Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom det ikke er spesifisert hva slags kjærlighet det er snakk om her, prøver jeg meg på litt spørsmål rundt en annen type kjærlighet.

Er snakk om en av mine absolutt beste venninner.

 

Ho har opplevd mye dritt oppigjennom tiden. Voldtekt, voldelig familie, typer som utnytter ho +++

Er hos psykolog en gang i uka og ellers ofte i samtaler med han når ho trenger det.

 

Jeg er en av de hun har sluppet inn og ho understreker ofte hvor god venn jeg er.

Så kommer problemet jeg har nå.

Det siste året har vært vanskelig for henne, og ho har hatt et lyspunkt, nemlig typen.

Men nå for litt over uke siden ble det slutt. Han gjorde det slutt.

 

Forrige uke var jeg ekstremt opptatt med sykdom, skole, jobb og generelt alt, så dum som jeg var, klarte jeg å overse alle tegnene om at noe var skjedd / skjedde.

Ho har veldig problemer med å sende meldinger og faktisk si ifra når noe er galt, men tilslutt sendte ho ei melding og fortalte det.

De neste dagene brukte jeg selvfølgelig konstant med ho og gikk veldig bra, virket som om ho var kommet seg endel videre.

 

Men jeg er fortsatt veldig usikker på hvordan det går. Tidligere har jeg sett at selv om ho ser fin ut på utsiden og utrykker at det går bra, så gjøre det langt i fra det.

Og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal stille meg og hvordan jeg skal gå frem. Har prøvd en god del på å møte ho, finne på noe bare for å gjøre noe liksom. Men ho er alltid ''opptatt''.

 

Det er selvfølgelig ikke mulig å utrykke eller beskrive godt gjennom det jeg skriver, men jeg kunne trengt noe tips.

Noen som har vært i litt samme situasjon og kan si hvordan de evt hadde det?

Burde jeg pushe enda mer på for å være der for ho og være sikker på at alt går bra?

Eller burde jeg la ho finne litt mer ut selv og ta det slik hun vil?

 

Trenger litt tanker rundt

Du kan jo presse litt på hvis du føler at det passer seg, men hvis du får en veldig stor ''LA MEG VÆRE I FRED'' følelse så burde du back off. Du kan stille deg selv til disposisjon så mye du vil, men det hjelper ikke overhode hvis hun ikke ønsker/klarer å ta imot hjelpen din.

Lenke til kommentar

 

Skal i hvertfall ikke ta initiativ til noe med mindre jeg er veldig gira, men hvem vet hvordan det funker. Virker deilig å ha en liten pause i hvertfall!

 

Skjønner godt at du er avhengig, det er jo egentlig vanvittig gøy å holde på med gutter, særlig når de er brukbare :whistle:

 

 

Må nok ta en pause mot våren selv (om det ikke blir noe med disse gutta) som student er det andre ting å holde på med da.

 

Herlig å våkne opp til en tråd med litt kliss igjen :)

Lenke til kommentar

Min har brunt hår og brune øyne. Vi er ca like høye, han fem centi høyere enn meg.

 

Kom hjem for et par timer siden. Vi var oppe til kl. 06 imorges. Sløv som faen idag, men verdt det!

 

Ble mye sex, flørting og prating. Spiste mat, fyrte opp røkelse og hørte på musikk ala Sphongle, Entheogenic, Ott etc. Kjempekos!

 

Ble enige om å røyke oss stein sammen snart, bare oss to. Og etterhvert ture på sopp og kratom sammen. Ifølge han blir det den siste turen hans på sopp, og han ville gjerne ta den sammen med meg.

Skal sette oss ned og se på skateboards en dag. Jeg skal kjøpe mitt eget, slik at jeg ikke er avhengig av å låne et av hans.

 

Så fikk jeg vite at han har fått meg til å jobbet litt mer på de fleste områder pga at han ikke bare ville bli en i boken min, som bare gir etter med engang. Ettersom han liker meg veldig veldig godt.

 

Han har mye arbeid med festivalen fremover, så jeg tenker å drøye den i to uker fram til vi møtes neste gang. Har ting å ta meg av selv, så passer bra.

Lenke til kommentar

 

Avstandsforhold.

 

Møtte ei i helgen men hun bor jo selvfølgelig ikke her. Nå er det jo ikke sikkert det blir oss da uansett. Men funker sånne forhold? eller er det best å bare la saken ligge død?

Kan funke, hvis dere får planer om at en av dere flytter på dere senere en gang.

 

Ja, den ser jeg og. Men jeg tenker på alt i mellom nå og fram til vi bor sammen eller iallefall nærmere. Alt er så mye vanskeligere. Hehe. Hadde vært så mye bedre om jeg bare fant meg ei som bodde i samme by. Men vil jo heller ikke la avstand stoppe noe som faktisk kan være det store. Kjærligheten suger litt altså.

Lenke til kommentar

 

 

Avstandsforhold.

 

Møtte ei i helgen men hun bor jo selvfølgelig ikke her. Nå er det jo ikke sikkert det blir oss da uansett. Men funker sånne forhold? eller er det best å bare la saken ligge død?

Kan funke, hvis dere får planer om at en av dere flytter på dere senere en gang.

 

Ja, den ser jeg og. Men jeg tenker på alt i mellom nå og fram til vi bor sammen eller iallefall nærmere. Alt er så mye vanskeligere. Hehe. Hadde vært så mye bedre om jeg bare fant meg ei som bodde i samme by. Men vil jo heller ikke la avstand stoppe noe som faktisk kan være det store. Kjærligheten suger litt altså.

 

Jupp, skal dessverre ikke alltid være så enkelt.. Du kan jo bare se ann, ta det litt mindre seriøst i starten, se hva du vil når du har blitt bedre kjent med henne?

Lenke til kommentar

 

 

 

Avstandsforhold.

 

Møtte ei i helgen men hun bor jo selvfølgelig ikke her. Nå er det jo ikke sikkert det blir oss da uansett. Men funker sånne forhold? eller er det best å bare la saken ligge død?

Kan funke, hvis dere får planer om at en av dere flytter på dere senere en gang.

 

Ja, den ser jeg og. Men jeg tenker på alt i mellom nå og fram til vi bor sammen eller iallefall nærmere. Alt er så mye vanskeligere. Hehe. Hadde vært så mye bedre om jeg bare fant meg ei som bodde i samme by. Men vil jo heller ikke la avstand stoppe noe som faktisk kan være det store. Kjærligheten suger litt altså.

 

Jupp, skal dessverre ikke alltid være så enkelt.. Du kan jo bare se ann, ta det litt mindre seriøst i starten, se hva du vil når du har blitt bedre kjent med henne?

 

Ja, nå er jo alt så ferskt at det er jo sånn sett ikke så mye å tenke på enda. Men er litt greit å høre litt om fordeler/ulemper for å komme litt videre i tenkeboksen. Livet altså..

Lenke til kommentar

Cake: høres ut som du har funnet deg en veldig god match :). Digg da.

Selv er jeg på vei til min nå, endelig :)

Har det, ja! Det har ikke gått helt opp for meg enda.

 

Fikk høre at en av bestekompisene hans, som jeg har møtt. Liker at han fortsatt får tid til han og andre venner. Stortsett den kompisen som inviterer meg med på laget og. Chill fyr!

 

Blir sikkert kos. Dere ser jo ikke hverandre like mye som tidligere, så. Bra dere har det fint sammen. :)

Lenke til kommentar

Ja, nå er jo alt så ferskt at det er jo sånn sett ikke så mye å tenke på enda. Men er litt greit å høre litt om fordeler/ulemper for å komme litt videre i tenkeboksen. Livet altså..

 

Jeg synes ikke det er noe annet enn fordeler med avstandsforhold. Det kommer selvfølgelig an på personen du er, men om du liker å ha noe alenetid og holde på med ditt, så er det perfekt. Du holder også mye lenger på spenningen i forholdet siden du blir nyforelsket om igjen hver gang dere skal møtes etter en lang stund fra hverandre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Avstandsforhold.

 

Møtte ei i helgen men hun bor jo selvfølgelig ikke her. Nå er det jo ikke sikkert det blir oss da uansett. Men funker sånne forhold? eller er det best å bare la saken ligge død?

Kan funke, hvis dere får planer om at en av dere flytter på dere senere en gang.

 

Ja, den ser jeg og. Men jeg tenker på alt i mellom nå og fram til vi bor sammen eller iallefall nærmere. Alt er så mye vanskeligere. Hehe. Hadde vært så mye bedre om jeg bare fant meg ei som bodde i samme by. Men vil jo heller ikke la avstand stoppe noe som faktisk kan være det store. Kjærligheten suger litt altså.

 

Jupp, skal dessverre ikke alltid være så enkelt.. Du kan jo bare se ann, ta det litt mindre seriøst i starten, se hva du vil når du har blitt bedre kjent med henne?

 

Ja, nå er jo alt så ferskt at det er jo sånn sett ikke så mye å tenke på enda. Men er litt greit å høre litt om fordeler/ulemper for å komme litt videre i tenkeboksen. Livet altså..

 

Du blir bedre kjent med personen, spesielt hvis dere har masse kontakt, får pratet mye, osv..

Suger å kunne se hverandre sjeldent, kan bli dyrt og vanskelig å ta seg tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...