Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ultrakorte versjonen er at jeg har en blindspot på størrelse med Oslofjorden når det gjelder å fange opp interesse og at tanken på at hun kanskje er interessert og bare venter på at vi skal dra hjem og i seng i skrivende stund er totalt fremmed for meg, noe som fører til at jeg brenner sølv-, gull- og platinasjanser over en lav sko.

Men, jeg jobber med saken ;)

 

Du er ikke den eneste.

Lenke til kommentar
Hun har ikke type før hun har sagt hun har type : )

Desutten er jo det kun ditt valg og din moral som bestemmer om du fortsatt vil kjøre på. Det verste som skjer er at du får en venninne som digger deg, og spleiser deg med alle de heite venninnene sine. (eller at du crasher og burner, men det er strangt tett care).

Ser på face at de har vært sammen siden sånn '06 elns :p Er det ikke litt drøyt å kjøre på da, spesielt siden jeg SER at de er i et forhold.

Lenke til kommentar

Kanskje forholdet hennes er fucked?

 

Det eneste du gjør er å slenge et jævlig bra tilbud på bordet. Så er det opp til henne om hun godtar det eller ikke. Jenta er tross alt ikke en eiendom. Hun har selv rett til å velge hvem hun vil være med. For å kunne velge må hun ha noe å velge mellom :)

Lenke til kommentar

Bandidos-Pelle: Det er kun et moralsk-spørsmål du selv kan svare på.

 

Hvis du synes det er feil å kanskje splitte et par som har vært sammen i 3 år, så gjør du det ikke. Hvis du syntes at det er helt greit så gjør du det.

 

Det er helt rett, som Raijin har nevnt tidligere, at det er jenta sitt valg, og det beste tilsynelatende tilbudet vil vinne. Men ikke gjør noe du selv ikke føler er riktig.

 

For å komme med noen motargumenter (da alle andre har vært for): Det er hundrevis av andre jenter der ute å velge av, så ser du virkelig behovet for å ødelegge et 3 år langt forhold. Så lenge ikke jenta åpenbart viser at forholdet ikke er noe hun vil satse på eller at du virkelig føler at det er noe spessielt mellom dere/investert mye.

 

Har du ikke investert noe særlig i dette, så er det jo ikke noe særlig tap, da er det bare å gå ut igjen å finne seg ei ny.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Mye gode tanker og etterspill her. Jeg har virkelig lyst til å prøve, det som er til min fordel er også at kjæresten bor timevis unna (pga. hun flyttet til Oslo i fjor for å studere). Har ikke pratet med henne siden #closet og permisjonen min i militæret er over om noen få dager (er ikke tilbake før i juni), må finne på noe smart for å opprettholde interessen hennes (er stasjonert i helvete).

 

For meg ser jeg det egentlig ikke som et moralsk spørsmål, om hun liker meg bedre enn sin nåværende kjæreste så er det kjipern for han, det er mer bare det å vite at det er den "veggen" der jeg i tillegg må igjennom. Får se om jeg greier å være litt impulsiv i løpet av en dag eller to.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Synes bare det er så rart :p Kjemien er perfekt og jeg tror og håper at hun liker meg, men når man går og ser på face at hun har vært i et forhold i sånn 3 år, da blir man litt overrasket :p Jaja, må nå bare finne ut av hva jeg skal gjøre. Skal holde dere oppdatert om noe skjer.

Husk: Jenter er ikke logiske.

 

For mange jenter ligger det spenning i det å være en utro badgirl.

 

Korrekt meg om jeg har misforstått.

 

Keep living!

Lenke til kommentar
For meg ser jeg det egentlig ikke som et moralsk spørsmål, om hun liker meg bedre enn sin nåværende kjæreste så er det kjipern for han, det er mer bare det å vite at det er den "veggen" der jeg i tillegg må igjennom.

 

Hehe, jeg var i en lignende situasjon som deg. Dama var i et forhold som hadde vart i godt over 2 år, og i ettertid har jeg funnet ut at dette forholdet ble omtalt som "bunnsolid" av mange. Jeg ante ikke at hun hadde type, og kunne aldri trodd det heller med den væremåten hun viste når vi var sammen.

 

Som Chasseur her påpeker, hun har ikke type før hun sier at hun har det. Har hun ikke nevnt typen sin ennå så kjør på, men uansett så er dette et valg du må se an selv ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har litt problemer med å prøve meg på jenter som har type, spesielt hvis det bare er en random jente som jeg nettopp har møtt. Har jeg først blitt betatt, er hun fair game. Det farlige er om typen er maniac, noe jeg også har opplevd.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_quest_*

Poster innlegget mitt her jeg, siden det så ut til å være litt mer liv her..

 

Hei. Trenger noen tips angående en jente jeg liker veldig godt:P

Jeg så hun første gang i 8ende klasse, men har ikke fått følser og begynt å snakke med henne før nå. Jeg har fått tak i msn-adressen hennes, og vi sitter ofte å snakker langt utover kvelden. Føler at hun heller vil sitte å snakke med meg isteden for å legge seg etc.. og vi snakker om alt vi driver med osv.. På skolen får jeg ikke snakket så mye med henne, siden hun går i en annen klasse, så det er vanskelig å få pratet med hun når hun er i "venne gjengene" osv men hver gang jeg går forbi henne, smiler hun, og jeg smiler tilbake.

Jeg føler at vi har en god tone, og jeg tror hun har det med meg og, men hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg fortsette å ble mere kjent med henne på msn først, før jeg går fram for å møte henne? Noen tips dere har for at hun ikke skal havne i vennesonen?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du planlegger å spørre henne om å finne på noe, gjør det ansikt til ansikt, ikke på msn. Hvor gammel er du?

 

Angående vennesonen kan jeg ikke hjelpe deg, i min verden er det bare en urban legend.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_quest_*

er 15.

 

Vi sitter ofte å snakker mange timer på msn, men hun går i en annen klasse en meg, så det "passer" liksom aldri å få snakket noe ordentlig med henne. Jeg føler at vi har god kontakt, og det er ofte hun som begynner å prate og stille spørsmål også..

Men hvor godt burde jeg egentlig kjenne henne før jeg ber henne ut?

Lenke til kommentar

Jeg svarer så kjapt jeg kan, iom. at jeg virkelig misliker denne typen poster... pluss at jeg er i en slags tidsknipe nå :hrm:

 

Jeg har nettopp brukt en halvtime på å lese om nettgame, noe som egentlig ikke gjorde meg mye klokere. Det jeg fant ut av via MSN osv, så gjelder det å vise hensiktene sine. Du trenger ikke å bruke 2 timer per dag på å snakke med henne, du må gjøre deg litt mystisk ved å avslutte samtalene før henne osv. Det du gjør nå er å være gayvennen hennes, en hun kan betro alle hemmelighetene sine til osv. Dette er ikke noe særlig positivt, og ved å gå bort til venninnene hennes og gjøre deg kjent med dem viser du verdi.

 

Det kan hende du allerede er i vennefella, men du kan ta på henne, snakke med henne F2F og be henne ut på noe casual. Cluet er at du isolerer henne litt, og viser intensjonene dine... og for Guds skyld, ikke snakk om følelsene dine for henne. Som Rajin alltid sier til meg; hva vil du med henne? Det gjør livet mye lettere ;)

 

-----------------------------

Ferdig med 7 stykk tentamener :w00t:, og nå tror jeg at jeg skal starte med daygame for fullt. Samtidig tror jeg at jeg kommer til å teste en god del materiale, slik at jeg får luket ut det jeg ikke har behov for. Inner game perioden min har nådd sin foreløpige slutt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skjønner ikke helt den der vennefella. Folk snakker støtt og stadig om den, selv har jeg aldri opplevd den og jeg kommer ikke på noen kompiser som har gjort det heller - utenom han ene homofile vennen jeg har.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Selv ser jeg bare på det som noe positivt, at man er svært gode venner lager bare et bedre grunnlag for et eventuelt forhold, og muligheter for å unngå drama ved tilfeldig moro. Hvordan folk får et godt vennskap til å ekskludere noe mer er heller merkelig...

 

Vennskap blir ikke ødelagt av slikt mm. den ene parten plutselig bestemmer seg for å bli en kjip jævel.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Den ultrakorte versjonen er at jeg har en blindspot på størrelse med Oslofjorden når det gjelder å fange opp interesse og at tanken på at hun kanskje er interessert og bare venter på at vi skal dra hjem og i seng i skrivende stund er totalt fremmed for meg, noe som fører til at jeg brenner sølv-, gull- og platinasjanser over en lav sko.

Men, jeg jobber med saken ;)

 

Du er ikke den eneste.

 

Den kan jeg skrive under på, fy faen å jeg sliter med det..

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar
Selv ser jeg bare på det som noe positivt, at man er svært gode venner lager bare et bedre grunnlag for et eventuelt forhold, og muligheter for å unngå drama ved tilfeldig moro. Hvordan folk får et godt vennskap til å ekskludere noe mer er heller merkelig...

 

Vennskap blir ikke ødelagt av slikt mm. den ene parten plutselig bestemmer seg for å bli en kjip jævel.

 

Gutter som har havna i vennefellen hos en jente blir aldri noe mer enn venner.

Hvorfor skulle en jente bli sammen med en god venn?

hvorfor har vi game for å ikke havne i vennefellen?

dette er et stort problem, og mange gutter brenner seg noe jævlig på dette!

Vi trur det er noe mer, og vi får mer og mer connection(trur vi) mens jenta får ett bedre og bedre vennskap.

Er man i tillegg wuss da, og lurer på hvorfor dette ikke går noe videre så er løpet kjørt.

 

Plutselig ligger hu og joffer på en annen mens du venter på utsiden og lurer på hvorfor i helsike hu liker det rasshølet bedre enn deg.

 

 

Men, dette betyr ikke at det ikke er lurt å ha jentevenner. Èn jentevenn er bare toppen av isbreen. Lurt å ha noen jentevenner som kan anbefale deg videre. Kanskje de har noen fine venninner på lur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...