Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Syns ikke 1500 er for mye, du kan gjerne bruke mer. Og er det en vanlig gave som gir tilfeldig eller julegave?

 

Julegaver skal gjerne være litt påkostet.

 

Synes det har tatt fullstendig av. Eksen min brukte en gang fire tusen, selv om det var til kjøretimer som begge etter hvert kunne dra nytte av. Virker som det har blitt til at prisen viser hvor høyt man elsker den andre, og alt under tusenlappen er å regne som gnient.

 

Riktignok helt opp til hver enkelt hvor mye man velger å legge i gaver. Jeg hadde nok ikke hatt råd til kjæreste, for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns ikke 1500 er for mye, du kan gjerne bruke mer. Og er det en vanlig gave som gir tilfeldig eller julegave?

 

Julegaver skal gjerne være litt påkostet.

 

Synes det har tatt fullstendig av. Eksen min brukte en gang fire tusen, selv om det var til kjøretimer som begge etter hvert kunne dra nytte av. Virker som det har blitt til at prisen viser hvor høyt man elsker den andre, og alt under tusenlappen er å regne som gnient.

 

Riktignok helt opp til hver enkelt hvor mye man velger å legge i gaver. Jeg hadde nok ikke hatt råd til kjæreste, for å sette det på spissen.

 

Det er vel hva man gjør det til selv også. Til bursdagen til min kjæreste lagde jeg derimot en gave selv (kostet litt, men det var kun fordi jeg manglet utstyr, men det kan jeg bruke mye senere), som i seg selv ikke kostet fryktelig mye.

 

Jeg er helt enig i at det går over stokk og stein noen ganger, men hvis man har råd, om man gjør det sjeldent (la oss si en gang hvert tiende år, og ikke det engang), så forstår jeg ikke hva som helt er problemet. F. eks jeg forventer jo ikke en så dyr gave tilbake, det skulle tatt seg ut.(..) Neida, jeg blir glad uansett hva det koster, eller om det ikke koster noe for den saks skyld, fordi det er tanken bak som faktisk teller. Sånn ser nå ihvertfall jeg på det. Prisen viser absolutt ikke hvor mye man elsker den andre, det er kun tilfeldig at den gaven jeg skal gi nå koster så mye. Jeg vet han vil elske gaven, og det er derfor jeg velger å se bort fra prisen denne gang. Men det er kun derfor, ikke fordi den er dyr i seg selv.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Jeg vet i allefall at jeg ikke så på prisen før jeg tenkte at denne hadde vært fin. Den kunne like godt ha kostet 300,-, men det gjorde den ikke. Men jeg vil ikke at det skal stoppe meg. Hun trenger jo ikke engang å vite hvor mye det kostet, og da er det vel ikke noe prpoblem?

 

Nei, det er det da ikke. Man går vel ikke rundt og spør om prisen på gavene man får heller? Du trenger ikke å nevne det engang, ser ikke vitsen med det.

Lenke til kommentar

Lillesøster blir alltid forbanna på en fyr som gir henne dyr julegave hvert år. Ifjor hadde de blitt enige om å ikke gi julegaver til hverandre, også kom han på lillejulaften og prakka på henne en svær pakke likevel. Hun ble skikkelig forbanna fordi da måtte hun plutselig begynne å fly rundt og finne julegave til han også. Sånt pes for så lite. Jeg gir til nærmeste familie men that's it.

Lenke til kommentar
Er det for mye å gi et halsbånd av gull(koster ca. 1500,-) til jenta mi som jeg har vært kjæreste med i et halvt år? Greia er at vi har holdt på i et og et halvt år, men pga. av avstander osv har det blitt litt vanskelig. Er litt redd for at det kanskje er for mye, men jeg trenger jo ikke nevne noen pris til hun ;) Altså, for meg er det ikke noe problem å gi henne det.

Så lenge du har råd og lyst, så gjør du det :) Tipper hun vil bli kjeempeglad jeg :love:

Mannfolket mitt fikk et smykke til 3 i bursdagsgave her ett år, og han ble litt paff. Han ønsket seg ei bukse liksom. Jeg hadde ikke så god råd den mnd, men jeg bare måtte kjøpe det.....

Som takk fikk jeg ring på fingern like etter. Det lønner seg å kjøpe fine smykker med andre ord :rofl:

 

 

Nå vi snakker om pris og slik;

Jeg hadde faktisk blitt litt snurt jeg, hvis det ikke var lagt litt energi og penger i en gave - dersom fyren har råd til det.

Med penger mener jeg mere enn hundre kroner, ikke flere tusen. Nå har kanskje antall mnd/år sammen noe å si og da. Hadde ikke kjøpt en gave til mannfolket mitt til flere hundre hvis vi hadde vært sammen i en mnd...

 

Oki, nå lyger jeg faktisk!! Fordi jeg kjøpte en dyr gave til kjærest den første jula vi var sammen(en mnd) :p

 

Penger er ikke alt. Der tanken som teller og alt det der :)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Roser funker også veldig. :) Gjerne ikkje som julegove då, men.

Jeg har aldri skjønt greia med blomster. Skulle noen på liv og død gi meg roser, ville jeg heller hatt orkide.

Samme her. Fikk en rose på døra engang, det var jo selvfølgelig kos. Men det var vel mer pga omstendighetene rundt det enn at jeg fikk selve rosen. Gesten og kortet var vel egentlig det som gjorde det bra.

 

Ellers så syns jeg det er koselig med blomster som en plukker selv. Ikke sånn "Hei kjære. Jeg gikk i skogen og plukka blomster til deg, jeg!", men mer sånn små-spontant om man er ute sammen, noe vedkommende plukka med seg på vei til meg, osv.

Lenke til kommentar

1 1/2 år med kjæresten på onsdag :love: Ting går stort sett meget bra med oss for tiden, og det er bare helt utrolig digg :) Får litt lite tid til hverandre, pga hennes jobb er meget stressende i julestriden. Men tenker jeg disker opp med litt middag og tente lys, og en og annen overraskelse etter hun er ferdig på jobb på onsdag :) Elsker å varte opp kjæresten min! Hihi

Lenke til kommentar

Jeg har gitt typen min beskjed om at han ikke trenger handle bursdags og julegave til meg. Istedet dro vi på Ikea for en uke siden, og han betalte mye av det vi handla. Ting til leiligheten .. sengeteppe, lamper , osvosv. Verdens beste gave. (Vi handlet for 2300 kroner. Han betalte 1000 kroner (som var bursdagsgaven min) og vi delte resten av beløpet 50/50 mellom oss.

 

Til jul skal vi heller ikke kjøpe gave til hverandre. Jeg ser ikke helt vitsen i å bytte ting.. Istedet skal vi på januarsalg og kjøpe noe vi har bruk for til leiligheten. I år blir det sofa. I fjor ble det tørketrommel. Jeg ville ikke hatt det på noen annen måte :)

 

Gullsmykke til 1500 kroner.. får du fint gullsmykke til den summen? Man får masse andre fine smykker for den summen, men gull? Nå er ikke jeg noen fan av gull heller så kanskje det er derfor jeg foretrekker andre ting.

 

 

Julegaver er oppskrytt. Man styrer og styrer for å finne den perfekte gaven. Sliter for å finne på noe man muligens kan ha bruk for som andre kan kjøpe til deg... I realiteten bytter man ting som man egentlig ikke har bruk for... Nei æsj.. jeg ser ikke vitsen. Kunne faktisk tenkt meg å ta med nærmeste familie til syden for pengene istedet. (Dvs jeg bruker pengene jeg ville brukt på julegaver på sydenbillett, mora mi gjør det samme, og ingen kjøper gaver til hverandre.

Lenke til kommentar

Igår kveld fikk jeg kontakt igjen med eks´en min(hun tok kontakt), hun har innrømmet at hun savner meg jævlig og er glad i meg. Jeg skal møte henne idag og snakke om det, jeg er nervøs!

 

Jeg liker henne fortsatt, men samtidig vil jeg bare unngå henne. Aner ikke hvilken avgjørelse jeg skal ta. :/

Lenke til kommentar

Altså, hva det koster og/eller hvor pent det er, sølv eller gull, klokker eller hva pokker?

 

Det er de SMÅ tingene som virkelig er store, de som er gitt av kjærlighet, og ikke allt det sprøytet som man kan betale for, og på det området er de aller fleste jenter oss gutter fullstendig overlegene...

 

Eller også det man gir av mangel på kjærlighet men med et stort hjerte... Sølv og gull my ass... Jeg har fått med en matpakke på jobben med et par skiver og et tomathjerte ovenpå en svett hvitost og dere snakker om penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...