Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Kun10kr, hvorfor gidder du aldri å forsøke deg seriøst? Det virker nesten som du halvprøver litt, men aldri gidder å gå for det siste steget fordi du er redd for å bli avvist. Derfor bare klovner du rundt i stedet. Jeg så at du ikke bryr deg om hva folk synes om deg, men det alene er jo selvfølgelig ikke nok til å få seg noe. Hvis du drar ut bare for å ha det gøy så er jo det helt i orden, men da er det mer en fyllehistorie enn sjekking du skriver om slik jeg oppfatter det.

Jeg prøver meg seriøst noen ganger jeg også, men er en rimelig tåpelig person :p . Nå har det seg sånn at jeg sugde balle når det kom til jenter for et halvt år tid siden så har måtte lære meg mye, og er nok langt fra god nå heller, men føler det hele egentlig går ut på å være en god person, viktig å tørre å gå for det man vil ha. Har tidligere brydd meg utrolig mye om hva alle andre synes om meg, så derfor har jeg vært ganske opphengt i å gi faen, men har også lært utrolig mye annet.

 

Nå er jeg mitt største hinder for suksess, og jeg har selv sabotert som faen for meg selv i enkelte tilfeller, husker jeg faktisk greide å si nei til "Du kan legge deg med meg å kose, men det vil du vel ikke." når en jente jeg var litt interessert i spurte meg om det på et naschspiel da alle gikk for å legge seg. Så ja, jeg er en idiot, og er nok mye jeg frykter som har ligget til grunn for mange muligheter jeg regel rett har sagt nei til.

 

Men, ikke så dumt at det ikke er godt for noe, det at jeg har angret på noen muligheter har ført til at jeg er mer motivert til å gå for mulighetene neste gang, eller så fortsetter jeg i samme sporet siden jeg ikke vil se hva jeg har gått glipp av :p . Jaja. Så en sykt bra video av Tyler fra RSD i går som tok for seg muligheter man fikk i livet, muligheter er noe man ikke får så ofte så er viktig å ta dem! Og takk for motivasjonen jeg fikk fra det du skrev.

 

Videoen av Tyler, digger han så sykt, crazy guy :p :

 

Nå er jeg endelig blitt frisk igjen, fikk influensa på nyttårsaften, så er klar for å trykke på gasspedalen igjen :D .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å påta seg rollen som klovn er vel noe man ofte gjør fordi man er redd for avvisning. Om man blir avvist når man spiller rollen som kan klovn kan man avfeie det med at det ikke var "jeg" som ble avvist, men rollen man spilte. Det å bli avvist eller latterliggjort når man spiller en annen gjør på langt nær like vondt som å bli avvist når man er seg selv. I det minste så lange man tar seg nær av andre mennesker meninger om èn.

Endret av Barnebas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det å påta seg rollen som klovn er vel noe man ofte gjør fordi man er redd for avvisning. Om man blir avvist når man spiller rollen som kan klovn kan man avfeie det med at det ikke var "jeg" som blir avvist, men rollen man spilte. Det å bli avvist eller latterliggjort når man spiller en annen gjør på langt nær like vondt som å bli avvist når man er seg selv. I det minste så lange man tar seg nær av andre mennesker meninger om en.

True, i hvert fall slik jeg oppfatter det :p . Men har innsett at det er noe som også er å bry seg for lite om andres meninger, det er heller ikke bra, men er nok lettere å fikse en omvendt.

 

Jeg har nok også vært mye redd for avvisning, og er nok det sikkert fortsatt, så skal prøve å bli litt mer "seriøs".

Lenke til kommentar

Selvsagt, man kan ikke dure frem helt etter eget godtbefinnende, men samtidig må man innse at ikke alle man møter kommer til å like deg og at det finnes omstendigheter utenfor din kontroll som kan påvirke andres syn på deg. Det er forskjell på det å ikke ta seg nær av andres meninger og det å ikke bry seg om dem.

Lenke til kommentar

Ganske grei kveld i går, møtte en venninne og hennes venninne, som jeg satt lenge og snakket drit med på en uteplass. Fikk også tatt noen approach'er som gikk greit, ikke at det har noe å si :p . Men var uansett greit å snakke med de samme jentene i flere timer, er utrolig hvor mye artig man sier i blant. I går var en dag hvor jeg bare snakket drit, utrolig artig, har innsett at man ikke trenger å si så mye, dette har åpnet for at jeg egentlig kan si hva faen jeg vil :D . Er som om jeg til tider bygger min egen verden, leter etter akkurat de bevisene jeg vil, og finner ulogikk i all logikk jeg ikke liker, og dermed trenger jeg ikke å ta høyde for den. Høres kanskje litt fucked up ut, men er utrolig artig :) .

Lenke til kommentar

Er det egentlig slik at det er lett å dra med seg jenter hjem fra byen på ONS eller er dette bare noe som skjer unntaksvis? Er det mer realistisk at du får et nummer eller navn og hooker opp med henne på et senere tidspunkt? Det virker som at mange går inn for å dra med seg jenter hjem samme kveld, ikke å få en dag to. Jeg klarer ikke å se for meg at særlig mange jenter er klar for å dra bli med gutter de nettopp har møtt hjem. Etter å ha lest litt rundt på PUA forums så finner jeg stadig "field reports" der gutter har gått ut 300 dager i året, approachet tusenvis av jenter og likevel ikke har fått med seg en eneste jente hjem eller klarer å dra etter en dag to. Ut fra det trekker jeg at enten så er disse guttene helt på trynet dårlig, eller så er bare ikke sjansene for å få jenter så gode som noen av PUA-gutta hevder. Tar jeg feil? Er det realistisk å gå inn for en ONS hver gang man er ute eller burde man se seg fornøyd med en nå og da? Anonym poster: 312ad68b1015c6d0e9dfb905cd35b1e3

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett ute i flere byer virker det som det er mindre enn 1/20 som ikke går hjem alene etter endt kveld. Dette gjelder også vellykkede, kjekke menn.

 

Tenker at det er mer snakk om hvem som er først i "køen" hos en dame som er ute etter noe enn at enkelte menn er begavet.

 

Damer flørter på byen og tar stort sett kontakt for oppmerksomhet der og da og ikke nødvendigvis for at hun ønsker sex eller forhold med akkurat deg.

 

Når det er sagt så blir både damer og menn kåte og vil ha sex med hverandre når omstendighetene tillater der.

 

Ta sjansene som kommer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det egentlig slik at det er lett å dra med seg jenter hjem fra byen på ONS eller er dette bare noe som skjer unntaksvis? Er det mer realistisk at du får et nummer eller navn og hooker opp med henne på et senere tidspunkt? Det virker som at mange går inn for å dra med seg jenter hjem samme kveld, ikke å få en dag to. Jeg klarer ikke å se for meg at særlig mange jenter er klar for å dra bli med gutter de nettopp har møtt hjem. Etter å ha lest litt rundt på PUA forums så finner jeg stadig "field reports" der gutter har gått ut 300 dager i året, approachet tusenvis av jenter og likevel ikke har fått med seg en eneste jente hjem eller klarer å dra etter en dag to. Ut fra det trekker jeg at enten så er disse guttene helt på trynet dårlig, eller så er bare ikke sjansene for å få jenter så gode som noen av PUA-gutta hevder. Tar jeg feil? Er det realistisk å gå inn for en ONS hver gang man er ute eller burde man se seg fornøyd med en nå og da? Anonym poster: 312ad68b1015c6d0e9dfb905cd35b1e3

 

Å sikre seg ONS hver gang man er ute er nok ønsketenking, da det alltid vil være faktorer utenfor ens egen kontroll som spiller inn. Jeg har dog en kompis som dro ut hver dag en måned i strekk og fikk pult rundt 20 damer, så det går an å ha en forholdsvis høy "treffrate". Enkelte i miljøet snakker om "det magiske tallet", altså hvor mange forsøk man trenger for hver treff, og jeg vil være såpass dristig at jeg påstår det aldri kan bli 1.

 

Det som stopper de fleste er imidlertid at det kreves enormt med innsats for å komme opp på et slikt nivå, da vi gjerne snakker år med daglig innsats for å få vekk mindfucks og trene opp de sosiale ferdighetene. De aller fleste gidder ikke sylte ned x antall år på sjekking, og de når som regel et nivå der innsatsen blir såpass stor og belønningen såpass liten at det hele stopper opp av seg selv.

 

Når det gjelder gutter som har vært ute hundrevis av dager i strekk og forsøkt å sjekke opp tusenvis av damer uten hell så vil jeg påstå at de antagelig har kjørt seg fast i en eller annen mindfuck som hindrer de i å få napp, og/eller gjør ting veldig feil. Statistisk sett burde de ha fått napp iallfall en gang hvis de har forsøkt seg på bokstavelig talt tusenvis av jenter, noe som tyder på at de saboterer for seg selv på en eller annen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra innlegg, Raven Heart. Som du sier er det liten sannsynlighet for at man blir god, og det er nok mange årsaker til dette. Å bli god med damer er ikke som å bli god i f.eks. matte. Man kan ikke bare lese seg opp og plutselig bli god med damer. Det krever mye trening og man må greie å håndtere mye dårlig sosial feedback når man prøver og feiler. Mangel på positiv respons fra omgivelsene tærer hardt på motivasjon, selvtillit og selvfølelse.

 

De fleste i miljøet som har blitt gode er folk som har hatt lite emosjonell bagasje, samt at de har hatt utseendet med seg, for å nevne noen faktorer. Det finnes selvsagt unntak, men de utgjør uansett en såpass liten andel av "eliten"

 

Jeg vet om en person på 150+ som sier at noen uker får han med seg tre jenter hjem i uken, mens andre ganger kan det gå uker mellom hver gang han får pult. Uansett hvor god man er vil det alltid være faktorer som ligger utenom ens kontroll. Men selvfølgelig, jo bedre man er, jo mindre utslagsgivende er disse faktorene.

Lenke til kommentar

Vil si at omstendigheten har utrolig mye å si. Jeg merket for eksempel når jeg flyttet til Oslo at one night stand er mer vanlig i stor byen enn i mellom store byer. På festivaler og sydenturer er det jo også så klart MYE lettere å ordne damer. På festival i sommer ordnet jeg meg dame så og si hver kveld og det er ikke fordi jeg er noe sjekke ekspert . Generelt er damene mye mer villige når de ikke er i hjembyen sin, når de er på ferie et sted hvor de ikke kjenner folk som kan dømme dem slipper de seg løs.

 

Byen virker egentlig for meg det vanskeligste stede å ordne seg noe på. Med en gang man er på hjemmefest, hyttetur, eller møter ei søt jente på vorsspeil øker sjansene betraktelig. Det beste er egentlig å bli kjent med ei jente gjennom skole/jobb og små flørte litt der, og når dere endelig er ute med alkoholen så har du henne klar og varmet opp.

 

Innbiller meg også at årstidene spiller inn, sommeren er liksom tiden man slipper seg litt mer løs og går crazy på. Anonym poster: 5e241942b0e947b9c9410d9e63ad2b12

Lenke til kommentar

Hvor ærlige og åpne er dere med jenter dere virkelig liker? Dvs ikke random ons/flørter, men typ de med kjærestepotensiale. Kjenner jeg begynner å gå lei mindgames og drit, men er usikker på hvordan jeg selv fremstår (ærlig vs. desperat).

 

Noen innspill?

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...