Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Dersom kjæresten din selv ønsker 100% å forandre seg så kan det være veldig vanskelig for ham. Det tar måneder og år å få det til. For å få det til bør man helst ikke bo sammen slik at man må sette av tid langt borte fra PC-en for å i det heletatt tilbringe tid sammen.

 

Det er veldig vanskelig for et menneske å forandre på livsførselen. Det tar faktisk en hel måned med dedikert innsats å forandre på en liten rutine eller øve inn en ny liten rutine. Dersom man går for fort frem, prøver å forandre for mye på en gang eller ikke ønsker forandring så er det sjanseløst. Som det ble nevnt så har han forsøkt å moderere seg, men falt tilbake til gamle vaner om ikke verre. Da er det kun et valg igjen og det er valget om du er så glad i han at hun skal "kjempe" videre eller om hun skal ut av forholdet. Eventuelt går det an å legge ham bort noen måneder og se om han blir kontaktsøkende eller endrer adferd.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslå at dere skal finne på noe casual, noe sånn som venner gjør.

Altså noe som ikke er for intimt og gir masse rom for å prate.

 

Å bowle f.eks.

 

Absolutt den "enkleste" løsningen :)

 

Hvis du derimot ikke har tålmodighet til slikt (Som meg), så sier du det bare rett ut som det er. Med kun 1 "date" på ryggen kan det fort komme som et sjokk, men mange jenter liker også at gutter tar kontroll og går etter det de vil ha. I verste fall får du et nei, men bedre nå enn om 1 måned, ihvertfall i mine øyne :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Absolutt den "enkleste" løsningen :)

 

Hvis du derimot ikke har tålmodighet til slikt (Som meg), så sier du det bare rett ut som det er. Med kun 1 "date" på ryggen kan det fort komme som et sjokk, men mange jenter liker også at gutter tar kontroll og går etter det de vil ha. I verste fall får du et nei, men bedre nå enn om 1 måned, ihvertfall i mine øyne :) Lykke til!

Er vel egentlig dette jeg har gjort, syns det er litt vanskelig å bare si det til henne også, hvis hun sier nei så blir det bare awkward hver eneste gang vi treffest. Anonym poster: 378bc860107574ba5ae93f0a297d4434

Lenke til kommentar

Årsaken til at du ikke har en sjanse er at du tenker du ikke har det. Denne usikkerheten vises utvendig.

 

At hun har mange "friere" gir deg en mulighet til å skille deg ut. Folk flest er rett frem kjedelige.

 

For meg har det skjedd av seg selv de gangene jeg har fått en kjæreste. Man møter en dame tilfeldig. Det oppstår gjensidig attraksjon og man tilbringer tid sammen. Plutselig innser en at man er blitt kjærester. Jeg trekker på skuldrene av de som tror de må gjøre noe helt spesielt, at de kjemper en umulig kamp og nermest lure jenta til å tro de er noe de ikke er. Attraksjon er ikke valgfritt. Enten så er hun tiltrukket av deg eller så er hun det ikke.

 

Folk treffer mennesker som tiltrekker dem støtt og stadig. Som regel blir det ikke noe av det pga omstendighetene eller fordi det ikke er gjensidig tiltrekning. Kanskje man er så kjedelig og slett at man ikke blir lagt merke til. At folk smiler og er hyggelig trenger ikke bety at de har lagt merke til deg.

 

Prat med jenta, sørg for at hun legger merke til at du eksisterer, helst uten å være en klovn, og la det gå sin naturlige gang.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

....

 

Dude, bare gå for det. Enten så går det til helvete, eller så gjør det ikke det. Og tro meg, limbo hvor du befinner deg nå, er verre enn begge deler. Jeg skjønner at alle kanskje ikke har "baller" til å gjøre slikt, men å sitte med fullstendig anger i ettertid fordi du ikke turte er ikke optimalt det heller.

Lenke til kommentar

Kom nylig i kontakt med ei barndomsvenninne/-kjæreste, og tror jammen jeg utvikler følelser for henne nå. Farlig farvann det her... Vet ikke helt hva hun vil, og med tanke på hvordan vi kjenner hverandre er det sannsynlig at hun bare vil bli venner igjen. But then again, hun er generøs med komplimenter og alt virker veldig typisk flørting fra en sjenert jente.

 

Vi har møttes noen ganger tilfeldig gjennom åra og prata litt. Ikke mye, men bare for å oppdatere litt. Det er først nå, en liten stund etter at det ble slutt med typen hun har hatt i noen år, at hun virkelig tar kontakt.

 

Jeg vet ikke hva jeg vil. Om jeg vil døyve følelsene og bare forbli gode venner, for vi passer uvanlig bra sammen sånn, eller om jeg har lyst til å "make a move" og se hvor det går.

 

Dilemma...

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Lang historie kort, holdt på med ei jente i over ett år nå, men alltid vist og sagt jeg ikke er intr i noe mer enn sex og chill, problemet er at man uansett etter 1 år med en person utvikler følelser. Her for noen uker siden bestemte vi oss for å gjøre det slutt, eller rettere sagt, jeg bestemte meg.

Hun begynte med en ny fyr etter en ukes tid, det stakk no jævelig. Samtidig skjønner jeg det da hun er av typen som ikke klarer å være alene. Brått var vi tilbake igjen med det vanlige, men hun levde dobbeltliv og har egentlig hatt det slik de siste to ukene. Ting ble egentlig litt bedre da jeg viste dette ikke kom til å vare lenge, problemet er at det er så deilig å ha henne der samtidig som jeg vet innerst inne vi ikke har noen fremtid.

Hun ønsker å være med meg, få barn i fremtiden og slikt. Gråting, alt er trist og jeg hater meg selv om dagen... Fikk ultimatum idag. Ingen kontakt på 2-3 dager med mindre jeg ønsker henne tilbake... Vi ønsker begge å fortsette som venner, eller blir det for hardt? :(

Ser nå at jeg bare har skrevet en usammenhengende mølje, men orker ikke skrive noe mer detaljert. Anonym poster: ee455ceda226474be3c1cf72a19dd5c1 Anonym poster: ee455ceda226474be3c1cf72a19dd5c1

Lenke til kommentar

Quoter meg selv her.

Har fortsatt ikke hørt noe fra henne, jeg har heller ikke tatt kontakt. Trenger ikke mase hele tiden ;)

Hvordan mener dere jeg kan finne ut om hun er interessert i noe mer? Prøver å vise litt mer og mer at jeg liker henne godt, men virker ikke som hun tar hintet. Anonym poster: 378bc860107574ba5ae93f0a297d4434

 

Min erfaring er at jenter som drømmer om en er fullstendig gærne.

Lenke til kommentar

Baah, jeg er så dårlig til å plukke opp signaler at jeg hadde ikke skjønt det omså hun beit meg i ræva :hrm:

 

Det jeg gjorde for å bli bedre på slik er at jeg satt meg på diverse plasser på dagtid og observerer andre mennesker og deres oppførsel. Høres veldig creepy ut, men jeg lærte utrolig mye om kroppsspråk og relasjonsbygging. Har også sjekket opp nok jenter til at jeg skjønner når de er interessert eller ikke, men det er en livsstil som jeg ikke vet om du ønsker da du poster i kjærlighetstråden ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Djizes, fyren er heldig som slipper deg.

 

Så du mener å ønske å få "gratulerer med dagen" er for mye å forlange? :p

 

Og jeg mente ikke at jeg dumper han fordi han glemte bursdagen min. Jeg mente at det nok heller var et hint på at han er helt over meg, både som venn og noe mer...

Endret av Lykke-lita
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...