Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

False time constraint er det samme som å anta at du kommer til å plage jentene og derfor sier i fra om at du ikke blir lenge. Det er det samme som å starte et spørsmål med "unnskyld" imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror jeg er deprimert fordi jeg mangler nære mennesker i livet, men det er ikke lett å skaffe da man stort sett vil være hjemme og holde seg unna mennesker? det her er en ond sirkel som må brytes.

Hvorfor vil du holde deg unna folk, er det noe fra fortiden som plager deg? Husk at det er du selv som setter dine egne grenser, selv om regler finnes så er det opp til hver enkelt av oss å velge om vi følger dem eller ei. Det er først når du tester dine egne grenser du ser hva du er i stand til...

Lenke til kommentar
tror jeg er deprimert fordi jeg mangler nære mennesker i livet, men det er ikke lett å skaffe da man stort sett vil være hjemme og holde seg unna mennesker? det her er en ond sirkel som må brytes.

 

Jeg holdt på sånn før. Men, jeg hadde noen få nære venner (som er nære venner enda)

Helt til jeg kom inn i gamet og ting gradvis økte, til at jeg nå blir rastløs av at mange er på ferie og at jeg ikke helt får kommet meg ut i dag. har mest lyst til å gå og legge meg sånn at det fortere blir torsdag og at jeg kan henge med venner og kanskje bli kjent med flere folk! :)

 

Btw, er du enebarn? jeg lurer på om det kan ha mye å si både på det å ville være hjemme alene og det å bli fort sjalu. Blir du fort sjalu også?

Lenke til kommentar

nei, er ikke enebarn, har ei eldre søster. Blir egentlig ikke fort sjalu heller.

Problemet ligger ved at jeg er litt overfølsom, en del angst som slår inn. Jeg var nok det som barn også, men da hadde jeg ett naturlig forhold til det. Hadde noen røffe år hvor angsten vokste seg stor, så sasab, fortiden plager meg. Så nye og fremmede som fiender over flere år, men senere har vedt tilbake til en mindset hvor mennesker flest er snille.

 

 

Har bestemt meg for å kaste meg ut i det kalde vannet. Er allerede igang, var alene edru på byen for en helg siden, og taklet det bedre enn forventet. Problemet er bare at når angsten vokser, mister jeg litt fokus.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan kjenne meg igjen i en del av det du sier. Hør her, det du er i gang med er flott :). Du har akseptert problemene dine, og jobber med dem. Det er mer enn hva mange andre kan si, så jeg synes du skal være stolt over deg selv. Ikke forvent for mye av deg selv heller da, jeg gjorde det en stund og det kan være skadelig. Sett deg små mål som du vet at du kan klare, og noter dem ned på en eller annen måte. Da kan du en dag se på dem, og vite at alt du har gjort har vært verdt det.

 

Tar angsten deg i et øyeblikk, så prøv å komme deg tilbake til ditt mål. Ikke mist fokus på det, ved å tenke for mye på angsten. Er den der så aksepter den, og forsett med det du var i gang med. Du kan klare det, og vi alle har en mulighet til det. Ikke la den glippe ;)

Lenke til kommentar
Noen som har vært deprimert og prøvd å sjekke damer? Det kan virke som en stor utfordring.

 

Problemet er at du tenker for mye når du er ute. Du er ute for å ha det gøy. Jenter er ute for å bli sjekket opp.

 

Sett deg et mål for kvelden. Si at du skal åpne 10 sett før du drar hjem. Starte en samtale med 10 ukjente damer, de trenger ikke være modellfine, men bare for å få deg igang. Du vil kanskje føle at det går til helvete med de første, men så plutselig bryr du deg ikke lenger. Du klarer å holde en normal samtale med folk uten å være nervøs, fordi du blir vant til det :)

Lenke til kommentar

takk for støtte =)

 

Men jeg er på ett litt annet sted enn gutter flest. Er egentlig ikke sexen jeg er ute etter, hvis noen har opplevd depresjon, så kan den virkelig ta knekken på selv ønskene om å ha det.

Det jeg er ute etter er å finne noen jeg kan snakke litt åpent med. Men jenter som er på byen er mest interessert i å ha det gøy, så tror jeg må finne meg en ny arena.

 

fant ut av hele depresjonstullet for ikke så lenge siden, tok kontakt med psykolog, for å få ryddet opp litt mentalt. Ble flyttet over tilei nyutdanna søt jente forrige time, i utgangspunktet var jeg egentlig ikke veldig tiltrukket. Men etter å ha sittet å pratet en time var jeg virkelig betatt. Tydelig at jeg trenger å finne noen å snakke med.

Lenke til kommentar

Nettdating: Har navnet noe å si? (er meget lite kreativ når det kommer til brukernavn og slikt)

 

Tenkte å leke meg litt på en datingside her til lands.. Tenker at det er vel bilde som drar mest oppmerksomhet samt det å kunne skille seg ut positivt.

 

Evt. tips på nettdating? Er ikke ute etter noe seriøst her, men å bruke den arenaen for trening og evt. dates hvis det er noen som er gode kandidater.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Nettdating: Har navnet noe å si? (er meget lite kreativ når det kommer til brukernavn og slikt)

 

Tenkte å leke meg litt på en datingside her til lands.. Tenker at det er vel bilde som drar mest oppmerksomhet samt det å kunne skille seg ut positivt.

 

Evt. tips på nettdating? Er ikke ute etter noe seriøst her, men å bruke den arenaen for trening og evt. dates hvis det er noen som er gode kandidater.

 

Det staar en del om nettdating tidligere i traaden her et sted. Ta og soek saa finner du nok en del. Vet at bl.a. Ni Kon m.flere er rimelig syke paa det der :)

 

Generelt kan jeg si at man maa skille seg ut fra flertallet. Hvis du absolutt skal kontakte noen vakre jenter der maa du for all del ikke starte med "gud saa vakker du er. saa fine oyne du har osv" dette faar hun kanskje vite 15 ganger om dagen.

 

-Ikke vaer needy

-Ikke legg ut bilder av deg i bar overkropp

-Skriv noe paa profilen din som gjoer at du skiller deg ut fra de andre*

 

*F.eks superhelt greiene til Ni kon :D

 

Edit

 

Vet at flere her inne har proevd sukker.no, og det funker visst fjell. Dessuten er jo nettby et alternativ, selv om det er saa jaevlig mange dumme der :p

Endret av rEkiym
Lenke til kommentar

Okei folks, lurer paa en liten ting. Er en i klassen over meg som er veldig "awesome" av seg. Altsaa, ikke selve personen, men han skriver awesome over alt, f.eks paa facebook. Har i det siste begynt aa lure paa om han driver med PU, men er ikke interessert i aa spoerre selv da jeg ikke vil "avsloere" meg selv.

 

Saa lurer egentlig paa hvor vanlig det er aa bruke ordet "awesome" blant normale folk :p

 

Og hvis dere lurte, jepp, dette er et serioest spoersmaal. "Awesome" har jo tatt av her i traaden etter natural Tim saae...

 

Edit

 

Sjekket facebook'n hans, og han digger visst 'How I Met Your Mother'.. synes det lukter PU her, or?

Endret av rEkiym
Lenke til kommentar

Noen her som kan gi litt tips for hvordan man kan game med folk som jobber i butikk. Var innom en klesbutikk for ikke mange dager siden og det var en kjempesøt jente som jobbet der (butikken var tom, bare meg og henne). Kommer bort til meg og spør om hjelp som er standard, sier jeg bare kikker osv. og går i prøverommet. Etter hvert kommer hun bort og sier at hun har lyst til å se åssen jeg ser ut (med de nye klærne på) og vi holder vel på i en halvtime og vi snakker om løst og fast, hva hun skal i ferien osv. og følte hele tiden at vi hadde bra connection. Hun spurte hva jeg drev med da jeg betalte og jeg sa at jeg var i militæret, hun sa hun hadde en venninne som var i militæret osv. men husket ikke hvor hun var. Jeg sa jeg skulle holde henne ansvarlig for å finne ut det til neste gang jeg kom innom etter påsken og hun ropte etter meg da jeg var i døra at jeg måtte ha en fin påske osv og det vanlige.

 

Dette virker seff veldig casual, og jeg VET at disse folka er betalt for kundeservice og være hyggelig med kunder, men det var litt kino ved at hun "kjente etter" åssen buksen satt osv. over glidelåsen og sånne ting. Jævlig vanskelig å forklare connection og kjemi, men føler at det er vanskelig å lese hva folk som jobber i servicebransjen mener, tenkte jeg skulle spørre her om råd. Har som sagt planer om å stikke innom en gang etter påske.

 

Hvordan ville dere forsøkt "game" noen som egentlig ikke har som noe annet mål enn at du skal kjøpe produktene deres :p synes mye av MM sine ting er litt "drøye" til dette.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

man trenger ikke digge PU for å se på How I Met Your Mother, det er en KONGE serie ;) Legen.... WAIT FOR IT ...dary! :D

 

Ellers har jeg det konge, 2 venniner jeg har det gøy med, Tyrkia tur på gang, og jeg kan trygt si jeg aldri verden ville vært der jeg er nå uten PU stoff, de 4 siste månedene har vært helt utrolige! Blitt dårlig med lesing på meg i det siste, får ta det igjen etter ferien ;)

Lenke til kommentar
Okei folks, lurer paa en liten ting. Er en i klassen over meg som er veldig "awesome" av seg. Altsaa, ikke selve personen, men han skriver awesome over alt, f.eks paa facebook. Har i det siste begynt aa lure paa om han driver med PU, men er ikke interessert i aa spoerre selv da jeg ikke vil "avsloere" meg selv.

 

Saa lurer egentlig paa hvor vanlig det er aa bruke ordet "awesome" blant normale folk :p

 

Og hvis dere lurte, jepp, dette er et serioest spoersmaal. "Awesome" har jo tatt av her i traaden etter natural Tim saae...

 

Edit

 

Sjekket facebook'n hans, og han digger visst 'How I Met Your Mother'.. synes det lukter PU her, or?

 

Hvis en du kjenner driver med det samme som deg, kan jo det være ganske awesome! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Likte den tråden her, ser ut som dere har det gøy :) Selvom jeg ikke helt skjønte alt med PU og andre forkortelser men men... Vet ikke helt om dette er riktig sted og poste men må da funke her med så erfarene sjekkere som dere! Skal fortelle litt om meg selv, er 17 år og er vell i det folk vil kalle den "kule" gjengen. (høres jo helt teit ut og si det men det er viktig for at dere skal skjønne situasjonen syns jeg, poster derfor også som gjest) tror personligheten er det største problemet med meg og jenter, er sjenert og dårlig til og snakke og finne på noe å snakke om

 

Har seg sånn at det er en jeg kjenner som jeg begynner og like mer og mer... Jeg kjenner hun og gir hun klem og snakker sammen når vi møttes på fest og lignende, men vi er ikke så gode venner at vi ringer hverandre hvis vi kjeder oss. Så møttes vi på en fest for en stund siden og vi var ssammen store deler av kvelden, men pussy som jeg er turte jeg jo ikke prøve meg... dette angret jeg jo så klart fært på senere og bestemte meg for at neste gang vi møttes ute så skal jeg prøve meg... Men så tar det jo tid før det skjer! Så snakket jeg på msn med hun en stund og det gjorde jo så jeg ble mer og mer fasinert! Så jeg spurte om vi skulle finne på noe en dag og om nummeret hennes, DETTE er et STORT steg for meg!!! så ble ganske så stolt over meg selv da jeg turte det :p nå er det jo ferie og begge skal bort så passet ikke nå så blir sikkert om en liten stund...

 

Og her kommer spørsmålene, hva skal jeg gjøre når vi finner på no for at hun skjønner litt at det er kjærste jeg er ute etter og ikke vennskap? Tror kanskje hun vet det, for er ikke sånn gutt som er mye alene med jenter han ikke liker, selvom det hadde vært koslig. hvis dere skjønner hva jeg mener! Hva syns dere vi skal gjøre er 17 så blir kanskje litt dumt med og gå ut og spise. Føler film hjemme hos en av oss er best, men det er på en måte litt sånn "kom hjem til meg så ser vi litt film og puler resten" så kino kunne jo vært bra og begynne med...

 

Det er så mye positivt med hun, hun er sykt pen, har ikke sankket med en gutt som ikke syns det og allikavell har hun så sykt bra personlighet og er morsom! ikke noe sånn jeg-vet-jeg-er-digg greier... Så tror dere jeg har noe sjanse for å få hun? er jo denne alderen de diggeste pleier og henge med eldre osv... men føler at hun har likt meg når vi har vært sammen, vet ikke om det er vennskaplig eller love men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...