Gå til innhold

Komplett og mpx går sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PCutstyr.no, PSdata, Komplett og MPX har jeg alle kjøpt varer hos. En opplever ikke alltid problemer med ting en kjøper og derfor har jeg ingen kommentar til MPX. Men hos de 3 andre har jeg fått topp service de gangene det har vært noen små problemer.

 

I artikkelen skrives det at PCutstyr vil få hardere konkurranse. Nå kjenner ikke jeg hvordan eierforhold og slikt står til i disse forskjellige web-butikkene. Men: Både hjemmesiden, produktutvalget og distributør (Norek) er likt for både Komplett og PCutstyr. Webgrensesnittet er likt bortsett fra farger, og at PCutstyr er litt treigere med å få bilder til produktene sine. Komplett og Norek er 2 ting av samme eiere mener jeg. Komplett er web-butikk, og Norek er distributør.

 

Eierskapet til PCutstyr er kanskje forskjellig fra Kompletts, men en får følelsen av at det er ett og samme selskap som kunde.  :roll:

 

Når en kikker på andre web-butikker, og søker for eksempel etter et spesiellt minne, så hender det ofte at det kommer opp resultater i Google, Sesam.. som har identisk webgrensesnitt, med litt forskjellig fargebruk og litt forskjellige bedriftsnavn. En skulle nesten tro at det er en og samme eier som bare har klonet web-butikken sin i håp om at det skal skaffe dem mer kunder. Ihvertfall er det liten tvil om at de ikke deler samme "webshop-software".

 

Dersom PCutstyr har forskjellig eierskap i forhold til  Komplett, så mister de ihvertfall ikke meg som kunde. De har samme produkter, topp service, ofte noen ytterst få kroner i besparelse per produkt (gjerne 2-3 kroner), en kan alltids dobbeltsjekke for mer detaljer (ala bilder) hos Komplett/Norek før en kjøper fra PCutstyr (de gangene info mangler).

 

Jeg synes fusjonen mellom Komplett og MPX er ganske interessant. Spesiellt siden jeg har kundeforhold hos begge. Da blir det forhåpentligvis 1 mindre web-butikk å sjekke priser og produkter hos, da jeg nesten forventer at disse 2 butikkene vil ha identisk innhold. Får de identisk innhold?

8894185[/snapback]

 

 

Grunnen til at veldig mange webbutikker er "identiske" er at dem kjører webmercs, dette er et system som speiler diverse distributører i Norge. Butikkene slik som Amentio, Pcustyr med fler kan da ha få ansatte 0 lager, lave priser. Men de vil aldri være en konkunrent til Komplett/psdata o.l da de ikke sitter på eget lager.

Lenke til kommentar

Netshop og PSdata blir viktige leverandører å holde i drift. Ellers må man spe på hos de som ikke har eget lager som PCutstyr, Amentio, Stretto osv. Samt ikke glem Digital Impuls. Alle nevnte har gitt meg god service.

 

Personlig synes jeg det er synd med MPX som har eksistert i utallige år nå, men det er "survival of the fittest". XD.NO er vel en fotoforretning? Blir spennende å se om Komplett får flere gode kameratilbud.

 

FZ50 på supertilbud anyone? :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Netshop og PSdata blir viktige leverandører å holde i drift. Ellers må man spe på hos de som ikke har eget lager som PCutstyr, Amentio, Stretto osv. Samt ikke glem Digital Impuls. Alle nevnte har gitt meg god service.

 

Personlig synes jeg det er synd med MPX som har eksistert i utallige år nå, men det er "survival of the fittest". XD.NO er vel en fotoforretning? Blir spennende å se om Komplett får flere gode kameratilbud.

 

FZ50 på supertilbud anyone? :p

8894819[/snapback]

XD.NO er ikke en fotoforretning. De har lave priser på ting som mpx.no selger mye av.

Lenke til kommentar
Om Komplett vil gjøre noe virkelig lurt, måtte jo det være å kjøpe hw.no og hijacke hele prisguiden før de monopoliserer og tar en "Elkjøp" innen data-segmentet  ;)

8893689[/snapback]

I så fall ville svært mange av medarbeiderne og leserne sluttet med hele HW. Hele poenget med dagens uavhengighet i prisguiden ville forsvunnet og brukerne av den hadde forduftet. Det er lite hensiktmessig å kjøpe et kostbart nettsted bare for å bruke tid og penger på å opprettholde en blåkobi av egne prislister. Jeg og mange av de andre i HW-nettverket hadde garantert sluttet på dagen om det hadde skjedd og startet oppbygging av et nytt og uavhengig nettsted. Med andre ord: penger ut av vinduet for Komplett.

 

Ville du brukt prisguiden om det kun var komplett sine priser som lå der?

Ville du brukt HW.no om alt innholdet var kjøpt og betalt av Komplett?

Ville du brukt amobil, HWB, akam osv dersom alle var kjøpt og betalt av komplett?

Ville du brukt forumet dersom reglene var diktert av komplett-ledelsen til fordel for komplett og moderatorer og administratorer var komplett-ansatte?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg prisguiden burde vært åpen for alle som har seriøs drift. Å betale for klikk er nok en vanlig prosedyre, men jeg synes det burde være mulig å få delta med utvalgte produkter i prisguiden for en fast månedspris.

 

Prisguiden burde ha en "denne ukens beste priser". Her kan man bruke ansatte som leter opp de warpene som finnes denne uken, eller at brukerne kan stemme frem produkter her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så-så Simen1 (engasjert innlegg forøvrig). :thumbup:

 

Men.

Alle har sin pris.

Ville du fortsatt i hw.no<hikk>komplett-hw.no dersom du fikk fri tilgang til AMD CPU'er (Phenom+++), 600k++ i årslønn for å skrive engasjert om nyheter fra AMD / "veillede" brukere på forumet?

:)

 

Det jeg har sett i mitt "halvlange" liv er at det er ytterst..ytterst.. få egentlige idealister.

Dessverre kan man kanskje si.

 

OT.

Denne sammenslåingen er helt i tråd med utviklingen i (nesten) alle bransjer over hele verden.

Det blir færre og færre og større og større aktører igjen.

(Matvarekjeder er jo ett av mange eksempler på det).

Lenke til kommentar
Om Komplett vil gjøre noe virkelig lurt, måtte jo det være å kjøpe hw.no og hijacke hele prisguiden før de monopoliserer og tar en "Elkjøp" innen data-segmentet  ;)

8893689[/snapback]

I så fall ville svært mange av medarbeiderne og leserne sluttet med hele HW. Hele poenget med dagens uavhengighet i prisguiden ville forsvunnet og brukerne av den hadde forduftet. (...)

8894949[/snapback]

 

OT: Vedrørende prisguidens uavhengighet og objektivitet er vel dette mer enn trukket i tvil tidligere.

 

On Topic, dette er vel et lite sannsynlig scenario.

 

Edit: mer -enn-

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
For meg betyr vareutvalg mye. Dersom dette skulle føre til at MPX mister for mye av sine særegne merkevarevalg i sortementet, så blir dette et "tap" for forbrukerne.
Enig, vil heller ha mulighet til å kunne velge mellom "vare A" til 1000 og "vare B" til 1200, enn "vare A" til 1000 og "vare A" til 950
Lenke til kommentar
Så-så Simen1 (engasjert innlegg forøvrig).  :thumbup:

 

Men. Alle har sin pris. Ville du fortsatt i hw.no<hikk>komplett-hw.no dersom du fikk fri tilgang til AMD CPU'er (Phenom+++), 600k++ i årslønn for å skrive engasjert om nyheter fra AMD / "veillede" brukere på forumet? :)

 

Det jeg har sett i mitt "halvlange" liv er at det er ytterst..ytterst.. få egentlige idealister.

Dessverre kan man kanskje si.

8895015[/snapback]

Godt poeng, men jeg har en annen og godt betalt jobb i en helt annen bransje. Skulle hatt mye ekstra i forhold til i dag for å gå i mot mine prinsipper og skylt min troverdighet og selvrespekt ned i dass. Det er spørs om Komplett hadde gått med på et sånt lønnskrav.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Godt poeng, men jeg har en annen og godt betalt jobb i en helt annen bransje. Skulle hatt mye ekstra i forhold til i dag for å gå i mot mine prinsipper og skylt min troverdighet og selvrespekt ned i dass. Det er spørs om Komplett hadde gått med på et sånt lønnskrav.

8895922[/snapback]

 

 

Du er vel det nærmeste av en idealist her på forumet jeg kan tenke meg ihvertfall.

 

:thumbup:

 

Regner med at h**re-taksten for å "selge deg ut" til Komplett ville være høy. :!:

Lenke til kommentar
Jeg og mange av de andre i HW-nettverket hadde garantert sluttet på dagen om det hadde skjedd og startet oppbygging av et nytt og uavhengig nettsted.

 

Det hadde vært noe, for noe slikt mangler vi pr i dag.

Joda vi hadde et par stykker,det ene oschoot.no måtte legge inn årene, det andre Hardware.no ble oppkjøpt av sterke økonomiske intresser.

Dermed ser jeg ikke at vi egentlig har et frittstående/uavhengig forum drevet av entusiaster slik vi engang hadde :hmm:

Lenke til kommentar
yahooo.... dyrere varer... wooohooo...

8901986[/snapback]

 

Komplett og MPX slår seg sammen for å kunne presse Elkjøp på pris, kan du da belyse din tankegang som konkluderer med at prisene går opp? :hmm:

 

Eller var det bare en useriøs og ugjennomtenkt setning i farten?

Lenke til kommentar
yahooo.... dyrere varer... wooohooo...

8901986[/snapback]

 

Komplett og MPX slår seg sammen for å kunne presse Elkjøp på pris, kan du da belyse din tankegang som konkluderer med at prisene går opp? :hmm:

 

Eller var det bare en useriøs og ugjennomtenkt setning i farten?

8902212[/snapback]

 

De slår seg sammen for å kunne tjene mer penger. Om de tror de tjener mest på å sette opp risene, så vil deg gjøre det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...