Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hva SasaB sa. Ikke vær verdens snilleste gutt som lytter til alle hennes problemer, og gjør alt for henne. Vær deg selv, og gjør det du har lyst til når du har lyst til det. Og ikke glem å TA PÅ HENNE, gjør du det har du nesten ferdig arbeid. Det blir vanskelig å etablere noe annet enn et venneforhold om du ikke starter å ta på dama tidlig, slik at både du og henne blir vant til å ta på hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_quest_*

Når passer det å ta på henne da? Vi har liksom ikke vært ute sammen enda, så passer vell ikke så veldig godt å begynne å ta på henne på skolen?

Lenke til kommentar

High-fives er konge der. Men kan high-five til alt, og det statepumper deg og ditt target etter mine erfaringer. Samtidig er det en kinoeskalering helt uten risiko. (eller, faen kan jo virke litt rart med high-fives noen ganger, men generelt er det idiotsikkert med 3mm lange sosiale antenner)

 

Hun sier noe morsomt noe, kanskje noe litt drøyt, ta en highfive.

Hun gjør noe dumt, ta en highfive.

 

Når jeg først er i gang, subtil kinoeskalring ala lettere keyboardjockey meg, men alt jeg skriver er i alle fall gjort og funnet ok i felt.

 

 

Påstand: Det å ta på jenter du ikke har vært ute sammen med er rart.

Sannhet: Nei. Ta hendene dine lett på skuldrene hennes, si "få seg på hendene dine!" og kjør på med noe helt random håndspåing bull (jeg liker å gjøre det helt klart at jeg bare kødder, men gjerne med noen små hint om at hun er spennende, spontan, liker kroppskontakt, whatever), og så "kast dem vekk" så får du med litt pullpush også! Bare ta litt enkle lowkey greier, og ett lite hint: Om hun ser på hånden din skeptisk, er hun ikke klar for det du gjør. Da tar du den bare gjort, og prøver på nytt litt senere

 

Altså, om du er på skolen eller lignende, bare ta små enkle kroppskontakt greier, kanskje dra hun etter deg til kantina, biblioteket eller skyv hun foran deg, ved å ta hånden hennes på korsryggen. Og some Bjarnemann sier, ikke ta hun på puppa med en gang, selv om det også kan funke om du er typen til det.

 

 

Så til noe helt annen: Min største feil i livet (bortsett fra å ikke ha kysset en jente før jeg var atten år) må nok være det å bli sammen med eksen min. Fra å ha en jævlig kul pulevenn gikk jeg til å ha en eks jeg nesten ikke snakker med, vil ha sex med, og choder helt ut når hun sender meg en melding. Faen.

Lenke til kommentar
Hva skal til for at du tar signalet da? Må hun rett og slett grabbe deg i skrittet og si "kom nå drar vi hjem og har sex?"

 

Spør bare av nysgjerrighet, ikke for å være nebbete. Håper du ikke tar det ille opp :)

 

Var vel Chasseur som skrev noe i retning av at eneste hintet jeg skjønte var hvis hun viftet med en hundrings og sa "pul meg" :p

 

Men, det varierer. Jeg har noen lyse øyeblikk innimellom der alt er bare fryd og gammen og jeg kjører kun på magefølelse og tror det skal gå bra, noe det ofte gjør. Så har jeg øyeblikk som dette, der sjansene biter meg i nesa uten at jeg merker noen ting.

 

Og slapp av, jeg tar meg svært sjelden nær av ting folk skriver på internett. I såfall har jeg vett på å si ifra ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke det helt store med high-fives. Det er delvis forståelig på en Barney fra HIMYM-måte, men akkurat som med awesome så er det best hvis det ikke misbrukes. Jeg leser en del FR som handler om en gutt som møter en gruppe jenter, high-fiver dem når de blir introdusert og deretter setter seg, og for meg virkelig det som en utrolig tam ting å gjøre. Et fast håndtrykk med god øyekontakt er så mye bedre, og hvis man føler seg dristig så kan man gjøre som Patrick Jane og ikke slippe hånden, men heller legge den ned på låret hennes/ditt, bordet, sofakanten, osv og stryke henne på hånden mens dere snakker sammen. Når du evt snakker med en av de andre eller distraheres av noe så fjerner du hånden, og hun vil merke at den er borte. High fives er ikke noe jeg forbinder med høy verdi eller stilig atferd, og jeg tror kanskje man kan få det bekreftet av jentene som er innom tråden en gang i blant.

 

De samme jentene er velkommen til å kommentere forslaget mitt også, jeg har egentlig ikke spurt om innspill før så det hadde vært greit.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke det helt store med high-fives. Det er delvis forståelig på en Barney fra HIMYM-måte, men akkurat som med awesome så er det best hvis det ikke misbrukes. Jeg leser en del FR som handler om en gutt som møter en gruppe jenter, high-fiver dem når de blir introdusert og deretter setter seg, og for meg virkelig det som en utrolig tam ting å gjøre. Et fast håndtrykk med god øyekontakt er så mye bedre, og hvis man føler seg dristig så kan man gjøre som Patrick Jane og ikke slippe hånden, men heller legge den ned på låret hennes/ditt, bordet, sofakanten, osv og stryke henne på hånden mens dere snakker sammen. Når du evt snakker med en av de andre eller distraheres av noe så fjerner du hånden, og hun vil merke at den er borte. High fives er ikke noe jeg forbinder med høy verdi eller stilig atferd, og jeg tror kanskje man kan få det bekreftet av jentene som er innom tråden en gang i blant.

 

De samme jentene er velkommen til å kommentere forslaget mitt også, jeg har egentlig ikke spurt om innspill før så det hadde vært greit.

Det tar jeg til meg, for der tror jeg at du har veldig rett. Jeg prøver å bruke highfive som:

A: Statepumping og bare spre litt love

B: Fin måte å øke energien i settet på.

C: Litt innmari enkel og kino

 

Begrunnelse og saklig tanke bak:

A: Det å ta en high-five øker energinivået og humøret i positiv retning etter mine erfaringer.

 

Jeg gjør det lite ute på byen, men mer i vanlige sosiale settinger, veldig mye skriftlig over nettgame for å belønne jenter som sier noe kult og/eler deler noe av seg selv og noen få ganger ute på byen, men da i samme hensikt som i vanlige sosiale interaksjoner. Det jeg opplever med dette er ganske enkelt det at jeg får etablert pittelitt kino, blir en positiv kraft i interaksjonen, er i stand til å dra folk oppover når de er litt nedfor og når det gjelder nettgame får jeg jentene til å dele mer/føle seg kule fordi de deler ting med meg. Har en interaksjon som viser dette tydelig på nettby.

 

B: Se rett ovenfor, men grunnen til at det funker er vel fordi alle har positive følelser til high-fives, man high-fiver når man gjør det bra, scorer mål og det er rett og slett en belønning. Så når man high-fiver noen, så vil disse bli i bedre humør

 

C: Litt kino er bedre enn ingen kino. Og det kan brukes for å tolke jentas signaler. Jeg lærte av Unique at når en jente ikke gir helt slipp på deg når du klemmer, vil hun ha mer. Ok, det funker fint for high-fives som glir over i håndtrykk som på en volleyballbane. Merket dette i sommer med eksen min, vi har over lengre tid hatt en litt flørtete tone. Og så en dag når vi møtes på volleyballbana ved stranda, sørger jeg for at vi kommer på lag, og slik som alle volleyball spillere gjør på TV, high-fiver man etter hver serve/ballveksling eller hva du vil kalle det. Plutselig merker jeg at hun holder svakt igjen på hånda mi, og jeg tenker at IT'S ON. Og det var det vist og, viste det seg på en hyttetur dagen etter : )

 

High fives er ikke noe jeg forbinder med høy verdi eller stilig atferd, og jeg tror kanskje man kan få det bekreftet av jentene som er innom tråden en gang i blant.

Nesten helt enig. En high-five på riktig sted og tid viser i alle fall ikke lav verdi vil jeg tro. Det er vel heller ikke noe spesielt stilig, men det kommer helt ann på hvor du bruker det. På skolen slik jeg tolket det at gjesten hadde mest kontakt med den forhåpentligvis Julia Kova lignende damen, kan en high five passe helt bra. På high-end venues not so much. Men der kommer jeg ikke inn, har ikke så altfor lyst til å være og har eller ikke råd, så det går helt greit for meg. På stranda, i sport og konkuranser er high-five riktig.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med high fives er utelukkende positive. Omtrent som det Chasseur sier:

 

En High Five sprer med en gang positivitet og sunshine. Everybody loves the five. Jeg bruker det på jenter, på gutter, glade folk, folk som er mer lei seg, i hverdagen, ute på by'n, på nettet.

 

Chasseur! |

 

Jeg digger også the five. Det er bare noe morsomt ved den som får alle involverte parter i godt humør.

 

Men, Tesla, gode poeng. En High Five bruker jeg mer for å spre en happy vibe. Ser jeg ei jente jeg virkelig har lyst på, går jeg bort, holder øyekontakt og strekker ut hånden til et fast håndtrykk. Det viser mye mer at jeg har lyst på jenta.

Lenke til kommentar

Trenger litt input, dama jeg har skrevet om tidligere som har type jobber i butikk/studerer i byen. Lurer på om jeg skal ringe henne (sende mld i tilfelle hun er i en forelesning elns?) rundt 11-12-tida og spørre om hun er keen på lunsj ute, siden jeg "tilfeldigvis" er i byen (jobben/skolen hennes er i byen), og forhåpentligvis er været i oslo bra i morgen. Høres dette casual nok ut eller ringer det blinklys i alle retninger her?

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Du er militutten og er på perm, ikke sant?

 

Det vil vel egentlig si at du har denne sjangsen til å dama med storm. Om du vil bli sammen med hun, kan du sikkert vente til neste perm, men om du bare vil ha det et fint ligg, må du jo for faen bare kjøre på.

 

Jeg ville uansett ringt, og så bare prøvd å kjøre på med noe som, "du bare MÅ komme, jeg skal vise deg noe fett" eller whatever, og så i det hun kommer til kafeen, så reiser du deg, tar i tak i toppen hennes og drar henne inn til deg og går for makeout of glory!

 

Eller, dropp min replikk, men jeg ville prøvd den handlemåten, her gjelder det å rett og slett ta henne med storm, og få henne inn i din realitet. Kjøra på!

Lenke til kommentar

Ble litt fail; ringte og introduserte meg selv og sa at jeg var i byen og lurte på om hun var keen på å lunsje hvis hun hadde lunsjpause elns. Hun sa: "Jeg er på skolen nå", jeg svarer at da skal jeg ikke forstyrre henne og hun sier "men vi snakkes da!". Ikke noe skjedde mao. Ikke så mye å tolke utifra den korte samtalen (hun var i en time), så får bare bli game on pokemon neste gang jeg er hjemme

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Jaja, du prøvde i alle fall. Men hvorfor "jeg vil ikke forstyrre deg", om du er litt tøff svarer man der noe som: "Nå skal jeg forstyrre deg, bli med på kafe i dag!" Men selvsagt, tviler sterkt på at jeg hadde gjort det, og jeg hadde nok heller endt opp med det samme som deg : )

 

EDIT: ENDELIG tatt en telefon jeg har utsatt i fem fuckings måneder. Eller, faktisk nærmere seks måneder! Christ det var digg å være ferdig med! Da er alt jeg skulle ha gjort ferdig, så da er det ut å se på klær og se om vi finner noen søte chicks å snakke med. Sweeeeeeeet!

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar

Haha, gratz! En av de herligste følelsene er å gjøre noe du vet du burde ha gjort, men du har utsatt det i en stund. Jeg har det slik nå, begynner å få tilbake mitt gamle vennskap med en jente... som ble ødelagt pga mine chodeissues. Det som irriterer meg er at jeg tenker gamer overalt nå, helt ubevisst. Jeg må prøve å styre det her :hrm:

 

Angående det å gjøre ting en må gjøre, jeg hater når jeg får AA pga følelser. Snart kommer min store test, da mitt LTR-target dukker opp. Her må jeg spørre dere om et rent etisk spørsmål:

Hvis jeg er ute og daygamer, men samtidig har et LTR-target i syne... men får ikke gjort noe, pga hun er i utlandet. Blir det feil av meg å game andre jenter da, eller kan jeg kjøre på?... since she's gone at the moment.

 

Og, ja... jeg klør bokstavelig talt etter å drive med field. Og mulighetene mine kommer på løpende bånd nå...

Lenke til kommentar

Haha, gratz! En av de herligste følelsene er å gjøre noe du vet du burde ha gjort, men du har utsatt det i en stund. Jeg har det slik nå, begynner å få tilbake mitt gamle vennskap med en jente... som ble ødelagt pga mine chodeissues. Det som irriterer meg er at jeg tenker gamer overalt nå, helt ubevisst. Jeg må prøve å styre det her :hrm:

 

Angående det å gjøre ting en må gjøre, jeg hater når jeg får AA pga følelser. Snart kommer min store test, da mitt LTR-target dukker opp. Her må jeg spørre dere om et rent etisk spørsmål:

Hvis jeg er ute og daygamer, men samtidig har et LTR-target i syne... men får ikke gjort noe, pga hun er i utlandet. Blir det feil av meg å game andre jenter da, eller kan jeg kjøre på?... since she's gone at the moment.

 

Og, ja... jeg klør bokstavelig talt etter å drive med field. Og mulighetene mine kommer på løpende bånd nå...

I know! Helt sykt. Har vel egentlig en samtale igjen før jeg er ferdig med alt, men den gruer jeg meg virkelig til. ikke kult å fortelle en jævlig god kompis, en fyr du har opplevd sykte mye med (som å dele sovepose!) at du var bortpå dama/eksen/pulevennen hans, og prøvde å holde det hemmelig. Auch. Har hittil klart å holde mitt nyttårsforsett, og det er å holde meg unna jenter jeg ikke bør holde på med, bortsett fra på selve nyttårsaften.

 

Hva er uetisk med å sjekke ut andre mens du ser på noe. Se for deg at du er ute og ser på klær, du finner en dress du virkelig digger, men du har ikke råd før lønning. Da er det ikke noe galt i å se på andre dresser imens!

Selvsagt, dress og damer er ikke akkurat helt det samme (selv om det å ha en fet dress gir mye av samme følelse som å ha pult ei pen dame :D), men du forstår analogien med litt godvilje regner jeg med.

Har dere noen gode linker til daygaming eller ?

googkle knows!

 

Okey, kan ikke si at jeg har lest sidene, men det er sikkert noe bra der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...