Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor snakker gutter så lite om følelser? Hvorfor?

 

Hvorfor sier aldri jenter hvorfor de er sure?

jeg vet ikke hvordan det er med de jentene du sikter til,, men jeg forklarer alltid typen mim hvorfor jeg er lei meg eller misfornøyd iallfall. Sur blir jeg omtrent aldri.

 

Men det var ikke spørsmålet mitt! Og jeg håper ikke noen tok spørsmålet mitt som et personangrep fordi det var det ikke :-) ♡

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare å prate med dem om følelser det, så prater de vel ;)

 

Er ikke så glad i å bli anklaget for å være sur heller. Om jeg er sur, så blir jeg bare mer sur av å få høre det og på det tidspunktet prøver jeg antakeligvis å bli blid igjen og da hjelper det ikke å høre at man er sur.

 

Dessuten blir vi oppgitte og irriterte, ikke sure og sinte ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til at folk sliter med å snakke om følelser er fordi de faktisk ikke er i stand til å sette ord på følelsene sine. Det finnes tross alt ingen kobling mellom tale - og følelsessenteret. Man må lære seg å sette ord på følelsene sine, og det er naturlig nok ikke alle som har lært det.

Lenke til kommentar

Jenter har sikkert langt mer erfaring med å putte ord på følelsene sine, siden de har langt mer følelsesmessige tilknytninger til sine venninner i oppveksten. Gutter er mer "Høh, tøffing"-venner, og får derfor ikke den muligheten til å utbrodere om følelser og shit.

 

Mener jeg å tro. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke erindre å ha utbrodert om følelsene mine til venninner. Hvis jeg er glad i noen eller generelt sett liker noen over gjennomsnittet så føler jeg nesten et behov for å uttrykke det på et vis. Jeg tror ikke noen er i tvil hvis jeg liker dem. Da vet de det. Men jeg er en veldig ærlig og åpen person. Rett frem og sier det som det er.

Lenke til kommentar

Ai, for noen anklagelser. Så hvorfor snakker dere ikke MED de respektive kandidatene deres da og ikke bare OM dem? Noe som ofte egentlig bare fremstår som klaging. Ikke er det så veldig rart en blir usikker heller da forsåvidt. Og det er ikke alltid det hjelper å bare hinte hele tiden, hvis det eventuelt har vært fremgangsmåten frem til nå.

 

Tipper at jeg kan snakke for de fleste tilfeller her hvis jeg bare siterer Mos Def; " I'm Mos Def, you need to speak louder. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker gutter så lite om følelser? Hvorfor?

Fordi mange jenter ikke liker følelser og kliss fra "mannfolk".

 

Er mer styrt av følelser selv enn mange jeg kjenner, om ikke kanskje den mest følelsesladde, men har møtt mange jenter som fortsatt mener menn skal være menn.

 

Det er forsåvidt de samme som friendzoner meg og blir sammen med drittsekken sjøl, for så å klage i tide og utide men aldri ha nok guts til å innse at det er deres egen feil.

 

Så gutter er, som jenter, like unike og varierte, er bare visse fremgangsmetoder som funker dårligere enn andre.

 

 

 

Edit:

Venninnene mine kommer til meg for å snakke om følelser og lignende og det er greit nok, jeg har ikke noe problem med å snakke om følelser og legge ord på de, men har datet jenter som ikke takler å snakke om følelser og mente det var noe negativt og unødvendig.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

 

Hvorfor snakker gutter så lite om følelser? Hvorfor?

Fordi mange jenter ikke liker følelser og kliss fra "mannfolk".

 

Er mer styrt av følelser selv enn mange jeg kjenner, om ikke kanskje den mest følelsesladde, men har møtt mange jenter som fortsatt mener menn skal være menn.

 

Det er forsåvidt de samme som friendzoner meg og blir sammen med drittsekken sjøl, for så å klage i tide og utide men aldri ha nok guts til å innse at det er deres egen feil.

 

Så gutter er, som jenter, like unike og varierte, er bare visse fremgangsmetoder som funker dårligere enn andre.

 

 

 

Edit:

Venninnene mine kommer til meg for å snakke om følelser og lignende og det er greit nok, jeg har ikke noe problem med å snakke om følelser og legge ord på de, men har datet jenter som ikke takler å snakke om følelser og mente det var noe negativt og unødvendig.

Seriøst? Du har datet helt feil damer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns ikke at karer har så vanskelig å prate om følelser, har kompiser som gjerne prater med meg om ting og karer jeg blir involvert med pleier som regel å være veldig åpne med hva de føler og prater gjerne om alt og ingenting. Er veldig heldig med typen min nå da, han er veldig følsom og prater gjerne masse om hva han føler og hva han tenker, og det er veldig veldig godt.. Da føler man at man kan åpne seg også. Jeg tror at man burde gå frem som ett godt eksempel og prate om ting man gjerne vil prate om, så vil han forhåpentligvis åpne seg for deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke at karer har så vanskelig å prate om følelser, har kompiser som gjerne prater med meg om ting og karer jeg blir involvert med pleier som regel å være veldig åpne med hva de føler og prater gjerne om alt og ingenting. Er veldig heldig med typen min nå da, han er veldig følsom og prater gjerne masse om hva han føler og hva han tenker, og det er veldig veldig godt.. Da føler man at man kan åpne seg også. Jeg tror at man burde gå frem som ett godt eksempel og prate om ting man gjerne vil prate om, så vil han forhåpentligvis åpne seg for deg også.

Tusen takk for et godt råd :)

Lenke til kommentar

Jeg digger å se på typen min spille og det er så HOT når han skriker og roper når han taper eller blir skutt på :D haha. Men han glemmer ikke å kose og gi meg oppmerksomhet også da, så det er helt greit!

Haha, kjæresten min blir skremt når jeg skriker noob til skjermen og får rageattack..De første gangene det skjedde så var hun oppriktig talt redd virka det som :p

 

Men hun er vel ganske støttende opp imot det hele, ihvertfall med tanke på at vi skal på ikea imorgen og kjøpe ny pult og stol sånn at jeg kan sitte i stua og styre. Jeg er bare glad for at hun godtar det som en hobby, og ikke mener at jeg "kaster bort tiden min" som en viss eks..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...