Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Dersom ikke nettbutikken behandler varen innen maks 3-4 dager så kansellerer jeg ordren. På grunn av denne tregheten har jeg gått permanent over til MPX, her tar det ca 2 dager før ordren er ekspedert og sendt.

 

Å vente i 1-3 uker er helt uaktuelt, i tillegg har komplett høyere pris en de andre også. Ser ingen gode grunner lengre til å benytte komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mye Komplett kommer til å tape i omsetning på dette :hmm:

 

Jeg kjøpte deler ny PC i forrige uke, og hadde egentlig tenkt å kjøpe fra Komplett. Men da jeg hørte om den lange leveringstiden ble det en annen nettbutikk som fikk mine 10 000kr.

 

Hadde vært artig med en poll på forsiden til HW med "Har du handlet fra en annen webshop enn Komplett pga. den lange leveringstiden?" :)

Lenke til kommentar
Det er nå 2 uker siden jeg la inn en ordre på en Asus bærbar hos Komplett. Er det noen som vet om det hjelper å kansellere ordren og legge den inn på nytt? Eller havner man BAKERST i køen da?

9486984[/snapback]

 

Du får høre med han som sa at store ting ikke blei plukket av roboten og derfor blei sendt veldig raskt. Det virker heller ikke som de har noe køsystem nei. Hvis nye ordre blir ekspedert før gamle vil de aldri få ekspedert de gamle siden de ligger nesten 1 mnd. bak skjema for enkelte. Lykke til, håper du får PCen din til jul :tease:

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye Komplett kommer til å tape i omsetning på dette  :hmm:

 

Jeg kjøpte deler ny PC i forrige uke, og hadde egentlig tenkt å kjøpe fra Komplett. Men da jeg hørte om den lange leveringstiden ble det en annen nettbutikk som fikk mine 10 000kr.

 

Hadde vært artig med en poll på forsiden til HW med "Har du handlet fra en annen webshop enn Komplett pga. den lange leveringstiden?"  :)

9490769[/snapback]

 

hvilken nettside? Om det var en side som Amentio kan det være godt mulig at varen kom fra komplett :p

Lenke til kommentar

Haha, gjett hvem som bestilte i går kveld, og får pakka si på OSLO S idag kl 15:00...

 

Moi =D

 

338035 Western Digital My Book Premium

Edition II 1TB USB2.0/Firewire 800

1 stk i levering 803272022

Plukking begynt: 2007-09-14T08:00

Frigjort for plukk 1.00 2.350,00 2.350,00

 

:love: Komplett :love:

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Haha, gjett hvem som bestilte i går kveld, og får pakka si på OSLO S idag kl 15:00...

 

Moi =D

 

338035 Western Digital My Book Premium

Edition II 1TB USB2.0/Firewire 800

1 stk i levering 803272022

Plukking begynt: 2007-09-14T08:00

  Frigjort for plukk 1.00 2.350,00 2.350,00

 

:love:  Komplett :love:

9491769[/snapback]

 

Faen så feigt! Noen dager til så har jeg ventet en hel måned! ALDRI MER KOMPLETT. Føler meg som en idiot som har anbefalt dette nettstedet til venner og kjente!

 

Vil minne dere om at pcutstyr.no selger de samme varene som komplett, og at pcutstyr IKKE påvirkes av kompletts patetiske robot lager. Jeg kommer derfor til å bestille de samme varene der. Billigere er det også!

 

Vil bare si at jeg syns det er ganske patetisk at en så stor bedrift som komplett, ikke er i stand til å skjønne at innføring av et slikt system vil ta flere måneder før det fungerer smertefritt, og at det hadde vært mye bedre og billigere å beholde de stakkars folkene som går å plukker varer i stedet for å montere et robotsystem som uansett må overvåkes av en til flere personer. Lurer på hvor lenge komplett kunne ha betalt de folka som jobber på lageret før de hadde "tjent inn" denne summen på super-roboten?

Lenke til kommentar
Haha, gjett hvem som bestilte i går kveld, og får pakka si på OSLO S idag kl 15:00...

 

Moi =D

 

338035 Western Digital My Book Premium

Edition II 1TB USB2.0/Firewire 800

1 stk i levering 803272022

Plukking begynt: 2007-09-14T08:00

  Frigjort for plukk 1.00 2.350,00 2.350,00

 

:love:  Komplett :love:

9491769[/snapback]

 

Faen så feigt! Noen dager til så har jeg ventet en hel måned! ALDRI MER KOMPLETT. Føler meg som en idiot som har anbefalt dette nettstedet til venner og kjente!

 

Vil minne dere om at pcutstyr.no selger de samme varene som komplett, og at pcutstyr IKKE påvirkes av kompletts patetiske robot lager. Jeg kommer derfor til å bestille de samme varene der. Billigere er det også!

 

Vil bare si at jeg syns det er ganske patetisk at en så stor bedrift som komplett, ikke er i stand til å skjønne at innføring av et slikt system vil ta flere måneder før det fungerer smertefritt, og at det hadde vært mye bedre og billigere å beholde de stakkars folkene som går å plukker varer i stedet for å montere et robotsystem som uansett må overvåkes av en til flere personer. Lurer på hvor lenge komplett kunne ha betalt de folka som jobber på lageret før de hadde "tjent inn" denne summen på super-roboten?

9491860[/snapback]

 

Ikke hiss deg opp..

Grunnen er vel at jeg betalte nærmere 50 kr mer enn deg i frakt..

Dem må jo prioritere det først..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner aggresjonen noen får når det er en viss skjev behandling av kundene. Veldig underlig at de tar unna noen av de helt ferske ordrene, men lar eldre ordre ligge og rotne i køen. Mener dette er en liten hån mot alle som har ventet lenge. Du mener det er frakten som har noe å si, men er litt usikker der. Frakten går jo til Posten, og farten deres kommer an på hvor mye du betaler dem, men problemet til oss andre er at pakken aldri blir sendt til Posten.

Jeg synes det bare er bra at du fikk pakken din tidlig Daniel, så kritikken min går igjen til dette mye omtalte firmaet.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
haha komplett er en stor komplott =)

bruk ps, pcutstyr eller mpx om du vil ha rask levering og god service =)

9491894[/snapback]

 

Jeje.. Jeg får det jeg betaller for, og så kjapt utsendt, kaller jeg kvalitet.. =) Bare hatt positivt med Komplett.

 

Neste år kjøper jo Komplett opp MPX har jeg hørt.. Så bruk MPX mens dere kan.. =P

Lenke til kommentar
Komplett har problemer.

 

Har tidligere fått levert mine varer fra Komplett i løpet av en dag eller to .

Slik er det ikke nå for tiden.

 

Jeg bestilte varer fra Komplett.no den 27.8 og den 29.8.

I dag er det den 13.9, og det er ikke antydninger på "min side" at ordren er sendt, eller under arbeid.

 

Jeg ringte for et par dager siden, og da sa de at de har hatt omlegginger på lageret, og at de derfor er forsinket.  Men de jobber nå med ordre fra nevnte datoer.

 

I dag har jeg sendt klage pr. mail, så får vi se om noe skjer.

Heldigvis har jeg denne gangen ikke forhåndsbetalt, og kan lett avbestille hvis jeg ikke gidder å vente lenger.

 

Hvor lenge bør jeg vente??

9489698[/snapback]

 

Komplett svarer:

Hei.

 

Vi beklager sterkt at din ordre hos oss er forsinket.

 

Årsaken til forsinkelsen er en kombinasjon av ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med ombyggingen av lageret er å bli enda raskere og mer effektiv på sikt.

 

Vi har derfor igangsatt døgndrift og gjør vårt ytterste for å minimere ulempene for deg som kunde, og regner med at leveransene skal være i normalt gjenge i løpet av kort tid.

 

Igjen, vi beklager forsinkelsen og håper dette ikke har medført for mye ulempe for deg. Ta gjerne kontakt med oss dersom det er ytterligere spørsmål i denne forbindelse.

 

Jeg klarer derfor ikke gi deg noen konkret dato for levering, dessverre!

 

Mvh

Erik Olsen

Kundesenter Komplett.no

-----------------------------------------------------------------------------------

:no: Se link:

Komplett beklager

Endret av perroga
Lenke til kommentar
Jeg skjønner aggresjonen noen får når det er en viss skjev behandling av kundene. Veldig underlig at de tar unna noen av de helt ferske ordrene, men lar eldre ordre ligge og rotne i køen. Mener dette er en liten hån mot alle som har ventet lenge. Du mener det er frakten som har noe å si, men er litt usikker der. Frakten går jo til Posten, og farten deres kommer an på hvor mye du betaler dem, men problemet til oss andre er at pakken aldri blir sendt til Posten.

Jeg synes det bare er bra at du fikk pakken din tidlig Daniel, så kritikken min går igjen til dette mye omtalte firmaet.

9491899[/snapback]

 

Du har vel egentlig rett...

Fordi jeg må ut med 3000 for pakka.. Kanskje derfor.. =)

Bestill for 3000 dere også, så får dere pakka fort.. :!:

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig rett...

Fordi jeg må ut med 3000 for pakka.. Kanskje derfor.. =)

Bestill for 3000 dere også, så får dere pakka fort..  :!:

9491914[/snapback]

 

Min pakke er tre ganger så dyr som din, og det er sikkert mange andre her som har mye større ordre enn det inne også, så dette kan umulig være grunnen. Derimot er det nok lett å plukke en ting til ei pakke.

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig rett...

Fordi jeg må ut med 3000 for pakka.. Kanskje derfor.. =)

Bestill for 3000 dere også, så får dere pakka fort..  :!:

9491914[/snapback]

 

Min pakke er tre ganger så dyr som din, og det er sikkert mange andre her som har mye større ordre enn det inne også, så dette kan umulig være grunnen. Derimot er det nok lett å plukke en ting til ei pakke.

9491926[/snapback]

 

Daså.. Men hvorfor får jeg pakka mi før dere.. Jeg synes det er veldig urett,

Men, hvordan fraktløsning valgte dere?

Lenke til kommentar
hehe, er ikke sur på deg Daniel, er jo bra at du får pakken din! Bare rart at vi som har ventet en måned skal holdes for narr. Daniel: Varen koster rundt 6000,- så tviler på at prisen på varen har noe å si på om komplett får plukket & pakket.

9491929[/snapback]

 

Nei nei, men skjønner irritasjonen.. Hadde blitt irritert selv..

Skriv inn en mail, og fortell om at dere vet om at flere ferske ordre som blir prioritert før dere som har ventet i en mnd +/-

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig rett...

Fordi jeg må ut med 3000 for pakka.. Kanskje derfor.. =)

Bestill for 3000 dere også, så får dere pakka fort..  :!:

9491914[/snapback]

 

Min pakke er tre ganger så dyr som din, og det er sikkert mange andre her som har mye større ordre enn det inne også, så dette kan umulig være grunnen. Derimot er det nok lett å plukke en ting til ei pakke.

9491926[/snapback]

 

Daså.. Men hvorfor får jeg pakka mi før dere.. Jeg synes det er veldig urett,

Men, hvordan fraktløsning valgte dere?

9491936[/snapback]

 

servicepakke tror jeg, er så lenge siden jeg bestilte at jeg nesten har glemt at jeg har bestilt :( betalte med visa

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig rett...

Fordi jeg må ut med 3000 for pakka.. Kanskje derfor.. =)

Bestill for 3000 dere også, så får dere pakka fort..  :!:

9491914[/snapback]

 

Min pakke er tre ganger så dyr som din, og det er sikkert mange andre her som har mye større ordre enn det inne også, så dette kan umulig være grunnen. Derimot er det nok lett å plukke en ting til ei pakke.

9491926[/snapback]

 

Daså.. Men hvorfor får jeg pakka mi før dere.. Jeg synes det er veldig urett,

Men, hvordan fraktløsning valgte dere?

9491936[/snapback]

 

servicepakke tror jeg, er så lenge siden jeg bestilte at jeg nesten har glemt at jeg har bestilt :( betalte med visa

9491956[/snapback]

 

Jeg tok " Hentes på Automat, Oslo S " og betaller Oppkrav.. Kanskje noe med det å gjøre..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...