Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

En annen ting dere må være klar over, er at kvinner lever i emosjonelle øyeblikk, og ikke logiske. Det vil si at en kvinne kan gjøre noe hun logisk sett vet er galt, men det "føles riktig".

Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner... so there you have it...

Kan du gi et eksempel på hva en kvinne kan finne på å gjøre som er logisk galt, men emosjonelt riktig? Og har menn samme egenskaper eller er dem alltid logiske? :hmm:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forsøk på å stille tråden og rådene i et litt annet lys for dere som fremdeles er skeptiske:

 

Det virker som om mange synes det er "juks" å bruke slike teknikker, å lese seg opp på psykologi, filosofi og denne sosialdynamikken det er snakk om. Jeg skjønner godt følelsen, for jeg har hatt den selv. Ved nærmere ettertanke gikk det på et eller annet tidspunkt noe opp for meg:

 

En person er et produkt av alt man har vært gjennom til dags dato. Både bevisste og ubevisste forestillinger og opplevelser har bidratt til å forme deg til den du er. Noen prosesser skjer helt av seg selv, mens andre kan du se tilbake på og skjønne nøyaktig hvorfor ting gikk som de gikk. Det å kunne forholde seg til andre mennesker er en egenskap blant alle andre, og er formet på samme måte.

 

Selv om utredningene til PUA og alle de andre selvtitulerte sjekkemestrene slik den foreligger på skjermen eller i boka ikke er "din" kunnskap, er det som skjer når du leser og reflekter over den at du tar den inn over deg, nyttegjør deg de delene du er enig i, kan forstå og identifisere deg med, og forkaster resten. Plutselig er det ikke lenger bare ord på et ark, men et erfaringsgrunnlag, en del av deg selv og din person, DIN kunnskap. Like ekte som alle andre fornemmelser du noensinne har hatt.

Lenke til kommentar
Et forsøk på å stille tråden og rådene i et litt annet lys for dere som fremdeles er skeptiske:

 

Det virker som om mange synes det er "juks" å bruke slike teknikker, å lese seg opp på psykologi, filosofi og denne sosialdynamikken det er snakk om. Jeg skjønner godt følelsen, for jeg har hatt den selv. Ved nærmere ettertanke gikk det på et eller annet tidspunkt noe opp for meg:

 

En person er et produkt av alt man har vært gjennom til dags dato. Både bevisste og ubevisste forestillinger og opplevelser har bidratt til å forme deg til den du er. Noen prosesser skjer helt av seg selv, mens andre kan du se tilbake på og skjønne nøyaktig hvorfor ting gikk som de gikk. Det å kunne forholde seg til andre mennesker er en egenskap blant alle andre, og er formet på samme måte.

 

Selv om utredningene til PUA og alle de andre selvtitulerte sjekkemestrene slik den foreligger på skjermen eller i boka ikke er "din" kunnskap, er det som skjer når du leser og reflekter over den at du tar den inn over deg, nyttegjør deg de delene du er enig i, kan forstå og identifisere deg med, og forkaster resten. Plutselig er det ikke lenger bare ord på et ark, men et erfaringsgrunnlag, en del av deg selv og din person, DIN kunnskap. Like ekte som alle andre fornemmelser du noensinne har hatt.

8948443[/snapback]

 

De fleste motforestillingene av typen du snakker om har såvidt jeg har sett vært av moralsk karakter. (og har forsåvidt ikke vært imøtegått med mer en det rimlig elendige argumentet "andre er minst like ille")

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Utro gjest?

Virker som noen har moralske hemningermed noen av PUAs "hemmeligheter" og "arbeidsmetoder". Selv reagerer jeg på at enkelte går etter opptatte jenter. I flere poster fortelles det om manipuleringsemner for å få jenta på kroken. Det er fint med innføring i hvordan jenter fungerer, og tips til hvordan sjekking bør foregå - men vet man at jenta ikke er singel, kan man vel prøve seg på noen andre i stedet?

 

Etter å ha lest denne tråden blir jeg nesten redd for å la jenta gå på byen, da det er tydelig at flere har forstått hvordan de kan komme til sengs med de... (Er forresten ikke alle menn som takler utroskap like godt, dessverre.)

 

Håper på mer spennende lesning ang. sjekking, men mindre tips og råd om hvordan gå etter de opptatte pikene!

 

Mulig jeg ikke kvalifiserer 100% til gjesteposting, men håper innlegget kan bli stående allikevel. Dette er et viktig synspunkt for meg, men ønsker ikke at det skal lenkes til profilen min

Lenke til kommentar

Denne er usedvanlig bra!

 

Vil tilføre litt fra min kant:

 

Innføring av standarder!

 

Når man engelig har kapra drømmedama er det viktig å forsette på veien som gjorde at du FIKK henne i første omgang. Personlig opplever jeg det ekstremt vikitg å sette standarder i din favør tidlig i forholdet!

 

Eks:

 

Dama er ubarbert. Første gang du opplever dette kan du bare brekke deg, og kreve en barbering. Det er kanskje ikke like lett å kreve dette etter 6 mnders forhold.

 

Du vil ha med venninna på en trekant. Spør om det første kvelden. Igjen blir du sett på som idiot om du fisker frem dette ønsket etter noen mnders forhold.

 

Personlig har jeg erfart at etter 3 mnder er alle standarder satt og foholdet også deretter. Har du ikke klart å få 90% av standardene i din favør vil du begynne å slite allerede, og du forandrer deg slik at du på sikt taper kvinnen.

 

La kvinnen leve i håpet om at hun kan forandre deg, men ikke la det skje i virkligheten :)

 

 

 

Drit bra skrevet trådstarter. Du har min dypeste respekt :)

Lenke til kommentar

 

Men, anyway: kan noen please lage en slik guide for jentene? For dere gutta er virkelig ikke bare enkle å ha med å gjøre dere heller

 

 

Ooooooohhh.. spennende! Gi meg noen eksempler på ting du syntes er komplisert med menn.

Kom med en liste over ting du syntes er wierd så skal jeg "give it a shot" ;)

 

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
En annen ting dere må være klar over, er at kvinner lever i emosjonelle øyeblikk, og ikke logiske. Det vil si at en kvinne kan gjøre noe hun logisk sett vet er galt, men det "føles riktig".

Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner... so there you have it...

Kan du gi et eksempel på hva en kvinne kan finne på å gjøre som er logisk galt, men emosjonelt riktig? Og har menn samme egenskaper eller er dem alltid logiske? :hmm:

8948377[/snapback]

 

Sure. En venninde av meg, som egentlig er et veldig godt og smart menneske, Har så lenge jeg har kjent henne ikke sett på en kar som noe seksuelt i det hele tatt. Vi er ufattelig åpne mot hverandre og deler alt. Og jeg VET hun ikke har vært tiltrukket av han. Vel, jeg lærer han noen triks, og det tok han en kveld og få henne. I etterkant sitter hun der og lurte på hva som egentlig skjedde. Hun angret ikke eller noe, men hun sa at hun fremdeles ikke var tiltrukket av han. Hun sa "Det bare skjedde"...

 

Så selv om hun visste det logisk var galt å ligge med han, tok hennes emosjonelle kretser over...

Lenke til kommentar

 

Men, anyway: kan noen please lage en slik guide for jentene? For dere gutta er virkelig ikke bare enkle å ha med å gjøre dere heller

 

 

Ooooooohhh.. spennende! Gi meg noen eksempler på ting du syntes er komplisert med menn.

Kom med en liste over ting du syntes er wierd så skal jeg "give it a shot" ;)

 

 

Pick-Up-Artist

8957869[/snapback]

Selv om du kan løse gåter, så vil ikke det bety at vi ikke ER kompliserte. Såklart kan ting være kompliserte og såklart fins det alltid noen som vet hvorfor. Du svarte forresten ikke på mitt forrige innlegg til deg. :p

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Denne er usedvanlig bra!

 

Vil tilføre litt fra min kant:

 

Innføring av standarder!

 

 

 

Dette er så riktig! Sett standardene helt i starten! Og fortsett å få hun til å jage deg gjennom hele forholdet. Den største grunnen til at de fleste forhold går til helvete, er fordi mannen gav helt etter, og for kvinnens sublime tankegang vil det si at hun ikke har noe å jakte på mer. Ergo ikke noe mer å oppnå.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Det eneste man må huske er at mennesker ikke er 100% dyr, derfor vil disse sublime signalene bare spille en del, ikke alt.

8948123[/snapback]

 

 

?

 

Så hva er vi da? Roboter? Vi er biologiske maskiner på lik linje med alle andre "Dyr" på jorden med drifter som vi selv ikke er klar over.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Denne er usedvanlig bra!

 

Vil tilføre litt fra min kant:

 

Innføring av standarder!

 

 

 

Dette er så riktig! Sett standardene helt i starten! Og fortsett å få hun til å jage deg gjennom hele forholdet. Den største grunnen til at de fleste forhold går til helvete, er fordi mannen gav helt etter, og for kvinnens sublime tankegang vil det si at hun ikke har noe å jakte på mer. Ergo ikke noe mer å oppnå.

 

Pick-Up-Artist

8957940[/snapback]

 

 

Jer helt i begynnelsen av et forhold nå, blir litt avstand siden jeg fremdeles har litt igjen av miliæret, men har du (dere) noen eksempler på hvordan jeg kan holde interessen oppe, å gi henne noe å jakte på som du sier?

 

Bra post forresten, har lest litt rundt emnet men aldri prøvd det i praksis.

Endret av alex503
Lenke til kommentar

 

Men, anyway: kan noen please lage en slik guide for jentene? For dere gutta er virkelig ikke bare enkle å ha med å gjøre dere heller

 

 

Ooooooohhh.. spennende! Gi meg noen eksempler på ting du syntes er komplisert med menn.

Kom med en liste over ting du syntes er wierd så skal jeg "give it a shot" ;)

 

 

Pick-Up-Artist

8957869[/snapback]

Selv om du kan løse gåter, så vil ikke det bety at vi ikke ER kompliserte. Såklart kan ting være kompliserte og såklart fins det alltid noen som vet hvorfor. Du svarte forresten ikke på mitt forrige innlegg til deg. :p

8957928[/snapback]

 

 

Hvilket innlegg?

Lenke til kommentar
Denne er usedvanlig bra!

 

Vil tilføre litt fra min kant:

 

Innføring av standarder!

 

 

 

Dette er så riktig! Sett standardene helt i starten! Og fortsett å få hun til å jage deg gjennom hele forholdet. Den største grunnen til at de fleste forhold går til helvete, er fordi mannen gav helt etter, og for kvinnens sublime tankegang vil det si at hun ikke har noe å jakte på mer. Ergo ikke noe mer å oppnå.

 

Pick-Up-Artist

8957940[/snapback]

 

 

Jer helt i begynnelsen av et forhold nå, blir litt avstand siden jeg fremdeles har litt igjen av miliæret, men har du noen eksempler på hvordan jeg kan holde interessen oppe, å gi henne noe å jakte på som du sier?

 

Bra post forresten, har lest litt rundt emnet men aldri prøvd det i praksis.

8957980[/snapback]

 

Hvor er du stasjonert btw? ;)

Det er vanskelig å shifte framen i forholdet når det har gått en stund. Jeg ble introdusert til samfunnet når jeg var på slutten av et langt, bra, men tildels slitsomt og synkende forhold. Og jeg brukte ca et halvt år på å endre framen. Jeg var skikkelig beta i det forholdet og hun brukte lang til på å justere seg til det. Til slutt var det jeg som gjorde det slutt da jeg begynte å skjønne hvor sublimt manipulativ hun var. Det var faktisk henne som var skylden i mesteparten av feilene i forholdet.

Lenke til kommentar
Hvor er du stasjonert btw? ;)

Det er vanskelig å shifte framen i forholdet når det har gått en stund. Jeg ble introdusert til samfunnet når jeg var på slutten av et langt, bra, men tildels slitsomt og synkende forhold. Og jeg brukte ca et halvt år på å endre framen. Jeg var skikkelig beta i det forholdet og hun brukte lang til på å justere seg til det. Til slutt var det jeg som gjorde det slutt da jeg begynte å skjønne hvor sublimt manipulativ hun var. Det var faktisk henne som var skylden i mesteparten av feilene i forholdet.

8958008[/snapback]

 

Jeg er stasjonert i kirkenes, og bor litt utenfor stavanger, så jeg er egentlig så langt borte fra hun som jeg kan komme :p

Vell, jeg har kjent jenta gjennom jobb i ca 2.5 år, og vi ble sammen nå for ca 2 uker siden, hvordan bør jeg legge opp framen som du sier? Siden vi bor så langt fra hverandre akkurat nå er jeg veldig redd for at hun skal miste interessen fort. :S

Endret av alex503
Lenke til kommentar
Hvilket innlegg?

8957981[/snapback]

 

Dette innlegget: Må du begynne å lese postene i din egen tråd. Du er årvåken i sosialdynamikk, men klarer ikke finne innleggene i din egen tråd, det er bra! :thumbup:

 

En annen ting dere må være klar over, er at kvinner lever i emosjonelle øyeblikk, og ikke logiske. Det vil si at en kvinne kan gjøre noe hun logisk sett vet er galt, men det "føles riktig".

Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner... so there you have it...

Kan du gi et eksempel på hva en kvinne kan finne på å gjøre som er logisk galt, men emosjonelt riktig? Og har menn samme egenskaper eller er dem alltid logiske? :hmm:

 

EDIT: Ok, vi skrev visst innleggene samtidig, det forklarer misforståelsen :tease:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hvor er du stasjonert btw? ;)

Det er vanskelig å shifte framen i forholdet når det har gått en stund. Jeg ble introdusert til samfunnet når jeg var på slutten av et langt, bra, men tildels slitsomt og synkende forhold. Og jeg brukte ca et halvt år på å endre framen. Jeg var skikkelig beta i det forholdet og hun brukte lang til på å justere seg til det. Til slutt var det jeg som gjorde det slutt da jeg begynte å skjønne hvor sublimt manipulativ hun var. Det var faktisk henne som var skylden i mesteparten av feilene i forholdet.

8958008[/snapback]

 

Jeg er stasjonert i kirkenes, og bor litt utenfor stavanger, så jeg er egentlig så langt borte fra hun som jeg kan komme :p

Vell, jeg har kjent jenta gjennom jobb i ca 2.5 år, og vi ble sammen nå for ca 2 uker siden, hvordan bør jeg legge opp framen som du sier? Siden vi bor så langt fra hverandre akkurat nå er jeg veldig redd for at hun skal miste interessen fort. :S

8958018[/snapback]

 

Framen blir satt i det sekundet du først møter henne. helt i starten da hun ikke kjenner deg kan man endre frame ofte uten at hun vil merke det. Men da er det viktig å være kongruent med de framene du har. Enten det er dyp og forståelsesfull, playfull/funny, seksuell osv... Jeg kombinerer disse framene iløpet av den første timen etter opener.

 

Jeg aner ikke hvilken frame du har nå, så det blir veldig vanskelig for meg å vite det. Framen går på smådetaljer som er omtrent umulig å få intrykk av over nett...

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Hvilket innlegg?

8957981[/snapback]

 

Dette innlegget: Må du begynne å lese postene i din egen tråd. Du er årvåken i sosialdynamikk, men klarer ikke finne innleggene i din egen tråd, det er bra! :thumbup:

 

En annen ting dere må være klar over, er at kvinner lever i emosjonelle øyeblikk, og ikke logiske. Det vil si at en kvinne kan gjøre noe hun logisk sett vet er galt, men det "føles riktig".

Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner... so there you have it...

Kan du gi et eksempel på hva en kvinne kan finne på å gjøre som er logisk galt, men emosjonelt riktig? Og har menn samme egenskaper eller er dem alltid logiske? :hmm:

 

EDIT: Ok, vi skrev visst innleggene samtidig, det forklarer misforståelsen :tease:

8958020[/snapback]

 

 

Lol, lær deg å les a! Står jo ovenfor... :roll:

Lenke til kommentar
Så hva er vi da? Roboter? Vi er biologiske maskiner på lik linje med alle andre "Dyr" på jorden med drifter som vi selv ikke er klar over.

 

Pick-Up-Artist

8957943[/snapback]

Vi er ikke roboter. Det jeg prøver å si er at vi ikke bare er styrt av dyriske drifter. Vi er tenkende dyr, derfor er ikke disse metodene/forklaringsmodellene 100% ufeilbarlige og graden av virkbarheten er også forskjellig fra menneske til menneske. Man må også ta hensyn til personens sosiale "avvik".

Lenke til kommentar
Så hva er vi da? Roboter? Vi er biologiske maskiner på lik linje med alle andre "Dyr" på jorden med drifter som vi selv ikke er klar over.

 

Pick-Up-Artist

8957943[/snapback]

Vi er ikke roboter. Det jeg prøver å si er at vi ikke bare er styrt av dyriske drifter. Vi er tenkende dyr, derfor er ikke disse metodene/forklaringsmodellene 100% ufeilbarlige og graden av virkbarheten er også forskjellig fra menneske til menneske. Man må også ta hensyn til personens sosiale "avvik".

8958104[/snapback]

 

 

Selvsagt, men slik gjelder for de fleste andre dyr på jorden og. Nå er ikke jeg noen biolog, men jeg vil tippe at feks aper har individuelle handlingsmønstre som er unikt for hvert individ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...