Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Alle jenter er tøser, det som er er så greit.

 

 

Ikke helt enig :) Det motsatte ville være å si "Alle gutter er tøser", noe som også er feil. Selv om det finnes gutter som ligger med alt og alle er ikke alle slik. Noen velger å reise på første klasse og holde en viss stil, mens andre ikke er det.

 

Kort fortalt har folks holdning til sex, utroskap, forhold, ekteskap mye med hvilken alder man er i. Verdier og det man tror på endrer seg ettersom hvilken situasjon og ikke minst hvilken alder man er i. En kvinne som er villig til å forlate mann og barn for en annen mann, er ulykkelig i det forholdet hun er i og er derfor villig til å forlate det hun har. Ikke fordi hun er ute etter en fling eller litt spenning.

 

Jeg vet jeg ikke kommer til å være utro, selv om Jessica Alba og Alessandre Ambrasio byr opp til en aldri så liten trekant. Dette fordi jeg er sikker på meg selv, og er så fornøyd med det forholdet jeg har at jeg ikke er villig til å sette det på spill.

 

Noen mennesker har evne til å være mer utro enn andre, og dette har kanskje med gener og ikke minst arv og miljø. Kjernefamilien er det vi i den vestlige verden er oppdratt for å strebe etter, og for min del syns jeg det er en grei levemåte :)

 

Så med holdningen "Alle jenter er tøser" sier dette nok mer om deg enn om jentene du omtaler. Og med en slik holdning vil du aldri oppleve det vakreste av alle, nettopp fordi du ikke eier respekt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alt jeg skriver her på forumet må det tas med en pose salt. Jeg håper selvsalgt at jeg vil klare å stole på en jente, og det er nok endel som er å stole på og håper jeg har funnet hun, men veldig mange jenter jeg treffer/har truffet imponerer meg lite. Utroskap og lite respekt for andre mennesker.

Lenke til kommentar

Fantastisk post! ;)

 

Jeg vil gjerne si en ting i tillegg til dette, og det er oppvekst/oppdragelsen en har fått også er en faktor i dette. Foreldrene mine har satt meg gode moralske grenser, som jeg ikke alltid respekterer... men kjernen i dem er noe som alltid vil være en del av meg, en del av meg som jeg regner som god. Verdier spiller en stor rolle i den personligheten man bygger seg opp, og det vil alltid være en grunnpilar der.

 

Derfor ser jeg på både som sex, og det å si at jeg elsker noen som veldig sterke ting som jeg ikke brøyter ut til alle og enhver. Kanskje jeg er litt naiv når det gjelder slike ting, men jeg mener at det må finnes noe som står sterkere enn andre ting her i verden. Derfor respekterer jeg folk som kan overvinne trangen ovenfor noe, og holde tilbake selv når de er mest fristet. Er ikke mange av dem, men de gjør verden til en bedre plass...

 

Og når det gjelder at alle jenter er tøser, og slik generalisering av ting så skyldes det ofte dårlige opplevelser. Jeg er kynisk som faen ovenfor folk, rett og slett fordi jeg har blitt løyet for en del ganger. Slike "demoner" er ikke lette å bekjempe, men jeg tror det lønner seg å være reservert en del ganger...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Gjest goodspirit

Hei, jeg leser en del er inne på tråden om gutter/menn som ønsker seg den spesielle jenta/dama(som f.eks går i klassen/skolen/kollega osv). Jeg forstår godt hvordan dem har det. Jeg vil jo gå så langt å kalle det en forelskelse. Altså dem forguder denne jenta og setter hennes verdi mye mye høyere enn sin egen. For i det hele tatt å stille spørsmål om et slikt enkelt tilfelle er tegn på usikkerhet. Jeg snakker selvfølgelig om AFC som egentlig ikke vet hva det går ut og ønsker en "magisk pille" til å få jenta dem har sett for seg.

Bare med det prinsippet(nemlig å forgude jenta), vil det neppe(sjeldent) kunne skapes attraction til jenta.

Jeg vil bare understreke at det ikke er en kjapp vei til å kunne få hvilken som helst jente(mestre PU).

Hvis en gutt ser for seg en spesiell jente, nytter det ikke å gi han en oppskrift med diverse lines og shit.

PU er ikke bare noe en gjør en gang i blant, men det er en livsstil. The game f.eks er mer som en oppskrift. For meg sa den ingenting. I Blueprint Decoded understreker Tyler viktigheten med å endre tenkemåten sin, endre livstilen. Den liker jeg f.eks bedre.

Ofte hvis en vil lykkes med PU så er det lurt å gi seg selv et løfte om at en vil f.eks gjøre dette hardcore i et par år. Slik blir det resultater, slik utretter en noe.

 

Min grunn til at jeg begynte med dette for 6år siden var at jeg følte meg som toltalt verdiløs. Det med hovedgrunn at jeg følte meg uønsket av damer. Det dreide seg om et enkelt tilfelle som utløste min lidenskap til PU. Jeg ville bli en PUA. Jeg var forelsket i en jente lenge. Jeg forsto ingenting. Hvorfor kunne jeg ikke få henne? Før jeg kom i kontakt med noen fra PUA miljøet i London(der jeg studerte) forsto jeg ingenting. Etterhvert(langsomt) endret jeg min tenkemåte og livsstil. Nå kan jeg få hvem jeg vil!

PS! jeg vet det er en del her som kanskje vil føle at dette er rart skrevet.

Jeg har ikke skrevet norsk på flere år..så beklager;)

 

hilsen thegoodspirit

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at alle gutter som ikke kan PU er håpløse med jenter. Så hvis en non-pua har en forelskelse i en jente, og spør om et tips. Så kan faktisk et lite enkelt tips som "ikke vær needy" (seff litt større enn det, men you get the point!) faktisk hjelpe han med å få denne dama.

 

For all del kunne denne gutten ha klart å bli sammen jenta uten noe hjelp i det hele tatt, men det å bare få et lite tips og cheer her inne kan gi han det pushet/selvtilliten han trenger for å close dealen.

 

Ser nå at du skrev "AFC som ønsker en magisk pille", og dermed er jeg enig med deg. Å gå inn i PUA med tanke på at man skal bli sammen med drømmedama man forguder vil trolig ikke ende så bra. Legg hun ivertfall på hylla til du har blitt mer komfortabel rundt jenter.

 

GFOW

Lenke til kommentar
Blir guttetur til London på torsdag for meg, ellers blir det vel en god del timer med dama tenker jeg :) Goood times :)

 

Er i London naa jeg. Blir gaaal, er saa ekstremt mange fine jenter her :D Faar jeg lov aa spoerre naar paa torsdag du kommer? Selv drar jeg paa torsdag.

 

Noen her som tilfeldigvis var innom chaos på grunerløkka i går kveld? ;) Ble forsøkt amoget av to stk som tydeligvis er i gamet

 

Klarte de det da? :p

Lenke til kommentar

Føler det er på tide jeg sier noe rundt det thegoodspirit og Touchdown sa. Selv gikk jeg inn i PUA pga jeg ville bli god pga den ene spesielle jenta, som jeg fremdeles ser på som dronningbien min.

 

Nå har en del tid siden da gått, og jeg innså at det er egentlig ganske hemmende for meg selv. Det er fint å ha et mål en beveger seg mot, men la oss ikke glemme at hvis en skal bli god her... så må en ofre mye rart. Hvis en har jobbet nok med PUA derimot, så tror jeg en kan få den spesielle. Men det er mange som sitter med chode-hope, og håper på den magiske pillen. Den finnes ikke, her i livet teller hardt arbeid...

 

Angående det med den ene spesielle jenta, så må en huske på at det ikke hjelper å være verdens beste hvis hun ikke vil ha deg ;) Noen jenter kan en bare ikke få...

 

Edit:

Eminem is back :D Ganske bra for staten min i alle fall; http://www.prefixmag.com/media/eminem/we-m...ou-video/27473/

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

70% av gangene jeg låner pappa sin bil, er det "Sing for the Moment" som durer ut av høyttalerne. Jeg har konkludert med at det hjelper å rappe litt i rushtiden for middelaldrende menn...

Lenke til kommentar
Lyst til å utgreine noe mer av hva de gjorde, event. hva de gjorde galt? ;p

 

Han ene wingen initierte kontakt med meg, og forsøkte å bruke kroppspråk for å snu meg med ryggen mot dama. PUAen prøvde samtidig isolere. Øyekontakten mellom dem to tydet på signal om at jeg var obstacle og måtte fjernes.

 

I utgangspunktet helt perfekt wingmanshipgame, men jeg er jo ikke akkurat ukjent til dette her, så det ble gjennomskuet fort og slått ned på. Jeg bare snudde meg tilbake til dama og dro hun til meg så stod de der alene :)

Lenke til kommentar

Hey awesome folk! Har noen spørsmål 8)

 

Jeg har en funksjonshemning/sitter av og til i rullestol, og det forandrer jo gamet mitt en del. Har noen spørsmål angående det å game med akkurat dette, selv om dere sikkert ikke vet så mye er det litt fascinerende. Man skulle trodd jeg ble oversett, eller sett på som uinteressant når det kommer til "reproduksjonsverdi", men ofte er folk interessert og spør alltid hva som har skjedd (hvis de ikke spør vet jeg bare at de ikke tør :> ). Noen finner også ut at de vil gi meg et kyss eller kline (på grunn av "sympati" tipper jeg. noe jeg forøvrig hater i teorien, men ikke lett å si nei til en instant k-close fra ei hot jente :p) Kan jeg eskalere herfra? Kan jeg bruke sykdommen som en slags opener når det første folk spør om er "hva har skjedd med deg?" Hva bør jeg si? Føler det blir komplisert og kjedelig når noen spør.

 

Hvis andre menn sympatiserer og sier jeg er "en kul fyr" også videre, hva gjør jeg? Til nå prøver jeg egentlig ikke å gjøre en stor deal utav det — prøver å overse at jeg "sitter i rullestol" og gjør egentlig det beste utav det (tro det eller ei, egentlig driter jeg litt i det. det er faktisk litt chill). De gjør det jo for å være hyggeligere, men jeg vil ikke at det skal påvirke min sosiale verdi i en negativ retning, og jeg vil nødig AMOGe dem nettopp fordi de mener å vær hyggelige.

 

Finner PU ganske interessant, men har ikke så alt for mye erfaring på grunn av liten vennekrets equals lite sarging. Må definitivt utvide vennekretsen.

 

Hvorfor jeg sitter i rullestol;

Jeg kan gå, men det ser litt rart ut. Har en sykdom som gjør at beina er rotert ganske mye ut til siden, så opererte jeg den ene foten (legene lagde et falskt brudd og skulle rotere foten innover slik at det så "normalt" ut) men glemte å kutte en muskel slik at foten ble dratt tilbake igjen — og ryggen ble dratt en del framover. De vil ikke operere igjen fordi de er redd for å gjøre det verre, og på grunn av ekstremt dårlig oppfølgning har jeg elendig kondisjon, samt er ganske stiv. (konklusjon: jeg kan gå, det bare ser skeivt ut og jeg har dårlig kondis)

 

Endret av JensViking
Lenke til kommentar
Hey awesome folk! Har noen spørsmål 8)

 

Jeg har en funksjonshemning/sitter av og til i rullestol, og det forandrer jo gamet mitt en del. Har noen spørsmål angående det å game med akkurat dette, selv om dere sikkert ikke vet så mye er det litt fascinerende. Man skulle trodd jeg ble oversett, eller sett på som uinteressant når det kommer til "reproduksjonsverdi", men ofte er folk interessert og spør alltid hva som har skjedd (hvis de ikke spør vet jeg bare at de ikke tør :> ). Noen finner også ut at de vil gi meg et kyss eller kline (på grunn av "sympati" tipper jeg. noe jeg forøvrig hater i teorien, men ikke lett å si nei til en instant k-close fra ei hot jente :p) Kan jeg eskalere herfra? Kan jeg bruke sykdommen som en slags opener når det første folk spør om er "hva har skjedd med deg?" Hva bør jeg si? Føler det blir komplisert og kjedelig når noen spør.

 

Hvis andre menn sympatiserer og sier jeg er "en kul fyr" også videre, hva gjør jeg? Til nå prøver jeg egentlig ikke å gjøre en stor deal utav det — prøver å overse at jeg "sitter i rullestol" og gjør egentlig det beste utav det (tro det eller ei, egentlig driter jeg litt i det. det er faktisk litt chill). De gjør det jo for å være hyggeligere, men jeg vil ikke at det skal påvirke min sosiale verdi i en negativ retning, og jeg vil nødig AMOGe dem nettopp fordi de mener å vær hyggelige.

 

Finner PU ganske interessant, men har ikke så alt for mye erfaring på grunn av liten vennekrets equals lite sarging. Må definitivt utvide vennekretsen.

 

Hvorfor jeg sitter i rullestol;

Jeg kan gå, men det ser litt rart ut. Har en sykdom som gjør at beina er rotert ganske mye ut til siden, så opererte jeg den ene foten (legene lagde et falskt brudd og skulle rotere foten innover slik at det så "normalt" ut) men glemte å kutte en muskel slik at foten ble dratt tilbake igjen — og ryggen ble dratt en del framover. De vil ikke operere igjen fordi de er redd for å gjøre det verre, og på grunn av ekstremt dårlig oppfølgning har jeg elendig kondisjon, samt er ganske stiv. (konklusjon: jeg kan gå, det bare ser skeivt ut og jeg har dårlig kondis)

 

Vettu hva? Det der er faktisk det råeste jeg har hørt på lenge! Seriøst! Har noen venner som også har forskjellige former for handikap og de tar det ganske innpå seg og klarer ikke å spinne det til noe positivt.

Jeg vil anbefale deg å se "deep inner game" med david deangelo, særlig få med deg hvordan sean stephenson spinner sine handikap til sin fordel (greit nok, han er ganske heftig handikaped i forhold til det du forklarer her, men du ser tegningen).

Jeg hadde spint en helt drøy historie om hvordan det har skjedd. Se litt på hvordan Ni Kon har forklart om hvordan han overdrevent ljuger for å skape selvironi og attraction litt lengre bak i tråden.

Typ sånn: "Satt fast på en klippe 3 meter fra toppen på everest på et redningsoppdrag da snøskredet tok meg. Måtte leve på stein i tre uker" etc...

 

Jævlig spent på å se utviklingen din

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar

Den siste tiden har jeg hatt et lite prosjekt på gang, siden det er ferie og shit så har jeg mer tid enn til vanlig. Derfor har jeg lest en del core teori, pga jeg følte at jeg hadde mistet en del av kunnskapen jeg hadde fra før av. Etterhvert har det vist seg at jeg fremdeles har mye av kunnskapen min sittende godt i hodet, men at mitt egentlige problem har vært motivasjon.

 

Derfor begynte jeg å se litt på Transformations, som forøvrig har vist seg å være overraskende bra. Det er motiverende som fy, og det er god del kunnskap om mye rart der. Samtidig har jeg lest litt på RSD Nations-forumene, og funnet en fantastisk post som oppsummerer det viktigste i gamet. Så, forhåpentligvis ser noen nytten i denne her; http://www.rsdnation.com/node/113126. Enjoy :)

Lenke til kommentar

Synes selv Transformations er det beste der ute. Alle de store i RSD samlet i en bra pakke som forteller det som er nødvendig uten å kaste vekk tiden. Det kule med Transformations er hvordan alle forklarer hvordan de har forandret seg i forhold til hvordan de var før.

 

Min mening fra mest best til dårligst, med en klar 1. plass:

1. Jeffy

2. Tim

3. Hoobie

4. Tyler

5. Ozzie

 

Ozzie var bare kjedelig, og jeg var lei av Tyler etter Blueprint. Tim og Hoobie var nesten like gode, men fikk intrykk av at Hoob var mer opphengt i rutiner enn de andre.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Jeg har sett kun de første tre DVD-ene nå, altså Tim og den ene av Ozzie sine. Forventet virkelig mer av fyren, pga det Jeffy forteller om han i DVD-settet sitt var hysterisk morsomt... men nå føles det som om jeg har brukt en time nesten helt unødvendig. Noe av det er bra saker, men jeg datt av etterhvert. Greier bare ikke å få med meg alt, selv om det jeg har sett til nå er ting jeg kan fra før av. Attpåtil har han ikke den samme flammen som Tim hadde hele veien...

 

Får vel prøve å henge med på den neste DVD-en hans, og se det om igjen som jeg gjorde med FN... men det gjør jeg om et halvt år eller noe.

Lenke til kommentar

Hvor viktig er det med FTC - false time constant? Eksempel: Jeg må gå om to minutter, men kan du svare meg på en kjapp ting.

 

selv har jeg aldri brukt det, men på the pickup artist stersser de skikkelig med det.

 

Noen som har vært deprimert og prøvd å sjekke damer? Det kan virke som en stor utfordring.

 

tror jeg er deprimert fordi jeg mangler nære mennesker i livet, men det er ikke lett å skaffe da man stort sett vil være hjemme og holde seg unna mennesker? det her er en ond sirkel som må brytes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...