Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Lol, lær deg å les a! Står jo ovenfor...  :roll:

8958095[/snapback]

Beklager, så det nå, det var bare det at vi skrev de forrige innleggene samtidig.

 

Ang. svaret du skrev: "Det bare skjedde" heh, du får det til å høre så idyllisk og uskyldig ut.

 

Dette er skumle saker. Det fins jo ikke noe garanti for at et par som har vært gift i 10 år, skal gå i oppløsning pga. at der vanker hundrevis av PUA mennesker i gatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke jeg som får det til å høres idyllisk og uskyldig ut. Er nok kvinnene som kommer med den kommentaren.

 

Men hva syntes du egentlig om PU? Jeg merker en del skeptiske holdninger fra deg. Men samtidig at du er veldig nysgjerrig på hva dette egentlig er...

Du har enda ikke kommet med noen konkrete statements.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke jeg som får det til å høres idyllisk og uskyldig ut. Er nok kvinnene som kommer med den kommentaren.

 

Men hva syntes du egentlig om PU? Jeg merker en del skeptiske holdninger fra deg. Men samtidig at du er veldig nysgjerrig på hva dette egentlig er...

Du har enda ikke kommet med noen konkrete statements.

8958227[/snapback]

Jeg er her for å lære, ingenting annet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom hele tråden nå, men ikke funnet nok informasjon om det emosjonelle plan til jenter.

 

Iallfall tre jenter har gått tapt på grunnlag av min manglende innsikt i dette og handling deretter. Endel jenter har det vært god gang med, men det har dødd bort når jeg har dradd bort eller jenten har gjort det. Kontakten har svunnet - og noe som kanskje kunne blitt ett forhold har svunnet hen...

 

Derfor;

 

Hvordan tolker en jenters bekjennelse av at de er på det emosjonelle plan?

 

Hvordan leder en henne inn dit og ikke lar henne slippe ut igjen?

 

Hvilke ord skal en ta i sin munn og hvilke handlinger skal en utføre?

 

Å gi gaver til jenten har jeg brent meg på en gang - forgudet henne slik at jeg kjøpte for mye til henne... dumme meg...

 

Og i tillegg si at jeg elsker deg til jenter like etter sex - teller jo ikke - så det var vel en kombo av flere ting som sendte det ut åt helvet... :nei:

Lenke til kommentar

Generelt: Aldri oppfør deg som om dama er spesiell. Te deg som om du har mange å ta av uansett. Blir du "needy" har du så og si tapt. Prøv å ikke bry deg om hva hun synes om deg og ikke prøv å få henne til å like deg på "taper" måten, dvs være løpegutt, se opp til henne osv. Det er viktig å ikke bli underlegen når man blir mer kjent med jenta og liker henne mer og mer. Hold kontrollen og fatningen til enhver tid.

Lenke til kommentar
Generelt: Aldri oppfør deg som om dama er spesiell. Te deg som om du har mange å ta av uansett. Blir du "needy" har du så og si tapt. Prøv å ikke bry deg om hva hun synes om deg og ikke prøv å få henne til å like deg på "taper" måten, dvs være løpegutt, se opp til henne osv. Det er viktig å ikke bli underlegen når man blir mer kjent med jenta og liker henne mer og mer. Hold kontrollen og fatningen til enhver tid.

8966799[/snapback]

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg leser sånt.

Det er en fin linje mellom det der.. Du skal ikke være føffel, men du skal bry deg.

Og hun ER spesiell. Og det å oppføre seg som man har mange å ta av det er ofte ikke så lurt. Det kan ha motsatt efekt av det du vil.

 

Så dere må i grunn bry dere, men ikke for mye. På toppen av fjellet ikke på noen av sidene :thumbup:

Endret av Iril
Lenke til kommentar

En morsom observasjon jeg har gjort meg er at hvis jeg ser på en jente først i øynene og smiler til henne, da får jeg en mye bedre reaksjon enn om jeg sjekker ut ustyret hennes først og deretter ser henne i øynene. Det er utrolig hvor raske kvinner er til å se om menn gjør akkurat dette, og det virker som om vi klassifiseres fra først stund utifra en så liten handling.

Lenke til kommentar
Generelt: Aldri oppfør deg som om dama er spesiell. Te deg som om du har mange å ta av uansett. Blir du "needy" har du så og si tapt. Prøv å ikke bry deg om hva hun synes om deg og ikke prøv å få henne til å like deg på "taper" måten, dvs være løpegutt, se opp til henne osv. Det er viktig å ikke bli underlegen når man blir mer kjent med jenta og liker henne mer og mer. Hold kontrollen og fatningen til enhver tid.

8966799[/snapback]

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg leser sånt.

Det er en fin linje mellom det der.. Du skal ikke være føffel, men du skal bry deg.

Og hun ER spesiell. Og det å oppføre seg som man har mange å ta av det er ofte ikke så lurt. Det kan ha motsatt efekt av det du vil.

 

Så dere må i grunn bry dere, men ikke for mye. På toppen av fjellet ikke på noen av sidene :thumbup:

8967041[/snapback]

Seff er jenta spesiell, noe annet er for dumt.

Lenke til kommentar
Generelt: Aldri oppfør deg som om dama er spesiell. Te deg som om du har mange å ta av uansett. Blir du "needy" har du så og si tapt. Prøv å ikke bry deg om hva hun synes om deg og ikke prøv å få henne til å like deg på "taper" måten, dvs være løpegutt, se opp til henne osv. Det er viktig å ikke bli underlegen når man blir mer kjent med jenta og liker henne mer og mer. Hold kontrollen og fatningen til enhver tid.

8966799[/snapback]

Hva er vitsen med å ha dame hvis du i det hele tiden later som du ikke bryr deg om henne og ikke viser at hun er spesiell på noen slags måte? :dontgetit:

 

 

Tror nok hun hadde blitt fort lei deg da.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Generelt: Aldri oppfør deg som om dama er spesiell. Te deg som om du har mange å ta av uansett. Blir du "needy" har du så og si tapt. Prøv å ikke bry deg om hva hun synes om deg og ikke prøv å få henne til å like deg på "taper" måten, dvs være løpegutt, se opp til henne osv. Det er viktig å ikke bli underlegen når man blir mer kjent med jenta og liker henne mer og mer. Hold kontrollen og fatningen til enhver tid.

8966799[/snapback]

Jeg blir rett og slett lei meg når jeg leser sånt.

Det er en fin linje mellom det der.. Du skal ikke være føffel, men du skal bry deg.

Og hun ER spesiell. Og det å oppføre seg som man har mange å ta av det er ofte ikke så lurt. Det kan ha motsatt efekt av det du vil.

 

Så dere må i grunn bry dere, men ikke for mye. På toppen av fjellet ikke på noen av sidene :thumbup:

8967041[/snapback]

Skjønner at innlegget mitt kan tollkes litt feil. Får skylde på at jeg var trøtt. Hørtes kanskje litt kaldt ut. Viktig: Det gjelder for de damene med høy status og selvtillit. De er veldig vandt til at alle ser opp til de og behandler dem som små prinsesser. Dersom man behandler dem som om de ikke er noe spesielt og viser at de ikke har noe av den "makten" de har over andre gutter viser man at man har høyere status enn de og det er en kvalitet de fleste damer tiltrekkes av.

 

Oppfører du deg som om du har mange å ta av blir du med ett ikke så opptatt av resultatet. Mange gutter er altfor opptatt av at de skal få noe ut av at de sjekker opp jenter. Det blir som Chris Rock sa: hver gang en gutt gjør/sier noe til en jente betyr det egentlig: Lyst på p**k? Det er ikke bra!

 

Jeg skrev ikke at du ikke skal bry deg, derimot at du ikke skal bry deg om hva dama mener om deg og oppførselen din (du oppfører deg som folk så klart). For hvis du gjør det er det lett å hoppe inn i en ramme der du prøver å oppføre deg sånn at dama liker deg (spyttslikkeri). Det fører til lav status og er lite tiltrekkende. Håper dere skjønner hva jeg vil fram til. ;)

 

Btw: dette er en sjekketråd, derfor gir jeg råd om hvordan du bør oppføre deg i "sjekkefasen", ikke i et forhold.

Lenke til kommentar

skeptisk til dette her. Du snakker om kvinner som at alle er like og legger nærmest frem en bruksanvisning om hvordan ting skal gjøres. Jeg skal si deg en ting, kvinner er ikke maskiner men levende mennesker som alle er forskjellige, og ikke kom her å si at jeg ikke skal være meg selv. Hva er vitsen med et forhold som bygger på skuespill og masker?

Lenke til kommentar
skeptisk til dette her. Du snakker om kvinner som at alle er like og legger nærmest frem en bruksanvisning om hvordan ting skal gjøres. Jeg skal si deg en ting, kvinner er ikke maskiner men levende mennesker som alle er forskjellige, og ikke kom her å si at jeg ikke skal være meg selv. Hva er vitsen med et forhold som bygger på skuespill og masker?

8969607[/snapback]

Jeg fikk også en slags følelse av at jenter ble fremstilt som noe umenneskelig, noe matematisk som en utdannet matematiker kan manipulere (men krever PUA kunnskaper). Dette som PUA legger frem er ikke noe nytt, men det legges bare frem på en sånn måte at det får kritiske ankerpunkter rundt hele konseptet. Men vit at ting kan legges frem på uriktig måte slik at det misforstås. Vi vet ikke alt om kvinner, hvordan kunne vi det. Så det er altfor tidlig å konkludere med at kvinner er maskiner.

Lenke til kommentar
Jeg har lest gjennom hele tråden nå, men ikke funnet nok informasjon om det emosjonelle plan til jenter.

 

Iallfall tre jenter har gått tapt på grunnlag av min manglende innsikt i dette og handling deretter. Endel jenter har det vært god gang med, men det har dødd bort når jeg har dradd bort eller jenten har gjort det. Kontakten har svunnet - og noe som kanskje kunne blitt ett forhold har svunnet hen...

 

Derfor;

 

Hvordan tolker en jenters bekjennelse av at de er på det emosjonelle plan?

 

Hvordan leder en henne inn dit og ikke lar henne slippe ut igjen?

 

Hvilke ord skal en ta i sin munn og hvilke handlinger skal en utføre?

 

Å gi gaver til jenten har jeg brent meg på en gang - forgudet henne slik at jeg kjøpte for mye til henne... dumme meg...

 

Og i tillegg si at jeg elsker deg til jenter like etter sex - teller jo ikke - så det var vel en kombo av flere ting som sendte det ut åt helvet...  :nei:

8966384[/snapback]

 

Skal prøve å forklare dette for deg.

VELDIG bra spørsmål forresten! Kan fortelle litt om hva jeg pleier å gjøre. Kan ta et eksempel:

 

Jeg og jenta er på vei hjem fra cafe'en (fordi JEG bestemte meg for det) og så er vi hjemme hos meg igjen. Hvis det er kveld, se på klokka de og si: "Jepps... Jeg må opp tidlig imorgen, men... åkay, du kan komme inn en liten tur"

 

Dette er bra fordi du snakker til henne som om det er HUN som prøver alt hun kan for å bli med inn til deg, uten at ho har sagt noe som helst.

 

Så bare går jeg inn og lar ho følge etter meg. (Btw: Jeg åpner ALLTID dører for jenter, går på utsiden av fortau mot veien, drar ut stoler osv)

 

Hvis du spiller gentleman og "erter" henne samtidig kommer du til å få igjen for dette seinere! Det er gull verdt! I det ene øyeblikket drar du ut stolen før middag, i det andre erter du henne for noe hun har sagt som var morsomt/teit.

 

Vi er inne hos meg, og jeg viser henne rundt og/eller setter oss ned på senga eller sofaen, eller hvor enn vi ender opp. Og så blir jeg bare på en måte stillere og lar henne prate mens jeg bare ser på ho. Jeg lener meg vekk fra henne og fortsetter å se på ho. Noen ganger ser jeg vekk som om jeg tenker på noe.

 

Så lener jeg meg over og begynner å stryke henne i håret, mens(!) ho snakker. Jeg stryker bare nederst på håret først. Hvis ho syns dette er greit, tar jeg det som et tegn på at ho er GANSKE(!!) hypp på meg og sannsynligvis vil ha sex med meg innen en times tid (Hvis du tviler; Spør en jente om hun ville latt en gutt stryke håret hennes mens hun sitter på senga hans på den første daten, hvis hun IKKE er hypp på han!) Bare tenkt selv, ville du følt det rart at en jente strøk deg gjennom håret? Det ville bare vært en fantastiskt følelse. Garantert, men mindre du ikke liker jenta som gjør det på deg.

 

Jeg gjorde så sinnsykt mye rart før, for å finne ut om jenta liker meg og er klar for "mer". Men nå tar jeg bare en enkel test. Stryke henne i håret. Hvis de liker det, kommer de i det minste til å kysse med meg innen kort tid. Ferdig med det.

 

Rundt her pleier jeg å gi en handmasasje, eller litt nakke masasje, alt etter situasjonen du er i. Men så drar jeg henne inntil meg og begynner å kose med henne. Jeg liker hvordan jenter lukter.. Så når hun ligger ved siden av meg og jeg stryker håret hennes, begynner jeg å lukte på skuldrene hennes. Bare litt i førsten og så mer og mer, mens jeg stryker håret hennes.

 

Innen kanskje 5 eller 10 minutter begynner jeg å lukte henne i nakken og ved øra. Ikke noe kyssing eller sånt.. Jeg bare lukter, og så lener jeg meg tilbake og later som om jeg er skikkelig fornøyd med å bare lukte og at det gjør meg avslappa.

 

Prøv dette... Hvis du kan fortsette å lukte vil hun bli ganske så tent! På et tidspunkt vil hun prøve å kysse meg, og det er jo dette jeg venter på. Jeg vil la leppene hennes komme nerme mine, kanskje så de berører hverandre LITT, og da trekker jeg meg unna. Så bare smiler jeg og sier kanskje: "Wow.. du er ganske frampå...". Etter noen få sånne situasjoner så kysser jeg henne... drar handa gjennom håret hennes... hele den romantiske kysse greia, så stopper jeg opp igjen. Denne typen erting er veldig stimulerende for jenter. De elsker det.

 

Jeg venter på at ho skal begynne å gjøre noe som er seksuelt, for eksempel å gni hoftene sine mot meg, eller ta tak i rompa mi, eller noe sånt. Når jeg er tolmodig, vil som regel jenta gjøre noe av dette først. Dette er nøkkelen for da er hun den personen som tar ting videre.

 

Deretter så kanskje jeg sier noe som f.eks: "Alt du trenger å si er VÆRSÅSNILL". Kanskje ho sier nei, men da sier jeg bare "Ok", med et smil som sier at jeg ikke bryr meg. Så bare ruller jeg tilbake og ligger på ryggen og ser i taket. Dette får somregel jenta til å lure på hva i helvette som skjer og kommer bort og begynner å kose, kysse meg igjen osv.

 

Jeg fortsetter med sensuell kyssing, pusting i øret hennes.. alt det der... og når hun blir i "god humør" igjen og jeg hører ho puster fortere/tyngre sier jeg bare: "Alt du trenger å si er VÆRSÅSNILL...."

 

Åkæy, du skjønner hva jeg mener nå :p Jeg gjør dette helt til hun sier "JA OKAI, værsåsnill.. værsåsnill!!"

 

Hvis du tenger hjelp til hva du skal gjøre etter dette, så kjøp deg en bok om sex ;)

 

EDIT: Er selvsagt mange scenarioer, og mange måter og mange blablabla, men her har du hvertfall et lite eksempel, så du får litt innsikt i hvordan det kan foregå.

 

EDIT2: Et lite tips når det gjelder å komme inn i en emosjonell greie.. Jeg husker en jente jeg drev på med. Vi lå i senga, begge var ganske trøtte og vi lå inntil hverandre. Det hadde ikke skjedd noe spesielt føre. Husker ikke helt åssen vi kom inn på å snakke om det, men jenta sa ho ville vært et eller annet dyr hvis ho ikke skulle vært menneske. Husker ikke åssen dyr det var, men jeg sa hvertfall at jeg ville vært en katt :p Jeg sa noe sånt som: "Hvis jeg skulle vært et dyr ville jeg vært en katt... bare sove hele dagen og bli kosa med hele tiden".

 

Dette falt meg naturlig å si, og uten at jeg tenkte over det så sa jeg jo egentlig noe som passa til situasjonen og så satt jeg jo jenta i en tilstand som ho kunne sette seg inn i. Det var litt skjult språk/ønske.

 

Rett etter lå vi å kosa med hverandres hender.

Endret av Twingy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg legger merke til gang på gang at folk mener det viktigste er å være seg selv. Helt enig!

 

Men eg tror ikke folk er helt enig om hva det egentlig betyr(hvertfall slik eg mener det). :)

 

Det eg mener med å være seg selv er å være selvsikker og kontrollert. Man må vise at man kjenner seg selv godt, både på innsiden og utsiden, og er fornøyd med seg selv. Alle har rom for forbedringer, både personlig og utseendemessig. Fin ut hva som passer deg selv der.

 

Eg betegner meg ikke som en PUA, langt derifra, og har nok ikke tenkt å hverken praktisere dette i større grad. Men eg har mange år på nakken med passiv og aktiv observasjon sett mye av det som blir beskrevet som PU her i tråden. Og det fungerer.

 

Men ut av dette er det et par punkter som EG mener er viktig:

1. Vær deg selv. Vær kontrollert i alt du gjør, vis at det du gjorde var meningen og gjennomtenkt. Samme med det du sier. Vær selvsikker(men ikke overflatisk, selvsentrert eller egoistisk). Om du "spiller litt for galleriet" er det alfa omega å ikke bli avslørt, derfor er dette også risikofylt. Vær deg selv.

2. Ved første møte er det viktig å vise henne at du la merke til henne, men ikke mer en det. For noen fungerer det kanskje å virke uintressert, men det får man nesten teste selv. Deretter må du erte/lokke henne til deg. Få hennes oppmerksomhet og få henne intressert i DEG.

3. Når man først har fått inntog(kanskje etter et par dater) må man vise dama at hun er spesiell. Man skal bry seg, og gjærne "walk the extra mile" for henne, men ikke på en negativ tøffelhelt-aktig måte. Det er her, som med mye av dette andre, en tynn, tynn linje som skiller.

 

Uansett, å gå ut på byen og ta seg et par pils mens man sitter i baren og ser svært avslappet og lykkelig ut mens man observerer alle andre i lokalet kan anbefales. Eg har fått napp bare der, men man lærer mye av å se på andre.

 

Kritikk ventes :)

Lenke til kommentar

Du er ikke deg selv hvis du sier og gjør det jeg sa ovenfor. Da er du jo meg :)

- Ofcourse!

 

Men hadde jeg vært en person uten erfaring så hadde jeg elsket poster som fortalte om hvordan en person utviklet ting og tang fra første møtet til sex. Du får jo et snev av hint til hva du kan forvente deg skal skje, og hva du skal gjøre for å få dette til å skje og hvordan du skal utvikle det.

Lenke til kommentar
Men hadde jeg vært en person uten erfaring så hadde jeg elsket poster som fortalte om hvordan en person utviklet ting og tang fra første møtet til sex. Du får jo et snev av hint til hva du kan forvente deg skal skje, og hva du skal gjøre for å få dette til å skje og hvordan du skal utvikle det.

8975006[/snapback]

 

Helt enig. Eg er glad i slike poster selv. :)

 

Og som eg sier, alle har rom for forbedringer. Disse forbedringene kan være både utseendemessig, språkmessig, personlig, intellektuelt osv. Men dette betyr ikke at man må forandre så mye på seg at man blir en annen. Ofte langt derifra. Poenget er å hele tiden forbedre seg selv, ikke noen andre, eller bli en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...