Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT 2: For å underbygge ovenstående, så står dette på profilen hans:

 

"Jeg er en 19 år ung mann fra vestlandet som er bosatt i Wales. Hverdagen min går ut på å være ufrivillig techsupport, drikke øl og sove."

 

Høres jo ut som et intellektuelt krevende liv :S

 

Disser du hverdagen min!?

 

Jeg er også student og cannabis-fri, så nå kan du sove godt om natten!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

&--#62;I don't know anything about Cannabis, but I'll attempt to argue anyway

 

&--#62;&--#62;&--#62;Bør vi legalisere cannabis?

 

Hvorfor skal noen bestemme verken en person får lov til å ruse seg, så lenge de ikke skader noen andre? La han få holde på i fred, du har ingenting å gjøre med livet hans.

 

I et sivilisert og fredelig samfunn styrt av regler og makter så må noen bestemme over slike personer.

 

Om han skader andre eller ikke er forsåvidt irrelevant. Store samfunn preges av høyt antall hendelser av samme ting. Og når narkomaner som setter sprøyter klikker og bestemmer seg for å gjøre hva enn de kan for å få tak i penger må man steppe inn. Hvis man kan unngå feks ETT eneste drap ved å gjøre hasj ulovlig fordi det i noen tilfeller kan lede til alvorlig narkomani, så er det VEL verdt det!

 

Hasj er ikke noe samfunnet TRENGER, men det samfunnet trenger er trygge gater og omgivelser uten dårlige forbilder for småbarn og ungdom da det er disse to gruppene med mennesker som er fremtiden. Og så videre, bla bla bla. Vi kan holde på i timesvis med dette, noe jeg tror er unødvendig. En ting jeg vet, er at du vil aldri klare å vinne med å forsvare andre menneskers bruk av narkotika. Så derfor gir jeg meg her, jeg støtter prosperitet og samfunnsutvikling og ved å ta tidligere erfaringer og statistikk i betraktning så har ikke narkotika hjulpet særlig mye i utviklingen av vårt store samfunn. Annet enn at noen ekstra mennesker har fått jobb med å passe på narkomane og prøve å forhindre forverrelse av problemet. Ikke vits i å diskutere mer nå, for om du ikke støtter mine argumenter vil du aldri komme til å gjøre det heller og det sier mer om deg som person enn om du har rett eller galt i dine uttalelser ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
*snip*

 

For rus er jo selvfølgelig ikke noe mennesker trenger, vi har jo selvfølgelig aldri trengt rus, vi har aldri integrert det i kulturen og utviklingen våres, og rus hjelper aldri med å slappe av etter at man har vært under stress.

 

Ikke nok med at du ignorerer all utviklingen mange typer rus har gitt oss, men på toppen av det hele hopper du bak en stein, gjemmer deg og gidder ikke diskutere lengre. Ignorant holdning.

Lenke til kommentar
*snip*

 

For rus er jo selvfølgelig ikke noe mennesker trenger, vi har jo selvfølgelig aldri trengt rus, vi har aldri integrert det i kulturen og utviklingen våres, og rus hjelper aldri med å slappe av etter at man har vært under stress.

 

Ikke nok med at du ignorerer all utviklingen mange typer rus har gitt oss, men på toppen av det hele hopper du bak en stein, gjemmer deg og gidder ikke diskutere lengre. Ignorant holdning.

 

 

Men se nå på hva du skriver!

 

Du skriver jo at rus har gitt oss utvikling og snakker om det som om det er vakkert og positivt.

Det er jo helt hjernedødt (obs dette er MIN mening og ikke noe annet) og altfor dumt å diskutere.

 

Å påstå at jeg hopper bak en stein og gjemmer meg fordi jeg mener rus er negativt er jo helt utrolig og gir meg bare en virkelig god grunn til å ikke fortsette å diskutere.

 

ALL statistikk vil vise at rus ikke har positive effekter på samfunnet, men heller negative. Jeg har heller aldri hørt om mennesker som Donald Trump, Bill Gates, Steve Jobs, Steve Palmer, Kjell Inge Røkke, James Cameron, Michael Bay, Albert Einstein, Stephen Hawking eller andre høyt profilerte mennesker som bruker narkotika og at det er derfor de har kommet dit dem har. Dette er en feig måte å diskutere på, ja jeg vet det, men det er da sant.

 

Men det jeg VET er at ingen narkomaner har gjort suksess i noe som helst mens de har vært narkomane og ikke i rehab. Og derfor er ikke dette med at rus er negativt noe jeg VELGER å tro, det er noe jeg VET, fordi det er dønn beviselig!

 

Kom GJERNE med et innlegg i mot, noe som kan ligne et argument. Ser man på det over så er jo ikke dette et argument i det hele tatt, bare mumling fra en som tilsynelatende ikke har noe bra å si som respons på mine argumenter. Ønsker du derfor å diskutere håper jeg du kan formulere deg saklig og med fakta som vil gi favør i din retning i diskusjonen.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Individuell frihet er viktig, men det gjelder å finne en god balanse mellom velferd, samfunn og individuell frihet. Jeg er en forkjemper for frihet, men dette gjelder i hovedsak i sammenheng med personvern og ikke ting som står i mot samfunnet slik som "friheten til å kjøre så fort man vil" eller "friheten til å ruse seg til døde".

Lenke til kommentar
ALL statistikk vil vise at rus ikke har positive effekter på samfunnet, men heller negative. Jeg har heller aldri hørt om mennesker som Donald Trump, Bill Gates, Steve Jobs, Steve Palmer, Kjell Inge Røkke, James Cameron, Michael Bay, Albert Einstein, Stephen Hawking eller andre høyt profilerte mennesker som bruker narkotika og at det er derfor de har kommet dit dem har. Dette er en feig måte å diskutere på, ja jeg vet det, men det er da sant.

 

Men det jeg VET er at ingen narkomaner har gjort suksess i noe som helst mens de har vært narkomane og ikke i rehab. Og derfor er ikke dette med at rus er negativt noe jeg VELGER å tro, det er noe jeg VET, fordi det er dønn beviselig!

 

Kom GJERNE med et innlegg i mot, noe som kan ligne et argument. Ser man på det over så er jo ikke dette et argument i det hele tatt, bare mumling fra en som tilsynelatende ikke har noe bra å si som respons på mine argumenter.

 

Steve Jobs brukte faktisk rusmidler. Bill Gates har prøvd psykedeliske rusmidler, det viste seg også at Albert Einstein hadde prøvd LSD og DMT.

 

Jeg foreslår at du tar en kikk på statistikken i Nederland/Portugal der rusmisbruk og kriminalitet gikk ned etter de avkriminaliserte marijuana. Det jeg sa tidligere var forøvrig fakta, mye av kulturen og utviklingen til oss mennesker skyldes rusmidler, og spesielt psykedeliske rusmidler. Du må huske på at rusbruk != rusmisbruk, hvis det hadde vært legalisert hadde kontrollering vært enklere.

 

Vi kan ta diskusjonen til en annen tråd, eller vi kan kutte den av. Jeg har ikke lyst å få Runar på nakken.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
*snip*

 

For rus er jo selvfølgelig ikke noe mennesker trenger, vi har jo selvfølgelig aldri trengt rus, vi har aldri integrert det i kulturen og utviklingen våres, og rus hjelper aldri med å slappe av etter at man har vært under stress.

 

Ikke nok med at du ignorerer all utviklingen mange typer rus har gitt oss, men på toppen av det hele hopper du bak en stein, gjemmer deg og gidder ikke diskutere lengre. Ignorant holdning.

 

 

Men se nå på hva du skriver!

 

Du skriver jo at rus har gitt oss utvikling og snakker om det som om det er vakkert og positivt.

Det er jo helt hjernedødt (obs dette er MIN mening og ikke noe annet) og altfor dumt å diskutere.

 

Å påstå at jeg hopper bak en stein og gjemmer meg fordi jeg mener rus er negativt er jo helt utrolig og gir meg bare en virkelig god grunn til å ikke fortsette å diskutere.

 

ALL statistikk vil vise at rus ikke har positive effekter på samfunnet, men heller negative.

 

Du er klar over at rus ikke er det samme som narkotika? Det å f.eks hoppe i fallskjerm gir deg en rus.

 

Adrenalin er også en type rus, men vi skal vel forby alt som er spennende også fordi rus ikke har noen positive effekt på samfunnet. ALL statistikk viser det jo ikkesant? Håper du har noen kilder her, det kan bli gøy å se! Rus altså, ikke narkotika som du snakker om.

 

Sex burde bli forbudt. Får jo adrenalinkick av det. Uff og uff. Her er du ute på viddene kompis.

Endret av Mchansern
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Steve Jobs brukte faktisk rusmidler. Bill Gates har prøvd psykedeliske rusmidler, det viste seg også at Albert Einstein hadde prøvd LSD og DMT.

Det finnes ingen godkjente bevis for at Albert Einstein brukte LSD og DMT. Det er mange rykter om det, ja, men ingen bevis.

Steve Jobs brukte mye marijuana, hasj og LSD. Fyren var også kjent som en drittsekk, egoistisk og stormannsgal. Ikke særlig positivt...

Bill Gates prøvde også ting, men han har også lagt det langt bak seg.

 

Hva så? Er det på grunn av dopet at de har blitt så flinke, store og berømte? Eller er det helt andre årsaker til at de ble som de ble?

Det jeg sa tidligere var forøvrig fakta

Ikke bare si det. Bevis det. Kom med en link. Kom med en kilde. Det å bare si "det er fakta" hjelper ikke en døyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...