Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt ca 30-40k tilsammen hos Komplett.no der jeg har bestilt for venner og familie, men grunnen til at jeg kuttet ut komplett er for at de bruker lang tid på, å sende ut deler.

 

Det er heller ikke noe gøy når support legger på røret når du trenger div hjelp.

9484013[/snapback]

30-40k er kanskje mye i dine øyne, men er en bitte bitte bitte liten dråpe i det enorme havet til komplett. Kanskje din investering hos dem, har gitt komplett en halv dagslønn til en av arbeiderne sine.

 

Men det rettferdigjør jo selfølgelig ikke at ting drøyer som hos enkelte her. Har bedt kompiser drite i å bestille fra komplett senest for et par timer siden, mtp dette, men så er leveringstid det viktigste her i gården, har ikke perm i flere uker akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal til å bestille en ny ekstern harddisk på 1 Terra, kabler og dvd brenner ifra komplett nå.

 

Forventer at det ligger Oslo S kl 15:00, for da står jeg der nede å er klar til å hente pakka.. =P

 

Det med lang leveringstid hos Komplett er opp og ned, entet ved juletider feks, er det jo stort kjør.. kanskje noen dager ekstra.. Nå i det siste har dem jo bygd ut lageret sitt for å utbedre.. Dette stopper meg ikke som kunde til å slutte å handle der når dem prøver bare på å ubedre seg..

 

Hadde en sata disk 250 gb som gikk til helvette etter nærmere ett år.. Sendte mail til dem, og fikk tilbake en splitter ny en.. Uten at dem gnåler noe imot det, eller søker etter feil som jeg kan gjort med den, for å ikke sende meg en ny en.

 

Komplett har den beste service synes jeg =)

Lenke til kommentar
Skal til å bestille en ny ekstern harddisk på 1 Terra, kabler og dvd brenner ifra komplett nå.

 

Forventer at det ligger Oslo S kl 15:00, for da står jeg der nede å er klar til å hente pakka.. =P

 

Det med lang leveringstid hos Komplett er opp og ned, entet ved juletider feks, er det jo stort kjør.. kanskje noen dager ekstra.. Nå i det siste har dem jo bygd ut lageret sitt for å utbedre.. Dette stopper meg ikke som kunde til å slutte å handle der når dem prøver bare på å ubedre seg..

 

Hadde en sata disk 250 gb som gikk til helvette etter nærmere ett år.. Sendte mail til dem, og fikk tilbake en splitter ny en.. Uten at dem gnåler noe imot det, eller søker etter feil som jeg kan gjort med den, for å ikke sende meg en ny en.

 

Komplett har den beste service synes jeg =)

9484464[/snapback]

 

Lykke til.

Gi oss en rapport på hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Har problemer med amentio jeg  :( Pakken bestilt for 12 dager siden og fortsatt står det bare behandlet på kontosiden min selvom alt er på lager hos leverandør, ringt og mast men fortsatt ikke gjort noe med det.

9484366[/snapback]

Amentio deler vel lagertjeneste med Komplett, så da vet du i alle fall årsaken til forsinkelsen..

 

Har selv en ordre hos Komplett, men har innfunnet meg med situasjonen. Nå er det ikke kritiske deler, så det går greit. Skjønner at noen er grinete nå, men jeg ser ingen grunn til å boikotte dem i fremtiden. Selger Komplett billigst neste gang straffer jeg bare meg selv om jeg kjøper et dyrere sted.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt ca 30-40k tilsammen hos Komplett.no der jeg har bestilt for venner og familie, men grunnen til at jeg kuttet ut komplett er for at de bruker lang tid på, å sende ut deler.

 

Det er heller ikke noe gøy når support legger på røret når du trenger div hjelp.

9484013[/snapback]

30-40k er kanskje mye i dine øyne, men er en bitte bitte bitte liten dråpe i det enorme havet til komplett. Kanskje din investering hos dem, har gitt komplett en halv dagslønn til en av arbeiderne sine.

 

Men det rettferdigjør jo selfølgelig ikke at ting drøyer som hos enkelte her. Har bedt kompiser drite i å bestille fra komplett senest for et par timer siden, mtp dette, men så er leveringstid det viktigste her i gården, har ikke perm i flere uker akkurat.

9484372[/snapback]

 

En enkeltperson er en dråpe i havet, men det akkumulerer seg når mange folk lar være å kjøpe, og kanskje i tilegg er "dataeksperten" i familen og på jobb, og anbedaler andre å holde seg unna. Man skal ikke undervurdere hvor myre inntjening små kunder samlet kan gi.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har brukt ca 30-40k tilsammen hos Komplett.no der jeg har bestilt for venner og familie, men grunnen til at jeg kuttet ut komplett er for at de bruker lang tid på, å sende ut deler.

 

Det er heller ikke noe gøy når support legger på røret når du trenger div hjelp.

9484013[/snapback]

30-40k er kanskje mye i dine øyne, men er en bitte bitte bitte liten dråpe i det enorme havet til komplett. Kanskje din investering hos dem, har gitt komplett en halv dagslønn til en av arbeiderne sine.

 

Men det rettferdigjør jo selfølgelig ikke at ting drøyer som hos enkelte her. Har bedt kompiser drite i å bestille fra komplett senest for et par timer siden, mtp dette, men så er leveringstid det viktigste her i gården, har ikke perm i flere uker akkurat.

9484372[/snapback]

 

En enkeltperson er en dråpe i havet, men det akkumulerer seg når mange folk lar være å kjøpe, og kanskje i tillegg er "dataeksperten" i familen og på jobb, og anbedaler andre å holde seg unna. Man skal ikke undervurdere hvor myre inntjening små kunder samlet kan gi.

 

AtW

9484629[/snapback]

 

 

Helt enig!

 

Nå har jeg jobbet i butikk siden jeg var 14 år, og noe av det første jeg lærte var dette med at en misfornøyd kunde forteller 100 andre om dette. En fornøyd kunde forteller til 10 andre at dette var bra. Så effekten av at kunden er fornøyd er svært viktig.

 

Og selv den kunden som legger igjen 1000,- er like viktig som den som legger igjen 100.000,-. Begunnelsen for dette er ikke hva den enkelte bringer inn, men at små som store føler seg velkommen og har lik prioritet. Ingen vil handle et sted hvor de får dårlig service uansett antall kr brukt.

 

Og det AtW sier her om dataeksperten som alle familier har er faktisk en ganske viktig faktor. Jeg vil ikke på nåværende tidspunkt anbefale noen å handle på Komplett.no før de har fått ting i orden. Det handler ikke om at jeg er teit, men fordi jeg vil ikke risikere å ha anbefalt ventetid på flere uker.

Lenke til kommentar

Denne tråden begynner å bli mer og mer interessant. Så det som virkelig står igjen å se er hvilke konsekvenser problemene har for Komplett over tid.

 

Nå har jeg dessverre det inntrykket at alt for mange har større lojalitet til en nettbutikk, enn de har til nærbutikken, og at mange vil handle hos Komplett uansett problemer. Og at mange ikke vet at andre nettbutikker er både billigere og ofte bedre. Det er ofte de samme som har ingen lojalitet til leverandører av mobiltelefoni, bredbånd etc.

 

Er det slik, lurer jeg på hvorfor.

 

Men en del vil nok velge andre nettbutikker, og faktisk konkludere med at denne var jo faktisk like bra (eller bedre)

 

Men skulle det vise seg at Komplett mister en del kunder, også på sikt, tror jeg faktisk mangel på informasjon er en viktigere årsak enn lang leveringstid.

 

@andylove: Du hadde vel vært teit dersom du hadde anbefalt venner å handle på Komplett med mulighet for 2 - 3 ukers leveringstid.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Denne tråden begynner å bli mer og mer interessant. Så det som virkelig står igjen å se er hvilke konsekvenser problemene har for Komplett over tid.

 

Nå har jeg dessverre det inntrykket at alt for mange har større lojalitet til en nettbutikk, enn de har til nærbutikken, og at mange vil handle hos Komplett uansett problemer. Og at mange ikke vet at andre nettbutikker er både billigere og ofte bedre. Det er ofte de samme som har ingen lojalitet til leverandører av mobiltelefoni, bredbånd etc.

 

Er det slik, lurer jeg på hvorfor.

 

Men en del vil nok velge andre nettbutikker, og faktisk konkludere med at denne var jo faktisk like bra (eller bedre)

 

Men skulle det vise seg at Komplett mister en del kunder, også på sikt, tror jeg faktisk mangel på informasjon er en viktigere årsak enn lang leveringstid.

 

@andylove: Du hadde vel vært teit dersom du hadde anbefalt venner å handle på Komplett med mulighet for 2 - 3 ukers leveringstid.

9485015[/snapback]

 

Da hadde jeg vært ganske teit ja. Takk for den ;) hehe...

 

Men jeg er helt enig med deg i at informasjonssvikt kan være grunnen til at Komplett.no har dummet seg kraftig ut.

Lenke til kommentar

Som Andylove sier. Der har ingenting med hvor mye kunden legger igjen hos kjeden, men at de føler seg velkommen tilbake og blir godt behandlet. Jeg jobber på esso selv, og kan si at det er bare en ting som sprer seg som ild i tørt gress, og det er et dårlig rykte!

 

Og jeg venter fremdeles på hva Komplett har å si til sitt eget forsvar!

Endret av Shahab
Lenke til kommentar

Kan si så mye som at grunnen til forsinkelsene nå om dagen er at dem går over til robot-styrt system der.

Bruker norek i jobbsammenheng, og det er jo samme lager som komplett.

Nå skal det sies at dem begynner å komme i orden der.

Er ikke mer en ca 1 uke siden dem hadde 22k varelinjer som skulle plukkes om dagen, så dem jobber natt og dag der.

Lenke til kommentar

Var akkurat på telefon med selger derfra, ventetid på dør-til-dør pakke (brukes vanligvis bedrifter) er ca 6 dager, og servicepakke (brukes vanligvis privatpersoner) er ca 19 dager

 

Så, her må det gjøres noe snart for å beholde kundene...

 

Endret til ca på antall dager :ermm: - slik at dere ikke tar de for endelig leveringstid...

Endret av Mez
Lenke til kommentar

Jeg er av de som har tatt sjangsen på tross av problemene men det ser ut til at jeg må avbestille. Ordren står åpen på tredje døgnet. Synd egentlig ettersom det var en billig demo-skjerm jeg vill hatt og som vill spart meg for 2-3 tusen.

Venter nok til over helgen men da er tålmodigheten slutt, dessuten er det vel fare for at varen blir snappet av noen andre så lenge ordren står åpen.

Lenke til kommentar
Kan si så mye som at grunnen til forsinkelsene nå om dagen er at dem går over til robot-styrt system der.

Bruker norek i jobbsammenheng, og det er jo samme lager som komplett.

Nå skal det sies at dem begynner å komme i orden der.

Er ikke mer en ca 1 uke siden dem hadde 22k varelinjer som skulle plukkes om dagen, så dem jobber natt og dag der.

9485487[/snapback]

 

Hadde du tatt deg virkelig tid til å sjekke tråden, hadde du sett at "terminator (robot)" problemet er kjent i flere uker (og vitset grundig med).

 

Du ville også sett at problemet har vart minst 1 1/2 mnd (tildels mer), og at Komplett/Norek har vært nærmest fraværende når det gjelder info. En liten link på forsiden kom 3 - 4 uker etter at diskusjonen virkelig startet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Bolson:

Fint at du repeterer det jeg tidlig skrev i tråden.

Om at "Ola" generelt er veldig lite kreativ når det gjelder å endre vaner/holder seg til sin favoritt-webshop (alternativt den ene de veit om). :)

KompLotto spekulerer neppe i det, men jeg tror nå mere at de for leeeeenge siden passerte "point of no return" mtp å eventuelt sparke "Terminator 4". :D

Nå må de bare satse på at kundemassen deres er så treeeeig som de selv er mtp å få ekspedert ordrene.

Lenke til kommentar
Kan si så mye som at grunnen til forsinkelsene nå om dagen er at dem går over til robot-styrt system der.

Bruker norek i jobbsammenheng, og det er jo samme lager som komplett.

Nå skal det sies at dem begynner å komme i orden der.

Er ikke mer en ca 1 uke siden dem hadde 22k varelinjer som skulle plukkes om dagen, så dem jobber natt og dag der.

9485487[/snapback]

 

Hadde du tatt deg virkelig tid til å sjekke tråden, hadde du sett at "terminator (robot)" problemet er kjent i flere uker (og vitset grundig med).

 

Du ville også sett at problemet har vart minst 1 1/2 mnd (tildels mer), og at Komplett/Norek har vært nærmest fraværende når det gjelder info. En liten link på forsiden kom 3 - 4 uker etter at diskusjonen virkelig startet.

9485640[/snapback]

 

Jepp, mangel på informasjon og åpenhet fra komplett om at de har et problem og hva dette fører til ovenfor kundene (f. eks. økte leveringstider, og ikke minst HVOR mye øker leveringstidene) er problemet. Å la kundene oppdage at komplett har et problem først når det tar ukesvis å få delene er en glitrende måte å miste mange kunder på for en lang lang stund.

 

Folks snakker om bra service osv. hos komplett, men det de har gjort her vitner som EKSTREMT liten forståelse om kundebehandling. Uansett om de skulle få orden på sakene og igjen få et veldig godt rykte med tanke på levering osv. så er jeg så forbannet på Komplett at jeg kommer til å la være å bruke dem i årevis fremover. Det finnes så og si alltid alternativer, og mange er både BILLIGERE og like raske med å levere. Hvordan servicen er hos disse kan ikke jeg si, men dette er noe jeg er villig til å sjangse på. Komplett's komplette! mangel på informasjon rundt forsinkede leveranser føles rett og slett ut som om de gir fingeren til kundene sine, og mye vann skal renne i havet før de får rettet opp den hos meg. De får pisse på meg en gang, men hvis de forventer at jeg skal komme tilbake og takke dem for det etterpå så trenger de å stikke fingeren dypt i jorden og se om de kan skjønne at de taper kunder på dette.

Endret av Illuvatar
Lenke til kommentar

Jeg har spekulert en stund på om jeg skal kansellere min ordre, som er på en tilpasset versjon av DinSide-pc'en. Eneste problem er at jeg finner ingen andre webshops med en tilsvarende god pc-konfigurator, slik at jeg enkelt kan sette sammen pc'en jeg vil ha, og slipper å bygge den selv.

 

Dette er iallefall grunnen til at jeg fortsatt handler hos komplett.

Hvis noen vet om nettbutikker i Norge med tilsvarende pc-byggere, let me know;)

 

Når det er sagt er ordrestatusen min fortsatt "åpen" etter 2 uker. Etter telefonsamtale med komplett igår fikk jeg vite at jeg kunne forvente at pc'en min bygges imorgen.

 

Men betyr dette at jeg må vente ca 2 uker til på å få den levert??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...