Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TL1000S: Har desverre ikke sotte meg ned og lest alle innleggene enda, men jeg kommenterte kun det jeg har lest ifra denne siden.

 

Det er jo ren salgsteknikk at de ikke skriver nøyaktig når de er på fote igjen. Dette tror jeg ikke de kan garantere enda helt heller, samt at de taper et større antall kunder da.

 

Nonsens: Jo har faktisk bestilt svært så mye ifra både komplett.no (privat) og norek.no (bedrifts). Og har ordren har aldri logget mer som status "åpen" i mer en 4-5 dager, utenom siste bestilling som de ventet inn skjermkorte jeg bestilte, men fikk dette til en litt senere dato enn planlagt.

 

Om du ønsker og vite pris anslag på hva jeg har bestilt av produkter der (kun hardware) så ligger summen på fra og med i juli på 20 000,- sånn ca ++. Jobben min har nok bestilt en del høyere sum enn dette, og vi har heller aldri opplevd noen form for ekstremt træg levering, som ikke er og leve med.

Lenke til kommentar

Bedritent av norek det der! Hvis de vet om problemet kan de leie in flere folk for å pakke!

Har bestilt derfra to ganger de siste 30 dagene, første gangen tok det 10 dager fra jeg bestilte til det ble sendt(varene var på lager), og siste bestilling har jeg ikke fått enda, står fortsatt på "Åpen", enda alt var på lager og det snart er 10 dager siden jeg bestilte! Forbanna ubrukelig, vurderer boikott!!

Lenke til kommentar

Det er også problemer hos norek, pga stor pågang. Derfor er andre butikker slik som f.eks mamoz også rammet.

 

Hadde en lengre samtale med en av de som jobber på mamoz fordi noen varer jeg bestillte var utrolig forsinka, og han ringte og snakka med dem.

 

I tillegg til mye pågang rundt studiestart, har de nettopp installert en ny plukkrobot, så de hadde litt oppstartsproblemer med den også.

 

EDIT: Ah, ser nå at alt dette er nevnt tidligere, og har forstått det slik at komplett=norek basicly. :) my bad.

 

Men poenget er iaffal at dette påvirker også andre leverandører og nettbutikker. :thumbup:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
til deg som lurer på leveringstider på TV. Jeg bestilte 3 stk Hyundai 32" LCD-TV på Ukens tilbud 19. august. Disse varene ble sendt 2. september, så det er jo ENKELTE ting som går litt raskere.

 

jeg har en tv og en dvd spiller som enda er åpen. og en uke etter bestilling finner jeg ut att man ikke bør bestille små ting ved siden av, som kabler osv. og hva har jeg ved siden av? jo, en lyd kabel..

 

huff

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Komplett å Norek er jo det samme. Hadde ei bestilling inne til 40.700,- og det tok 14 dager siden orderen vart bestil, etter 14 dager så¨for vi til Mamoz i trondheim og de hadde alt vi trengte og dær betalte vi bare 38 tusen, vi sparte faktisk på å kanselere orderen til komplett/norek.

 

De må tape utrolig mye penger på att det atumatiske lageret deres ikke funker, de bør legge inn mere data folk til å få fikset det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Avsnitt to i innlegget ditt (over) er jo direkte kvalmende argumentasjon, men trolig KompLotto's holdning. Det skal du har rett i.

 

Artig den der KompLotto du har funnet på! Minner meg om 2 karer fra Tv2 som kalte Cantona for Formannen hele tiden mens de komenterte, synes de var idioter også ! :thumbup:

9480700[/snapback]

 

Den skal jeg ikke ha kred for.

Er en annen her i tråden som har funnet på det uttrykket.

Mulig han er en idiot han også. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg tror greia er å unngå småvarer frem til de har fått igang de robotene som i fremtiden skal plukke småvarene deres. Hovedproblemet til Komplett er robotene, men når disse går som de skal vil det nok sakte men sikkert gå den rette veien igjen.

 

Etter det jeg har skjønt er det blitt lagt inn for mye varer i dette systemet, som Komplett ikke får ut fordi robotene kræsjer og/eller ikke fungerer som de skal ennå. Hvis dette er tilfelle, så kan man jo lure på hvorfor de har valgt å "mate" systemet med så mye varer uten å være sikre på at det fungerer som det skal.

 

Jeg tror at om du f.eks. bestiller en TV med en lydkabel vil mest sannsynlig ordren stoppe opp pga lydkabelen, ikke TV'en. Det blir litt bingo med småvarene, da de som ikke er blitt matet til robotene fortsatt vil bli plukket "like kjapt som før".

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Jeg tror at etter omleggingen og problemene blir borte, så kommer komplett til å bli enda mer effektive enn før... og takle flere ordre osv.

9478605[/snapback]

Plukkroboten de har installert (i alle fall forsøkt) er egentlig en helt rå sak. Utviklerene av systemet vant 'Årets Ingeniørbragd' for et eller to år siden. Systemet er selvsorterende i forhold til hvilke varer det er høyest salgsfrekvens på,og utnytter tilgjengelig lagervolum maskimalt. Roboten henger i taket så det er ikke behov for kjørebaner e.l. som tar gulvplass. Stopper automatikken derimot er det så godt som umulig med manuell plukking..

 

Mer info: http://www.hatteland.com/jhc/ (AutoStore, helt til høyre)

9478670[/snapback]

 

Jada, vi er kjempeimponert av denne FANTASTISKE roboten ... at den har vunnet en pris er ENDA mer imponerende ... lol

Lenke til kommentar
Hehe :)

Noen utålmodige brukere til og vi har forumets største legitimert telletråd her...

9480958[/snapback]

 

Kanskje ikke så rart når det er linket til denne tråden fra forsiden. Kanskje dere heller skulle ha skrevet en sak om problemene, intervju med komplott, og bare hatt med en liten link til tråden inni saken?

Lenke til kommentar

Ha ha ser ut som det stemmer som jeg sa mest for en god spøk en del sider tilbake

i tråden.

 

Dette er jo et luksus problem så hvorfor får de ikke fikset det??

 

Ser for mag at de har satt alle varene inn i innbrudsikker metall Containere der bare tøffe roboter har tillgang. Problemet er bare at disse tøffe robotene ikke fungerer som gjør at eks lager folk står med fingeren i rumpa på utsiden inv_biggrin.gif

 

For sjekk denne videon

http://www.hatteland.com/files/jhc/AutoSto...%28Small%29.wmv

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kan være enig i at de burde skrive litt mer om hvor mye de ligger etter, men da ville nok bedriften tapt endel mer penger, grunnet at kansje folk flest ville gått til en annen nettbutikk da.

9479692[/snapback]

Valg: enten få irriterte kunder som sitter og venter utolmodig på varene, eller fortelle dem pent og pyntlig om at de må vente opptil en måned? Hvilket er mest rederlig? Hvilket vil hindre ufornøyde kunder?

 

Hadde jeg fått beskjeden om at det ville ta x antall uker før jeg fikk varene før jeg bestillte, så hadde jeg enten tenkt "jaja... jeg har tid til det" og fullført ordren, eller "nei, det har jeg ikke tid til", og bestillt en annen plass.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå noe annet at Komplett taper mye penger på dette nå. Også på lang sikt fordi kundene søker seg til andre webshopper og kan hende blir der kortere eller lengre perioder. Uheldig situasjon for alle parter hvis noen robotter er årsaken til hele kaoset.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...