Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lykke til med de resterende 40 årene av samværet deres når forholdet baserer seg på 90% bevisst manipulasjon og skuespill fra din side, tror jeg hadde gått tom for energi etter et par dager.

 

Men for all del, "put on a show" fungerer sikkert utmerket for one-night-stands, hvis du føler at du får noe ut av det.

8931528[/snapback]

 

Manipulasjon? Og er kvinner noen engler når det kommer til kjøttmarkedet da? Er ikke min skyld at du ikke har energi nok til å bruke kunnskap om kvinnelig psykologi og sosialdynamikk til din fordel... Så da kan jo du bare fortsette å leve i uvitenhetsboblen din resten av livet. mer på meg! :)

Pluss at jeg er ikke ute etter et langvarig forhold for tiden, og sitter fint i det om dagen med flere faste kvinner som jeg har sterke bånd med.

Og nei, det fungerer ikke bare utmerket til ons. Som du sikkert har lest her er det sjeldent jeg i det hele tatt gidder ons, av den grunn at når jeg plukker målene mine på byen, så er det kvinner jeg er ærlig interessert i å ha lengre forhold til.

 

Pick-Up-Artist

8933836[/snapback]

Ja, manipulasjon, du går ut av veie for å oppføre deg på en måte som ikke falt seg naturlig for deg før du fant dette kvasipsykologiske oppkoket i en eller annen "knullebok" fra internett.

 

Hele opplegget virker på meg såpass kaldt og beregnende at det grenser til psykotisk, målet skal liksom være å "lure de til å bli med deg hjem" ved hjelp av manipulasjon og falsk opptreden. Det er en eller annen naturlig empati og respekt for andre mennesker som gikk tapt på veien virker det som, her skal svakheter og sosiale situasjoner utnyttes for enhver pris for å få pels på knaggen.

8933991[/snapback]

 

Det har jo ikke noe å si hvilke metoder du bruker for å sjekke opp ei jente.

Skal du la være å sjekke opp jenter fordi du har funnet en bra metode?

Tenk litt over det du skriver, det later til barnehagepsykologi.

Lenke til kommentar

Ja, manipulasjon, du går ut av veie for å oppføre deg på en måte som ikke falt seg naturlig for deg før du fant dette kvasipsykologiske oppkoket i en eller annen "knullebok" fra internett.

 

Hele opplegget virker på meg såpass kaldt og beregnende at det grenser til psykotisk, målet skal liksom være å "lure de til å bli med deg hjem" ved hjelp av manipulasjon og falsk opptreden. Det er en eller annen naturlig empati og respekt for andre mennesker som gikk tapt på veien virker det som, her skal svakheter og sosiale situasjoner utnyttes for enhver pris for å få pels på knaggen.

8933991[/snapback]

 

Du har misforstått grovt her. Det er tydelig at du dømmer boken på omslaget her, og har lite real-life erfaring.

Men for all del. Men hva du vil.

Lenke til kommentar

Veldig bra guide! Er mange punkter her som er interresante...

Det kan virke litt "hjelpesløst" ut å følge slike guider når man skal sjekke opp damer på byen, men det er jo noen som ikke er så flinke til dette, og trenger hjelp! Og det er nok en del som kommer til å bruke noe ifra guiden din. Det tror jeg nok!

 

 

Uansett, bra guide!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Legg merke til at trådstarter ikke har sagt hva du skal/må gjøre. Det er mer en innføring i et tankesett og en forklaring på sosiale problemer som mange støter borti. F.eks at de skremmer bort jentene med å vise interessa alá en og annen psykopat. Jenter blir rett og slett skremt av mange menns opptredner.

 

Jeg kan forøvrig ikke se noen magiske sjekkelinjer som enkelte reagerer på.

 

Jeg ser stadig dårlige forsøk på å manipulere og kjøpe jenter. En overivrig mann som kommer løpende med en bukett roser, øser henne ned med komplimenter på utseende og absolutt må ha henne til å sitte på med den fete sportsbilen sin.

 

Det er et meget spennende felt vi er inne på her. Sosialpsykologi er et veldig komplisert og stadig skiftende tema. Det er ingenting som er rett eller galt, bare enkelte ting som er mer rett enn andre. Det er en av grunnene til at jeg elsker psykologi, og har tenkt å studere det ved UiB til nesteår. Før du vet ordet av det, så sitter jeg der og spør - Hva følar du nå¿

 

Som et lite sluttpunkt. For å lykkes i sosiale forhold, så trenger ikke alt å være perfekt. Det er alle de små punktene som tilsammen bygger opp én mening om deg som person. Du vil aldri finne en person som gjør alt perfekt i sosiale sammenhenger, men enkelte gjør det mye bedre enn andre. En viktig ting innen dette feltet er empati og karisma til å vise det. Karisma er ikke noe vi er født med, men ligger som et tabutema over samfunnet - folk tror at det er noe vi bare har. Ingen bare har en god sangstemme eller talent for å spille supermario.

 

- Trening er stikkordet

Lenke til kommentar

liker denne guiden utrolig godt.. var jævlig skeptisk når jeg leste den. men nå fikk jeg prøvd noe av det du skrev.. og utrolig nok fungerte det... jenter er noen rare dyr :p

hehe.

 

må innrømme at jeg er utrolig spent på den bootcampen.. jeg har undersøkt litt og prisen for noe lignende er 2000-3000 DOLLAR i USA :cry: vil du ta like mye eller vil det være muligheter for sånne som meg som ikke driter penger til å være med..

Lenke til kommentar
liker denne guiden utrolig godt.. var jævlig skeptisk når jeg leste den. men nå fikk jeg prøvd noe av det du skrev.. og utrolig nok fungerte det... jenter er noen rare dyr  :p

hehe.

 

må innrømme at jeg er utrolig spent på den bootcampen.. jeg har undersøkt litt og  prisen for noe lignende er 2000-3000 DOLLAR i USA :cry: vil du ta like mye eller vil det være muligheter for sånne som meg som ikke driter penger til å være med..

8938450[/snapback]

 

Det finnes "bootcamps" her i Norge for ca 2000 kroner. Da i Oslo.

 

Det var til og med BT-dekning på en bootcamp i Stavanger, så ja de finnes og de er langt billigere enn de amerikanske. (pga mindre marked)

 

Myrstad: Du skal få inn positive ting om deg selv i disse historiene UTEN å skryte, det er egentlig det aller viktigste.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Når jeg approacher en kvinne, så har jeg kun en ting i bakhodet: IT'S OOON NOW!

Hva det ender opp i blir mer opptil meg og bestemme, så lenge jeg har kontrollen.

Man behøver i utgangspunktet ikke å behandle de med silkehansker, men behandle de som du ville behandlet lillesøstera di. Det skaper en utrolig playfull og artig stemning.

Selv tenker jeg "Hun vil ha meg". Alt blir så utrolig mye bedre når man tenker på den måten. Man blir ikke sjenerte, og kroppsspråket er helt anderledes enn hvis du tenker "Hun er for pen til meg, men jeg må prøve mitt beste".

ALLTID tro at hun vil ha deg, for da er det en mye større mulighet at hun faktisk vil ha deg.

8920565[/snapback]

Men å tenke slik vil gjøre at man også vil få en veldig mye dårligere følelse etterpå.

Tror heller på en mellomting?

 

-Nils

Lenke til kommentar

Innrømmer lett at jeg kjenner meg igjen i mye av det PUA skriver. Vi jenter kan kanskje virke som innviklede individer, men har man forstått "greia" så er ting straks bittelitt enklere.

 

Men, anyway: kan noen please lage en slik guide for jentene? For dere gutta er virkelig ikke bare enkle å ha med å gjøre dere heller. :hrm: Blir helt utslitt jeg. :p Og ikke kom her og si at jenter har det så enkelt og gutter er så simple å forstå. Dere skulle sett verden fra vår side, så hadde dere forstått hvorfor noen av oss river oss i håret over dere. ;)

 

Til alle som kritiserer de som driver "kynisk sjekking på byen"...javel, dropp å gjøre det selv, og dropp de du kjenner som gjør det da, så er du vel strengt tatt kvitt problemet? Hvorfor henge seg opp i hva alle andre gjør så lenge det ikke skader deg og ditt liv?

Lenke til kommentar
k sjekking på byen"...javel, dropp å gjøre det selv, og dropp de du kjenner som gjør det da, så er du vel strengt tatt kvitt problemet? Hvorfor henge seg opp i hva alle andre gjør så lenge det ikke skader deg og ditt liv?

8945868[/snapback]

 

Nei, hvorfor skulle man det. Jeg skjønner ikke at folk prøvde å feks hindre katastrofen i rwanda, enda det ikke skadet de eller livet deres... Nå er det såklart overhodet ikke sammenlignbart i alvorlighetsgrad, men bare tatt fram for å illustrere at en slik moralsk holdning er i overkant defensiv.

 

Personlig tenker jeg at folk for bare holde på med det om de tror de blir lykkligere av det. (noe de antakelig ikke blir)

 

Mens jeg er i gang, så har jeg en kommentar til denne guiden også

 

"Det er ikke i utganspunktet det at noe er galt med deg, men når ALLE går å tror at hvis man "er seg selv", så vil kvinnene naturlig få opp måter å beskytte seg selv mot alle potensielle beilere som bare prøver å være seg selv....Jeg har sagt dette om og om igjen her inne; SKILL DEG UT!"

 

Her antaes det jo at alle som "er seg selv" oppfører seg relativt likt, for meg blir dette rådet på linje med "alle går rundt å sjekker opp med å snakke, skill deg ut, la vær å si noe som helst" det er et utall forskjellige måter å snakke på, og det er et utall forskjellige måter å "være seg selv" på. For noen kan det å være seg selv innebefatte det å oppføre seg akkurat som de andre rådene tilsier.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det virkelig så stor forskjell på gutter og jenter...?

 

En jente spurte meg for en stund siden om vi skulle finne på no en gang, jeg bare avfeide dette uten å tenke meg om...

 

Jeg er sikker på at om hun hadde spurt om jeg ville være med på den filmen, eller stranda på det tidspunktet sa hadde jeg sagt ja.

 

Kort og greit så er det vanskligere å si nei til noe som er planlagt allerede. :/

Lenke til kommentar
når du sier at man må vise verdi i alt man sier, mener du da at du skal få så høy sosial verdi inn i historiene man kan? og kan du gi noen eksempler på på sånne historier og samtaler?

8938727[/snapback]

Du må fortelle historier om deg og ditt liv som viser at du har høy sosial verdi. Dvs ikke historier du har hørt eller funnet på(vel det går jo her og men på en litt annen måte).

En slik historie kan være noe sånn som:

 

Jeg var på denne nattklubben borti her. Skikkelig bra sted, eieren er dritrå(kjenner eieren, positivt). Også ringte eksen min. Hun hadde kommet i trøbbel med noen karer pga jobben hennes, hun er modell/stripper(du har datet en modell, noe som viser jenta at du har hatt bra damer før). Og hun trengte hjelp for hun ble forfulgt av disse karene. Så jeg ringte noen kompiser og vi dro ut for å hjelpe henne (du har gode venner som hjelper deg og du hjelper henne selv om hun er eksen din(du har et godt forhold til eksen din)). osv osv...

 

Dette var ikke en bra historie og den kommer fram som ren skryting hvis du forteller det sånn. Men jeg tror du skjønner poenget. En slik historie kan du også fortelle til evt. gutter i nærheten av jenta sånn at hun hører det.

 

 

Angående at flere kaller dette manipulasjon: Da er jo all sjekking manipulasjon. Det er ikke alle som er naturlig flinke med damer og om de har klart å finne "løsningen", og har satt ord på det er vel det bare flott? De som er "naturals" som har funnet ut alt på egenhånd bruker mange av de samme triksa uten at de tenker over det selv. Eneste forskjellen er at de ikke har lest om det.

Lenke til kommentar

PUA; Du har svært mye rett i det du sier. Man må kontrollere seg selv (holde tilbake, gi på mer) for å gi jenten det hun vil ha. Dette fører kanskje til at man ikke er seg selv nok, men man projiserer det man har mot jenten slik at hun vil få interessen. Det eneste man må huske er at mennesker ikke er 100% dyr, derfor vil disse sublime signalene bare spille en del, ikke alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...