Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

Slapp av! Du gjør det til en altfor stor greie. Etter å ha lest litt rundt på ulike forumer sitter jeg igjen med inntrykket at alt for mange tar dette alt for seriøst, som om det kan løse alt hva man har av problemer. Man gjør det fryktelig mye vanskeligere for seg selv bare ved å bry seg for mye. De legger for mye i hva sjekking og sosiale relasjoner faktisk innebærer. Når du snakker om å ofre alt du vet og alle du kjenner å dedikere deg til noe som dette, så burde du muligens ta noen runder med deg selv.

Vel, nå handler det ikke om sjekking lenger, det handler om livet :) . Få den livskvaliteten man ønsker, få et rolig sinn. Jeg har som sagt lenge jobbet med å bry meg mindre, som jeg også har greid å dra for langt. Nå er jeg ikke sånn veldig into "sjekketriks" og lignende, mer å kunne holde seg i en god "state of mind", som igjen hjelper i sjekking. Uansett hvordan man ser på det er "sjekking" en stor del av livet, da det ligger i våre instinkter å formere oss. Nå har aldri målet mitt vært å ligge med flest mulig damer eller noe lignende.

 

Som jeg skrev på en tidligere side har jeg faktisk sagt nei til utrolig mange fine muligheter, så jeg vil virkelig ta bedre vare på de mulighetene jeg får i framtiden. Nå kunne jeg bare gitt opp og skutt meg selv her og nå (mangler pistol, så kanskje henging?), men jeg tror faktisk det ikke vil løse noen problemer det heller. Eller så kan jeg bare se på serier resten av livet, men problemet er at jeg ikke synes det er noe særlig artig.

 

Det jeg liker best her i verden er å "feste", snakke med damer, møte nye inspirerende mennesker, reise og prøve nye kule ting. Om mine venner skulle stå i veien for å nå mine mål, så innser jeg at jeg nok på "ofre" dem, nå føler jeg "ofre" blir litt feil ord, blir mer det at man vokser fra hverandre. Har som sagt noen gode kompiser som jeg for øyeblikket i hvert fall kunne gått langt for å beholde.

 

Jeg tar konstant runder med meg selv, det hadde nok alle sagt så ta det med to klyper salt om jeg ikke er kapabel til å se min egen ignoranse, og det er faktisk utrolig irriterende til tider. Det er ikke artig å måtte innse sine feil, det er ikke artig å ikke vite, det er ikke artig å pushe seg selv, men fortsatt er det noe jeg er villig til å gjøre, jeg kan bli mye bedre på det bare så det er sagt.

 

Ja, det hadde vært utrolig behagelig å bare slå seg til ro og leve på den stimulien man får i det moderne samfunnet, men jeg synes ikke det er så veldig artig. Det er for eksempel få dataspill og filmer jeg liker, selv om de også finnes da, problemet for dataspillene og filmene er at de faktisk må konkurrere mot det/n ultimate dataspill/film, den verden vi lever i.

 

Tro meg, det henger høyt for meg å gjøre de rette valgene, og jeg vil bare gjøre de rette valgene så mye som mulig. Det å være en god person mot andre er noe av det viktigste for meg, ta dette med en klype salt også, en hver ond person ville nok kalt seg selv god, og ved å skrive dette får jeg plutselig mer troverdighet (eller tror det i hvert fall), så må si jeg ser på hele greia som et paradoks. Men sånn litt mer seriøst så tror jeg ikke det går an å ha et rolig sinn og samtidig oppføre seg dårlig mot andre.

 

Jeg har mine mål, og jeg er utrolig glad om andre finner sine mål her i livet, som gir de livsglede til å stå opp hver morgen og glede seg til å ta fatt på dagen. Jeg er langt fra perfekt, men kommer stadig nærmere det målet jeg vet jeg aldri vil nå. For meg finnes det ikke noe slikt som å gjøre seg ferdig med noe og bare slappe av, alt er en akselerasjon av awesomeness.

 

Etter å ha lest litt rundt på PUA og Anti-PUA forumer blir det ganske åpenbart at endel som tiltrekkes "miljøet" og virkelig dedikerer seg selv til dette heller hadde fått mer ut av et par timer med psykolog enn sjekking.

Har vurdert psykolog tidligere, mer terapeut kanskje, men ikke noe jeg vurderer atm, men nå hadde jeg sikkert ikke sett om jeg hadde trengt det, så ja er nok gal. Men jeg tror vi alle er ganske "gal", vi lever for det meste på autopilot hvor vi går gjennom våre daglige rutiner. Derfor jeg elsker å reise så mye, da føler jeg meg så sykt våken og levende.

 

Sang som jeg syntes passet inn her:

 

 

 

Endret av Kun10kr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ærlige og åpne er dere med jenter dere virkelig liker? Dvs ikke random ons/flørter, men typ de med kjærestepotensiale. Kjenner jeg begynner å gå lei mindgames og drit, men er usikker på hvordan jeg selv fremstår (ærlig vs. desperat).

 

Noen innspill?

 

var helt ærlig en gang nå nylig. Funka kjempedårlig, hun ble veldig komfortabel med alt og ble utro.

Legger den på hylla for en stund for å si det slik da. GG

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opplever ofte at jenter som jeg har en misstanke om liker meg, som gjerne har en type, stiller meg spørsmål om jeg har fått noen dame i ferien eller kanskje nevner "kanskje du finner en dame da" når jeg skal på tur og sier det som en halvhjertet spøk virker det som. Er dette en måte at de prøver å fornekte at de kan være interessert i meg, siden de allerede har kjæreste?

Lenke til kommentar

var helt ærlig en gang nå nylig. Funka kjempedårlig, hun ble veldig komfortabel med alt og ble utro.

Legger den på hylla for en stund for å si det slik da. GG

 

99% sikkert at det ikke har med ærligheten å gjøre.

 

Opplever ofte at jenter som jeg har en misstanke om liker meg, som gjerne har en type, stiller meg spørsmål om jeg har fått noen dame i ferien eller kanskje nevner "kanskje du finner en dame da" når jeg skal på tur og sier det som en halvhjertet spøk virker det som. Er dette en måte at de prøver å fornekte at de kan være interessert i meg, siden de allerede har kjæreste?

 

Mulig. Må vite mer om forholdet ditt til disse jentene før det kan bli videre analysert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykt artig natt ute :D . Er faktisk helt latterlig hvor artig mange av kveldene nå er :) . Føler virkelig det går fremover, men jeg er litt redd for å få nedturer som jeg er sikker på vil komme. Har startet opp meditering igjen, og må nok få kommet meg på gymmen et par ganger i uken også.

 

Trenger ikke være redd for nedturer, bare vær forbedredt :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke være redd for nedturer, bare vær forbedredt :)

Ja, må nok jobbe proaktivt for å ikke komme i negative vaner og tankemønstre. Problemet når man begynner å gjøre det bra, er at man lett bygger seg opp et selvbilde, som igjen fører til at man gjør det dårligere da selvbildet begrenser hva man kan gjøre, og om det blir skadet blir man ofte nedfor.

Lenke til kommentar

Som RSDTyler sier, du skal se frem til nedturene, se frem til å få avslag og se at ting ikke funker akkurat den kvelden. Det er da man lærer hva man har gjort feil, og man har muligheten til å forbedre seg. :)

 

Ikke alltid jeg klarer å ha den innstillingen på by'n, men det kommer seg.

Ja, er nesten klar over at nedturer må til for å vokse, man må innse at man suger for å kunne forbedre seg :p . Men hadde to lange perioder med depresjon i 2012 (hver varte vel i 2-3 mnd) og det var ikke artig akkurat, men skal prøve å være litt føre var og ikke havne i dårlige vaner og tankemønstre.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Ja, er nesten klar over at nedturer må til for å vokse, man må innse at man suger for å kunne forbedre seg :p . Men hadde to lange perioder med depresjon i 2012 (hver varte vel i 2-3 mnd) og det var ikke artig akkurat, men skal prøve å være litt føre var og ikke havne i dårlige vaner og tankemønstre.

 

mmm, ja nedturer og motgang er det vel ingen som liker fra begynnelsen av, men hvis man klarer å endre synspunkt og holdning til dette tror jeg livet blir rett og slett gøy. Tar sikkert lang tid, men skal jeg skal hvertfall prøve! :)

 

Ettersom du har hatt depresjon så kan jeg forstå at du ikke ønsker å oppleve det samme på nytt. I steden for å frykte at det kan skje, så tenk heller på at du har opplevd det før, hva som skjedde og hvordan det var. And deal with it.

 

Dra ut og feire livet istedet. Sjekk opp en dame, bli avvist, le av det med kompiser og prøv på nytt. Lever bare en gang!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, er nesten klar over at nedturer må til for å vokse, man må innse at man suger for å kunne forbedre seg :p . Men hadde to lange perioder med depresjon i 2012 (hver varte vel i 2-3 mnd) og det var ikke artig akkurat, men skal prøve å være litt føre var og ikke havne i dårlige vaner og tankemønstre.

 

Har du hatt depresjoner før bør du være litt forsiktig med å gå ut for mye. Det tærer hardt på psyken hvis man går ute mye og får lite fremgang om man er litt deprimert. Sørg for å få god nok søvn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du hatt depresjoner før bør du være litt forsiktig med å gå ut for mye. Det tærer hardt på psyken hvis man går ute mye og får lite fremgang om man er litt deprimert. Sørg for å få god nok søvn

Tro meg, å gå ut hjelper virkelig mot depresjoner :) ! Men depresjonene har egentlig vært fordi jeg har innsett at jeg suger, så ja man kan nok få depresjoner av å dra ut også. Sover mye, og er ikke så mye ute egentlig, nesten kun på fredager og lørdager (i ukedagen bor jeg i en liten by).

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

mmm, ja nedturer og motgang er det vel ingen som liker fra begynnelsen av, men hvis man klarer å endre synspunkt og holdning til dette tror jeg livet blir rett og slett gøy. Tar sikkert lang tid, men skal jeg skal hvertfall prøve! :)

 

Ettersom du har hatt depresjon så kan jeg forstå at du ikke ønsker å oppleve det samme på nytt. I steden for å frykte at det kan skje, så tenk heller på at du har opplevd det før, hva som skjedde og hvordan det var. And deal with it.

 

Dra ut og feire livet istedet. Sjekk opp en dame, bli avvist, le av det med kompiser og prøv på nytt. Lever bare en gang!

Nyter virkelig liver mitt for øyeblikket :) . Vet også at jeg kommer til å møte motgang, det må til for å vokse. Man må nesten bli litt knust i blant slik at man kan bygge seg opp sterkere igjen. Derfor vil jeg bare nyte de gode øyeblikkene så mye som mulig, og jeg må virkelig si jeg setter pris på mye som har skjedd med meg de siste ukene, inkludert influensa som gjør at jeg virkelig setter pris på at jeg er frisk.

Lenke til kommentar

Merket på lørdag at jeg ikke hadde en liten frykt for å gå opp til jenter, ikke bra. Drakk også på lørdag, og må si jeg virkelig ikke liker alkohol, føler jeg bare mister kontroll og får ondt i hodet :p .

 

Går i det minste fremover, går også bedre på jobb, er lærling og sliter til tider ganske mye da det er så mye nytt hele tiden.

 

EDIT: Vil bare legge til noe som har hjulpet meg en del med jenter, å se "sjekking" fra deres synspunkt også :) . Ikke bare vi mannfolk som sliter ;) .

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket kunne de fleste kvinner velge å vrake mellom mannfolk. Er det noe jeg har gått glipp av her tier :)

Sist jeg sjekke kunne de fleste menn velge og vrake mellom kvinnfolk, så lenge de ikke hindrer seg selv i gjøre det.

 

Tro meg, kvinnfolk har også sine problemer når det kommer til mannfolk, også de som er utrolig vakre. Er få menn som tørr å gå opp til en "gudinne" (definerer kvinnfolk i prinsesser, gudinner og mamma :p ), og jeg tror mange jenter er blitt så vant til å avvise mannfolk at det hele bare har blitt en vane. Kvinnfolk er vel også ganske redd for å bli stemplet som løs eller horer, og de har nok et utrolig "skjønnhetspress" med tanke på hvor mye de blir utsatt for "perfekte" bilder (som lett kan redigeres) av andre kvinnfolk, i alle slags medier.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...