Gå til innhold

Fotografer over 18 her inne?


Anbefalte innlegg

-Alder:21

 

-Bosted:Kongsberg

 

-Kamera:Canon EOS 400D

 

-Hvor lenge har du holdt på:Siden påske

 

-Hvilken andre kameraer har du:Canon IXUS 40

 

-Hvordan kom du på denne interessen:Gått en stund å sikla på slr. Da jeg brakk kragebeinet på snowboard i påsken, kjøpte jeg kamera i trøstegave til meg selv :p hovedsakelig kjøpte jeg det for å ta snowboard/skateboardbilder, men ettersom det ikke alltid er like tilgjengelig som natur, så har jeg også funnet dette som ganske spennende! For tiden helt hekta, og håper at interessen ikke gir seg med det første.

 

Ixus 40 har jeg hatt et par år eller noe, kjøpt for å ta bilder på fest, noe som også kan være ganske gøy :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- 31 år

- Trondheim

- Canon 400D

- Canon IXUS 400 kompakt digital og Canon EOS RebelXT analogt speilrefleks.

- For 12 år siden var jeg i USA 1 år og kjøpte analogt kamera. Tok kamera kurs og var helt fotoman. Så kom jeg tilbake til Norge med store mengde bilder. Sjokket av norske priser for fremkalling satte en stor strekk over min iver. Tok deretter langt mindre bilder inntil jeg kjøpte IXUS til over 5000 for 4 år siden.

Gleden varte en stund inntil jeg oppdaget at meste ikke kunne justeres. Så det ble point and shot. En annen sak er at autofokusen for å ta bilder av barn er utrolig dårlig i forhold til speilrefleks. Med 400D er endelig gleden tilbake med "full" kontroll og et hav av muligeter :)

Endret av Neotetra
Lenke til kommentar

-Alder:27

 

-Bosted:Oslo

 

-Kamera:Pentax K10D

 

-Hvor lenge har du holdt på:Siden februar i år

 

-Hvilken andre kameraer har du:Ingen

 

-Hvordan kom du på denne interessen:Samboeren satte meg på ideen, og jeg ble både kamera- og objektivjunkie nesten med en gang.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Kjekt å se at det er en så anseelig andel voksne her på forumet.

 

-Alder: 41

 

-Bosted: Bergen + Karmøy

 

-Kamera: Eos 20D

 

-Hvor lenge har du holdt på: i over 25 år m slr, 29 år til sammen.

 

-Hvilken andre kameraer har du: Rolleiflex TLR, Zeiss Ikon TLR, Yashica TLR superslide, Nikon FM m. MD12, Rollei 35B, Zorky 4, Lomo LC, Canonette + div. belgkameraer. Alle de jeg har solgt, gitt bort, fått frastjålet, mistet etc gidder jeg ikke nevne, siden jeg ikke har dem lenger. Savner aller mest et Vivitar 35 S målsøkerkamera som ble stjålet sammen med flere andre kameraer for 11 år siden.

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Det ble en felles interesse for kameratflokken, samt generell interesse for kunst.

 

Edit: Glemte mine første 4 år med kamera. Ble først bitt av s/h-basillen da jeg fikk et s/h Land-kamera som 12-åring, som ble opp/nedgradert med et Kodak 110 til konfen. De ble begge flittig brukt før jeg fikk meg slr, men kun til feriebruk og slikt. Derfor glemte jeg de årene, siden de ikke tilhører mine "seriøse år".

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Alder: 30 år og 20-30 månder.

 

Bosted: Tromsø

 

Kamera: EOS 350D

 

Interessen og fotogleden kom med speilrefleks for ca 1,5 år siden. ellers fotograferte jeg litt når jeg gikk på ungdomsskolen med speilrefleks og andre kamera.

 

Har ikke hat noen kamera før som er verd å nevne med navn.

 

Køpte kamera for å ta bilder av hundene mine, og så har det utviklet seg.

Lenke til kommentar

Hei og takk for sist Ståle!

 

45 år og bland dinosaurene

Bor i Ski (Akershus)

Har hatt fotointeresse siden valgfag på ungsomsskolen og hatt ett par APS kameraer etter det.Begynte med første digitale kamera i 1998 og hatt 3 kompaktkameraer intil jeg i januar 2005 kjøpte Nikon D70 DSLR

 

Jeg har vært lite aktiv på fotoforum siden i februar men er stadig innom og titter, jeg er medlem av Akam, NKK, foto.no og digit.

 

mvh.

:) Per

Lenke til kommentar
Kjekt å se at det er en så anseelig andel voksne her på forumet.

 

-Alder: 41

 

-Bosted: Bergen + Karmøy

......

 

Skulle visst at du bodde på karmøy litt før =) Vi prøvelyste Karmsund bro for ikke så lenge siden med samma type lyskastere som de har på Risøy og Bakerøy broen. Og du som liker brobilder ;) Skal se om jeg finner de igjen de vi tok.

 

Uansett, meg:

 

-Alder: 19

 

-Bosted: Haugesund

 

-Kamera: Nikon D70S

 

-Hvor lenge har du holdt på: Siden konfirmasjonen min når jeg fikk kamera, husker sanneligen ikke årstallet, men vært noen år.

 

-Hvilke andre kameraer har du: Startet med min mors Pentax SLR kamera som jeg tid til ofte tyvlånte og tok bilder av. Det ble det fort slutt på når hun fant ut at mesteparten av bildene på filmrullen ikke var av bilder tatt av henne :p Fikk derfor et FujiFulm FinePix F401 kamera til konfirmasjonen og dette har vært trofast lenge intill displayet og pixlene ble smått. Fikk dermed meg et Ixux 750 og fikk meg DSRL'en min i slutten av januar.

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Bilder er kjekt. Det viser liksom ditt perspektiv på ting. Ditt syn og vinkel på alt og alle =) Portretter blir det derfor litt av eller bilder med mennesker generelt.

 

Startet vel egentlig når jeg fikk kameraet til konfirmasjonen og tok bilder av familien på ferie. Digget seriebilder =) Hehe.. Så har det vel blomstret derfra.

Lenke til kommentar

-Alder

23 År.

 

-Bosted

Biri

 

-Kamera

Canon EOS 350D

 

-Hvor lenge har du holdt på

 

Nesten to år

 

-Hvilken andre kameraer har du

 

 

-Hvordan kom du på denne interessen

Mormora mi har fotografert i 60år for div. aviser og NTB. Og hun fotograferer enda. Tipper et lite fotografgen har hoppet over i meg derifra. Pluss at jeg altid har likt å se på pene bilder (Hadde jeg bare klart å ta noen selv...) . Vil ikke tenke på hvor mange timer jeg har på foto.no :p

Lenke til kommentar

- Alder: 18

 

- Bosted: Stavanger

 

- Kamera: Nikon D70

 

- Hvor lenge har du holdt på: Rundt et år

 

- Hvilken andre kameraer har du: Ingen

 

- Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt å lage ting, det begynte med å spikke figurer som barn. Senere begynte jeg med hjemmesider, og senere fikk jeg lyst på et kamera. Jobba en måned (er ikke vits å gjøre mer enn hva som er vits, hehe) og fikk lønn på rundt 20.000. Brukte alt på kamerautstyr og så var jeg i gang. Å lage film blir sikkert neste steg.

Lenke til kommentar

-Alder: 22

-Bosted: Steinkjer

-Kamera: Nikon F55 (Snart D80?)

-Hvor lenge har du holdt på: Omtrent 5 år

-Hvilken andre kameraer har du: Agfa Optima 535 Sensor

-Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt å ta bilder, men interessen ble fort enda større da jeg startet på ei medielinje på videregående i 2001, og fikk prøvd speilrefleks for første gang!

Er forøvrig ny her på fotodelen av diskusjon.no. Ser ut som det er bra med aktivitet her :)

Lenke til kommentar

-Alder: 21

 

-Bosted: Lyngdal, på det glade sørlandet

 

-Kamera: Nikon d80

 

-Hvor lenge har du holdt på: Begynnte å gå mer i dybden i fotografering ca rundt nyttår i år, så fikk jeg meg d80'en et par måneder senere, men har tatt bilder siden 16-års alderen.

 

-Hvilken andre kameraer har du: Casio Exilim1000 som nå er degradert til festivalkamera, og fyllekamera

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Alltid vært glad i å ta bilder, men det at en kamerat begynnte med seriøse planer om å begynne med film, fikk meg til å ville forske mer på fotografering. Den artige tilfeldigheten at jeg fikk vite at LOS skylte meg 11 000kr, da jeg hadde betalt for mye strøm i to år, gjorde at jeg investerte i d80 kamera ^^, noe jeg absolutt ikke kommer til å angre på, noensinne.

Lenke til kommentar

Jei åsså vil være med :)

 

Alder: 21

 

Bosted: Haugalandet

 

Kamera: Canon 350D

 

Hvor lenge har du holdt på: Siden 2002, sånn "seriøst".

 

Hvilken andre kameraer har du: Rollei 35, Lomo LC-A, Kodak Brownie Six-20, Lomo Fisheye, Canon Ixus 60

 

Hvordan kom du på denne interessen: Si det. Startet vel på videregående. Holder meg helst til film.

Lenke til kommentar

  • Alder:
    • 28

    [*]Bosted:

    • Ballstad, Lofoten

    [*]Kamera:

    • Pentax K10D (digital speilrefleks)

    [*]Hvor lenge har du holdt på:

    • Alltid likt fotografering, men kjøpte mitt første kamera i desember 2006, og har holdt på stort sett hele tiden siden da.

    [*]Hvilken andre kameraer har du:

    • Canon PowerShot S3 IS (mitt første kamera) (digital ultrazoom)
    • Nikon F50 (analog speilrefleks)

    [*]Hvordan kom du på denne interessen:

    • Har alltid likt å ta bilder, men aldri tatt meg råd til å kjøpe eget kamera, bare lånt hos kompiser og slikt når muligheten har bydd seg. Men når jeg kjøpte mitt første kamera, Canon PowerShow S3 IS, i desember 2006, tok det helt av, og jeg har ikke gjort stort annet enn å fotografere siden da. Prøver å jobbe mot å kunne ha fotografi som yrke, og det er fortsatt langt å gå :)

Lenke til kommentar

-Alder: Født 1975 (Så slipper jeg å oppdatere denne posten til neste år, hehe)

 

-Bosted: Vennesla, 15km nord for Kristiansand

 

-Kamera: EOS 30D

 

-Hvor lenge har du holdt på: Siden 1999, men veldig av og på. Mest av dessverre. Jeg har imidlertid et ønske om å fotografere mer

 

-Hvilken andre kameraer har du: Nikon Coolpix P4

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Det vet jeg ikke. Det kom av seg selv. Kjøpte et speilreflekskamera i Vancouver, Canada, i 1999

 

Nyeste bilder fra fotogalleriet på web:

http://hildebrandt.no/sven/albums/thumbnai...um=lastup&cat=0

Lenke til kommentar

Alder: 35

 

Bosted:Oslo

 

Kamera: Nikon D80

 

Hvor lenge har du holdt på: Begynte i ungdomskolen, men tok helt av i fjor.

 

Hvilken andre kameraer har du: Har et par kompaktkamera liggende å slenge, resten har jeg kvittet meg med. Har dog vært innom Canon en lang periode, før jeg ble overtalt av forumet her å slenge meg over på Nikon :)

 

Hvordan kom du på denne interessen: Begynte i ungdomskolen, interessen har vært til dels borte en stund. Overgangen fra SLR til dSLR medførte at interessen ble større. Lånte kamera av kompiser, kjøpte Nikon d70, men tok helt av når jeg fikk D80. Liker dog best å ta portretter, samt bilder av hunden min.

Lenke til kommentar

Alder: Straks 30

 

Bosted:Spydeberg

 

Kamera: Pentax K10D

 

Hvor lenge har du holdt på: Begynte da jeg var 9 - 10 år gammel - kjøpte mitt første speilrefleks da jeg var 12. (Gikk 18 år til neste da...)

 

Hvilken andre kameraer har du: Startet med et brukt Asahi Pentax SLR - solid sak. Senere ble det et kompaktkamera da eldstejenta ble født. Første digitale var Pentax Optio S4i, som ble erstattet av Canon Ixus 750 - fremdeles i bruk. Har også noen tusen bilder med SE K750 og K800i (mobiler) - noen har til og med havnet i albumet.

 

Hvordan kom du på denne interessen:Med mamma i fotoklub ble jeg tidlig med i mørkeromet. Kjøpte egen SLR da jeg var 12. Hadde foto som valgfag i 8. og 9. klasse. Fra jeg ble 15 og til jeg ble 26 lå fotointeressen ganske brakk. Kviknet til ved hvert kamerakjøp og nå flyr jeg rundt og knipser med mitt ukesgamle K10D :)

 

Edit: Var visst Asahi Pentax det heter :blush: Det ligger for øyeblikket i et flyttelass, men ut fra bilder og slikt tror jeg det er et Spotmatic (sort og flott), men husker ikke lysmåleren. Var ganske så manuelt med et 50mm/1:2.2 fastobjektiv. Hadde mye moro med det til jeg måtte undersøke hvordan det virket og satte fast fingeren i blendegardina så den ble ødelagt (gardina dessverre) :innocent: - ble aldri det samme etter :cry:

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

-Alder: 33.

 

-Bosted: Stavanger.

 

-Kamera: Canon Ixus 750, Minolta Dynax 300si analog og kjøper nytt dSlr innen en mnd.

 

-Hvor lenge har du holdt på:Har holdt på noen år men det tok seg veldig opp da jeg fikk mitt første digitale speirefleks for nesten to år siden.

 

-Hvilken andre kameraer har du: Canon Ixus 750, Minolta Dynax 300si analog og kjøper nytt dSlr innen en mnd. og et APS :)

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Har i grunn ikke noe svar på det men jeg liker å være kreativ og se progressjonen, se at jeg utvikler meg til det bedre hele tiden. Selv om man ikke kan si at et bilde som er tatt for flere år siden er så mye dårligere enn det man evt. tar i dag så kan man se på komposisjonen, billedbehandlingen etc. Er nok det som gir meg mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...