Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

To kompiser av meg benyttet seg av surrogat med donoregg fra en i vennegjengen og en av deres sperm. Jenter trenger vel kanskje ikke surrogat, så da er det bare å velge om dere vil ha en donasjon fra en god venn eller om dere vil i spermbanken, så kunstig befruktning er fint og gjør at dere kan få barn dere og. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for to kvinner er det vel nå faktisk mulig å få barn med gener fra begge kvinnene, men prosedyren ligger visst i nærheten av kloning som er langt fra lovlig såvidt jeg vet. Barnet hadde vel også hatt 100% sjanse for å bli en jente pga. fravær av Y-kromosomet, noe som hadde vært litt på kanten etisk sett.

Lenke til kommentar

Å være forelder handler om mye mer enn gener.

Så hvis du hadde vært i et homofilt forhold ville du gladelig latt mannen din stå for spermcellene?

 

Det blir jo samme "problemet" om det er snakk om et lesbisk par som skal ha barn.

Beklager, jeg quotet et eksempel og glemte å formulere det kjønnsnøytralt...

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

Det blir jo samme "problemet" om det er snakk om et lesbisk par som skal ha barn.

 

tja, skeptisk. jeg ser for meg at mannen (eller stort sett alle hanndyr i dyrerike) er mer opptatt av å spre genene sine enn det kvinner/hunndyr er.

 

Haha, men det er jo mer fordi et hanndyr tradisjonelt ikke kunne være sikker på om "donasjonen" hans var suksessfull , mens et hunndyr derimot visste at et eventuelt barn var hennes. Tror nok de fleste kvinner helst vil at barna skal ha deres gener. :)

 

Men angående forskjell på homofile og lesbiske og det å skaffe seg barn: Er det i det hele tatt lovlig for menn, ettersom det involverer bruk av surrogat? Så vidt jeg veit er in vitro-befruktning kun lovlig dersom man har dårlig sperm- eller eggkvalitet, eventuelt genetiske sykdommer som kan overføres til barnet.

Lenke til kommentar

Satan går det an å være så noia om at hu kan være gravid? Jeg har aldri vært det før, men akkurat med hu her er jeg skikkelig redd for det. Jeg har bare lust å spørre hu om hun har noen tidlige symptomer eller lagt merke til noe, før det blir for seint til abort. Det har vært 3 uker siden samleien, så en test skal egentlig vise det.

 

Men jeg er ikke sikker om ikke hjernen min leker med meg, og bare prøver å finne en grund til å snakke med hun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...