Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvidet sosial circle, mulighet til å velge den dama jeg vil ha og kunne få henne. Jeg begynner ikke med PU fordi jeg er desperat, men fordi jeg vil ha valg.

Jeg vil å lære meg det fordi jeg synes det er sinnsykt interessant! :)

 

Btw; på www.realsocialdynamics.com kan må få et 2 timers gratis foredrag av Tyler ;)

Lenke til kommentar
fair enough grunn det vil jeg si, men er du psykisk klar for å bli dumpa uten at det går alt for mye inn på deg?

Hver gang et forhold ryker så ler jeg, så vil si det ja. Det er ikke damen som dumper deg som gjør deg trist, man gjør seg selv trist.

 

edit; noen som driver aktivt i Bergen?

Endret av fredderen
Lenke til kommentar

jeg er 17 og for de jeg sarger med så synes de det er overaskende ungt, jeg anbefaler deg å fylle deg med teori og leve tenåringsårene dine som en vanelig tenåring først! du går glipp av mye viss du skal ta bort all tiden din til gaming så, og jeg tror de beste her inne er ganske enig med meg at du burde vente litt også

 

EDIT:

rettet mot AsbjørnH ikke fredderen! og til dere mer erfarne PUAer, jeg vet jeg er litt over AFC akkurat nå men noen må si noe til barna! Jeg mener de skal leve ut tida som barn og bli PUAer når de er voksne nok til det!

Endret av samebror
Lenke til kommentar

Jeg liker det du sier, virker som om du er ganske klar for den prossessen du er i gang med. Jeg er 17 sjæl, og det er flere som blir 18 i år her inne. Er jo vanskelig å ikke ende opp som KJ, eller AFC før en blir 18, iom at det eneste man kan gjøre daygaming og noen fester... men jenter på vår alder er vanskelige, pga det meste av all PUA-stoff er rettet mot folk i 20-årene. Jaja, Dorian får sette i gang med den boka si... så slipper vi å hanskes med flere personer som er totalt forelska i en jente, og dermed må finne livets kilde.

 

Anyways, jeg ønsker deg lykke til i den prossesen du gjør. Håper du er psyksik klar for det som kan komme, det er tungt noen ganger der ute i feltet. Folk kan gi en grundig mental juling noen ganger, og en kan selv ødelegge ting for seg. Og husk på det ryktet nesten alle PUA-er, og de nye i gamet prøver å ivareta. Vi skal ikke virke som en gjeng med hjerteløse sjekkere heller.

 

Vel, nå skal jeg ut og jobbe med mine respektive mål for den tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Tenkte på det samme, er ikke sikkert alle jenter som er rundt 14-16 år er modne til å bite på, eller vil det funke, kanskje jeg må bruke andre former for å få de til å føle seg veldig bra?

Er jo bra å starte tidlig også da.

Er sikkert lurt å begynne tidlig, men for all del, ikke spis flere kilo teori når du er så ung, ikke heng deg for mye opp i p&p, negs, ioi og sånt. Prøv heller med det første å bli en attraktiv person, så tror jeg du kommer veldig langt med det. Velstelthet, selvtillitt, gode kommunikasjonsferdigheter, et bredt smil, masse kino og litt c&f vil nok holde i massevis i din alder.

 

fair enough grunn det vil jeg si, men er du psykisk klar for å bli dumpa uten at det går alt for mye inn på deg?
What? Å bli dumpa vil da alltid gå inn på folk, med mindre du mener å crashe et set, og burne med smil om munnen da. Det er noe mange har i seg fra før, evnt lærer seg opp til ganske fort :)

 

fylle deg med teori og leve tenåringsårene dine som en vanelig tenåring først! du går glipp av mye viss du skal ta bort all tiden din til gaming så, og jeg tror de beste her inne er ganske enig med meg at du burde vente litt også
Jeg er uenig med deg. Det går fint ann å leve som en vanlig tenåring fordi om man gamer litt, det vil nok ikke ødelegge noen ungdomstid. Derimot bør han ikke fylle seg med teori, siden jeg innbiller meg at det tar overhånd over huet til en større grad i ung alder. Sliter selv med teori som flyter rundt i huet mitt i mange situasjoner, og det er et helvete.

 

jenter på vår alder er vanskelige, pga det meste av all PUA-stoff er rettet mot folk i 20-årene
Husker jeg også tenkte det da jeg så over dette i starten, men nå innser jeg at det fungerer på yngre også, det er bare det at man må plukke ut dem rette delene av det som er attraktivt for dem (Prøve og feile). På en annen side er mange yngre jenter mye mer overfladiske og dømmer i hyt og gevær, og er dermed mindre mottaklige
Lenke til kommentar
Tingen med PU-teori er at den er veldig overfladisk for å dekke et stort spekter av informasjon. PU er et paraplybegrep som omfatter bl.a. sosialpsykologi, sex, evolusjon, NLP, kroppsspråk osv. Derfor er det nødvendig å gå mer i dybden og lære generell teori om de enkelte tingene, hvis du har lyst å bli bedre. Et ekstremt eksempel er Neil Strauss.

Kvinner har 14-16 områder i hjernen som tolker atferd, menn har 4-6.

 

Det er ett enkelt utspill som i høy grad underbygger viktigheten av å forbedre evnen til å lese non-verbal kommunikasjon for menn. Et annet er:

 

Når ord og kroppsspråket står i strid med hverandre, ser kvinner bort fra ordene.

 

I Kroppsspråk står det faktisk et helt kapittel om IOIs (det heter bare noe annet). Det var ganske tydelig at PU har en mer omfattende (og logisk) oppfatning av dette, men resten av innholdet var veldig utfyllende i forhold til pickup.

 

En annen observasjon er at konvensjonell PU-teori ofte legger vekt på det å smile, men sier svært lite om hvorfor. Jeg må alltid vite hvorfor (uansett hva det gjelder) og det fikk jeg blant annet i nevnte bok hvor det står over 20 sider om smil og latter.

Har også lest litt om kroppsspråk og vil legge til en annen bok i anbefalingen; "What every body is saying" (grisecheesy tittel, ja, men fortsatt verdt en titt), en bok hvor en tidligere FBI-agent skriver om sine erfaringer med kroppsspråk. Eksemplene hans er hentet fra avhørsscenarioer og liknende (naturlig nok), men boken omfatter kroppsspråk i langt flere situasjoner enn dette. Den gir et rimelig solid fundament for å starte å observere og forstå kroppsspråk.

 

*Lang rapport fra felten*

Høres kjent ut dette her. Kan vel ha noe med frykten for å bli avvist å gjøre. Man velger å ikke bevege seg videre når man har suksess, fordi ubehaget man tror man vil føle om man blir avvist virker som et større incentiv for å ikke handle, enn sjansen for å få fitte er et incentiv for å handle. Denne drakampen er ofte ikke bevisste tanker, men styrer hvordan man handler likefullt. Jeg sier ikke nødvendigvis at dette er noe som gjelder for deg, men det er noe som jeg har følt på i visse situasjoner, som kanskje kan være en forklaring på hvorfor du reagerer som du gjør.

 

Forøvrig må jeg si at du skriver meget bra, men du kunne nok ha økt lesbarheten litt ved å være litt mer kortfattet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har også lest litt om kroppsspråk og vil legge til en annen bok i anbefalingen; "What every body is saying" (grisecheesy tittel, ja, men fortsatt verdt en titt), en bok hvor en tidligere FBI-agent skriver om sine erfaringer med kroppsspråk. Eksemplene hans er hentet fra avhørsscenarioer og liknende (naturlig nok), men boken omfatter kroppsspråk i langt flere situasjoner enn dette. Den gir et rimelig solid fundament for å starte å observere og forstå kroppsspråk.

 

Notert (dvs lagt i huskeliste på Bokkilden - den begynner å bli temmelig lang nå gitt)

 

Raven_Heart skriver strålende og altfor sjeldent.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegeit

tar den her som gjest. hvor vanlig er det å hooke opp med en annen forumbruker og enten bli sammen eller bare ligge med hverandre? seth og kaja her traff hverandre mener jeg, og fra et annet forum vet (nja) jeg at en av jentene har ligget med to andre brukere. de skal ikke ha kjent hverandre fra før utenom forumet. jeg har møtt en fuckbuddy på samme forum.

 

jeg vet jo at noen her på forumet her er sammen men ikke om de traff hverandre med utgangspunkt i forumet eller hvordan det gikk til.

Lenke til kommentar
tar den her som gjest. hvor vanlig er det å hooke opp med en annen forumbruker og enten bli sammen eller bare ligge med hverandre? seth og kaja her traff hverandre mener jeg, og fra et annet forum vet (nja) jeg at en av jentene har ligget med to andre brukere. de skal ikke ha kjent hverandre fra før utenom forumet. jeg har møtt en fuckbuddy på samme forum.

 

jeg vet jo at noen her på forumet her er sammen men ikke om de traff hverandre med utgangspunkt i forumet eller hvordan det gikk til.

 

Bare send brukeren en PM og ta det fra der. Er helt umulig å si hvor stor sjangsen er.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegeit
tar den her som gjest. hvor vanlig er det å hooke opp med en annen forumbruker og enten bli sammen eller bare ligge med hverandre? seth og kaja her traff hverandre mener jeg, og fra et annet forum vet (nja) jeg at en av jentene har ligget med to andre brukere. de skal ikke ha kjent hverandre fra før utenom forumet. jeg har møtt en fuckbuddy på samme forum.

 

jeg vet jo at noen her på forumet her er sammen men ikke om de traff hverandre med utgangspunkt i forumet eller hvordan det gikk til.

 

Bare send brukeren en PM og ta det fra der. Er helt umulig å si hvor stor sjangsen er.

 

jeg vet ikke hva du mener :hmm: mente du å sende pm til dem man vil sjekke opp? sjanse for hva da hehe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tar den her som gjest. hvor vanlig er det å hooke opp med en annen forumbruker og enten bli sammen eller bare ligge med hverandre?

 

Det tror jeg ikke er spesielt vanlig, gitt. Diskusjon.no er sannsynligvis et mindre godt sted å bedrive sjekking på. Med mindre du har skills som Dorian.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...