Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Hun har jo ikke sagt at hun er stolt av det heller. At hun sier hun hadde gjort det omigjen er jo ikke så rart, jeg hadde også sagt at jeg hadde kysset kjæresten min for første gang om igjen - uansett omsttendighetene.

 

Hun sier jo ikke at hun ikke helst skulle ha slått opp først (noe hun helt klart skulle gjort).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay, greit, jeg gikk kanskje for langt, jeg mente ikke å kalle deg et rasshøl, heller ikke meningen å støte deg. Men, når du går ut på et diskusjonsforum, innrømmer åpenlyst for alle at du har vært utro og ikke viser tegn til å angre, så må du jo tåle å få høre at andre ikke liker det.

Jeg angrer jo på at folk ble såret. Er ikke ett "egosentriske rasshøl", som enkelte skal ha det til.

 

Okay, det kunne virke som du ikke gjorde det. Men okay, det er riktig, jeg har ikke rett til å dømme deg, så da skal jeg holde meg for god til det. Okay? :)

 

KittyCat, det må ha vært skikkelig ille. Husker det var ei venninne som opplevde at mannen hennes var utro på bryllupsdagen. Stakkaren fant ut det 3 år og 2 barn senere. Det skal sies, mannen holdt på med den samme dama bak ryggen hennes hele perioden han var gift med venninna mi.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Det endrer alt. Slik du uttrykket deg virket det ikke som du eide samvittighet.

 

Det ble jo sagt veldig tidlig i diskusjonen at hun angret på at noen ble såret :roll:

 

Og med erfaring med forhold? Jeg har aldri vært utro, men jeg har fantasi nok til å se for meg flere situasjoner der utroskap ikke nødvendigvis er helt utenkelig. Alt er ikke sort hvitt. Det er ikke alltid bare å pakke sminkepungen sin og slå opp med den man er sammen med.

Lenke til kommentar

Jeg går med på at ett brudd der man er samboere er mer komplisert enn om man bare er kjærester, og at slå-opp-prosessen kanskje tar en stund. Men når man sier ifra at man ikke vil være ett par lenger, så slutter også den avtalen om å være tro. Så selv om det kanskje er etisk forkastelig, så er det ikke utroskap å pule noen andre før man er ute av felles leilighet, så det argumentet med at det ikke er bare-bare å slå opp er på blåbærtur.

Lenke til kommentar
Alt er ikke sort hvitt. Det er ikke alltid bare å pakke sminkepungen sin og slå opp med den man er sammen med.

Riktig. Det er ikke lett.

I det gamle forholdet mitt, ble jeg kalt hore og slengt veggimellom. Men jeg tok liksom ikke det steget hvor jeg flyttet UT, før etter at jeg dro på byen en liten tur (gud, så slutty sagt! Jeg ble ikke med han hjem ved første øyekast).

Er du i et rævva forhold, vil det også være lett å falle for fristelsen.

 

Nå i dag, så har jeg hatt flere beilere på døra, men har takket nei til hele gjengen ;)

Hoho, nå hørtes jeg nesten litt innbilsk ut.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg går med på at ett brudd der man er samboere er mer komplisert enn om man bare er kjærester, og at slå-opp-prosessen kanskje tar en stund. Men når man sier ifra at man ikke vil være ett par lenger, så slutter også den avtalen om å være tro. Så selv om det kanskje er etisk forkastelig, så er det ikke utroskap å pule noen andre før man er ute av felles leilighet, så det argumentet med at det ikke er bare-bare å slå opp er på blåbærtur.

 

Så du kan ikke forestille deg i din villeste fantasi at noen menn kan være vanskeligere å gjøre det slutt med enn andre? Da er du veldig heldig :)

Lenke til kommentar
Hva vet vel vi om Turtlis tidligere forhold, som gjør at vi kan dømme utroskapen hennes? Av og til er det en årsak til at ting blir som det blir.

 

Jeg sier ikke at jeg støtter utroskap, men ting er ikke alltid så sort-hvitt som mange skal ha det til. Kjenner jeg blir direkte grinete når jeg ser folk med så godt som ingen erfaring med forhold dømmer andre slik uten å ha noe annen informasjon enn at vedkommende har vært utro en gang - for 3 år siden!

 

Nå er dette noe som har vært oppe noen ganger allerede, så noen av oss kjenner til deler av det som ligger bak.

Lenke til kommentar
Så du kan ikke forestille deg i din villeste fantasi at noen menn kan være vanskeligere å gjøre det slutt med enn andre? Da er du veldig heldig :)
Jo, veldig godt, faktisk. Men nå ser ikke jeg på det at det å slå opp er vanskelig som en god unnskyldning. Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Nie:

Hva om du blir truet på livet?

Ikke bare-bare å gå ut døra da vet du.

Har jeg noe sted sagt det? Jeg forstår godt at det ikke er bare-bare å gå ut døren, men herlighet, hvor er logikken i at om "du dør om du dumper meg" ikke betyr at man får seg ett slag om man puler på andre? Blir man truet på livet anbefaler jeg egentlig at man jobber med seg selv og kommer seg ut av forholdet før man begynner å lete etter nestemann.

Lenke til kommentar
Nie:

Hva om du blir truet på livet?

Ikke bare-bare å gå ut døra da vet du.

 

Faktisk kan jeg faktisk forstå deg. Det er situasjoner hvor jeg kan se det for meg ja, selv om jeg ikke kan forsvare det, men jeg tror nok at er man i et slik forhold du beskriver her så må det være uendelig vanskelig å komme seg ut av det. Men, bra du faktisk klarte å komme deg ut av det. Jeg blant annet visste ikke om disse omstendighetene, og det gjør det litt annerledes. Det hadde kanskje vært annerledes om du hadde en kjærlig fyr hjemme som ikke gjorde noen vondt og du slang deg løs på byen med en tilfedlig fyr. Nå forsvarer jeg ikke utroskap, men akkurat i dette tilfelle kan jeg vel faktisk "skjønne" det, til tross for at jeg nok egentlig ikke kunne tilgitt utroskap i den minste form.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i, Snublefot :)

Jeg sitter ikke å tenker tilbake på ting jeg gjorde og ikke gjorde, som ung og uvitende. Da kommer man seg ikke langt her i livet. Det lønner seg å gjøre det positivt ut av ting og se framover -om det så er snakk om utroskap.

Det er menneskelig å feile, og heldigvis lærer man av sine feil. Jeg har hvertfall gjort det :)

Lenke til kommentar

Er dere sikre på at dere mener utroskap med følelser er verre enn utroskap med en random?

To scenarier:

1: Kliner/har seg med random på byen

2: Kliner har seg med kollega man har vært litt betatt av, på julebord

 

Jeg tror kanskje 1 er verst. Rett og slett fordi det er mye mindre forståelig, og mye lettere uungåelig. Det vil være mye lettere å si nei til en random, av respekt for den hjemme, enn å si nei til en man har vært betatt av over tid.

Jeg tror jeg ville hatt større forståelse for en smell med kollegaen enn med en random. Å gå ut å rote med en tilfeldig fremmed er enda mer respektløst, enn å være svak og gi etter for følelser man allerede har i en viss grad.

 

Ingen av delene er tilgivelig, og på én måte er utroskap inkl. følelser størst svik, men likevel er det å hive seg på en tilfeldig person mer respektøst mener jeg. Det burde være så enkelt å si nei til.

Lenke til kommentar
Ingen av delene er tilgivelig, og på én måte er utroskap inkl. følelser størst svik, men likevel er det å hive seg på en tilfeldig person mer respektøst mener jeg. Det burde være så enkelt å si nei til.

 

Enig, men jeg tror jeg hadde hatt vanskeligere for å komme meg videre, eventuelt tilgi utroskap som er holdt skjult for meg over lengre tid, med hemmelige møter, klissete sms'er og lange msn-samtaler. Da er det følelser i bildet, og det ville føltes som et stort svik.

Lenke til kommentar

Enig der, men det var ikke slikt jeg tenkte på med "med følelser". Jeg tenkte på at partneren din har hatt en stilltiende betatthet h*n har prøvd å fornekte, ikke handlet på(ingen kliss/sms/møter), men går på en smell på julebordet.

 

Altså, begge scenarier er helt engangstilfeller, men ett tilfelle er fullstendig random, mens et annet har forløpende omstendigheter h*n ikke kan allverdens mye for(alle kan bli betatt, selv i forhold)

Lenke til kommentar

Jeg har kun opplevd at eksen min drev og pulte på hans egen bestekompis sin forlovede mens vi var sammen. Han utviklet følelser for henne etterhvert. Og jeg kan faktisk sverge til dere at det er fryktelig mye vondere at han i det hele tatt tenkte på å gjøre slike ting med andre enn meg enn at han utviklet følelser for det nye hølet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...