 mp

 

-Hvordan kom du på denne interessen:har holdt på med scrapbooking og da er jo bilder i fokus,men det er nå i det siste at jeg har fått skikkelig lyst på å lære meg mer om fotografering og bruk av speilreflekskamera :D

Lenke til kommentar

- 23 år

- Ikke fast bosted for tiden

- Canon 350D

- holdt på siden undgommen, men interessen har økt betraktelig med overgang til digitalt.

- diverse eldre billige analoge kamera og Cybershot p73.

- interesse i billedkunst fra ung alder. Med fotografering får jeg brukt den kreative delen av hodet og bevart minner (helst i samtidig).

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Fotograf? Heller noe sånt som amatørfotograf. Amatørhobbyfotograf eller hobbyamatørfotograf, ja.

  • 20 år
  • Bergen
  • Canon EOS 400D
  • Jeg har holdt på i mange år, men fotointeressen har måttet vike for andre interesser innimellom. Nå for tiden er jeg intet mindre enn fotofrelst.
  • Andre kameraer: Olmpus Camedia C-765 Ultra Zoom, en fin liten godbit
  • Hvordan jeg kom på denne interessen? Jeg og fotograferingen fant vel hverandre. Det startet vel mer eller mindre når jeg fikk fingrene fatt i et eget kamera.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar

Alder: 34

Bosted: Oslo

Kamera: Nikon D80

Hvor lenge har du holdt på: 2 år med digital speilrefleks, 7-8 år totalt

Hvilken andre kameraer har du: Nikon F65

Hvordan kom du på denne interessen: Jeg har alltid likt "gode bilder" og ville gjerne kunne lage dem selv. Det går ikke så veldig bra men det er gøy å prøve likevel :)

Lenke til kommentar

Alder: 39 år

Bosted:Bergen

Kamera: Canon EOS 30D , se signaturen.

Hvor lenge:Fikk mitt første speilrefleks Canon AE1 program til konfirmasjonen og fotografiet har interessert meg siden. Har hatt noen år opphold innimellom men foto har alltid interessert meg.Har i min ungdom vært med i Bergen Kameraklubb og har i mine eldre dager meldt min interesse i Bekkalokket kameraklubb som jeg synes er en flott kameraklubb med meget høyt nivå.

Andre kamera: Snart Fuji F31fd som lommekamera , gammelt Canon EOS 620 , gammelt Canon AE1 Program.

Har også hatt Canon EOS 10D ,Canon S40 og Canon G5 og endel andre analoge kompakter.

Interessen:Den kom jeg på fordi fasinasjonen for fotoapparat og optikk var stor allerede ved konfirmasjonsalder. Jeg hadde også to kamerater som jeg kjørte motorsykkel sammen med da jeg var rundt 18-19 år , og disse to fikk meg med inn i Bergen Kameraklubb den gangen.

Disse to har jeg faktisk ikke sett igjen på noen år desverre.

 

 

Mvh Helge Bringeland

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

-Alder: 22

-Bosted: Kåfjord

-Kamera: Nikon D200

-Hvor lenge har du holdt på: 5 år. Kanskje 6.

-Hvilken andre kameraer har du?: Nikon D1x, Nikon F5, Mamiya RB67, Zenza Bronica og Linhof Technika pluss noen andre gamle kamera som ikke er i bruk.

-Hvordan kom du på denne interessen: Godt spørsmål. Det kan jeg faktisk ikke huske. :)

Lenke til kommentar

Alder: 19 år

Bosted: Øyer, nord for Lillehammer

Kamera: Nikon D70s

Hvor lenge: Kjøpte D70s for en to måneders tid siden. Interessen har steget med utstyret (det begynner å gå rette veien :D ).

Andre kamera: Hadde en Canon IXUS 40 som tok kvelden, da var det på tide med noe nytt. Har også et Fujifilm F30 til disp.

Interessen: Startet med bilder på konserter og andre arrangementer. kamera ble kjøpt siden søstra mi var missfornøyd med bilder til sin konfirmasjon. Håper på å kunne drive med foto på hobbybasis i mange år framover.

 

Sollien

Lenke til kommentar

-Alder: 40

-Bosted: Slemmestad

-Kamera: Nikon D70s og Canon S3 IS

-Hvor lenge har du holdt på: FM2'en fyller 25 år snart (hipp hipp), men begynte lenge før det...

-Hvilken andre kameraer har du: Oi... Vi har 4 SLR inkludert D70'en, en hybrid, minst 4 kompakt (1 digital) og et par videokameraer. Hmmm...

-Hvordan kom du på denne interessen: Min mor var en ivrig fotograf, startet nok for alvor på ungdomskolen. Hadde foto som valgfag, lærte meg fremkalling. Traff kona på fotoklubb også, og de 3 eldste barna er allerede ivrige fotografer også. Så vi er 5 som sloss om utstyret, ref over...

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

-Alder: straks 30 år.

 

-Bosted: Oslo.

 

-Kamera: Canon Ixus 800IS til snapshots, Nikon D70s til mer viktige bilder.

 

-Hvor lenge har du holdt på:Har tatt bilder fra jeg var ca. 10 år, men i begynnelsen var det stort sett bare vanlige familie/venner-bilder. Bilder med mer "omtanke" og "sjel", begynte jeg vel å ta i løpet av ungdomsskoletiden (foto valgfag).

 

-Hvilken andre kameraer har du:Nikon F80, Canon MV550i (video), Panasonic GS120 (video) og et kompakt filmbasert kamera jeg ikke husker helt hva heter... Nikon av et eller annet slag. Ga nettopp bort mitt gamle Canon Ixus v3.

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Likte å ta bilder og eksperimentere, tok valgfag på ungdomsskolen og det var der interessen ble vekket for alvor. Etterhvert som jeg har anskaffet meg bedre kamera, har jeg blitt mer og mer glad i å ta bilder, og da jeg for fem år siden begynte å jobbe i fotobutikk, skjønte jeg at dette kan bli dyrt etterhvert :) Men har klart å holde meg på et fornuftig nivå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...