Gå til innhold

Komplett og mpx går sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Det nye selskapet får 600 ansatte"

 

La oss håpe at ikke 100 av de skal bygge om lageret, 200 på sommerferie og 300 syke på samme tid. Da kan det fort fortsette i samme retning som det har gjort i det siste. Blir spennende å se om de kan slå PS Data på tid fra man bestiller til pakken er pakket og sendt.

8886913[/snapback]

 

Dette skjer nok ikke, vi(TCG) befinner oss i nytt lager fra og med neste år.

 

Setter fem kroner på at selskapets nye navn blir slik:

 

Komplett + MPX = KoMPleX

8886917[/snapback]

 

Få 5 kr av deg. Det er feil.

 

Er mpx den nest største? Rart egentlig, jeg hører aldri at noen bruker dem eller anbefaler dem, og har heller dårlig erfaring med web-delen av butikken (hjemmesiden)

8886924[/snapback]

 

MPX er vel nest størst, og vi håpet at i løpet av 3-4 år kunne ta igjen komplett.

Lenke til kommentar
Din mening

Hva synes du om utviklingen blant de norske nettbutikkene? Er færre og større butikker en helt naturlig utvikling, eller er det en uting som hemmer konkurransen?

Jeg liker det ikke. De to største blir ennå større. Denne utviklingen peker bare i en retning: Mot en monopolisering av markedet. Vi er ikke der ennå, men dette er nok et steg i den retningen. De store blir større og færre, mens de små sakte men sikkert renner ut i sanda.

 

Hva blir det neste? At Elprice og Komplett fusjonerer?

Lenke til kommentar

Dette skjer nok ikke, vi(TCG) befinner oss i nytt lager fra og med neste år.

 

Skjønte nesten at du måtte jobbe i et av selskapene siden du snakket så varmt om dette.

Det nye lageret, blir det hentemuligheter der da? som jo har vært netshop og data-aid sin store fordel for oss i Vestfold hvertfall.

 

Simen1, de små selskapene har jo mulighet til å bli autoriserte servicepartnere.

Og hva har dette å si for salget og innkjøpsprisene til de små forhandlerene da?

 

Saken som den er nå er at både Komplett og Itegra er både distrubutører og forhandlere slik at de presser marginene til forhandlerene. Man kan jo ofte se at prisen hos Komplett er lavere enn hos Norek. På mange produktkategorier er marginen =0,-

Endret av riroil
Lenke til kommentar

 

Dette skjer nok ikke, vi(TCG) befinner oss i nytt lager fra og med neste år.

 

Skjønte nesten at du måtte jobbe i et av selskapene siden du snakket så varmt om dette.

Det nye lageret, blir det hentemuligheter der da? som jo har vært netshop og data-aid sin store fordel for oss i Vestfold hvertfall.

8887023[/snapback]

 

Skal ikke se bort fra det, jeg har ikke mulighet til å si så altfor mye om saken.. ikke enda.

 

Isåfall er det vel henting hos MPX og XD du snakker om?

 

Liker ikke helt denne utviklingen, de store blir større og kan selge med tap for å presse små leverandører ut av markedet.

8886991[/snapback]

 

Dette er positivt for forbrukerne, men ikke for selskapene selv.

8887026[/snapback]

 

Ikke positivt for selskapene selv? Nå virket du veldig generaliserende. Vi hadde ikke hatt denne fusjoneringen om det ikke var positivt for oss. :p

Lenke til kommentar
Liker ikke helt denne utviklingen, de store blir større og kan selge med tap for å presse små leverandører ut av markedet.

8886991[/snapback]

Hehe, det må jo være bra for oss om nettbutikkene selger med tap...greit, så kan de forsøke å heve prisene når de har "monopol", men da gir de bare rom for at små og effektivt drevne butikker popper opp igjen.

Lenke til kommentar

de store selskapene er flinke til og ignorere de små brukerne.

Hadde en rabatt episode med en av de nevnte en stund tilbake, jeg hadde handlet for ca 120.000 som privat kunde og fikk beskjed om at dette var alt for lite for og få noe rabatt.

Tok kontakt med PSdata hvor jeg har brukt ca 40.000 og fikk 10-20% rabatt med en gang.

Lenge leve de små som tar vare på de kundene de har :p

Lenke til kommentar

Jeg er generelt skeptisk til at store selskap blir slått sammen eller at store selskap kjøper opp små.

 

Hvis de opprettholder god service eller forbedrer den så skal ikke jeg være så veldig kritisk.

 

Om dette fører til at ferre personer gjør PC-kjøp (osv.) på Elkjøp, der mye er dårlige kjøp, så vil kanskje dette ha positiv virkning ved at Elkjøp kanskje må selge bedre produkter?

Lenke til kommentar
Også hos Komplett, Norek og Itegra.

8887054[/snapback]

 

Hva svarte du på her?

 

jeg hadde imøtesett en kommentar fra komplett eller mpx' offisielle bruker på forumet om tingene som er tatt opp her, kanskje også fint med en kommentar til deres visjoner omkring fusjonen.

8887066[/snapback]

 

Ambisjonen er å kunne tilby europeiske nettkunder det beste utvalget, priser og kundeservice innen salg av datautstyr, forbrukerelektronikk og hvitevarer.

 

Når det kommer til visjoner, ligger dette fortsatt internt. Derfor ønsker ikke jeg å gå ut med dette. Jeg kan si så mye som at det vil bli utarbeidet visjoner og verdier fra 2008 og utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...