Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvordan de siste to årene til jompaaaa har vært. ^^

Haha, kanskje astrologi hjelper hvis det har vært manglende utvikling :p

 

Jeg kom over en artig ting som Tyler sa, at 8 av 10 som har tatt kursene hans ikke lykkes. Det hele fikk meg til å tenke litt over hvor mye som egentlig trengs for å bli god i dette her. PUA har aldri vært en magisk kur, det er noe av det første jeg innså... men hvor mye oppfølging osv trengs det da?

 

Jeg antar det har noe med det målet en setter seg, om man vil bli en proff sjekker, en guru eller bare ha et forhold. Tror ikke det finnes en universell formell for alle...

 

Angående den linken så får jeg "Runtime Error", sikkert Chrome som ikke passer inn. Da var det vel Firefox...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan de siste to årene til jompaaaa har vært. ^^

 

Alex er tidlig med i showet, men selve sjekkingen kommer etter den første timen. Det er jo bare å spole, er det ikke?

Sendingen jeg fant varer 53 min, så hvordan spoler jeg over en time? :S

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan de siste to årene til jompaaaa har vært. ^^

 

Alex er tidlig med i showet, men selve sjekkingen kommer etter den første timen. Det er jo bare å spole, er det ikke?

Sendingen jeg fant varer 53 min, så hvordan spoler jeg over en time? :S

Man spoler til rett før slutten og lar den kjøre, så starter en ny sending.

Lenke til kommentar
Alex kommer inn på ca. 9:30 og er med resten av sendingen, avbrutt av musikk og diverse diskusjoner. Er ikke værre enn å bare hoppe litt rundt i sendingen.

 

Problemet er at folk legger ut linker og forventer at vi andre skal vite at det her kommer etter at klippet er ferdig.

 

Jeg spolte fram og tilbake en stund før jeg ga opp. Helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Om å skape comfortsone:

 

Som flere vet er comfortsone drit viktig når man er på sjekking. I dagens utgave av vg kom jeg over: Kjælenavn på kjæresten

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=541266

 

Fra artikkelen:

Ved å bruke pseudonymer uttrykker dere samtidig en viss avstand fra andre, noe som igjen bidrar til å styrke båndet mellom dere.

 

 

For PUAs:

Ved å bruke pseduonymer skaper man en avstand, slik at man blir akseptert i comfortsonen. Etter å ha opparbeidet seg toleranse, kan man eskalere. Det flotte med dette er at man ikke blir personlig og dermed styrkes båndene.

 

Strategier som her skal bli brukt: Rollespill

 

 

 

 

Fra artikkelen

- Når dere utvikler et eget internt språk, det være seg babysnakk eller kodesnakk, gir dere samtidig uttrykk for at dere bryr dere mye om den andre og forholdet dere har sammen. Dere konstruerer en slags minikultur innenfor deres egen private verden.

 

For PUAs

- Når dere utvikler et eget internt språk, det være seg babysnakk eller kodesnakk, er du godtatt i hennes secret socity. Du er nå en del av hennes verden, og dermed er hun fortrolig og akspeterer deg.

 

Strategi: KINO!! Ikke havne i LJBF sonen.

 

 

Fra artikkelen:

- Det blir en måte å identifisere forholdet deres som eksklusivt på. Det interne språket fungerer som en slags markør i sosiale settinger. Når folk rundt dere overhører «kosesnakket», vet de samtidig at dere er knyttet til hverandre, sier Love.

 

For PUAs:

Hun er din!!

 

Strategi: Konkurranseutsett henne. La henne vite at hun er i konkurranse med andre damer :)

 

 

Haha!

God Påske

 

Selv tror jeg på kjærligheten, og tar ikke sjansen på å ødelegge den med spill og teorier. Hun elsker meg for den jeg er og jeg elsker henne for den hun er. Er jeg ikke kongruent med mine indre verdier, kan jeg heller aldri være meg selv. Så megselv må altså bygge på de teorier og verdier jeg tror på :) Det motsatt er ødeleggende for meg og andre :)

Lenke til kommentar

Tesla: Awesome. Jeg vet ikke om den "alvorlig" replikken din bare plutselig kom opp eller om det var en rutine, men jeg digger den. Rett og slett awesome! Og du skriver innmari bra, og bussruta (drikkeleken) er mer hat enn militært pakningsløp.

Endret av Chasseur
Lenke til kommentar
Tesla: Awesome. Jeg vet ikke om den "alvorlig" replikken din bare plutselig kom opp eller om det var en rutine, men jeg digger den. Rett og slett awesome! Og du skriver innmari bra, og bussruta (drikkeleken) er mer hat enn militært pakningsløp.

Jeg pleier bare å gå opp og si det første jeg kommer på, og oftere enn ikke så er jeg enten heldig og det er noe som virker smart eller så hører hun ikke hva jeg sier men ser at jeg smiler og ser henne i øynene.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Ok, jeg trenger, som de fleste andre i denne tråden, litt hjelp. Det er denne jenta, la oss kalle henne Frøya eller Target. Jeg kjenner henne godt og vi er venner. Vi trener sammen to ganger i uka og går på samme skole, men ikke i samme klasse. Jeg har lyst til å ta steget videre fra å være venner til å bli sammen. Men problemet er at jeg ikke vet om hun liker meg på den måten. Er det noen gode indikatorer på om hun liker meg eller ikke? KINO tør jeg ikke (enda), jeg er redd for at hvis hun sier nei vil det ødelegge vennskapet vårt og bare rote til alt.

Lenke til kommentar
Ja, men jeg vil gjerne vite om hun liker meg før jeg begynner med kino.

Kino kan man kjøre helt fra starten av. Det hjelper til i prosesen :)

Du trenger ikke kaste deg over henne og sitte på fanget hennes, men en rolig hånd på skulderen hennes, hold tak i armen hennes løst, led henne med hånden bak på korsryggen osv.

Lenke til kommentar

Vite om hun liker deg? Du må ikke spørre om hun liker deg, da gir du henne altfor høy verdi. Se etter indicators of interest i stedenfor. Les deg opp på kroppsspråk og lær deg prinnsippene innen PU. Så skal du se du får den jenta du vil ha.

 

* Disclaimer *

Jeg er ingen ekspert og kan gjerne ta feil, så se også hva andre skriver. Vil dog anbefale deg å besøke www.realsocialdynamics.com og laste ned det 2 timers gratise seminaret med Tyler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...