Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Men når den emosjonelle delen tar over, er det absolutt ingenting hun kan gjøre imot det.

8917325[/snapback]

Takk!

 

Prater hvertfall for meg selv her nå, men når den emosjonelle delen tar over så er det ofte vanskelig å gjøre noe med det. Man har ofte ikke noe forklaring på det man gjør/gjorde. Gjentar igjen "Det bare skjedde"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du er mesteren og en gud på dette feltet. Kan du være snill med oss gutta og forklare hvordan og hvorfor folk blir inkongruente, slik at disse magiske linjene ikke fungerer. Jeg vet at når neste forumgutt kommer seilende inn i neste bar, og tror han skal ta alle jentene med storm, så går det fryktelig galt, fordi det ikke er noe samspill mellom handling og personlighet. Det hadde nok hjulpet endel for mange her inne.

 

 

Sure!

 

Kongruens er utrolig viktig folkens.

Når to folk kommuniserer sendes det mange sublime signaler som man ikke er klar over. Jeg har hørt mange forskjellige tall, men det siste jeg hørte var at 93% av kommunikasjon er non-verbalt.

Dvs at kroppsspråk, tone, utrykk o.l. er mer viktig enn ordene.

Kvinner, er ca 10 ganger flinkere på å motta sublim kommunikasjon enn menn.

Så om du ikke er kongruent med det du sier/bruker, vil kvinnen oppdage det, enten på et sublimt eller bevisst nivå og du vil bli rejected.

Dette er også grunnen til at jeg ikke skriver ned et manus som dere skal bruke, men heller sier at du skal bruke materiale fra ditt eget liv. Mao materiale du er kongruent med.

 

Bra nok?

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Ustedalen - Respekt for ditt innlegg!  :)

Diggbar guide PUA, interesant lesning når man har lest noen bøker om dette.

 

Emosjonelle delen av en kvinne? Kan noen forklare hva den emosjonelle delen er? Litt usikker på denne.

8917513[/snapback]

Takk for tilbakemeldingen. Må si det er litt vanskelig å skrive om dette, uten å kunne forklare helt ned i detalj hvordan gamet mitt er lagt opp. Men jeg håper jeg får fram noen poenger her.

 

Til spørsmålet ditt:

Jeg har skrevet litt om dette men kan sikkert utdype litt mer;

 

Et menneske har to primærdeler:

En logisk

En emosjonell

 

Når en kvinnes emosjonelle hjerne blir stimulert nok, vil den ta over for den logiske delen. Altså den delen som skiller mellom rett og galt, trofast eller ikke trofast. Osv.

Den emosjonelle delen vil da bestemme over henne, og den logiske vil da ikke ha noe å si.

Så det som ustedalen skriver i slutten av innlegget sitt beskriver dette.

Det finnes også utallige andre eksempler på dette, og det er nevnt et par i tråden her.

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Emosjonelle delen av en kvinne? Kan noen forklare hva den emosjonelle delen er? Litt usikker på denne.

8917513[/snapback]

Har skrevet noen innlegg om hvordan jeg opplever den emosjonelle delen min hvertfall.

Litt vanskelig å forklare hva den er, den bare.. Er. :dontgetit:

 

Rart svar det der gitt ^^

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i det PUA sier angående at det er ikke den logisk-tenkende delen av hjernen du må overbevise hos en jente for å få henne til å bli keen på det, det er helt klart den emosjonelle, men hvordan skal man gjøre dette?

 

Jeg har egentlig hatt en hit-and-run taktikk i alle år. Ikke hit-and-run som i tøm-og-røm, men som i " si hei til, godsnakk med også forsvinn litt ". Fordi jeg har ofte merket at jo lenger tid du bruker på å sjekke opp en jente, jo lenger tid har du på å drite deg ut!

 

Du merker raskt responsen til jenta hvis det er vellykket; Hun tør faktisk å se deg inn i øynene når du snakker med henne og når du forlater henne så vil hun se etter deg. Hvis du holder øyekontakt med henne når du har gått litt vekk så vet du at hun vil holde på med deg. Så hvis du da går bort og sjekker henne opp "igjen" da, så vil du ende opp med å rote med henne ++. Da har du spart tja, kanskje 10 min med godsnakk?

Det viktigste inntrykket er førsteinntrykket, ødelegger du det så kan du like godt fortsette til neste jente. Denne måten å sjekke opp jenter på fungerer best på jenter du "satser" på har god selvtillit, for ved å gå vekk fra henne gir du ikke inntrykk av at du er desperat, samtidig som du viser at du vil ha henne.

 

På jenter med kanskje litt dårligere selvtillit liker jeg å gi full oppmerksomhet. Heng med henne, se om hun liker å snakke med deg, flørt litt. Hold rundt henne? dans med henne, ja gjør det klassiske.

 

En ting som er viktig i begge situasjoner er at det er DU som er "sjefen". Det er DU som skal sjekke opp jenta, ikke motsatt. Husk at selvtillit er kanskje den beste måten å få jenta på, med mindre du bruker helt håååpløse sjekkemetoder og dermed ender opp som en slesk sossegutt fra røa.

Med den mer usikre jenta må du kanskje være mer "over" henne enn vanlig. Fordi som sagt, din sosiale verdi er mer verdt hos den usikre jenta siden hun vil oppnå en bedre sosial verdi! så hvis du loker rundt og oppfører deg som en idiot uten venner, så vil hun kanskje ikke ha noe med deg å gjøre. Jenter leter alltid etter det beste de kan få.

 

Den mer selvsikre jenta er kanskje så sikker på seg selv at hvis hun synes du er søt, kjekk og morsom, samtidig som du sjekker henne opp at hun bare blir med på leken. Jenter som er så på "topp" frykter egentlig ingen ting, så hvis du er søt i hennes øyne, vil andre som ser opp til denne jenta også synes du er søt.

 

Dette er litt av mine egne personlige erfaringer. Håper det var til hjelp..:)

Lenke til kommentar

"Jeg er veldig enig i det PUA sier angående at det er ikke den logisk-tenkende delen av hjernen du må overbevise hos en jente for å få henne til å bli keen på det, det er helt klart den emosjonelle, men hvordan skal man gjøre dette?

"

 

PUA:

Ganske enkelt:

Du eskalerer når hun er i godt humør. Når du får henne til å le, og dere er i en "High-note" del av samtalen, så feks eskalerer du berøringen, eller prøver å få til en isolering etc.

Les den siste delen av hva ustedalen skrev i det store innlegget han lagde her. Det er et godt eksempel på dette

 

 

"En ting som er viktig i begge situasjoner er at det er DU som er "sjefen". Det er DU som skal sjekke opp jenta, ikke motsatt. Husk at selvtillit er kanskje den beste måten å få jenta på, med mindre du bruker helt håååpløse sjekkemetoder og dermed ender opp som en slesk sossegutt fra røa."

 

Pua:

Mer moro om du får jenta til å sjekke opp deg!

 

"

Den mer selvsikre jenta er kanskje så sikker på seg selv at hvis hun synes du er søt, kjekk og morsom, samtidig som du sjekker henne opp at hun bare blir med på leken. Jenter som er så på "topp" frykter egentlig ingen ting, så hvis du er søt i hennes øyne, vil andre som ser opp til denne jenta også synes du er søt.

"

 

PUA:

Bra poeng, og også noe jeg skal komme til senere i posten min i morgen. Du trigger også primære instinkter hos kvinner ved å "Briefe" med at du har dametekke.

Jeg kommer til å forklare mer om dette senere.

Men nå er det leggings!

God natt folkens!

 

Edit: Wtf skjedde med quotingen her? jeje.. alt som det står "PUA" under var det jeg som skrev..

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Interessant lesning dette!

Jeg har aldri satt noen ord på denne "emosjonelle delen", aldri klart å definere hva det er som gjør at man handler sånn og slik. Så det er godt noen vet noe om det!

 

For det er selvfølgelig helt sant! Logikken blir totalt overkjørt i enkelte situasjoner. Stemningen, humøret og driv i samtalen er ting som holder interessen for en person oppe. Man føler det nesten, når personen er med på dine forslag, og du veit at h*n svarer ja, fordi dere er på denne "toppen".

 

Forslagene må komme ut av den gode stemningen (som man må få til først), og ikke komme fordi møtet må dras i gang. "Eh.. nå ble det stille... Hm.. bli med på restaurant?" Du er garantert et nei.

 

Det jeg tror folk kan være skeptisk til PUA, er at man ikke tror på at man kan lage denne gode stemningen bevisst. Alle har vel følt at man har vært på god bølgelengde med en person, kanskje bare noen minutter. Men man tror det er tilfeldig, at man hadde en god dag, at det bare går med den ene personen. Saken er at dette kan læres!

 

Det jeg synes er interessant her, er at du har konkrete eksempler på hva som må til, hva som skaper interesse hos fremmede. I stedenfor å klamre seg til "bare jeg er meg selv, bare jeg er meg selv", gå ut og prøv!

 

Det er tross alt ikke snakk om at du skal bli en annen person, det er bare knep til å vise hvem DU er blant alle menneskene.

 

 

 

Ellers må jeg si det er moro at det nesten er et eget fag, dette med å sjekke opp jenter. Ligger det noen gamle tradisjoner bak når gutta må læres opp og jentene blir offer for utprøvingene :p

 

Hadde det ikke vært deilig om det var jentene det sto på :whistle:

 

 

(jente)

Endret av Maj7
Lenke til kommentar
Hei alle små og store.

 

[...]

 

Du skjønner, mennesker, både kvinner og menn, søker EN ting:

sosialverdi. jepp! du leste riktig! IKKE Brad Pitt utseende, feit bil, penger eller 22 cm kuk. Det er bare unnskyldninger for å mangle sosialverdi.

Sosial verdi er veldig vanskelig å definere, men la meg si det ved et eksempel:

Kjell er 24 år, han er jomfru, har liten vennekrets og sitter foran pcen 24 timer i døgnet= Lav sosialverdi.

Tom er 24 år, er nær venn med flere nattklubbeiere, og er en kar alle ringer for å ha med på fest = høy sosialverdi.

Hver eneste gang man kommuniserer med noen, vil den sublime delen av hjernen din måle sosialverdien din i forhold til den/de du kommuniserer med.

Man blir tiltrukket av folk med høyere verdi enn deg, og man ønsker å likestille seg med de.

Mao, det å ha høy sosial verdi er alpha omega.

 

8916405[/snapback]

Amen

Lenke til kommentar

Vel, okay.

 

Kan jo komme med mine erfaringer.

 

Når man møter ei ny jente, så ikke gå bort til henne med hensikten å bli sammen med henne. Heller gå bort fordi du vil ha en ny venn. Og alltid behandle jentene pent. Vær snille mot de, vær hyggelig og positiv. Og vær den typen som kan innlede en diskusjon og ikke stå der som en saltstøtte å ikke si noe. Prat mye med dem, og ikke la jenten tvinge ordene ut av deg.

 

Hvis jenten ser at du stikker deg litt ut, men at du fortsatt prøver å være en venn til dem, vil de se dette som betryggende.

 

Denne er kanskje litt slem, men den har funket for meg.

Hvis du er interisert i en dame som har type. Gå alltid etter typens svakheter. Hvis typen ikke vil være med på den og den festen, da må du være der. Dette forutsetter selvfølgelig at du kjenner jenten og er en venn. Siden du da fyller ut typens svakheter, kan dette endre jentens syn på deg..

 

Snakker selvfølelig av egne erfaringer :)

Lenke til kommentar
Vel, okay.

 

Kan jo komme med mine erfaringer.

 

Når man møter ei ny jente, så ikke gå bort til henne med hensikten å bli sammen med henne. Heller gå bort fordi du vil ha en ny venn. Og alltid behandle jentene pent. Vær snille mot de, vær hyggelig og positiv. Og vær den typen som kan innlede en diskusjon og ikke stå der som en saltstøtte å ikke si noe. Prat mye med dem, og ikke la jenten tvinge ordene ut av deg.

 

Denne er kanskje litt slem, men den har funket for meg.

Hvis du er interisert i en dame som har type. Gå alltid etter typens svakheter. Hvis typen ikke vil være med på den og den festen, da må du være der. Dette forutsetter selvfølgelig at du kjenner jenten og er en venn. Siden du da fyller ut typens svakheter, kan dette endre jentens syn på deg..

 

Snakker selvfølelig av egne erfaringer :)

8920488[/snapback]

 

Når jeg approacher en kvinne, så har jeg kun en ting i bakhodet: IT'S OOON NOW!

Hva det ender opp i blir mer opptil meg og bestemme, så lenge jeg har kontrollen.

Man behøver i utgangspunktet ikke å behandle de med silkehansker, men behandle de som du ville behandlet lillesøstera di. Det skaper en utrolig playfull og artig stemning.

 

IKKE gå etter typens svakheter. Hvertfall ikke påpek de om det var det du mente. Da vil hun gå i forsvar for han. Uansett hvor dårlig type han er.

Ta heller å fyll ut de feilene han har på en måte sånn at hun ikke skjønner det skjer. Har et par geniale rutiner på dette, men de skal jeg ikke skrive om her da det er noe jeg bruker i gamet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...