Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Målet for komplett er ikke at vi skal få pakken raskere - de gjør det for å tjene penger - at vi får pakkene raskere er bare et middel for å nå dette målet.

 

Dessuten tviler jeg på at vi får pakkene MYE raskere i fremtiden. Hvor mye raskere kan det egentlig gå? Før denne FANTASTISKE roboten kom tok det som oftest bare et par timer fra bestilling til varene var ferdig plukket (plukketid gjerne bare 10-15 minutter).

9482019[/snapback]

 

tja, maskinen skal visstnok hente varene raskere da personalet ikke trenger løpe/kjøre i hele lageret i kryss og tvers. At EN maskin skal jobbe raskere enn flere personer er da JEG litt skeptisk til da. Men får bare vente å se. De sier nå at det er slik da. Roboten vet hvor varene er, så kan finne de raskere enn at personer skal søke gjennom hyller/kasser etter riktig vare, gjør det kanskje litt raskere også.

 

Uanz, vil denne maskinen gjøre jobben mange personer måtte gjort, kanskje vi ser her et LITE prisfall? hvis ikke varene er prisgitt etter avtale med produsent da selvsagt.

 

En ting jeg lurer på, skal denne maskinen jobbe om natten? hvis slikt er, så kan den ha pakket og gjortklar mange pakker i løpet av natta da. Klar for sending om morgenen. Eller er ikke alt på samlebåndet elektronisk? Noen som vet?

9482215[/snapback]

 

Jeg vil bare legge til at disse robotene er avhengige av å lade 8 timer pr døgn. Dette betyr at robotene typisk vil være aktive fra f.eks. 06-22 hver dag.

 

Når dette er sagt er det flere roboter i gang samtidig, og Komplett sin 'grid' vil være et stort palass som vil oppleves som kjapt og imponerende når det er oppe og går. Jeg er ganske sikker på at Komplett vil kunne sende ut flere ordre daglig enn de noen gang har gjort når systemet er 100% oppe og går.

 

For dem som er nysgjerrige står det ganske mye om Autostore på www.hatteland.com. Og med forbehold om at linken er blitt lagt ut i denne tråden tidligere, så er det en uttalelse fra påtroppende konserndirektør i Komplett på denne linken: http://www.digi.no/php/art.php?id=395625

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes fler distributører her i Norge, som er minst like bra. Det gjelder både service, priser, leveringer, support.

 

Du har kanskje rett i priser, leveringer men ikke service! Jeg snakker til daglig med mange distributører av elektronikk varer her i Norge som nevnt hattelco, ødegaard, siba etc... De har null peiling på å yte bra service til sluttbrukere. Hvertfall de som jeg har snakket med som representerer de store distributør navnene.

Distributørene vil helst unngå å bli "plaget" an en sluttbruker, dvs har du problem med en vare så ta det opp med din forhandler, forhandleren din vil igjen ta det opp med sin distributør.

Sånn fungerer det i praksis.

Lenke til kommentar
Ikke vær naive. Den nye roboten er for at de skal kunne skjære ned på ansatte og dermed tjene mer penger, ikke fordi vi skal få varene raskere.

9482583[/snapback]

 

 

Og hva er problemet med en slik løsning? De slår to fluer i en smekk ved å redusere kostnader samtidig som de oppnår høyere kundetilfredshet ved kortere ledetid på varene.

Dette gjør at de kan redusere prisene for å bli mer konkurransedyktig samtidig som de tjener mer penger. Jeg klarer ikke å se noen negative konsekvenser for forbrukerne ved denne oppgraderingen.

 

Greit nok at det blir litt færre arbeidsplasser, men med så lav arbeidsledighet som der er i dag er ikke det noe sammfunsmessig problem.

Lenke til kommentar
Ikke vær naive. Den nye roboten er for at de skal kunne skjære ned på ansatte og dermed tjene mer penger, ikke fordi vi skal få varene raskere.

 

Mange utolmodige drittunger på forumet ....  :cool:

9482583[/snapback]

 

Jeg har erfaring med Autostore i jobbsammenheng, og vet at robotene er mye mer effektive enn vi mennesker er. Faktum er at de ansatte som kanskje plukket småvarene manuelt tidligere nå kommer til å ta dem imot når robotene plukker dem frem. Effektiviteten øker, og ingen mister jobben.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Du har kanskje rett i priser, leveringer men ikke service! Jeg snakker til daglig med mange distributører av elektronikk varer her i Norge som nevnt hattelco, ødegaard, siba etc... De har null peiling på å yte bra service til sluttbrukere. Hvertfall de som jeg har snakket med som representerer de store distributør navnene.

Distributørene vil helst unngå å bli "plaget" an en sluttbruker, dvs har du problem med en vare så ta det opp med din forhandler, forhandleren din vil igjen ta det opp med sin distributør.

Sånn fungerer det i praksis.

9482631[/snapback]

 

Kjøper ikke så mye til meg selv når jeg kjøper ifra de store distributørene, men Hattelco har hatt glimrende service de gangene jeg har hatt bruk for det.

Muligens det er fordi jeg/vi bruker litt mer penger der etterhvert enn hos Norek?

Lenke til kommentar
Oppsummering av Komplett + MPX-tråden: "Når to nettbutikker går sammen fører det til  lavere priser, for det bli jo mindre konkurranse!!"  :ermm:

9482725[/snapback]

 

Hehe. Litt morro fremstilling av saken. Nå vet jeg ikke hva som er skrevet i mpx tråden men der ser ikke ut som du er helt enig i den konklusjonen.

 

Jeg forutsetter selvsagt at du er i det humoristiske hjørnet i dag og mener det motsatte. I så fall støtter økonomisk teori opp om det at færre aktører fører til mindre konkurranse og høyere markedsmakt for de resterende. Det kan føre til økte priser, men jeg mener det ikke er en stor trussel når det er så mange aktører som det faktisk er i dette markedet.

Lenke til kommentar

Monkey business for dummies

av mr_dude

 

Producer: Hi friend, i have made a good product. I want to sell it to you for 100

kroner.

Distributor: Ok, i want to place an order for about 100 pieces of that product.

Prod: Very nice! No problem..!

Dis: Since im going to order that much, can i have a discount?

Pro: Hmmmm... oki, im going to sell it to you for 85 kroner for each piece.

 

Når distributøren har varene inne vil han dele disse opp i 20 stk pakkning og selge disse videre til 5 andre forhandlere rundt omkring i landet til fullt pris, 100kr per stykke.

Forhandlerene vil igjen selge disse til sluttbrukere til ca 115kr per stykke.

 

Men siden komplett er både forhandler og distributør så vil de så klart konkurerer med andre forhandler og skape sin egen markedsandel. De vil derfor selge varen for 114,9kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mange utolmodige drittunger på forumet ....  :cool:
Man har all rett til å være utålmodige, ingen - absolutt ingen ville akseptert å stå noe særlig lenger enn 30 min i kø i en alminnelig butikk, og man kan heller ikke forvente at kunder skal vente i uker og måneder selv om en nettbutikk fungerer på en annen måte. Jeg kan akseptere behandlingstider på opptil en uke dersom alle varer er på lager, noe mer enn det er rett og slett dårlig service. Det er greit at de bygger om lageret for at det skal bli bedre i fremtiden, men det burde ikke gå så hardt ut over nåværende service. Jeg kommer for min del ikke til å bruke Komplett igjen med det første.
Lenke til kommentar

Amen ex0n! da jeg bestilte for snart to uker siden hadde Komplett alle mine varer på lager, nå er en av de fire/fem-varene borte, så nå kan pakka tidligst sendes 22.9. hvis jeg da ikke avbestiller den ene, og håper de klarer å sende om ikke lenge. En forsinkelse lager dermed andre forsinkelser.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Han er Ati fant og vant til å vente på produktet

9481665[/snapback]

 

Seff, den som venter på noe godt venter aldri forgjeves.. :thumbup:

 

Så om folk mener de bestiller ting de mener er "gode" ting fra komplett så kan man jo vente litt ? :D Just kidding...

 

Vurderte et lengre innlegg da jeg skrev det jeg skrev, der jeg forklarte at det med levering over 2 uke er uakseptabelt osv. (skulle nok skrevet det) det som er gjort er det lite å gjøre med.

 

Har selv ventet 1 måned på retur komplett/retur til meg av en cpuvifte det var noe med.. Så jeg vet at det å vente ikke er no kult.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Håper dere kommenterer like mye kult nå som i stad xD
Lenke til kommentar
Amen ex0n! da jeg bestilte for snart to uker siden hadde Komplett alle mine varer på lager, nå er en av de fire/fem-varene borte, så nå kan pakka tidligst sendes 22.9. hvis jeg da ikke avbestiller den ene, og håper de klarer å sende om ikke lenge. En forsinkelse lager dermed andre forsinkelser.

9483328[/snapback]

Hmm.. Har hørt at de holder av de som er bestillt, slik at den er på lager, men den er reservert.

Lenke til kommentar
Til deg som lurer på leveringstider på TV. Jeg bestilte 3 stk Hyundai 32" LCD-TV på Ukens tilbud 19. august. Disse varene ble sendt 2. september, så det er jo ENKELTE ting som går litt raskere.

9477259[/snapback]

Det var jeg som lurte.

TVen jeg bestilte kom inn idag og ble lovet at den skal sendes ut imorgen, så nå skal det bli spennende!

Lenke til kommentar
Monkey business for dummies

av mr_dude

 

Producer: Hi friend, i have made a good product. I want to sell it to you for 100

kroner.

Distributor: Ok, i want to place an order for about 100 pieces of that product.

Prod: Very nice! No problem..!

Dis: Since im going to order that much, can i have a discount?

Pro: Hmmmm... oki, im going to sell it to you for 85 kroner for each piece.

 

Når distributøren har varene inne vil han dele disse opp i 20 stk pakkning og selge disse videre til 5 andre forhandlere rundt omkring i landet til fullt pris, 100kr per stykke.

Forhandlerene vil igjen selge disse til sluttbrukere til ca 115kr per stykke.

 

Men siden komplett er både forhandler og distributør så vil de så klart konkurerer med andre forhandler og skape sin egen markedsandel. De vil derfor selge varen for 114,9kr.

9483095[/snapback]

 

Dette er rett og slett bullshit da komplett.no sannsynligvis ikke har noe spesielt bedre rabatter på prisene til norek enn hva de andre store nettbutikkene har.

Norek.no og Komplett.no har de samme eierne, men de har også forskjellige regnskap, dvs at norek ikke kan dumpe prisene til komplett for da ville de fått et dårlig resultat og eierne ville ha sett på om videre drift ville vært lønnsomt ;)

Lenke til kommentar
Amen ex0n! da jeg bestilte for snart to uker siden hadde Komplett alle mine varer på lager, nå er en av de fire/fem-varene borte, så nå kan pakka tidligst sendes 22.9. hvis jeg da ikke avbestiller den ene, og håper de klarer å sende om ikke lenge. En forsinkelse lager dermed andre forsinkelser.

9483328[/snapback]

Hmm.. Har hørt at de holder av de som er bestillt, slik at den er på lager, men den er reservert.

9483581[/snapback]

 

Ok, det er betryggende. Om det er slik jeg trodde først, kan jeg jo risikere å gå på forsinkelse etter forsinkelse

Lenke til kommentar

Har nå også selv opplevd den lange leveringstiden hos norek. Det er bare helt utrolig hvor lang tid de bruker på å levere ting som har vært på lager hele tiden. Det er her snakk om 3 uker, det går rett og slett bare ikke an, det hjelper svært lite å unnskylde seg med at de har gått over til et nytt lager system. Hvis det skaper så utrolig masse forsinkelser, vil jeg si at det er noen som er utrolig dårlig til å planlegge og strukturere denne overgangen. De unnskylder seg på sin egen side med at det også kom uventet høy etterspørsel i fellesferien, har dem hørt om vikarer, ferieavvikling og planlegging. Nei, det er bare for dårlig. Blir nok lenge til dem får en ordre fra meg igjen. Ikke er de spessielt billige heller, i forhold til andre butikker. Aldri opplevd maken. Goodbye Komplett og Norek, jeg er mildt sagt drit lei! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har problemer med amentio jeg :( Pakken bestilt for 12 dager siden og fortsatt står det bare behandlet på kontosiden min selvom alt er på lager hos leverandør, ringt og mast men fortsatt ikke gjort noe med det.

 

Har lest om en drøss tidligere erfaringer som dette om amentio men tok en kjangs, bare de som har alt jeg vil ha på lager og, andre sider fører ikke pcmcia kortet skal ha heller.

 

Back to topic-Komplett var sann passe rask med pakken fikk forgje uke, tok 5 dager fra bestilling til jeg hentet pakken. Vanligvis max 3 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...