Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål angående "Catch the wave"

Er det en spesiell taktikk som funker? Phil styrter jo inn i lageret så fort som fankert og dør nesten med en gang. Meget irriterende etter en lang kjøretur.

 

Du må berre skyte fort, gå inn du og, ta ut dei som er nærmast Phil først for å unngå at han dør.

 

Er det noen som noen gang har blitt tatt og politiet? Har aldri blitt tatt, og det som er litt urealstik er at man ikke mister våpenet hvis man dør.

Jepp, blitt tatt to ganger. Hadde tatt ein del fuglar så eg gidda ikkje laste på nytt, hadde meir enn nok av penger til våpen uansett.

Lenke til kommentar

Trykk på tuteknappen, hald den inne litt lengre enn ein tut. Du kan lage fire forskjellige lydar. Den vanlege når den er på, to ved å halde inne tuteknappen. Det varierer litt kva lyd som kjem. Ein ganske intens og ein litt mindre intens. Den tøffaste er derimot når lysene på taket er knust. Skyt dei av med eit gevær og slå på sirena. Den vil gje heilt feil lyd, type lydhorn som er klikka.

 

Edit: Når eg tenker meg om har du kanskje dei to lydane ved å halde inne når sirena er knust og, aldri prøvd det trur eg. I så fall kan du kanskje få to lydar til. :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nei, må si meg veldig skuffet over GTA4. Alle anmeldere sa jo at det kom til å overgå forventningene til folk, men de overgikk virkelig ikke mine! Har 43% på game progress nå og er dødslei. Spiller kanskje to oppdrag i uka. Hver gang jeg skrur på spillet tar jeg bare ett oppdrag før jeg skrur det av igjen. Det er virkelig ikke mye nytt i forhold til tidligere spill i serien.

 

Føler at jeg blir irritert over en enormt falsk frihet. Skulle f.eks. følge etter noen som hadde tatt noen verdisaker. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte drepe dem siden jeg måtte få utav dem hvor verdisakene var. Jeg skøt på bilen de kjørte i til den ble temmelig ødelagt, men gikk de utav den? Nei, de ventet til den eksploderte og jeg fikk mission failed. På andre forsøk skjønte jeg jo selvsagt at grunnen til at de ikke gikk utav bilen var at det hele var scriptet slik at jeg skulle følge etter dem til det kom en mellomsekvens. Det gjorde det, og etter at den var over kunne jeg drepe alle. Jeg fikk ikke høre noe om hvor verdisakene var, så jeg kunne like gjerne drept dem tidligere slik jeg gjorde førstegangen jeg prøvde, men nei. Er dette frihet?

 

Synes mye av det som er nytt er plagsomt. Slik som f.eks. alle de teite vennene som skal gjøre alle slags slitsomme aktiviteter. Samt at coversystemet virker håpløst. Nico har en lei tendens til å løpe rundt det han skal gjemme seg bak og "gjemme" seg med ryggen til fiendene. I Uncharted fungerer dette 100 ganger bedre!

 

Historien er også maksimalt uengasjerende. Den engasjerer litt i begynnelsen, men den røde tråden blir raskt borte. Med det mener jeg at det ikke skjer noe videre i historien annet enn at Nico møter en haug med forskjellige folk som han gjør oppdrag for. Historien til Nico skjer det pent lite med.

 

Nei, dette var en skuffende oppfølger. Sett bort fra penere grafikk er det virkelig ikke mye nytt her i forhold til tidligere spill i serien. Spillet har selvsagt sine kvaliteter, men 10/10 er det langt i fra. Jeg kan strekke meg til at 8/10 kan forsvares, men ikke mer.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

help!,har ett oppdrag på 63% dær jeg skal drepe dimitri som jeg har spillt nå ca 79gang,første gangen komm jeg helt til øya med statuen men etter det har enten båten sprengt ved kaia(ca4-5) gang,eller rasta typen har deisa i vannet med helikopteret slik at han blir slengt inn på land når du ska ombord fra båten (ca 25 gang) å jeg er 99% sikker på at det ikke går å kjøre fortere med båten,klarte det jo en gang å da var jeg ikke noe særlig rask..skjønner ikke dette-

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp sydd sammen meg selv etter at jeg ble så forbanna at jeg sprakk.

 

Klarer ikke Dwayne oppdraget hvor jeg skal jage ned en motorsyklist. Packie sine oppdrag er også dritvanskelige. En liten feil og så må du gjøre hele dritten på nytt.

 

Nesten blitt sånn at jeg begynner å vegre meg for å ta oppdrag fra visse personer, jeg vet at jeg må gjøre dem om igjen hvertfall to ganger til. Og alle biljakter er rett og slett for vanskelige, jeg prøvde fem ganger før jeg klarte det første bilracet med Brucie.

Lenke til kommentar
lei tendens til å løpe rundt det han skal gjemme seg bak og "gjemme" seg med ryggen til fiendene. I Uncharted fungerer dette 100 ganger bedre!

 

Det har jeg hatt problem med kanskje 2 ganger, kanskje det ligger på spilleren. Nico kan da ikke gjøre alt automatisk.

 

Skjønner ikke helt at du mener at det at du ikke får sprenge en hvis bil går utover friheten i spillet. Til en hvis grad må oppdragene/storien styres.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Hei igjen, har et lite spørsmål om og få 100%

 

Har tittet litt og sånt, f.eks når du skal drepe Gerry eller Francis. Hvis du dreper Francis får du jo noen flerem issions fra Garry fra fengselet, men hvis man dreper Garry får man jo ikke de to siste missionene, kan man 100% uansett?

 

Endret av Skagen
La innlegget i spoiler.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...