Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
52 minutes ago, Gaea said:

Å utvikle nye ferdigheter og kunnskap gir en god mestringsfølelse. 

Aye. Har ikke gjort noe annet nesten de siste 7-ish årene enn å utfordre meg selv og mine grenser. For en som har Autisme og sosial angst er det en utrolig god følelse å vite at ingenting stopper deg enn deg selv. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (12 timer siden):

Lære nye ting. Har starta med skift så skal bli morsomt med å jobbe kveld utover.

 

Gaea skrev (12 timer siden):

Å utvikle nye ferdigheter og kunnskap gir en god mestringsfølelse. 

Enig! Jeg skiftet stilling i år og har lært masse nye ting, har jobbet med det samme i 15 år nå så det var skikkelig artig og givende! :) 
 

Lære ny ting er noe av det beste jeg vet :) 

Yakamaru skrev (11 timer siden):

Aye. Har ikke gjort noe annet nesten de siste 7-ish årene enn å utfordre meg selv og mine grenser. For en som har Autisme og sosial angst er det en utrolig god følelse å vite at ingenting stopper deg enn deg selv. 

Gratulerer! Du er skikkelig tøff! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (7 minutter siden):

Når folk møter en med et smil, da blir jeg glad og logrende hunder og leende småunger er noe av det beste jeg vet. :) 

Vet hva du mener, på vei til jobb treffer jeg ofte en glad, pratsom og hyggelig gammel katt, og de veldig blide og energiske naboguttene som skal i barnehagen ☺️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Elsker å bli møtt med logrende, ivrige hunder! Får meg til å føle meg elsket! Naboen (som har ei bikkje selv) sa til meg at grunnen til at tiltrekker meg så mye hunder er fordi jeg sender ut god energi. Det komplimentet var uventet, men så hyggelig.

Har ikke hund selv, men bor med en kosesyk katt som til tider kan oppføre seg som en hund da hun møter oss i gangen og som "prater" masse, også legger hun seg til å sove på magen min, oppå armen min eller i armkroken, samt får raptus, som kan være ganske morsomt å se på. 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Folk med glimt i øyet gjør meg sabla glad samme hvor man treffer de. På fjellet hvor de sier 'hei' og smiler, i trappeoppganger med nikk og smil, i heiser hvor de er oppmerksomme på at alle finner ut hvor de skal av, i trafikken hvor de gjerne slipper noen fram, selv om reglene gir de forkjørsrett, i køen på butikken, hvor de slipper en fram fordi man bare skal ha en ting, i møter hvor den beskjedne får taletid og blir løftet fram, på gaten når noen som har mistet noe eller ikke vet hvor de skal får hjelp, og latter. Latter er så utrolig deilig! Samme hvem som ler, så treffer det rett inn! Alle dyr egentlig, fugler som leker jageleker, synger etter en partner, eller samspiller på andre vis. Fine himler gjør meg utrolig glad, også regn og tåke. Det får meg til å tenke introverte, poetiske og store tanker. Bøker som fanger en så sterkt at man reiser inn i en annens tanker og verden. Det å komme ut av en bok, og finne sin egen verden og virkelighet, men fremdeles være farget av det man lærte i boken. Musikk som løfter opp og ikke formidler en eller annen tragedie. Musikk som formidler tragedie på en verdig og vakker måte. Usj, det er mye som gjør meg glad. Heldigvis.

Tegn på medmenneskelig romslighet. Det knekker meg hver gang, på en sånn måte at hjertet kommer fram. Denne forståelsen for at vi er på en livsreise, og trenger tolmodighet til å få lov til akkurat det. Det fyller meg med tro, håp og kjærlighet.

Endret av Neffi
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Entern said:

Lære ny ting er noe av det beste jeg vet :) 

Gratulerer! Du er skikkelig tøff! :) 

Takk, får nesten tårer i øya. Nesten. :p

Tror jeg kommer til å hoppe på fagbrev i Lager & Logistikk neste år også da jeg har 5 år med erfaring fra lager og logistikk. Er veldig morsomt å kjøre truck.

Liker å ta ansvar og hjelpe andre, spesielt når det kommer til overtid og ellers andre på jobben. Der jeg jobber ser du bokstavelig talt at innsatsen din hjelper og spiller en rolle slik at kveldsskiftet ikke trenger å gå hjem klokka 22 eller senere(vi er åpen fra 07.00 til 21.00).

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 minutt siden):

Takk, får nesten tårer i øya. Nesten. :p

Tror jeg kommer til å hoppe på fagbrev i Lager & Logistikk neste år også da jeg har 5 år med erfaring fra lager og logistikk. Er veldig morsomt å kjøre truck.

Liker å ta ansvar og hjelpe andre, spesielt når det kommer til overtid og ellers andre på jobben. Der jeg jobber ser du bokstavelig talt at innsatsen din hjelper og spiller en rolle slik at kveldsskiftet ikke trenger å gå hjem klokka 22 eller senere(vi er åpen fra 07.00 til 21.00).

Lager og logistikk er jo også veldig tilpasset og forenelig med dine personlige egenskaper! Går da ut ifra at du koser deg med system og organisering av ting, og slipper litt det sosiale trykket.

Syns den planen din der er gull!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

bor med en kosesyk katt som til tider kan oppføre seg som en hund da hun møter oss i gangen og som "prater" masse, også legger hun seg til å sove på magen min, oppå armen min eller i armkroken,

Kosete hunder og spesielt katter er kos 🥰

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (9 timer siden):

Folk med glimt i øyet gjør meg sabla glad samme hvor man treffer de. På fjellet hvor de sier 'hei' og smiler, i trappeoppganger med nikk og smil, i heiser hvor de er oppmerksomme på at alle finner ut hvor de skal av, i trafikken hvor de gjerne slipper noen fram, selv om reglene gir de forkjørsrett, i køen på butikken, hvor de slipper en fram fordi man bare skal ha en ting, i møter hvor den beskjedne får taletid og blir løftet fram, på gaten når noen som har mistet noe eller ikke vet hvor de skal får hjelp, og latter. Latter er så utrolig deilig! Samme hvem som ler, så treffer det rett inn! Alle dyr egentlig, fugler som leker jageleker, synger etter en partner, eller samspiller på andre vis. Fine himler gjør meg utrolig glad, også regn og tåke. Det får meg til å tenke introverte, poetiske og store tanker. Bøker som fanger en så sterkt at man reiser inn i en annens tanker og verden. Det å komme ut av en bok, og finne sin egen verden og virkelighet, men fremdeles være farget av det man lærte i boken. Musikk som løfter opp og ikke formidler en eller annen tragedie. Musikk som formidler tragedie på en verdig og vakker måte. Usj, det er mye som gjør meg glad. Heldigvis.

Tegn på medmenneskelig romslighet. Det knekker meg hver gang, på en sånn måte at hjertet kommer fram. Denne forståelsen for at vi er på en livsreise, og trenger tolmodighet til å få lov til akkurat det. Det fyller meg med tro, håp og kjærlighet.

Klokt og vakkert sagt 😊👍 enig 😊👍

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...