Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Bra at du (trådstarter) har improvisert mainstream-metodene. Ingenting er verre enn mystery-in-las-vegas-wannabes som tror at om de bare gjør, sier og blir som de kjente PUAene kommer alle problemene dems til å løse seg.

 

Hjelper ikke bare å følge oppskriften. Det er en grunn til at det heter sosialdynamikk og ikke sosialstatistikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow, oppdaget først nå Raijin at du er på tur til å bli doktor Raijin, fett! Husk å skriv ut betydelige mengder oppkvikkende midler til meg, slik at jeg kan få oppleve å gå med et permanent høyt energinivå, klarer det ikke naturlig som visse andre her inne.

 

Feed off the core :)

 

Jeg sa en gang at jeg ikke klarte å holde et høyt energinivå gjennom så mye som en kveld på byen, men etter å ha kjørt et par måneder på "Nå skal jeg ut og ha det maks gøy"-mission så innså jeg at jeg gjorde ikke noe for å opprettholde et høyt energinivå heller.

 

Jeg satt stort sett og dasset i en stol, befant meg langt inne i "bryr mæ'kke"-land og minnet antagelig mer om et slakt enn noe annet.

 

Så, i jula så jeg Blueprint for n'te gang og tok til meg Tylers ord - "Have fun". Jeg gjorde moro til første-, andre- og tredjeprioritet, ga faen i alt som luktet av game for en stund og konsentrerte meg først og fremst om å kose meg og ha det gøy på byen.

 

Så, jeg er antagelig berømt i pianistkretsene her i byen som den luftpianospillende mannen, jeg synger gjerne av mine lungers fulle kraft og driter stort sett i hva verden syns om meg, for jeg har verdens feteste kveld og sprer party i flere meters omkrets. YEAH, BABY!

 

Med dette tankeskiftet kom også energien, og der jeg før gikk tom i løpet av en time holder jeg nå hele kvelden og gjerne enda litt til, og det er gleden som driver meg. Og for å trekke enda mer fra Blueprint - ja, jeg kan se på ei vannflaske og føle gleden boble ;) It's a mind thing.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ingenting som er mer sweet enn å gå hjem og ta med morgenavisen på veien.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Heter det egentlig sosialdynamikk? PU/MM er eneste stedet jeg har hørt det begrepet.

 

Dog,

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_dynamics

 

Men jeg synes sosial psykologi høres mye mer treffende ut:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Social_psychology

Har faktisk selv kalt det sosialpsykologi siden jeg begynte med dette :p Er så jævla corny å kalle det "game" "pua" etc ^^

 

Satt forresten på kafé med tre venner i går og bare observerte. Var lite folk, men en som skilte seg kraftig ut: han gikk bortover til alt av jenter, prata mye og lenge med bartenderen, satt seg med oss og alt. 10 poeng for innsats, 10 poeng for ingen AA, -10 000 poeng for total mangel på sosiale antenner! Crash and burn gang på gang - inkludert hos oss. Han prøvde seg faktisk på samboeren min xD

Lenke til kommentar
Lol, gårsdagens sjekketriks: Sørlandsviser. funket fjell.

Du var ikke tilfeldigvis på fest på majorstuen i går? ;)

 

Jeg har vært på en kraftig to-dagersfylla nå, som en siste avslutning før mitt store mission som starter til neste helg.

 

Jeg har ikke nett i den nye leiligheten før over påske, så blir å skrive lite her under påsken. Men skal prøve så godt det lar seg gjøre å holde dere oppdatert her

Lenke til kommentar
Lol, gårsdagens sjekketriks: Sørlandsviser. funket fjell.

Du var ikke tilfeldigvis på fest på majorstuen i går? ;)

Nøu, var det sørlandsviser der og? Neida, jeg gaulet i gatene i kr.sand jeg. og i taxin, og på vors, og på nach.. kan vel oversettes med "state" :wee:

 

edit: fikk opptil flere "Faen, herlig med en ekte sørlending!", hi fives og håndtrykk, til tross for gaulinga. At jeg kan alle tekstene på de gamle sørlandspatriotvisene var visst det som telte :D

Endret av toth
Lenke til kommentar
Lol, gårsdagens sjekketriks: Sørlandsviser. funket fjell.

Du var ikke tilfeldigvis på fest på majorstuen i går? ;)

Nøu, var det sørlandsviser der og? Neida, jeg gaulet i gatene i kr.sand jeg. og i taxin, og på vors, og på nach.. kan vel oversettes med "state" :wee:

 

edit: fikk opptil flere "Faen, herlig med en ekte sørlending!", hi fives og håndtrykk, til tross for gaulinga. At jeg kan alle tekstene på de gamle sørlandspatriotvisene var visst det som telte :D

 

Fikk du noen closes da?

Lenke til kommentar

Hva legger dere i ordet " natural " ? Har aldri drevet med PUA, aldri hatt interesse for det og heller aldri lest noe særlig om det. Har hatt kjæreste nå i en god stund, men merker for det at jenter er interesserte. Sjekker heller aldri opp, bare så det er sagt :p Ingen her fra Rogaland?

Lenke til kommentar
Lol, gårsdagens sjekketriks: Sørlandsviser. funket fjell.

Du var ikke tilfeldigvis på fest på majorstuen i går? ;)

Nøu, var det sørlandsviser der og? Neida, jeg gaulet i gatene i kr.sand jeg. og i taxin, og på vors, og på nach.. kan vel oversettes med "state" :wee:

 

edit: fikk opptil flere "Faen, herlig med en ekte sørlending!", hi fives og håndtrykk, til tross for gaulinga. At jeg kan alle tekstene på de gamle sørlandspatriotvisene var visst det som telte :D

 

Fikk du noen closes da?

Nope. hadde null fokus på annet enn min egen moro, så gikk stort sett fra person til person, fryktelig mange kjente og ukjente ute. Hadde jeg giddet å tilbringe litt tid med et par av de jeg snakket med kunne jeg nok relativt lett closet, men var ikke ute etter det rett og slett. Når venninnene sier "se på xx, hun er helt fortapt i [toth]" burde det ikke vært så vanskelig :p

Endret av toth
Lenke til kommentar
Hva legger dere i ordet " natural " ? Har aldri drevet med PUA, aldri hatt interesse for det og heller aldri lest noe særlig om det. Har hatt kjæreste nå i en god stund, men merker for det at jenter er interesserte. Sjekker heller aldri opp, bare så det er sagt :p Ingen her fra Rogaland?

 

Så hvorfor gidder du da å poste i tråden?

Lenke til kommentar
Hva legger dere i ordet " natural " ? Har aldri drevet med PUA, aldri hatt interesse for det og heller aldri lest noe særlig om det. Har hatt kjæreste nå i en god stund, men merker for det at jenter er interesserte. Sjekker heller aldri opp, bare så det er sagt :p Ingen her fra Rogaland?

 

Så hvorfor gidder du da å poste i tråden?

 

Fordi han var nysgjerrig på et begrep han har kommet over. Hva med å svare på spørsmålet, eller ikke svare i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder du ikke å close? Om det er PUA som er målet

Det er ikke det :)

Denne tråden og annet PU-stoff er pur underholdning for min del, praktiserer ikke overhodet og har heller ikke behovet.

Tenkte likevel at erfaringen min kunne være til nytte for noen, derfor delte jeg den.

Lenke til kommentar
Hva legger dere i ordet " natural " ? Har aldri drevet med PUA, aldri hatt interesse for det og heller aldri lest noe særlig om det. Har hatt kjæreste nå i en god stund, men merker for det at jenter er interesserte. Sjekker heller aldri opp, bare så det er sagt :p Ingen her fra Rogaland?

 

Så hvorfor gidder du da å poste i tråden?

 

Fordi han var nysgjerrig på et begrep han har kommet over. Hva med å svare på spørsmålet, eller ikke svare i det hele tatt?

 

Nå er jeg ikke interessert i å lage noe kvælme i tråden, men hvorfor skal jeg gidde å svare på spørsmålet hans når han verken har vist interesse eller lest noe som helst om PU? Han kan vel starte som alle oss andre å heller lese gjennom tråden. (eller søke, for den saks skyld)

 

EDIT:

 

Men siden dere andre klager på meg, men heller ikke gidder å besvare spørsmålet hans:

 

Dette tok meg to minutter å google:

 

" Grovt oppdelt har du rutinegamere og natural gamers. Natural gamers må ikke forveksles med naturals som enkelt og greit er personer med gode sosiale antenner uten å faktisk vite hva dem faktisk gjør (talenter). Rutinegamere har mange setninger lagret oppi huet, eller finner på i farta og sosialiserer seg etter en slags "oppskrift". Natural gamers lærer, prøver seg frem og bygger som regel seg opp innenifra. Det å bli en natural gamer krever mer tid og mer praksis enn å bli en rutinegamer."

Endret av rEkiym
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...